Szukaj

Informacje o BMW Seria 5 E39 Sedan 2.8 528i 193KM 142kW 1995-2001

Lata produkcji: 1995 – 2001
Segment: Wyższa klasa średnia

Model wyższej klasy średniej (segment E), klasyfikowany w grupie premium, produkowany od 1972 roku. Jeden z najpopularniejszych samochodów w swoim segmencie, wielokrotnie nagradzany, sprzedany w liczbie prawie 8 milionów egzemplarzy. Pierwszy model BMW o takim nazewnictwie, następca tzw. „Nowej Klasy” (seria E115). Początkowo dostępny tylko w wersji sedan; od 1991 roku roku również w odmianie kombi (Touring), a w latach 2009-2017 także w wersji fastback (Gran Turismo). Od 1985 roku model dostępny również w sportowej odmianie M5. Od 2017 roku na rynku dostępna jest szósta generacja Serii 5.

czytaj więcej
Powagosław

Mówienie, że nowa „Piątka” ładniejsza od starej jest może mało oryginalne, ale limuzyna BMW po tej delikatnej kosmetyce z całą pewnością ma poważniejsze, bardziej dostojne oblicze. W sumie niczego innego się nie spodziewaliśmy.

 

~Powagosław
Luzacjusz

Dariusz Szpakowski milion razy powtarzał ci, że w piłkę grają wszyscy, a wygrywają Niemcy. Wiesz, że to nie do końca tak, ale co innego powiedzieć, gdy Niemcy znów ogrywają naszych. Tak samo jest z tym samochodem. Wydaje ci się, że są ładniejsze auta, że BMW znowu gra to samo, ale na końcu i tak przyznajesz, że Seria 5 rozjeżdża konkurencję.

~Luzacjusz
Produkowany od 1995 do 2001 roku
Pojemność skokowa 2793 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 193 KM (142 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 280 Nm przy 3500 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(84%)

Zalety

+ Wyciszenie + Silnik + Ergonomia

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,6
~Jakub
BMW Seria 5 E39
Sedan 2.8 528i 193KM 142kW
Auto idealne dla osób ceniących sobie wysoki komfort, osiągi, pewne prowadzenie i nie straszne im "stare babcie" w postaci 20 letniego BMW. Jeśli trafisz na zadbany egzemplarz na pewno będziesz z niego zadowolony. Większość ma bogate wyposażenie co docenimy z czasem. Warto szukać oferty w przedziale cenowym między 15 a 20 tysięcy. Silnik nie do zajechania i idealnie sprawuje się z LPG, a przy spalaniu na poziomie 11 litrów gazu przekłada się na tanie, szybkie i wygodne przemieszczanie się z punktu A do B. E39 jest godne uwagi i z całego serca polecam !
4,4
~Grześ
BMW Seria 5 E39
Sedan 2.8 528i 193KM 142kW
Całokształt auta oceniam na bardzo dobry, ponieważ ani razu mnie nie zawiodło w drodze, elektryka na wysokim poziomie, zero problemów jak na auto 18-letnie :-) Przy bogatym wyposażeniu, typu: Webasto, podgrzewane fotele, navi, wszystko działa bez najmniejszych problemów jak do tej pory. Przebieg auta na liczniku prawie 280 tysięcy, a czy był "kopany" tego już nikt nie wie. Jeżdżę autem od prawie 5 lat, kupiłem je od kolegi, który jeździł nią 4 lata a wcześniej auto było sprowadzone z Niemiec. 8 lat jeżdżenia na gazie (Stag). 2 lata temu robiony Vanos (był zatarty) koszt wymiany uszczelek itp z robotą około 400zł, zawieszenie drogie w naprawie, ale nie wymieniamy go co chwilę ;-) mankamentem jest tylna prawa sprężyna, drugi raz pękła, ale pewnie przez to, że do auta został wrzucony gaz i zawsze jeżdzę z pełną butlą gazu i benzyny. Rdza dopadła niestety moją betkę dwa lata temu (miała wtedy 16 lat) drzwi praktycznie wszystkie dookoła pod listwe malowane, progów praktycznie nie było, lewarek wpadł do środka:-( ale jak na ten wiek to i tak nie ma co się spodziewać cudów, póki co zrobione i można dalej jeździć. Ze skrzynią nic nie było robione, nawet olej nie był wymieniany, z reszta tak jak nakazuje serwis BMW. Myślę, że to auto z silnikiem 2.8 w automacie śmiało mogę polecić każdemu kto chce poczuć jazdę na wysokim poziomie za cenę na te czasy dość niską, niedługo będą już tylko drożeć, więc dla tych co nie mają ostatnia szansa na kupno ;-)
3,6
~Bartłomiej
BMW Seria 5 E39
Sedan 2.8 528i 193KM 142kW
Samochód świetny - gdyby tylko był młodszy... W moim egzemplarzu zaczęły się sypać niektóre elementy z racji wieku, ale samochód sam w sobie jest bardzo solidnie zbudowany, z materiałów świetnej jakości. Po przesiadce do nowszego modelu można być oburzony jakością wykonania nowszych BMW. Bardzo dobrze się prowadzi i oferuje świetne osiągi za rewelacyjne spalanie.
Średnie spalanie dla BMW Seria 5 E39 Sedan 2.8 528i 193KM 142kW 1995-2001
10,9
l/100 km
12,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

