Szukaj

Informacje o BMW Seria 5 E39 Sedan 2.0 520d 136KM 100kW 2000-2003

Lata produkcji: 2000 – 2003
Segment: Wyższa klasa średnia

Model wyższej klasy średniej (segment E), klasyfikowany w grupie premium, produkowany od 1972 roku. Jeden z najpopularniejszych samochodów w swoim segmencie, wielokrotnie nagradzany, sprzedany w liczbie prawie 8 milionów egzemplarzy. Pierwszy model BMW o takim nazewnictwie, następca tzw. „Nowej Klasy” (seria E115). Początkowo dostępny tylko w wersji sedan; od 1991 roku roku również w odmianie kombi (Touring), a w latach 2009-2017 także w wersji fastback (Gran Turismo). Od 1985 roku model dostępny również w sportowej odmianie M5. Od 2017 roku na rynku dostępna jest szósta generacja Serii 5.

czytaj więcej
Powagosław

Mówienie, że nowa „Piątka” ładniejsza od starej jest może mało oryginalne, ale limuzyna BMW po tej delikatnej kosmetyce z całą pewnością ma poważniejsze, bardziej dostojne oblicze. W sumie niczego innego się nie spodziewaliśmy.

 

~Powagosław
Luzacjusz

Dariusz Szpakowski milion razy powtarzał ci, że w piłkę grają wszyscy, a wygrywają Niemcy. Wiesz, że to nie do końca tak, ale co innego powiedzieć, gdy Niemcy znów ogrywają naszych. Tak samo jest z tym samochodem. Wydaje ci się, że są ładniejsze auta, że BMW znowu gra to samo, ale na końcu i tak przyznajesz, że Seria 5 rozjeżdża konkurencję.

~Luzacjusz
Produkowany od 2000 do 2003 roku
Pojemność skokowa 1951 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 136 KM (100 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 280 Nm przy 1750 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 19,0 : 1 : 1
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(96%)

Zalety

+ Układ jezdny + Całokształt + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Stosunek jakość/cena - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

3,5
~michal krakow
BMW Seria 5 E39
Sedan 2.0 520d 136KM 100kW
BEDZIESZ MIAŁ WYDATKI:) niestety to prawda! teraz jak juz rok temu sie tego pozbylem to moge napisac prawde o tym samochodzie. Kupilem na wiosne 2010 piekna po lifcie z 2001 roku w dieslu 2.0d z przebiegiem 215tys. kumple zazdroscili :). Z silnikiem 2.0d słaba poprostu niema czym ruszyc z miejsca. Jezdziłem prawie trzy lata robiąc przebieg 100tys. km samo miasto. Wymieniłem na dzien dobry webasto, po roku wylaly mi wszystkie 4 Amortyzatory ( za 4 szt. zaplacilem 1300zl) pozniej wymienilem po jednym wachaczu na kazdym kole (4x 220zl) , jedno lozysko z piastą ( 260zl). Do tych cen nalezy doliczyc usługe mechanika:). Pozniej byla opornica ( jez), wiskoza i ine rzeczy ktorych niepamietam. W ostatnim roku urzytkowania sprzeglo z dmumasem (2300) i na koniec pompa wtryskowa ( 2500). Nalezalo jeszcze zregenerowac przekladnie ale to juz problem nowego wlasciciela. Auto piekne i wygodnie ale przez 3 lata kosztowalo mnie jakies 8,5 tys. Od roku mam octacie II w gazie i bmw dziekuje a napewno w dieslu:)
4,9
~Lukas
BMW Seria 5 E39
Sedan 2.0 520d 136KM 100kW
Ogolnie wg. mnie te auto jest naprawde dobra inwestycja, tak jak kazde bmw. W wersji z konca produkcji, z navi, skorami, pdc, tv, tel itd. otrzymujemy naprawde swietne auto, bogato wyposazone (mam na mysli to co wczesniej wymienilem, a nie 4 el. szyby i klime jak to w ogloszeniach ludzie pisza), limuzyne na codzien i od swieta. Bardzo przyjemnie sie tym jezdzi, nadaje auto niezlego prestizu i powagi jak na moj wiek. Wiekszosc znajomych myslalo, ze jakis urzedas przyjechal tym autem:D.
5,0
~edmund
BMW Seria 5 E39
Sedan 2.0 520d 136KM 100kW
Super auto , oszczedne i super wygladajace , materiały w środku b.dobrej jakości , wszystko po reką , elementy świetnie spasowane. Jak widze co buraki robią starymi mercedesami i audi to mnie śmiech zbiera:D ale cóż wideać merc i audi królują pod remizami:)
Średnie spalanie dla BMW Seria 5 E39 Sedan 2.0 520d 136KM 100kW 2000-2003
7,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,9
BMW Seria 5 E39
Sedan 2.0 520d 136KM 100kW
wszystko zalezy od stylu jazdy, narpawde mozna utrzymac dynamiczna jazde i spalanie w dosc optymalnym zakresie 6-8 litrow, nie majtaj biegami i gazem to bedzie malo palic, mozna wdepnac w gaz z umiarem i dobrze przyspieszyc bez spalenia 10 litrow, mozna jechac szybko na obrotach 2500/min przy predkosci 130 i spalic magiczne 6 litrow w przypadku 2 litrowego diesla jest to akurat mozliwe, chyba ze masz zasyfiony uklad silnikowy i daje czarnym dymem z wydechu to watpie ze malo pali wtedy... o oleju nie wspomne jestem zadowolony ze spalania i dynamiki auta
5,8
BMW Seria 5 E39
Sedan 2.0 520d 136KM 100kW
Spalanie w znacznym stopniu zależy od techniki jazdy. Czasami wyższy bieg nie oznacza niższego spalania. Wystarczy częściej spoglądać na ekonomizer i średnie spalanie aby dojść do wprawy i ograniczyć spalanie bez uszczerbku dla dynamiki jazdy. W przypadku mojego auta uważam że jest rewelacyjne : trasa ok 5l, dojazdy do pracy(mieszane 9km)lato 5-6l, zima 6-7l. Minimalne - trasa Zakopane - Lublin ok 400km 4osoby plus dużo bagaży 4,6l przy spokojnej jeździe. Max 7,2l dojazdy do pracy zimą przy temp. -15 , -20´c.
7,0
BMW Seria 5 E39
Sedan 2.0 520d 136KM 100kW
Sprawdziłem sprzęta na wyjeździe wakacyjnym i jestem bardzo pozytywnie zaskoczony wręcz zszokowany,bejca obciążona załadowana po brzegi,zatankowana pod korek przy jeździe 120-140km/h(średnia pędkość wg komputera po zakończeniu trasy 90km/h,470km)spalanie wyszło 5,7wg komputera.W drodze powrotnej troszkę wolniej i z włączoną klimą komputer pokazał 5,9 sprawdziłem tankując znów pod korek(na jednym baku 1100km do zapalenia się rezerwy) i wyszło 6,0. Tak więc rewelacja.Po samym mieście 2-5km z nierozgrzanym silnikiem i włączoną klimą komputer pokazał 8,9 i tak też było w rzeczywistości!!! Szczerze polecam BMW 520d, pozdrawiam.

