Szukaj

Informacje o BMW Seria 5 E39 Sedan 2.5 525 tds 143KM 105kW 1996-1999

Lata produkcji: 1996 – 1999
Segment: Wyższa klasa średnia

Model wyższej klasy średniej (segment E), klasyfikowany w grupie premium, produkowany od 1972 roku. Jeden z najpopularniejszych samochodów w swoim segmencie, wielokrotnie nagradzany, sprzedany w liczbie prawie 8 milionów egzemplarzy. Pierwszy model BMW o takim nazewnictwie, następca tzw. „Nowej Klasy” (seria E115). Początkowo dostępny tylko w wersji sedan; od 1991 roku roku również w odmianie kombi (Touring), a w latach 2009-2017 także w wersji fastback (Gran Turismo). Od 1985 roku model dostępny również w sportowej odmianie M5. Od 2017 roku na rynku dostępna jest szósta generacja Serii 5.

czytaj więcej
Powagosław

Mówienie, że nowa „Piątka” ładniejsza od starej jest może mało oryginalne, ale limuzyna BMW po tej delikatnej kosmetyce z całą pewnością ma poważniejsze, bardziej dostojne oblicze. W sumie niczego innego się nie spodziewaliśmy.

 

~Powagosław
Luzacjusz

Dariusz Szpakowski milion razy powtarzał ci, że w piłkę grają wszyscy, a wygrywają Niemcy. Wiesz, że to nie do końca tak, ale co innego powiedzieć, gdy Niemcy znów ogrywają naszych. Tak samo jest z tym samochodem. Wydaje ci się, że są ładniejsze auta, że BMW znowu gra to samo, ale na końcu i tak przyznajesz, że Seria 5 rozjeżdża konkurencję.

~Luzacjusz
Produkowany od 1996 do 1999 roku
Pojemność skokowa 2498 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 143 KM (105 kW) przy 4600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 280 Nm przy 2200 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 12
Stopień sprężania 22,0 : 1 : 1
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(90%)

Zalety

+ Układ jezdny + Wentylacja i ogrzewanie + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,2
~mem-lock
BMW Seria 5 E39
Sedan 2.5 525 tds 143KM 105kW
auto z tym silnikiem szału z pod świateł nie robi. 1 i 2 bieg w zasadzie na potoczenie auta. ciekawie robi się dopiero na 3 biegu, gdy obroty dochodzą do 3 tys. 2,5tds zaczyna wtedy groźnie warczeć i szykuje się do skoku. wyprzedanie na trasie to sama przyjemność. można śmiało brać po 2, 3 samochody. do tego bardzo dobre hamulce, które dają pewność, że ta rozpędzona masa zatrzyma się w momencie, w którym chcemy. komfort jady to 1 liga. zadbany egzemplarz z bogatym wyposażeniem zawstydzi jakością materiałów i precyzją wykonania większość nowych aut popularnych marek (vag, gm, fiat psa).
4,3
~Rysiu
BMW Seria 5 E39
Sedan 2.5 525 tds 143KM 105kW
Ogólnie auto oceniam na duży plus. Jeżeli chodzi o właściwości jezdne, kulturę pracy silnika, spalanie i wygląd to genialnie. Najgorsza wada TDS-ów to pompy paliwa które nawalały. Na szczęście zdążyłem go sprzedać zanim mi nie padła. Kupiłbym jeszcze raz taką BMW (e39) ale z innym silnikiem.
4,8
~borys
BMW Seria 5 E39
Sedan 2.5 525 tds 143KM 105kW
To jest już mój 3 tds. Kiedyś e36 tds, e34 2.5tds i teraz e39 tds. Ogólnie to jestem zawiedziony że BMW nie wydaje ponownie tds w nowszych budach. O silniczek trzeba dbać a on napewno sie wynagrodzi. Karoserie i ukł jezdny oceniam na 6/6, Jadąc 220 zero stuków nic.. się płynie. Dzwięk silnika? Po wciśnięciu pedału i uchyleniu szyby słychać jak by samolot startował :D Żaden bmoski silnik tak nie syczy.
Średnie spalanie dla BMW Seria 5 E39 Sedan 2.5 525 tds 143KM 105kW 1996-1999
8,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,6
BMW Seria 5 E39
Sedan 2.5 525 tds 143KM 105kW
Auto bardzo komfortowe i dobrze wyposażone jak na swój wiek, sensor zmierzchu, czujnik deszczu, klimatronik dwustrefowy, xenonon, tempomat i wiele innych rzeczy jakich nie ma 1/5 nowych aut, co BMW miało już w 1996r. BMW swoje waży co przekłada się na spalanie w granicach 8/9l na to kilometrów jeżdżąc wokół komina bez korków. E39 stworzone jest do długich tras. Auto bezawaryjne przejechałem już 40 tys km i póki co zużyciu uległa pompa wody (koszt oryginalnej to 180zl), łącznik stabilizatora 70zl poza tym zmieniam oleje i filtry. Auto godne polecenia.
8,5
BMW Seria 5 E39
Sedan 2.5 525 tds 143KM 105kW
Mam to auto od ponad 5 lat 525tds w manualu i na spalanie na pewno ma wpływ pompa paliwa, raz miałem ustawione tak (na młotek i słuch) że czy miasto czy trasa dynamiczna czy spokojna jazda 8l/100km cały czas. Teraz mam ustawioną pompę pod komputer i normy. Miasto 9-12l, trasa 6.5-8l. Ogólnie jestem zajebiście zadowolony, bardzo dbam o silnik i nigdy problemu nie miałem. Jedynie wadą jest to że dopóki turbina nie wkracza do gry to taki muł jest i tyle. Umiejętnie eksploatowany (tak by nic się nie zastało ale i nie urwało) posłuży na długie lata.
9,2
BMW Seria 5 E39
Sedan 2.5 525 tds 143KM 105kW
W stu procentach pewna opinia. Podkreslam automat 2.5tds. Umiem jezdzic automatem tak by spalanie nie roznilo sie znaczaco wzgledem manuala. Tak wiec zaczne od miasta. Ruszam z wcisnietym pedalem tak by pokazywalo mi 2k obrotow. W automacie nie rosną obroty powoli jak w manualu tylko odrazu wskazuje na jakim poziomie wcisnales pedal. Wtedy na miescie 10L/100km najczesciej wychodzi. Gdy wciskam pedal do 2.5k lub 3k wychodzi 12l czasem lekko wiecej. Trasa: Szybko w pedał, rozpedzasz, odpuszcZasz. Jedziesz przepisowo max 100km/h wyjdzie Ci te 6l-7l. Dasz lekko szybsza predkosc 110-160 i juz masz do 8-9l/100km. Scigając się z kolega kreta trasa bialystok augustow wyszlo 10L. (srednie V wtedy kolo 150km/h). Rekordowo na miescie zszedlem do 9.4 dla testu. Hamowałem silnikiem i temu podobne pierdoly. Nie polecam. Jazda nieprzyjemna. A takiego auta nie kupuje sie dla takiej sztywnej jazdy. To ma byc płynne i przyjemne. Pozdrawiam Ps a wlasnie jazda mieszana roznie. Zazwyczaj 9L/100

