Szukaj

Informacje o BMW Seria 5 E39 Sedan 3.0 530d 193KM 142kW 2001-2003

Lata produkcji: 2001 – 2003
Segment: Wyższa klasa średnia

Model wyższej klasy średniej (segment E), klasyfikowany w grupie premium, produkowany od 1972 roku. Jeden z najpopularniejszych samochodów w swoim segmencie, wielokrotnie nagradzany, sprzedany w liczbie prawie 8 milionów egzemplarzy. Pierwszy model BMW o takim nazewnictwie, następca tzw. „Nowej Klasy” (seria E115). Początkowo dostępny tylko w wersji sedan; od 1991 roku roku również w odmianie kombi (Touring), a w latach 2009-2017 także w wersji fastback (Gran Turismo). Od 1985 roku model dostępny również w sportowej odmianie M5. Od 2017 roku na rynku dostępna jest szósta generacja Serii 5.

czytaj więcej
Powagosław

Mówienie, że nowa „Piątka” ładniejsza od starej jest może mało oryginalne, ale limuzyna BMW po tej delikatnej kosmetyce z całą pewnością ma poważniejsze, bardziej dostojne oblicze. W sumie niczego innego się nie spodziewaliśmy.

 

~Powagosław
Luzacjusz

Dariusz Szpakowski milion razy powtarzał ci, że w piłkę grają wszyscy, a wygrywają Niemcy. Wiesz, że to nie do końca tak, ale co innego powiedzieć, gdy Niemcy znów ogrywają naszych. Tak samo jest z tym samochodem. Wydaje ci się, że są ładniejsze auta, że BMW znowu gra to samo, ale na końcu i tak przyznajesz, że Seria 5 rozjeżdża konkurencję.

~Luzacjusz
Produkowany od 2001 do 2003 roku
Pojemność skokowa 2926 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 193 KM (142 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 410 Nm przy 1750 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(95%)

