Szukaj

Informacje o BMW Seria 5 E39 Sedan 2.5 523i 170KM 125kW 1995-2000

Lata produkcji: 1995 – 2000
Segment: Wyższa klasa średnia

Model wyższej klasy średniej (segment E), klasyfikowany w grupie premium, produkowany od 1972 roku. Jeden z najpopularniejszych samochodów w swoim segmencie, wielokrotnie nagradzany, sprzedany w liczbie prawie 8 milionów egzemplarzy. Pierwszy model BMW o takim nazewnictwie, następca tzw. „Nowej Klasy” (seria E115). Początkowo dostępny tylko w wersji sedan; od 1991 roku roku również w odmianie kombi (Touring), a w latach 2009-2017 także w wersji fastback (Gran Turismo). Od 1985 roku model dostępny również w sportowej odmianie M5. Od 2017 roku na rynku dostępna jest szósta generacja Serii 5.

czytaj więcej
Powagosław

Mówienie, że nowa „Piątka” ładniejsza od starej jest może mało oryginalne, ale limuzyna BMW po tej delikatnej kosmetyce z całą pewnością ma poważniejsze, bardziej dostojne oblicze. W sumie niczego innego się nie spodziewaliśmy.

 

~Powagosław
Luzacjusz

Dariusz Szpakowski milion razy powtarzał ci, że w piłkę grają wszyscy, a wygrywają Niemcy. Wiesz, że to nie do końca tak, ale co innego powiedzieć, gdy Niemcy znów ogrywają naszych. Tak samo jest z tym samochodem. Wydaje ci się, że są ładniejsze auta, że BMW znowu gra to samo, ale na końcu i tak przyznajesz, że Seria 5 rozjeżdża konkurencję.

~Luzacjusz
Produkowany od 1995 do 2000 roku
Pojemność skokowa 2494 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 170 KM (125 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 245 Nm przy 3500 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(94%)

