Szukaj

Informacje o BMW Seria 5 E39 Sedan 2.0 520i 150KM 110kW 1996-1999

Lata produkcji: 1996 – 1999
Segment: Wyższa klasa średnia

Model wyższej klasy średniej (segment E), klasyfikowany w grupie premium, produkowany od 1972 roku. Jeden z najpopularniejszych samochodów w swoim segmencie, wielokrotnie nagradzany, sprzedany w liczbie prawie 8 milionów egzemplarzy. Pierwszy model BMW o takim nazewnictwie, następca tzw. „Nowej Klasy” (seria E115). Początkowo dostępny tylko w wersji sedan; od 1991 roku roku również w odmianie kombi (Touring), a w latach 2009-2017 także w wersji fastback (Gran Turismo). Od 1985 roku model dostępny również w sportowej odmianie M5. Od 2017 roku na rynku dostępna jest szósta generacja Serii 5.

czytaj więcej
Powagosław

Mówienie, że nowa „Piątka” ładniejsza od starej jest może mało oryginalne, ale limuzyna BMW po tej delikatnej kosmetyce z całą pewnością ma poważniejsze, bardziej dostojne oblicze. W sumie niczego innego się nie spodziewaliśmy.

 

~Powagosław
Luzacjusz

Dariusz Szpakowski milion razy powtarzał ci, że w piłkę grają wszyscy, a wygrywają Niemcy. Wiesz, że to nie do końca tak, ale co innego powiedzieć, gdy Niemcy znów ogrywają naszych. Tak samo jest z tym samochodem. Wydaje ci się, że są ładniejsze auta, że BMW znowu gra to samo, ale na końcu i tak przyznajesz, że Seria 5 rozjeżdża konkurencję.

~Luzacjusz
Produkowany od 1996 do 1999 roku
Pojemność skokowa 1991 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 5900 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 190 Nm przy 3500-4200 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(89%)

