Szukaj

Informacje o BMW Seria 5 E39 Sedan 3.5 535i 245KM 180kW 1999-2003

Lata produkcji: 1999 – 2003
Segment: Wyższa klasa średnia

Model wyższej klasy średniej (segment E), klasyfikowany w grupie premium, produkowany od 1972 roku. Jeden z najpopularniejszych samochodów w swoim segmencie, wielokrotnie nagradzany, sprzedany w liczbie prawie 8 milionów egzemplarzy. Pierwszy model BMW o takim nazewnictwie, następca tzw. „Nowej Klasy” (seria E115). Początkowo dostępny tylko w wersji sedan; od 1991 roku roku również w odmianie kombi (Touring), a w latach 2009-2017 także w wersji fastback (Gran Turismo). Od 1985 roku model dostępny również w sportowej odmianie M5. Od 2017 roku na rynku dostępna jest szósta generacja Serii 5.

czytaj więcej
Powagosław

Mówienie, że nowa „Piątka” ładniejsza od starej jest może mało oryginalne, ale limuzyna BMW po tej delikatnej kosmetyce z całą pewnością ma poważniejsze, bardziej dostojne oblicze. W sumie niczego innego się nie spodziewaliśmy.

 

~Powagosław
Luzacjusz

Dariusz Szpakowski milion razy powtarzał ci, że w piłkę grają wszyscy, a wygrywają Niemcy. Wiesz, że to nie do końca tak, ale co innego powiedzieć, gdy Niemcy znów ogrywają naszych. Tak samo jest z tym samochodem. Wydaje ci się, że są ładniejsze auta, że BMW znowu gra to samo, ale na końcu i tak przyznajesz, że Seria 5 rozjeżdża konkurencję.

~Luzacjusz
Produkowany od 1999 do 2003 roku
Pojemność skokowa 3498 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 245 KM (180 kW) przy 5800 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 345 Nm przy 3800 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 8
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 32
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Wyciszenie + Silnik + Ergonomia

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Karoseria
Średnie spalanie dla BMW Seria 5 E39 Sedan 3.5 535i 245KM 180kW 1999-2003
11,6
l/100 km
16,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

11,8
BMW Seria 5 E39
Sedan 3.5 535i 245KM 180kW
Jak na taką moc, masę, automat nie można narzekać. Dźwięk V8 jest tu wart każdej złotówki. Dodatkowo jeżeli nie musisz być zawsze pierwszy spod świateł to spalanie też nie jest tragedią. W stolicy wygląda to tak. Jazda nocą, główne arterie, zielona fala to można celować w okolice 14l ale to bez sensu. Godziny szczyty, przejazd z Arkadii na Górny Mokotów (9km w 70 min) - 20,8l. Nie bawiłem się w deptanie od świateł do świateł bo nie do tego została stworzona ta wersja. Dynamiczna jazda po mieście to okolice tak czy siak 17-18l. Jazda w trasie to zupełnie inna bajka. Zmulanie do 90-100km/h na słynnej DK 2 na wschód od Warszawy, bez korków po drodze można celować w okolicy 9l ale męczy się i człowiek i samochód. Bardzo długie przełożenia i spory zapas mocy spokojnie pozwalają śmigać (na autobahnach i S-kach) w okolicach 170-180 do tych 12-13l co uważam za spoko wynik. Jak na taką wygodę i masę myślałem, że będzie palić więcej więc jak dla mnie jest więcej niż ok. (Układ jezdny)
12,0
BMW Seria 5 E39
Sedan 3.5 535i 245KM 180kW
SEDAN 535i bez gazu trasa 130km/h ---140km 10litrow spali jak 180km/h 13/14l. w miescie podobnie ale gabaryty auta nie pasuja do naszych ciasnych parkingow miedzy blokami. pochalniacz kilometrow nic nie meczy w dlugie kilometry (Układ jezdny)
10,5
BMW Seria 5 E39
Sedan 3.5 535i 245KM 180kW
W trasie można uzyskać rewelacyjne wyniki. Biorąc pod uwagę masę auta moc, komfort podróżowania średnie z kilku tysięcy km (urlopy) zarówno zimą jak i latem nigdy nie przekroczyły 10l/100km przy normalnej jeździe. (Układ jezdny)