Zalety

+ Silnik + Całokształt + Wyciszenie

Wady

- Karoseria - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,2
~Dominik P.
BMW Seria 5 E39
Sedan 3.0 530d 193KM 142kW
Auto godne polecenia. O wiele bardziej przestronne niż seria 3, ale nie jest taką krową jak seria 7, zatem sprawdzi się także w mieście. Niestety znalezienie zadbanego egzemplarza graniczy z cudem. O wiele lepiej jest kupić tańszy samochód z kilkoma usterkami i doprowadzić go do nienagannego stanu samodzielnie. Porady dla kupujących: 1) warto przed zakupem wykupić przegląd w ASO (koszt 500-1000zł w zależności od salonu). Lista usterek zawsze stanowi niepodważalny argument przy negocjacji ceny; 2) należy mieć świadomość, że do tego auta niektóre części po prostu TRZEBA kupować oryginalne; 3) są podzespoły, które należy wymienić profilaktycznie, by cieszyć się spokojem. Z takim podejściem można później tylko tankować i jeździć - choćby i do Chorwacji, bo tam dojechałem swoją 530d w zeszłym roku. I wróciłem. Bez lawety!
4,8
~wuq@vp.pl
BMW Seria 5 E39
Sedan 3.0 530d 193KM 142kW
To samochód z klasą nie dla łebka, dusigrosza czy baby. 200 koni mechanicznych musi spalić to 9-10L bez gadania. Silnik z rozrządem na łańcuchu, bez awaryjny, mocny, szybki. Wyprzedzenie kilku samochodów za jednym depnięciem to pestka. Duże wydatki zdarzają sie sporadycznie ale ciągłe dokładanie po 100zł do jakiegoś peugeota czy opla wyjdzie 2 razy więcej. Ubezpieczenie samochodu to wcale nie są duże koszty w porównaniu z np 2litrowym. Przyznam się... przed zakupem byłem przeciwny BMW, teraz wiem że nigdy nie kupie innego auta... chyba że będzie mnie stać na Mustanga. Jak ktoś przejedzie się BMW to nie będzie chciał innego :). Jeśli ktoś boi się 3litrowego auta to proponuje \"zaszaleć\" i go kupić :) ja nie żałuje.
4,9
~Adimaska@gmail.com
BMW Seria 5 E39
Sedan 3.0 530d 193KM 142kW
Świetny samochód, wykonany z materiałów o bardzo dobrej jakości. Ciężko niestety dostać egzemplarz z przebiegiem niższym niż 400 tys. wszystkie mają kręcone liczniki. Samochód o przebiegu 200 tys. z pełną historią można znaleźć, ale kosztuje nawet 15 tys więcej niż średnia. Ale za to odwdzięczy się bezawaryjną, luksusową, pełną wrażeń jazdą. Zawsze jeździłem samochodami z napędem na 4 koła, więc tego mi tylko brakuje w tym aucie. Ale następne już będzie 530xd i to już jest mój ideał. Tymczasem pozostają jedynie w sferze moich marzeń. :)
Średnie spalanie dla BMW Seria 5 E39 Sedan 3.0 530d 193KM 142kW 2001-2003
8,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,8
BMW Seria 5 E39
Sedan 3.0 530d 193KM 142kW
BWM e39 530d 2002.10. Samochod kupił mój brat w 2013 roku. Wszystko wymieniane na bieżąco, ceny na prawdę nie powalają. Przez dwa lata jedyne co, naprawiana była pompa wysokiego ciśnienia, koszt 700zł, ale można powiedzieć, że było to zaplanowane, bo gość od kórego kupił auto od razu mu o tym powiedział, że niedlugo do naprawy. Oleje wymieniane co roku (z filtrem powietrza i olejku koszt około 350zł), w skrzyni olej wymieniony w tamtym roku i najprawdopodobniej będzię już na nim jeździł do końca swojego żywota (koszt 400zł). Auto ma przebieg 234.000km, ale jestem świadomy, że zapewne ma koło 400.000km i sprawuje się świetnie. zero problemów z silnikiem, skrzynia chodzi równo, bez szarpnięć. Jeżeli chodzi o spalanie: w lutym trasa Wołomin - Zakopane / Zakopane - Wołomin średnie spalanie 7,8l (sprawdzone, bo zalewałem pod korek raz, potem drugi raz i jak dojechałem to znowu zalałem, żeby zobaczyć ile spalił z drugiego baku). Jechaliśmy w 4 osoby, z zapakowanym bagażnikiem full, bo zamykaliśmy go we dwóch "z zamachem". Prędkości od 100-160km/h, no i z 1,5h staliśmy w korku jak jechaliśmy (kohana zakopianka). Do kobiety mam trase około 27/28km na tempomacie 90km/h spalanie 6l/100km, więc jak na takie auto mega. W mieście około 30.00osób spalanie koło 8l/100km. Ogólnie jeżdzę spokojnie, ale lubię też z kimśod świateł się złapać.
8,3
BMW Seria 5 E39
Sedan 3.0 530d 193KM 142kW
Jazda dynamiczna ale nie rajdowa. Korzystając z momentu obrotowego i płynnej jazdy bez problemu można mieścić się w widełkach podanych przez producenta. Przede wszystkim wysokiej jakości filtry, oleje i dobre paliwo musi być zagwarantowane. Skrzynia automatyczna powoduje jednak uczucie opóźnienia w reakcji na gaz jak i lekkie marnowanie mocy co daje w zamian płynną jazdę. Należy umieć jeździć z takimi skrzyniami biegów i samemu decydować kiedy skrzynia powinna zmienić bieg czy zapiąć/rozpiąć lock-up. Minimalne spalanie jakie udało mi się nim osiągnąć to 6.2 na trasie (nie autostradzie) 400km. Myślę, że jest to miarodajny wynik. Pozdrawiam
7,5
BMW Seria 5 E39
Sedan 3.0 530d 193KM 142kW
Auto po chipie na ok. 220KM. W mieście pali zazwyczaj 10-11L z butem. Jeżdżę w większości poza miastem na długie trasy i właśnie do tego ten samochód jest stworzony! Najniżej udało mi się zejść do 5.0L wyprzedzając co szło, ale przy małym ruchu, przy rozsądnych prędkościach tj. do 120 km/h. Właściwości toczne - bajka. To auto kocha luz i nikt mi nie wmówi że nie. Jadąc w 4-5 osób nie "na kropelkę" 6-6.5L. Trójki do wyprzedzania raczej nie używam bo nie ma takiej potrzeby. Przykładowo trasa Warszawa Kraków, 5 osób, trochę korków gdzie luźniej to do 180 km/h spalanie 6.4L. Utrzymując prędkość 140 wyniki są bardzo dobre, a powyżej 160 zaczyna swoje palić ;)