Zalety

+ Wyciszenie + Układ jezdny + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Karoseria - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,1
~Krzysiek
BMW Seria 5 E39
Sedan 2.0 520i 150KM 110kW
Samochód dobry, na plus zdecydowanie komfort podróżowania, stosunkowe dobre właściwości jezdne jak na 1.5-tonową barkę, w swojej klasie na pewno najlepszy pod tym względem, 5-tka jest fajnym połączeniem pomiędzy komfortem, a czerpaniem frajdy z jazdy chociaż należy pamiętać, że to nie gokart. Warto tez nadmienić, że jest to samochód, dla kogoś z dochodami i minimalnym pojęciem o mechanice. Jeśli dopiero zdałeś prawo jazdy, została ci kasa z osiemnastki i masz na auto 6tys. nie polecam, glupia piasta na przód średniej półki kosztuje około 400zł. Podsumowując auto fajne, ale na pewno nie idealne i nie dla każdego, jeśli ktoś chce tylko jeździć, nie ma czasu i pieniędzy to raczej powinien omijać.
4,7
~Bartosz
BMW Seria 5 E39
Sedan 2.0 520i 150KM 110kW
Decydujac sie na ten model 3 lata temu, spelnilem moje marzenie z dziecinstwa, gdy jako 8 letni chlopak dostalem zabawke samochodzik model e39 na urodziny. Wtedy tak mnie urzekla, ze gdy tylko nauczylem sie podstaw mechaniki samochodowej i poczulem stabilizacje finansowa, postanowilem spelnic moje marzenie. I tak po 3 miesiacach poszukiwan znalazlem moj ideal. Zadbany 520i, ktory w zachodzacym wiosennym sloncu czekal na mnie w umowionym miejscu na ogledziny... ten samochod, albo sie kocha, albo nienawidzi. Mnie zdecydowanie urzekl juz wtedy gdy mialem 8 lat...
4,9
~Klemens KLirlicht
BMW Seria 5 E39
Sedan 2.0 520i 150KM 110kW
Cudowne auto pod prawie każdym względem. Sylwetka nawet dziś może się podobać. Najmocniejsza stroną auto jest zawieszenie czyli komfort i pewne prowadzenie. Blacharka na ogól jest zdrowa blachy dobrze zabezpieczona. Jaj naj większym problemem tego auto to bardzo duże przebiegi i co za tym idzie powypadkowość i pech tego auta do ludzi których po prostu nie stać na auto klasy premium którzy oszczędzali na serwisie bo na paliwie się nie dało i są tego efekty. Kupić e39 z gazem to proszenie się o kłopoty. Słyszałem różne opinie że 2.0 pali tyle samo co 2.5 2.8 i ja się z tym nie zgodzę miałem 2.8 możne przy oszczędnej jeździe w trasie palą bardzo podobnie ale jak zacznie się jazda po mieście lub kręcenie po obrotach to 2.0 jest dużo oszczędniejsze bo mi średnio pali 11.5 a 2.8 też w manualnu średnio paliło 14.5 ale nie ma co ukrywać zrywniejsze też było za to. Ja polecam e39 jak stać cię na nie i na serwis bo w innym wypadku cała frajda posiadania bmw nie ma sensu
Średnie spalanie dla BMW Seria 5 E39 Sedan 2.0 520i 150KM 110kW 1996-1999
10,5
l/100 km
11,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,3
BMW Seria 5 E39
Sedan 2.0 520i 150KM 110kW
Posiadam Beemeczkę już drugi rok no i trzeba dbać o ten gaz bo rozregulowany potrafi żreć wiele więcej ale jak jest wyregulowany bajeczka to ze spalaniem da radę zejść na 9L/100km średnio. Na prawdę jazda dziadkowa jeszcze mniej. Chyba że ktoś lubi przycisnąć, no tutaj aż tak bardzo nie ma czym ale jeśli mimo to ktoś butuje to autko potrafi zjeść dużo. Niestety trzeba się spodziewać że silnik niestety będzie trochę zajechany, ja niestety tak trafiłem no ale cóż, tak się zdarza. Szczerze to jeśli miałbym wybrać sobie auto na kolejne to byłoby to być może BMW E39 z 3.0 :)
10,3
BMW Seria 5 E39
Sedan 2.0 520i 150KM 110kW
Posiadam Beemeczkę już drugi rok no i trzeba dbać o ten gaz bo rozregulowany potrafi żreć wiele więcej ale jak jest wyregulowany bajeczka to ze spalaniem da radę zejść na 9L/100km średnio. Na prawdę jazda dziadkowa jeszcze mniej. Chyba że ktoś lubi przycisnąć, no tutaj aż tak bardzo nie ma czym ale jeśli mimo to ktoś butuje to autko potrafi zjeść dużo. Niestety trzeba się spodziewać że silnik niestety będzie trochę zajechany, ja niestety tak trafiłem no ale cóż, tak się zdarza. Szczerze to jeśli miałbym wybrać sobie auto na kolejne to byłoby to być może BMW E39 z 3.0 :)
10,6
BMW Seria 5 E39
Sedan 2.0 520i 150KM 110kW
Wyniki z tankowania, nie z komputera. Przy tym silniku w automacie auto jedzie fajnie, ale nie jest szybkie, przyspieszenie do setki pozostawia trochę do życzenia. Na dynamice zyskuje na wysokich obrotach, gdy załączy się Vanos. Pali dużo, nawet bardzo, w połączeniu z automatem to jest najmniej ekonomiczny silnik w stosunku do osiągów w E39. Unikam korków, na autostradzie zazwyczaj jadę w przedziale 140-160, bo jest najwygodniej. Gdyby nie to że trafił mi się całkiem fajny egzemplarz od kuzyna, to wolałbym choćby 523i a najlepiej 528, bo spalanie jest niewiele większe, a myślę że momentami mniejsze (dużo więcej momentu przy niższych obrotach). Auto w warunkach zimowych zanim nagrzeje potężny blok silnika to leje paliwo w chorych ilościach, wtedy komputer śmiało pokazuje 18, 19 litrów, bez kręcenia go oczywiście (bo zimny!).