Usterki BMW Seria 5 E39

Liczba wpisów: 63
czujnik abs zamiennik
  • BMW Seria 5 E39 Touring 520 i 150KM 110kW 1997-2004
  • układ hamulcowy
Witam, mam e39 touring, w którym po zapaleniu sie kontrolki abs wymieniłem uszkodzony czujnik abs tylny prawy na zamiennik firmy TRW. Oczywiscie po zamontowaniu nowego kontrolka zgasla. Pojawil sie nowy problem poniewaz ponizej predkosci 40km/h podczas hamowani dzwignia hamulca roboczego pulsuje tak jakby ktores kolo sie zblokowalo mimo iz kola sie obracją. W sterowniku pojawil sie blad o rozpoznawaniu dlugoterminowym, jednak podczas prob drogowych z testerem nie widac zby duzych roznic w predkosciach obrotowych na poszczegolnych kolach. czy ktos z Was spotkal sie z taka przypadloscia? czy moze to byc wina nieoryginalnego czujnika abs?
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Pękające głowice w silnikach 2.0 benzyna
  • BMW Seria 5 E39 Touring 520 i 150KM 110kW 1997-2004
  • silnik
Występowanie usterki:
Tak 14
Nie 35
Po przegraniu się silnika, najczęściej przy padaniu termostatu, później - naprawa, planowanie, wymiana uszczelki i inne pierdoły... Kupując auto z tzw. Niemiec, nie wiadomo ile razy przegrzano już głowicę i ile jeszcze takich sytuacji wytrzyma... Nawet na forum BMW POLSKA o tym piszą, że wystarczy ze trzy razy przegrzać i po zawodach. Czemu o tym nie piszecie? Wstydzicie się, że nikt od Was nie kupi tego niemieckiego szmlecu. BMW serii 7, 730, 740 np E-38 to jest auto, a te E-39 to jakieś auto zrobione chyba na próbę jak Ford PROBE (PRÓBE). Totalna porażka i żeby auto 2.0 L benzyna - paliło ponad 10 litrów, bo ma te nieszczęsne 6 cylindrów, bo ładnie mruczy? Ciekawe jak handlarze a autohandli będą sprzedawać swoje "piękne" BMW 520...523... w maju po kolejnej extra podwyżce cen benzyny.... Te powypadkowe i zaniedbane auta z ponad 300.000 przebiegu poprzekręcane na 165 tys czy 203.000 km ... z poprzecieranymi siedzeniami welurowymi, że to niby wada BMW. Ciekawe dlaczego u innym gorszych producentów welur jakoś się nie przeciera przy przebiegu 200.000. Panowie ile można oszukiwać przy sprzedaży tego pięknego ale awaryjnego auta???
21 komentarzy
duże spalanie, check się świeci
  • BMW Seria 5 E39 Sedan 2.8 528i 193KM 142kW 1995-2001
  • silnik
objawy są nastepujące: czasami po zresetowania licznika spalania obojetne czy VERB1 czy VERB2 spalanie przy dość ostrej jeździe jest niskie i nie przekracza 12l/100 a czasami spalanie wynosi powyżej 25l/100 nawet przy delikatnej jeździe. dodam, że nie ma znaczenia czy jeżdżę na trybie tip tronic, czy na zwykłym DRIVE, ogólne spalanie samochodu (wyliczone dokładnie, a nie za pomocą komputera) wynosi 23, 24 litry gazu jazdy dosc spokojnej po miescie (i to nie cały czas w korkach) a na trasie wynosi ok 14 litrow gazu. Wszyscy mowią mi, że mam coś zepsutego w silniku, fachowcy gdzie zakładałem gaz powiedzieli, że to nie wina gazu tylko silnika. Nie wiem co robić sondy, świece są sprawne nie mam pojęcia dlaczego tak sie stało, od poczatku kiedy mam to auto takie sa objawy
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
BMW Seria 5 E39 Sedan