Szukaj

Informacje o BMW Seria 5 E39 Sedan 4.4 540i 286KM 210kW 1998-2004

Lata produkcji: 1998 – 2004
Segment: Wyższa klasa średnia

Model wyższej klasy średniej (segment E), klasyfikowany w grupie premium, produkowany od 1972 roku. Jeden z najpopularniejszych samochodów w swoim segmencie, wielokrotnie nagradzany, sprzedany w liczbie prawie 8 milionów egzemplarzy. Pierwszy model BMW o takim nazewnictwie, następca tzw. „Nowej Klasy” (seria E115). Początkowo dostępny tylko w wersji sedan; od 1991 roku roku również w odmianie kombi (Touring), a w latach 2009-2017 także w wersji fastback (Gran Turismo). Od 1985 roku model dostępny również w sportowej odmianie M5. Od 2017 roku na rynku dostępna jest szósta generacja Serii 5.

czytaj więcej
Powagosław

Mówienie, że nowa „Piątka” ładniejsza od starej jest może mało oryginalne, ale limuzyna BMW po tej delikatnej kosmetyce z całą pewnością ma poważniejsze, bardziej dostojne oblicze. W sumie niczego innego się nie spodziewaliśmy.

 

~Powagosław
Luzacjusz

Dariusz Szpakowski milion razy powtarzał ci, że w piłkę grają wszyscy, a wygrywają Niemcy. Wiesz, że to nie do końca tak, ale co innego powiedzieć, gdy Niemcy znów ogrywają naszych. Tak samo jest z tym samochodem. Wydaje ci się, że są ładniejsze auta, że BMW znowu gra to samo, ale na końcu i tak przyznajesz, że Seria 5 rozjeżdża konkurencję.

~Luzacjusz
Produkowany od 1998 do 2004 roku
Pojemność skokowa 4398 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 286 KM (210 kW) przy 5400 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 440 Nm przy 3600 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 8
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 32
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Wyciszenie + Całokształt + Silnik

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Karoseria
Średnie spalanie dla BMW Seria 5 E39 Sedan 4.4 540i 286KM 210kW 1998-2004
14,1
l/100 km
13,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

18,0
BMW Seria 5 E39
Sedan 4.4 540i 286KM 210kW
Witam. Posiadam E39 540i, automat, polift, 10/2000, używany głównie po mieście, krótkie odcinki, silnik dogrzany, jazda dynamiczna, benzyna, spalanie około 23/100, jazda na bucie - wir w baku i ni huhu nie uwierzę jak ktoś pisze, że po mieście to mu 15 łyka haha : a w trasie to oscyluje około dychy, i że sam nie może w to uwierzyć hahahah :D No... i to w automacie : Takie dane dotyczą raczej E46 320i manual haha :D Trasa przy dynamicznej jeździe (min. 140, wyprzedzania itd.) to 15 lekko : Ponad 200 wir w zbiorniku : No bo po co kupować takie auto, no żeby jeździć 90-100? : Pozapychasz katalizatory i tyle z tego będzie : Trzeba liczyć się ze spalaniem, 8 garów, masa auta i automat robią swoje. Pozdrawiam głąbów, co to ciągle na gazie jeżdżą, nawet na zimnym, krótkie odcinki i płaczą, że olejożłopy te Beemki hahahahha : Instalacja gazowa jest, używana w trasie. Lany Motul 5/40, naganiane 400.000 km, zużycie oleju na benie zerowe, na gazie w trasie przy dynamicznej jeździe coś łyknie, normalka. Nie zamykać licznika na gazie, komputer wariuje, potwierdzone z zaprzyjaźnionego warsztatu Beemek, E65 745i 2001, E39 540i 2002, E38 740Li 1998 - choinki na desce, kasowanie błędów, tryby awaryjne... Po co to. Lepiej użytkować z głową. Poza tym same plusy, komfort bajka, elastyczność, bezawaryjność, wyciszenie, pozycja za kierownicą. Wsiadasz, i po chwili czujesz się jak u siebie : No i nie chcesz nic innego oprócz Bawarki : Polecam : No i nie kumam tego kalkulatora spalania... Średnie min, średnie max, minimalne trasa (przy ilu ku*wa, przy 90?) zamiast minimalne, średnie i maksymalne z podziałem na miasto i trasa, jakiś przekombinowany wymysł. "... jest to średnie minimalne..." masło maślane, No to ku*wa średnie czy minimalne :D No i te opisy poszczególnych spalań, ku*wa, Panie Zacharze, tego nie idzie załapać : Przez to błędne dane : Dlatego głąby myślą, że kupią Passata 2.0 TDI w automacie i będą spalać piątkę po mieście : A potem lamenty... Jaki chu*owy samochód, paliwożerny, awaryjny... Hahahaa
16,2
BMW Seria 5 E39
Sedan 4.4 540i 286KM 210kW
Witam serdecznie. Posiadałem BMW 540i 1998r 6b manual przez 3 lata. Najważniejsze to zmienić most w tym aucie od m5 e39. Jazda bez szpery to pomyłka. Na seryjnym moście trasa Lublin - Zakopane 8,5 l sam nie mogłem w to uwierzyć. Szybka trasa od 12l w górę. Miasto między 15-22l. Most od m5 jest krótszy przez co spalanie na trasie nieco wzrasta. Zdrowy motor w tym aucie ze zmienionym wydechem od silnika i mostem daje baaaardzo dużo frajdy z jazdy. Na hamowni pokazuje do 320km. Polecam to BMW bez gazu.
11,3
BMW Seria 5 E39
Sedan 4.4 540i 286KM 210kW
nie jeżdżone po miescie, daltego spalanie maksymalne jest 13 litrów :) w trasie spalił mi 10 ale nie było oszczędnie ;) w takim cyklu "drogi poza miastem", z depnieciem od czasu do czasu, spalanie 11. co ciekawe, ekonomizer pokazuje chwilowe spalanie 8-9 litrów niezaleznie czy jedziemy 70km/h, czy 120 :D komputer zaniża spalanie o prawie litr