Usterki BMW Seria 5 E39

Liczba wpisów: 63
czujnik abs zamiennik
  • BMW Seria 5 E39 Touring 520 i 150KM 110kW 1997-2004
  • układ hamulcowy
Witam, mam e39 touring, w którym po zapaleniu sie kontrolki abs wymieniłem uszkodzony czujnik abs tylny prawy na zamiennik firmy TRW. Oczywiscie po zamontowaniu nowego kontrolka zgasla. Pojawil sie nowy problem poniewaz ponizej predkosci 40km/h podczas hamowani dzwignia hamulca roboczego pulsuje tak jakby ktores kolo sie zblokowalo mimo iz kola sie obracją. W sterowniku pojawil sie blad o rozpoznawaniu dlugoterminowym, jednak podczas prob drogowych z testerem nie widac zby duzych roznic w predkosciach obrotowych na poszczegolnych kolach. czy ktos z Was spotkal sie z taka przypadloscia? czy moze to byc wina nieoryginalnego czujnika abs?
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Pękające głowice w silnikach 2.0 benzyna
  • BMW Seria 5 E39 Touring 520 i 150KM 110kW 1997-2004
  • silnik
Występowanie usterki:
Tak 14
Nie 35
Po przegraniu się silnika, najczęściej przy padaniu termostatu, później - naprawa, planowanie, wymiana uszczelki i inne pierdoły... Kupując auto z tzw. Niemiec, nie wiadomo ile razy przegrzano już głowicę i ile jeszcze takich sytuacji wytrzyma... Nawet na forum BMW POLSKA o tym piszą, że wystarczy ze trzy razy przegrzać i po zawodach. Czemu o tym nie piszecie? Wstydzicie się, że nikt od Was nie kupi tego niemieckiego szmlecu. BMW serii 7, 730, 740 np E-38 to jest auto, a te E-39 to jakieś auto zrobione chyba na próbę jak Ford PROBE (PRÓBE). Totalna porażka i żeby auto 2.0 L benzyna - paliło ponad 10 litrów, bo ma te nieszczęsne 6 cylindrów, bo ładnie mruczy? Ciekawe jak handlarze a autohandli będą sprzedawać swoje "piękne" BMW 520...523... w maju po kolejnej extra podwyżce cen benzyny.... Te powypadkowe i zaniedbane auta z ponad 300.000 przebiegu poprzekręcane na 165 tys czy 203.000 km ... z poprzecieranymi siedzeniami welurowymi, że to niby wada BMW. Ciekawe dlaczego u innym gorszych producentów welur jakoś się nie przeciera przy przebiegu 200.000. Panowie ile można oszukiwać przy sprzedaży tego pięknego ale awaryjnego auta???
21 komentarzy
duże spalanie, check się świeci
  • BMW Seria 5 E39 Sedan 2.8 528i 193KM 142kW 1995-2001
  • silnik
objawy są nastepujące: czasami po zresetowania licznika spalania obojetne czy VERB1 czy VERB2 spalanie przy dość ostrej jeździe jest niskie i nie przekracza 12l/100 a czasami spalanie wynosi powyżej 25l/100 nawet przy delikatnej jeździe. dodam, że nie ma znaczenia czy jeżdżę na trybie tip tronic, czy na zwykłym DRIVE, ogólne spalanie samochodu (wyliczone dokładnie, a nie za pomocą komputera) wynosi 23, 24 litry gazu jazdy dosc spokojnej po miescie (i to nie cały czas w korkach) a na trasie wynosi ok 14 litrow gazu. Wszyscy mowią mi, że mam coś zepsutego w silniku, fachowcy gdzie zakładałem gaz powiedzieli, że to nie wina gazu tylko silnika. Nie wiem co robić sondy, świece są sprawne nie mam pojęcia dlaczego tak sie stało, od poczatku kiedy mam to auto takie sa objawy
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
BMW Seria 5 E39 Sedan