Usterki BMW Seria 5 E39

Liczba wpisów: 63
czujnik abs zamiennik
  • BMW Seria 5 E39 Touring 520 i 150KM 110kW 1997-2004
  • układ hamulcowy
Witam, mam e39 touring, w którym po zapaleniu sie kontrolki abs wymieniłem uszkodzony czujnik abs tylny prawy na zamiennik firmy TRW. Oczywiscie po zamontowaniu nowego kontrolka zgasla. Pojawil sie nowy problem poniewaz ponizej predkosci 40km/h podczas hamowani dzwignia hamulca roboczego pulsuje tak jakby ktores kolo sie zblokowalo mimo iz kola sie obracją. W sterowniku pojawil sie blad o rozpoznawaniu dlugoterminowym, jednak podczas prob drogowych z testerem nie widac zby duzych roznic w predkosciach obrotowych na poszczegolnych kolach. czy ktos z Was spotkal sie z taka przypadloscia? czy moze to byc wina nieoryginalnego czujnika abs?
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Pękające głowice w silnikach 2.0 benzyna
  • BMW Seria 5 E39 Touring 520 i 150KM 110kW 1997-2004
  • silnik
Występowanie usterki:
Tak 14
Nie 35
Po przegraniu się silnika, najczęściej przy padaniu termostatu, później - naprawa, planowanie, wymiana uszczelki i inne pierdoły... Kupując auto z tzw. Niemiec, nie wiadomo ile razy przegrzano już głowicę i ile jeszcze takich sytuacji wytrzyma... Nawet na forum BMW POLSKA o tym piszą, że wystarczy ze trzy razy przegrzać i po zawodach. Czemu o tym nie piszecie? Wstydzicie się, że nikt od Was nie kupi tego niemieckiego szmlecu. BMW serii 7, 730, 740 np E-38 to jest auto, a te E-39 to jakieś auto zrobione chyba na próbę jak Ford PROBE (PRÓBE). Totalna porażka i żeby auto 2.0 L benzyna - paliło ponad 10 litrów, bo ma te nieszczęsne 6 cylindrów, bo ładnie mruczy? Ciekawe jak handlarze a autohandli będą sprzedawać swoje "piękne" BMW 520...523... w maju po kolejnej extra podwyżce cen benzyny.... Te powypadkowe i zaniedbane auta z ponad 300.000 przebiegu poprzekręcane na 165 tys czy 203.000 km ... z poprzecieranymi siedzeniami welurowymi, że to niby wada BMW. Ciekawe dlaczego u innym gorszych producentów welur jakoś się nie przeciera przy przebiegu 200.000. Panowie ile można oszukiwać przy sprzedaży tego pięknego ale awaryjnego auta???
21 komentarzy
duże spalanie, check się świeci
  • BMW Seria 5 E39 Sedan 2.8 528i 193KM 142kW 1995-2001
  • silnik
objawy są nastepujące: czasami po zresetowania licznika spalania obojetne czy VERB1 czy VERB2 spalanie przy dość ostrej jeździe jest niskie i nie przekracza 12l/100 a czasami spalanie wynosi powyżej 25l/100 nawet przy delikatnej jeździe. dodam, że nie ma znaczenia czy jeżdżę na trybie tip tronic, czy na zwykłym DRIVE, ogólne spalanie samochodu (wyliczone dokładnie, a nie za pomocą komputera) wynosi 23, 24 litry gazu jazdy dosc spokojnej po miescie (i to nie cały czas w korkach) a na trasie wynosi ok 14 litrow gazu. Wszyscy mowią mi, że mam coś zepsutego w silniku, fachowcy gdzie zakładałem gaz powiedzieli, że to nie wina gazu tylko silnika. Nie wiem co robić sondy, świece są sprawne nie mam pojęcia dlaczego tak sie stało, od poczatku kiedy mam to auto takie sa objawy
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
BMW Seria 5 E39 Sedan