13,0
BMW Seria 5 E39
Sedan 2.8 528i 193KM 142kW
Gdy czytam takie komentarze o spalaniu 20 l w E39 2.8 to śmiech mnie ogarnia, albo kupiliście zakatowane egzemplarze, albo jeździć nie umiecie. E39 528 średnie spalanie w cyklu mieszanym przy normalnej jeździe (czytaj: bez pchania gazu w podłogę, ale też bez zamulania) wynosi 12,5-13 litrów LPG przy czym połowa km w mieście - Katowice w godzinach szczytu w korkach. Jadąc trasą można zejść niżej wcale się nie wlekąc tylko jadąc te powiedzmy 150km/h. Max średnie spalanie wyszło mi 16,5 l przy dynamicznej jeździe. 20 litrów to raczej jeżdżąc z gazem w podłodze cały czas albo paląc gumę pod remizą. Więc nie piszcie takich głupot na temat tego samochodu, tylko zweryfikujcie swój styl jazdy i stan techniczny samochodu. Pozdrawiam
14,5
BMW Seria 5 E39
Sedan 2.8 528i 193KM 142kW
Na spalanie mojego bmw e39 528i w manualu nie mogę narzekać. LPG KME silver wtryski barracudy, Butla w kole 55L. Mieszkam na obrzeżach Łodzi, do pracy pokonuję odcinek ok 11-14 Km (dojazdy do centrum) Średnie spalanie z takiej trasy zimą na oponach 215/55 16r oscyluje w granicach 14-15L gazu plus ok 1.5L benzny (Samochód stoi na dworze) Latem natomiast na węższych oponach 205 mm spalanie potrafiło wahać się między do 13L a 15L gazu w mieście (Oczywiście przy rozsądnej jeździe ale i też czasami przy wykorzystywaniu potencjału silnika :) Takie spalanie odnotowałem po wymianie świec na 4 elektrodowe, gdy w aucie zamontowane były świece 2 elektrodowe spalanie było o minimum litr wyższe w każdych warunkach. Zdarzały się również sytuacje gdy auto spalało nawet i ok. 18.5L LPG w koszmarnych korkach lub też ok 12L LPG gdy autem jeździłem w weekend i korków nie było. Spalanie wzrasta znacznie szybciej stojąc w korkach niż gdy na obrotomierzu wskazówka jest w okolicach 5k. obrotów.
14,3
BMW Seria 5 E39
Sedan 2.8 528i 193KM 142kW
Witam. Posiadam BMW 528i z 1997 roku z automatyczną skrzynią biegów i z potwierdzonym przebiegiem 245 tysięcy kilometrów. Zamontowana nowa instalacja gazowa Stag z reduktorem R01 i wtryskami Barracuda. Mieszkam w niewielkim mieście - około 50 tysięcy mieszkańców. Normalna jazda po mieście z klimatyzacją, od czasu do czasu dynamiczne przyspieszanie i spalanie w większości wynosi 16l/100km. W cyklu mieszanym z klimatyzacją i nie oszczędzaniem sobie mocy na prostych odcinkach to spalanie rzędu 14l/100km. W trasie na autostradzie z klimatyzacją i tempomatem na 140 km/h spalanie wynosi 12.5l/100km. Powyższe wartości tyczą się oczywiście LPG.