Usterki BMW Seria 5 E39

Liczba wpisów: 63
czujnik abs zamiennik
  • BMW Seria 5 E39 Touring 520 i 150KM 110kW 1997-2004
  • układ hamulcowy
Witam, mam e39 touring, w którym po zapaleniu sie kontrolki abs wymieniłem uszkodzony czujnik abs tylny prawy na zamiennik firmy TRW. Oczywiscie po zamontowaniu nowego kontrolka zgasla. Pojawil sie nowy problem poniewaz ponizej predkosci 40km/h podczas hamowani dzwignia hamulca roboczego pulsuje tak jakby ktores kolo sie zblokowalo mimo iz kola sie obracją. W sterowniku pojawil sie blad o rozpoznawaniu dlugoterminowym, jednak podczas prob drogowych z testerem nie widac zby duzych roznic w predkosciach obrotowych na poszczegolnych kolach. czy ktos z Was spotkal sie z taka przypadloscia? czy moze to byc wina nieoryginalnego czujnika abs?
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Pękające głowice w silnikach 2.0 benzyna
  • BMW Seria 5 E39 Touring 520 i 150KM 110kW 1997-2004
  • silnik
Występowanie usterki:
Tak 14
Nie 35
Po przegraniu się silnika, najczęściej przy padaniu termostatu, później - naprawa, planowanie, wymiana uszczelki i inne pierdoły... Kupując auto z tzw. Niemiec, nie wiadomo ile razy przegrzano już głowicę i ile jeszcze takich sytuacji wytrzyma... Nawet na forum BMW POLSKA o tym piszą, że wystarczy ze trzy razy przegrzać i po zawodach. Czemu o tym nie piszecie? Wstydzicie się, że nikt od Was nie kupi tego niemieckiego szmlecu. BMW serii 7, 730, 740 np E-38 to jest auto, a te E-39 to jakieś auto zrobione chyba na próbę jak Ford PROBE (PRÓBE). Totalna porażka i żeby auto 2.0 L benzyna - paliło ponad 10 litrów, bo ma te nieszczęsne 6 cylindrów, bo ładnie mruczy? Ciekawe jak handlarze a autohandli będą sprzedawać swoje "piękne" BMW 520...523... w maju po kolejnej extra podwyżce cen benzyny.... Te powypadkowe i zaniedbane auta z ponad 300.000 przebiegu poprzekręcane na 165 tys czy 203.000 km ... z poprzecieranymi siedzeniami welurowymi, że to niby wada BMW. Ciekawe dlaczego u innym gorszych producentów welur jakoś się nie przeciera przy przebiegu 200.000. Panowie ile można oszukiwać przy sprzedaży tego pięknego ale awaryjnego auta???
21 komentarzy
duże spalanie, check się świeci
  • BMW Seria 5 E39 Sedan 2.8 528i 193KM 142kW 1995-2001
  • silnik
objawy są nastepujące: czasami po zresetowania licznika spalania obojetne czy VERB1 czy VERB2 spalanie przy dość ostrej jeździe jest niskie i nie przekracza 12l/100 a czasami spalanie wynosi powyżej 25l/100 nawet przy delikatnej jeździe. dodam, że nie ma znaczenia czy jeżdżę na trybie tip tronic, czy na zwykłym DRIVE, ogólne spalanie samochodu (wyliczone dokładnie, a nie za pomocą komputera) wynosi 23, 24 litry gazu jazdy dosc spokojnej po miescie (i to nie cały czas w korkach) a na trasie wynosi ok 14 litrow gazu. Wszyscy mowią mi, że mam coś zepsutego w silniku, fachowcy gdzie zakładałem gaz powiedzieli, że to nie wina gazu tylko silnika. Nie wiem co robić sondy, świece są sprawne nie mam pojęcia dlaczego tak sie stało, od poczatku kiedy mam to auto takie sa objawy
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
BMW Seria 5 E39 Sedan