Usterki BMW Seria 5 E39

Liczba wpisów: 63
czujnik abs zamiennik
  • BMW Seria 5 E39 Touring 520 i 150KM 110kW 1997-2004
  • układ hamulcowy
Witam, mam e39 touring, w którym po zapaleniu sie kontrolki abs wymieniłem uszkodzony czujnik abs tylny prawy na zamiennik firmy TRW. Oczywiscie po zamontowaniu nowego kontrolka zgasla. Pojawil sie nowy problem poniewaz ponizej predkosci 40km/h podczas hamowani dzwignia hamulca roboczego pulsuje tak jakby ktores kolo sie zblokowalo mimo iz kola sie obracją. W sterowniku pojawil sie blad o rozpoznawaniu dlugoterminowym, jednak podczas prob drogowych z testerem nie widac zby duzych roznic w predkosciach obrotowych na poszczegolnych kolach. czy ktos z Was spotkal sie z taka przypadloscia? czy moze to byc wina nieoryginalnego czujnika abs?
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Pękające głowice w silnikach 2.0 benzyna
  • BMW Seria 5 E39 Touring 520 i 150KM 110kW 1997-2004
  • silnik
Występowanie usterki:
Tak 14
Nie 35
Po przegraniu się silnika, najczęściej przy padaniu termostatu, później - naprawa, planowanie, wymiana uszczelki i inne pierdoły... Kupując auto z tzw. Niemiec, nie wiadomo ile razy przegrzano już głowicę i ile jeszcze takich sytuacji wytrzyma... Nawet na forum BMW POLSKA o tym piszą, że wystarczy ze trzy razy przegrzać i po zawodach. Czemu o tym nie piszecie? Wstydzicie się, że nikt od Was nie kupi tego niemieckiego szmlecu. BMW serii 7, 730, 740 np E-38 to jest auto, a te E-39 to jakieś auto zrobione chyba na próbę jak Ford PROBE (PRÓBE). Totalna porażka i żeby auto 2.0 L benzyna - paliło ponad 10 litrów, bo ma te nieszczęsne 6 cylindrów, bo ładnie mruczy? Ciekawe jak handlarze a autohandli będą sprzedawać swoje "piękne" BMW 520...523... w maju po kolejnej extra podwyżce cen benzyny.... Te powypadkowe i zaniedbane auta z ponad 300.000 przebiegu poprzekręcane na 165 tys czy 203.000 km ... z poprzecieranymi siedzeniami welurowymi, że to niby wada BMW. Ciekawe dlaczego u innym gorszych producentów welur jakoś się nie przeciera przy przebiegu 200.000. Panowie ile można oszukiwać przy sprzedaży tego pięknego ale awaryjnego auta???
21 komentarzy
duże spalanie, check się świeci
  • BMW Seria 5 E39 Sedan 2.8 528i 193KM 142kW 1995-2001
  • silnik
objawy są nastepujące: czasami po zresetowania licznika spalania obojetne czy VERB1 czy VERB2 spalanie przy dość ostrej jeździe jest niskie i nie przekracza 12l/100 a czasami spalanie wynosi powyżej 25l/100 nawet przy delikatnej jeździe. dodam, że nie ma znaczenia czy jeżdżę na trybie tip tronic, czy na zwykłym DRIVE, ogólne spalanie samochodu (wyliczone dokładnie, a nie za pomocą komputera) wynosi 23, 24 litry gazu jazdy dosc spokojnej po miescie (i to nie cały czas w korkach) a na trasie wynosi ok 14 litrow gazu. Wszyscy mowią mi, że mam coś zepsutego w silniku, fachowcy gdzie zakładałem gaz powiedzieli, że to nie wina gazu tylko silnika. Nie wiem co robić sondy, świece są sprawne nie mam pojęcia dlaczego tak sie stało, od poczatku kiedy mam to auto takie sa objawy
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 17
3,0
BMW Seria 5 E39
Sedan 2.0 520i 150KM 110kW
homologacja: D.T. GAS SYSTEM SPÓŁKA JAWNA
przebieg: 150 tys. km
użytkowana przez: 20 tys. km
Witam,nie polecam DT Gaz System z Lublina gdyż męczę się z pracownikami i instalacją już od ponad roku i nie mogą fachowo ustawić normalnej pracy silnika na gazie,na biegu jałowym samochód szarpie i gaśnie przy np.dojezdzie do skrzyżowania,zmieniane i czyszczone były szyny itp.Samochód na benzynie pracuje znakomicie;byłem u fachowców,którzy nie mają nic do zarzucenia do...
3,0
BMW Seria 5 E39
Sedan 2.0 520i 150KM 110kW
homologacja: D.T. GAS SYSTEM SPÓŁKA JAWNA
przebieg: 150 tys. km
użytkowana przez: 20 tys. km
Witam,założyłem instalację gazową w Lublinie na ul.Lubartowskiej około 1.5 roku temu i od tamtej pory nie było miesiąca abym nie był tam 2-3 razy na miesiąc;na początku samochód palił mi w mieście 18-20 litrów gazu.Po regulacji doszedł do normy do 14litrów,ale zaczęły się problemy z gaśnięciem silnika na gazie,na benzynie jest ok.Psychicznie już nie mam nerwów do tych...
4,3
BMW Seria 5 E39
Sedan 2.0 520i 150KM 110kW
homologacja: LANDI RENZO POLSKA SP. z o.o.
instalacja: LANDIRENZO
przebieg: 200 tys. km
użytkowana przez: 0 tys. km
EKO-CARS Myśliwska Kraków a swoje błędy obraża klienta. Od chwili montażu LPG auto nie miało mocy. Wymieniono pół auta i dalej nic. Oddałem auto do Fugazi i okazało się ,że to błąd w montażu i na dodatek dysze wtryskowe do wymiany bo "FACHOWIEC" porozwiercał wiertłem. KLĘSKA.
BMW Seria 5 E39 Sedan