Usterki BMW Seria 5 E39

Liczba wpisów: 63
czujnik abs zamiennik
  • BMW Seria 5 E39 Touring 520 i 150KM 110kW 1997-2004
  • układ hamulcowy
Witam, mam e39 touring, w którym po zapaleniu sie kontrolki abs wymieniłem uszkodzony czujnik abs tylny prawy na zamiennik firmy TRW. Oczywiscie po zamontowaniu nowego kontrolka zgasla. Pojawil sie nowy problem poniewaz ponizej predkosci 40km/h podczas hamowani dzwignia hamulca roboczego pulsuje tak jakby ktores kolo sie zblokowalo mimo iz kola sie obracją. W sterowniku pojawil sie blad o rozpoznawaniu dlugoterminowym, jednak podczas prob drogowych z testerem nie widac zby duzych roznic w predkosciach obrotowych na poszczegolnych kolach. czy ktos z Was spotkal sie z taka przypadloscia? czy moze to byc wina nieoryginalnego czujnika abs?
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Pękające głowice w silnikach 2.0 benzyna
  • BMW Seria 5 E39 Touring 520 i 150KM 110kW 1997-2004
  • silnik
Występowanie usterki:
Tak 14
Nie 35
Po przegraniu się silnika, najczęściej przy padaniu termostatu, później - naprawa, planowanie, wymiana uszczelki i inne pierdoły... Kupując auto z tzw. Niemiec, nie wiadomo ile razy przegrzano już głowicę i ile jeszcze takich sytuacji wytrzyma... Nawet na forum BMW POLSKA o tym piszą, że wystarczy ze trzy razy przegrzać i po zawodach. Czemu o tym nie piszecie? Wstydzicie się, że nikt od Was nie kupi tego niemieckiego szmlecu. BMW serii 7, 730, 740 np E-38 to jest auto, a te E-39 to jakieś auto zrobione chyba na próbę jak Ford PROBE (PRÓBE). Totalna porażka i żeby auto 2.0 L benzyna - paliło ponad 10 litrów, bo ma te nieszczęsne 6 cylindrów, bo ładnie mruczy? Ciekawe jak handlarze a autohandli będą sprzedawać swoje "piękne" BMW 520...523... w maju po kolejnej extra podwyżce cen benzyny.... Te powypadkowe i zaniedbane auta z ponad 300.000 przebiegu poprzekręcane na 165 tys czy 203.000 km ... z poprzecieranymi siedzeniami welurowymi, że to niby wada BMW. Ciekawe dlaczego u innym gorszych producentów welur jakoś się nie przeciera przy przebiegu 200.000. Panowie ile można oszukiwać przy sprzedaży tego pięknego ale awaryjnego auta???
21 komentarzy
duże spalanie, check się świeci
  • BMW Seria 5 E39 Sedan 2.8 528i 193KM 142kW 1995-2001
  • silnik
objawy są nastepujące: czasami po zresetowania licznika spalania obojetne czy VERB1 czy VERB2 spalanie przy dość ostrej jeździe jest niskie i nie przekracza 12l/100 a czasami spalanie wynosi powyżej 25l/100 nawet przy delikatnej jeździe. dodam, że nie ma znaczenia czy jeżdżę na trybie tip tronic, czy na zwykłym DRIVE, ogólne spalanie samochodu (wyliczone dokładnie, a nie za pomocą komputera) wynosi 23, 24 litry gazu jazdy dosc spokojnej po miescie (i to nie cały czas w korkach) a na trasie wynosi ok 14 litrow gazu. Wszyscy mowią mi, że mam coś zepsutego w silniku, fachowcy gdzie zakładałem gaz powiedzieli, że to nie wina gazu tylko silnika. Nie wiem co robić sondy, świece są sprawne nie mam pojęcia dlaczego tak sie stało, od poczatku kiedy mam to auto takie sa objawy
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 7
5,0
BMW Seria 5 E39
Sedan 2.8 528i 193KM 142kW
homologacja: "AUTOGAZ" WIELKOPOLSKI
instalacja: AC STAG 300
przebieg: 335 tys. km
użytkowana przez: 110 tys. km
Polecam instalacje gazową firmy STAG, sprawuje się świetnie, brak odczuć spadku mocy, średnie spalanie auta nawet z ciężką nogą jest na poziomie 12l, bez problemu można zejść do 10l/100km. Oczywiście wszystko zależy od serwisowania,wystrojenia i podzespołów instalacji. W moim przypadku koszt założenia wynosił 3900zł. Wszystko pod maską tak ukryte, że na pierwszy rzut oka jej...
5,0
BMW Seria 5 E39
Sedan 2.8 528i 193KM 142kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC Sequent P&D
przebieg: 340 tys. km
użytkowana przez: 60 tys. km
Instalacja BRC SQ P&D montowana przy przebiegu ponad 270 tys,km. Silnik przed montażem przeszedł remont. Instalacja pracuje od momentu montażu bez zarzutu. Moc została jak była, auto wcale nie straciło na dynamice. Spalanie w granicach 10-12l/100km w zależności od warunków.
5,0
BMW Seria 5 E39
Sedan 2.8 528i 193KM 142kW
homologacja: "AUTO-GAZ CENTRUM"
instalacja: AG Centrum Zenit PRO
przebieg: 210 tys. km
użytkowana przez: 30 tys. km
Becia ma drugie życie na gazie. Podaję zgodnie z homologacją: sterownik Zenit pro z agcentrum, wtryskiwacze hercules, reduktor gold, przewody thunderfllex, zbiornik stako 60/630. Jazda jest bardzo poprawna, bezproblemowa. Serwisuję zgodnie z kartą gwarancyjną. Regularnie wymieniam filtry. Jest to bardzo dobra instalacja.
BMW Seria 5 E39 Sedan