Szukaj

Informacje o BMW Seria 5 E39 Sedan 4.6 B10 Alpina 347KM 255kW 2002-2004

Lata produkcji: 2002 – 2004
Segment: Wyższa klasa średnia

Model wyższej klasy Å›redniej (segment E), klasyfikowany w grupie premium, produkowany od 1972 roku. Jeden z najpopularniejszych samochodów w swoim segmencie, wielokrotnie nagradzany, sprzedany w liczbie prawie 8 milionów egzemplarzy. Pierwszy model BMW o takim nazewnictwie, nastÄ™pca tzw. „Nowej Klasy” (seria E115). PoczÄ…tkowo dostÄ™pny tylko w wersji sedan; od 1991 roku roku również w odmianie kombi (Touring), a w latach 2009-2017 także w wersji fastback (Gran Turismo). Od 1985 roku model dostÄ™pny również w sportowej odmianie M5. Od 2017 roku na rynku dostÄ™pna jest szósta generacja Serii 5.

czytaj więcej
Powagosław

Mówienie, że nowa „PiÄ…tka” Å‚adniejsza od starej jest może maÅ‚o oryginalne, ale limuzyna BMW po tej delikatnej kosmetyce z caÅ‚Ä… pewnoÅ›ciÄ… ma poważniejsze, bardziej dostojne oblicze. W sumie niczego innego siÄ™ nie spodziewaliÅ›my.

 

~Powagosław
Luzacjusz

Dariusz Szpakowski milion razy powtarzaÅ‚ ci, że w piÅ‚kÄ™ grajÄ… wszyscy, a wygrywajÄ… Niemcy. Wiesz, że to nie do koÅ„ca tak, ale co innego powiedzieć, gdy Niemcy znów ogrywajÄ… naszych. Tak samo jest z tym samochodem. Wydaje ci siÄ™, że sÄ… Å‚adniejsze auta, że BMW znowu gra to samo, ale na koÅ„cu i tak przyznajesz, że Seria 5 rozjeżdża konkurencjÄ™.

~Luzacjusz
Produkowany od 2002 do 2004 roku
Pojemność skokowa 4619 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 347 KM (255 kW) przy 5700 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 480 Nm przy 3700 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 8
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 32
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 94 x 89 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 5

Usterki BMW Seria 5 E39

Liczba wpisów: 63
czujnik abs zamiennik
  • BMW Seria 5 E39 Touring 520 i 150KM 110kW 1997-2004
  • ukÅ‚ad hamulcowy
Witam, mam e39 touring, w którym po zapaleniu sie kontrolki abs wymieniłem uszkodzony czujnik abs tylny prawy na zamiennik firmy TRW. Oczywiscie po zamontowaniu nowego kontrolka zgasla. Pojawil sie nowy problem poniewaz ponizej predkosci 40km/h podczas hamowani dzwignia hamulca roboczego pulsuje tak jakby ktores kolo sie zblokowalo mimo iz kola sie obracją. W sterowniku pojawil sie blad o rozpoznawaniu dlugoterminowym, jednak podczas prob drogowych z testerem nie widac zby duzych roznic w predkosciach obrotowych na poszczegolnych kolach. czy ktos z Was spotkal sie z taka przypadloscia? czy moze to byc wina nieoryginalnego czujnika abs?
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
1 komentarz
Pękające głowice w silnikach 2.0 benzyna
  • BMW Seria 5 E39 Touring 520 i 150KM 110kW 1997-2004
  • silnik
Występowanie usterki:
Tak 14
Nie 34
Po przegraniu się silnika, najczęściej przy padaniu termostatu, później - naprawa, planowanie, wymiana uszczelki i inne pierdoły... Kupując auto z tzw. Niemiec, nie wiadomo ile razy przegrzano już głowicę i ile jeszcze takich sytuacji wytrzyma... Nawet na forum BMW POLSKA o tym piszą, że wystarczy ze trzy razy przegrzać i po zawodach. Czemu o tym nie piszecie? Wstydzicie się, że nikt od Was nie kupi tego niemieckiego szmlecu. BMW serii 7, 730, 740 np E-38 to jest auto, a te E-39 to jakieś auto zrobione chyba na próbę jak Ford PROBE (PRÓBE). Totalna porażka i żeby auto 2.0 L benzyna - paliło ponad 10 litrów, bo ma te nieszczęsne 6 cylindrów, bo ładnie mruczy? Ciekawe jak handlarze a autohandli będą sprzedawać swoje "piękne" BMW 520...523... w maju po kolejnej extra podwyżce cen benzyny.... Te powypadkowe i zaniedbane auta z ponad 300.000 przebiegu poprzekręcane na 165 tys czy 203.000 km ... z poprzecieranymi siedzeniami welurowymi, że to niby wada BMW. Ciekawe dlaczego u innym gorszych producentów welur jakoś się nie przeciera przy przebiegu 200.000. Panowie ile można oszukiwać przy sprzedaży tego pięknego ale awaryjnego auta???
21 komentarzy
duże spalanie, check się świeci
  • BMW Seria 5 E39 Sedan 2.8 528i 193KM 142kW 1995-2001
  • silnik
objawy są nastepujące: czasami po zresetowania licznika spalania obojetne czy VERB1 czy VERB2 spalanie przy dość ostrej jeździe jest niskie i nie przekracza 12l/100 a czasami spalanie wynosi powyżej 25l/100 nawet przy delikatnej jeździe. dodam, że nie ma znaczenia czy jeżdżę na trybie tip tronic, czy na zwykłym DRIVE, ogólne spalanie samochodu (wyliczone dokładnie, a nie za pomocą komputera) wynosi 23, 24 litry gazu jazdy dosc spokojnej po miescie (i to nie cały czas w korkach) a na trasie wynosi ok 14 litrow gazu. Wszyscy mowią mi, że mam coś zepsutego w silniku, fachowcy gdzie zakładałem gaz powiedzieli, że to nie wina gazu tylko silnika. Nie wiem co robić sondy, świece są sprawne nie mam pojęcia dlaczego tak sie stało, od poczatku kiedy mam to auto takie sa objawy
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
3 komentarze
BMW Seria 5 E39 Sedan