Zalety

+ Silnik + Wyciszenie + Układ jezdny

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,6
~Szymon G
BMW Seria 5 E39
Sedan 2.5 523i 170KM 125kW
Jak na wiek, przebieg oraz cenę kupiłem w 2019 za ok 11k bardzo dobre auto. Chyba największą zaletą tego auta był komfort. Nie była to zmotana sztuka - wszystko seria (to bardzo istotne). Wybieranie nierówności na niesamowitym poziomie - przejazd po kocich łbach to przyjemność. Na autostradzie 160 bardzo przyjemnie dalej problemem staje się skrzynia 5 biegowa. Przy bardzo wysokich prędkościach brakuje 6 biegu. Spalanie ok 11l gazu. Jeżeli ktoś zastanawia się nad zakupem bardzo przestrzegam przed tanimi okazami. Teraz 2022 sensowne egzemplarze są od 20k. Wystrzegać się zmienianego zawieszenia - całkowicie odbiera przyjemność z jazdy. Jest to bardzo komfortowe auto - między 7 e38 jest niewielka różnica. e46 to przepaść gorsze wyciszenie i znacznie twardsze auto. Audi A6 z podobnego roku całe trzeszczy w środku i ogólnie wnętrze wygląda na bardziej zmęczone. Mercedes..... rdzewieje
4,8
~Adrian
BMW Seria 5 E39
Sedan 2.5 523i 170KM 125kW
Auto kupiłem rok temu, jest bardzo wygodne i wystarczająco dynamiczne jak na razie. Silnik naprawdę godny polecenia, świetnie współpracuje z instalacją gazową - koszt jakieś 3,5k, ale dość szybko się zwraca. Przez rok zrobiłem jakieś 30 tysięcy kilometrów, części do tanich nie należą, musiałem wymienić prawie całe przednie zawieszenie, hamulce komplet, chociaż teraz mam spokój na kilka lat (przynajmniej taką mam nadzieję). Silnik w zasadzie bezawaryjny i prosty w budowie, polecam jednak nie żałować na dobry olej i wymieniać co 10 tysięcy km. Auto raczej nie pasuje do typowych dresiarzy, trochę za ciężkie do driftu pod tesco, ale ogólnie można poszaleć. Moim zdaniem, jedno z najlepszych samochodów jakie kiedykolwiek zostały wyprodukowane, konstruktorzy wykazali się dokładnością i porządnymi materiałami, dzięki czemu nawet po 21 latach nie trzeszczą plastiki w środku, co obecnie się dość często zdarza w samochodach, które mają mniej niż 10 lat. Jeśli trafimy na zadbany egzemplarz (niestety co raz trudniej) to z pewnością przekonamy się do tej marki :)
4,2
~driver uk
BMW Seria 5 E39
Sedan 2.5 523i 170KM 125kW
Jak na swoje lata i przebieg nie jest tak zle. Ciezko okreslic te auto w paru zdaniach. Przez 8 miechow to przepalily sie chyba tylko wszystkie tylne zarowki i to wszystko. Wymienilem plyny filrty, koncowki drazkow i hamulce z plynem - polecam tylko zamienniki wysokiej jakosci przy dynamicznej jezdzie. Zmienilem klocki za 18f na przod skonczyly sie po 4 miesiacach. Mam textar\'a od 2 tyg MIODZIO! Sprzeglo musialem wymienic oryginalne po 154 tys mil:) Jesli auto bym sprzedawal to tylko po to zeby dorwac sie do V8 540i!!!!!! :)
Średnie spalanie dla BMW Seria 5 E39 Sedan 2.5 523i 170KM 125kW 1995-2000
10,4
l/100 km
12,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,0
BMW Seria 5 E39
Sedan 2.5 523i 170KM 125kW
"ile wlejesz tyle spali" :P jeśli się uprzeć to spali dychę (serio jest to możliwe ale w polskim mieście to katorga no i nie po to kupuje się 2.5l :P przy normalniej jeździe 11-12, jeśli deptać i korzystać z pełnej mocy 16 i pewnie lepiej ale jest warto :) Dodam jeszcze trasę, przerobiłem właśnie trasę bytom-glasgow przy prędkości 100-120 praktycznie 100% autostrady komputer pokazał 7.7, przeliczyłem pi razy drzwi i wychodzi na to, że zmieściłem się w 8 litrach... mi pasuj :) Szkoda, że przeciętny mechanik jak zobaczy bmw to zaciera ręce... części mają znośne ceny ale za robociznę często trzeba zapłacić już nieco więcej
12,0
BMW Seria 5 E39
Sedan 2.5 523i 170KM 125kW
wiem ,ze duzo zalezy od kogo kupimy auto,ale w duzym stopniu jest to loteria i to kazdy przyzna, bo ile osob ma znajomego dziadke w niemczech ktory garazowal auto jezdzil do serwisu i chce sprzedac to cudo wlasnie nam...?niewielu...! trzeba wziac pod uwage ,ze jest to auto z 97 roku i to juz powinno dac do myslenia. duzo czesci z zawieszenia jeszcze oryginalnych ,no i trzeba wziac sie za ich wymiane ,a uwierzcie ,ze nawet ceny zamiennikow potrafia mocno przestraszyc,do tego zeby cos rozebrac potrzeba sporo nerwowo i cierpliwosci bo wielowachaczowe zawieszenie ma swoje plusy ale i minusy..wyciagnac czujnik absu jesli sie uszkodzi to kaplica...a nowy czujnik w serwisie (bo tylko takie dobrze dzialaja) 400zl? o co tu chodzi do tego doliczyc zaplate specjaliscie mechanikowi ,ktorych o dziwo dobrych nei jest za wiele ,szarpie budzet juz konkretnie. dolozyc do tego prpblemy z kaprysna elektronika i kolejne kilkaset zl leci w siną dal. ogolnie jezdzie sie naprawde pieknie,ale tez pieknie placi... i to glupie powiedzenie ,ktore mi mowiono przed kupnem: B edziesz M iał W ydatki... niestety okazalo sie szczere do bólu.. takze jesli zastaniawiasz sie nad kupnem dobrze to przemysl ,bo w imie czego placic tyle kasy? no chyba ,ze ktos z was ma jej nadmiar, sprzedalem auto bo nie chcialem juz pakowac tam ani zlotowki !
9,7
BMW Seria 5 E39
Sedan 2.5 523i 170KM 125kW
witam smigam autem rok czasu poprzednio 316 :) i w porowaniu z nim to e39 pali malo :) mianowicie trase robilem raz latem i udalo mi sie zejsc do 7 litrow ale naprawde jechalem ok 100 -120 kmh bez wyprzedzania jak dla mnie to super wynik przy 100 na godzie z automatem auta ma tylko 1900 obrotow wiec silnik sie smieje z takiego obciazenia dlatego idzie zrobic takie niskie spalanie . Ogolnie autem jezdze do pracy na dystansie 13km mam 3 przystanki zabieram ludzi do pracy :) spalanie latem wynosilo 10,5 a zima 12,5 przy oczywiscie normalnej jezdzie bez szalenstw miasto no to maly dramat bo 15 trzeba liczyc najgrzej jak jest zimna i sie robi maly przelot przez miasto to wtedy hoho 17 bez problemu potrafi wypic automat robi swoje :) ogolnie auto super bez obsłogowe przez rok czau wymienilem tylko odme 120zl