Usterki BMW Seria 5 E39

Liczba wpisów: 63
czujnik abs zamiennik
  • BMW Seria 5 E39 Touring 520 i 150KM 110kW 1997-2004
  • układ hamulcowy
Witam, mam e39 touring, w którym po zapaleniu sie kontrolki abs wymieniłem uszkodzony czujnik abs tylny prawy na zamiennik firmy TRW. Oczywiscie po zamontowaniu nowego kontrolka zgasla. Pojawil sie nowy problem poniewaz ponizej predkosci 40km/h podczas hamowani dzwignia hamulca roboczego pulsuje tak jakby ktores kolo sie zblokowalo mimo iz kola sie obracją. W sterowniku pojawil sie blad o rozpoznawaniu dlugoterminowym, jednak podczas prob drogowych z testerem nie widac zby duzych roznic w predkosciach obrotowych na poszczegolnych kolach. czy ktos z Was spotkal sie z taka przypadloscia? czy moze to byc wina nieoryginalnego czujnika abs?
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Pękające głowice w silnikach 2.0 benzyna
  • BMW Seria 5 E39 Touring 520 i 150KM 110kW 1997-2004
  • silnik
Występowanie usterki:
Tak 14
Nie 34
Po przegraniu się silnika, najczęściej przy padaniu termostatu, później - naprawa, planowanie, wymiana uszczelki i inne pierdoły... Kupując auto z tzw. Niemiec, nie wiadomo ile razy przegrzano już głowicę i ile jeszcze takich sytuacji wytrzyma... Nawet na forum BMW POLSKA o tym piszą, że wystarczy ze trzy razy przegrzać i po zawodach. Czemu o tym nie piszecie? Wstydzicie się, że nikt od Was nie kupi tego niemieckiego szmlecu. BMW serii 7, 730, 740 np E-38 to jest auto, a te E-39 to jakieś auto zrobione chyba na próbę jak Ford PROBE (PRÓBE). Totalna porażka i żeby auto 2.0 L benzyna - paliło ponad 10 litrów, bo ma te nieszczęsne 6 cylindrów, bo ładnie mruczy? Ciekawe jak handlarze a autohandli będą sprzedawać swoje "piękne" BMW 520...523... w maju po kolejnej extra podwyżce cen benzyny.... Te powypadkowe i zaniedbane auta z ponad 300.000 przebiegu poprzekręcane na 165 tys czy 203.000 km ... z poprzecieranymi siedzeniami welurowymi, że to niby wada BMW. Ciekawe dlaczego u innym gorszych producentów welur jakoś się nie przeciera przy przebiegu 200.000. Panowie ile można oszukiwać przy sprzedaży tego pięknego ale awaryjnego auta???
21 komentarzy
duże spalanie, check się świeci
  • BMW Seria 5 E39 Sedan 2.8 528i 193KM 142kW 1995-2001
  • silnik
objawy są nastepujące: czasami po zresetowania licznika spalania obojetne czy VERB1 czy VERB2 spalanie przy dość ostrej jeździe jest niskie i nie przekracza 12l/100 a czasami spalanie wynosi powyżej 25l/100 nawet przy delikatnej jeździe. dodam, że nie ma znaczenia czy jeżdżę na trybie tip tronic, czy na zwykłym DRIVE, ogólne spalanie samochodu (wyliczone dokładnie, a nie za pomocą komputera) wynosi 23, 24 litry gazu jazdy dosc spokojnej po miescie (i to nie cały czas w korkach) a na trasie wynosi ok 14 litrow gazu. Wszyscy mowią mi, że mam coś zepsutego w silniku, fachowcy gdzie zakładałem gaz powiedzieli, że to nie wina gazu tylko silnika. Nie wiem co robić sondy, świece są sprawne nie mam pojęcia dlaczego tak sie stało, od poczatku kiedy mam to auto takie sa objawy
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
BMW Seria 5 E39 Sedan