Usterki BMW Seria 5 E39

Liczba wpisów: 63
czujnik abs zamiennik
  • BMW Seria 5 E39 Touring 520 i 150KM 110kW 1997-2004
  • układ hamulcowy
Witam, mam e39 touring, w którym po zapaleniu sie kontrolki abs wymieniłem uszkodzony czujnik abs tylny prawy na zamiennik firmy TRW. Oczywiscie po zamontowaniu nowego kontrolka zgasla. Pojawil sie nowy problem poniewaz ponizej predkosci 40km/h podczas hamowani dzwignia hamulca roboczego pulsuje tak jakby ktores kolo sie zblokowalo mimo iz kola sie obracją. W sterowniku pojawil sie blad o rozpoznawaniu dlugoterminowym, jednak podczas prob drogowych z testerem nie widac zby duzych roznic w predkosciach obrotowych na poszczegolnych kolach. czy ktos z Was spotkal sie z taka przypadloscia? czy moze to byc wina nieoryginalnego czujnika abs?
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Pękające głowice w silnikach 2.0 benzyna
  • BMW Seria 5 E39 Touring 520 i 150KM 110kW 1997-2004
  • silnik
Występowanie usterki:
Tak 14
Nie 35
Po przegraniu się silnika, najczęściej przy padaniu termostatu, później - naprawa, planowanie, wymiana uszczelki i inne pierdoły... Kupując auto z tzw. Niemiec, nie wiadomo ile razy przegrzano już głowicę i ile jeszcze takich sytuacji wytrzyma... Nawet na forum BMW POLSKA o tym piszą, że wystarczy ze trzy razy przegrzać i po zawodach. Czemu o tym nie piszecie? Wstydzicie się, że nikt od Was nie kupi tego niemieckiego szmlecu. BMW serii 7, 730, 740 np E-38 to jest auto, a te E-39 to jakieś auto zrobione chyba na próbę jak Ford PROBE (PRÓBE). Totalna porażka i żeby auto 2.0 L benzyna - paliło ponad 10 litrów, bo ma te nieszczęsne 6 cylindrów, bo ładnie mruczy? Ciekawe jak handlarze a autohandli będą sprzedawać swoje "piękne" BMW 520...523... w maju po kolejnej extra podwyżce cen benzyny.... Te powypadkowe i zaniedbane auta z ponad 300.000 przebiegu poprzekręcane na 165 tys czy 203.000 km ... z poprzecieranymi siedzeniami welurowymi, że to niby wada BMW. Ciekawe dlaczego u innym gorszych producentów welur jakoś się nie przeciera przy przebiegu 200.000. Panowie ile można oszukiwać przy sprzedaży tego pięknego ale awaryjnego auta???
21 komentarzy
duże spalanie, check się świeci
  • BMW Seria 5 E39 Sedan 2.8 528i 193KM 142kW 1995-2001
  • silnik
objawy są nastepujące: czasami po zresetowania licznika spalania obojetne czy VERB1 czy VERB2 spalanie przy dość ostrej jeździe jest niskie i nie przekracza 12l/100 a czasami spalanie wynosi powyżej 25l/100 nawet przy delikatnej jeździe. dodam, że nie ma znaczenia czy jeżdżę na trybie tip tronic, czy na zwykłym DRIVE, ogólne spalanie samochodu (wyliczone dokładnie, a nie za pomocą komputera) wynosi 23, 24 litry gazu jazdy dosc spokojnej po miescie (i to nie cały czas w korkach) a na trasie wynosi ok 14 litrow gazu. Wszyscy mowią mi, że mam coś zepsutego w silniku, fachowcy gdzie zakładałem gaz powiedzieli, że to nie wina gazu tylko silnika. Nie wiem co robić sondy, świece są sprawne nie mam pojęcia dlaczego tak sie stało, od poczatku kiedy mam to auto takie sa objawy
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
BMW Seria 5 E39 Sedan