Szukaj

Informacje o BMW Seria 5 E34 Touring 2.0 520i 150KM 110kW 1991-1996

Lata produkcji: 1991 – 1996
Segment: Wyższa klasa średnia

Model wyższej klasy średniej (segment E), klasyfikowany w grupie premium, produkowany od 1972 roku. Jeden z najpopularniejszych samochodów w swoim segmencie, wielokrotnie nagradzany, sprzedany w liczbie prawie 8 milionów egzemplarzy. Pierwszy model BMW o takim nazewnictwie, następca tzw. „Nowej Klasy” (seria E115). Początkowo dostępny tylko w wersji sedan; od 1991 roku roku również w odmianie kombi (Touring), a w latach 2009-2017 także w wersji fastback (Gran Turismo). Od 1985 roku model dostępny również w sportowej odmianie M5. Od 2017 roku na rynku dostępna jest szósta generacja Serii 5.

czytaj więcej
Powagosław

Mówienie, że nowa „Piątka” ładniejsza od starej jest może mało oryginalne, ale limuzyna BMW po tej delikatnej kosmetyce z całą pewnością ma poważniejsze, bardziej dostojne oblicze. W sumie niczego innego się nie spodziewaliśmy.

 

~Powagosław
Luzacjusz

Dariusz Szpakowski milion razy powtarzał ci, że w piłkę grają wszyscy, a wygrywają Niemcy. Wiesz, że to nie do końca tak, ale co innego powiedzieć, gdy Niemcy znów ogrywają naszych. Tak samo jest z tym samochodem. Wydaje ci się, że są ładniejsze auta, że BMW znowu gra to samo, ale na końcu i tak przyznajesz, że Seria 5 rozjeżdża konkurencję.

~Luzacjusz
Produkowany od 1991 do 1996 roku
Pojemność skokowa 1991 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 5900 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 190 Nm przy 4200 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Silnik + Układ jezdny + Ergonomia

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Karoseria - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,7
~Swanty
BMW Seria 5 E34
Touring 2.0 520i 150KM 110kW
Niewątpliwie jest to auto klasy wyższej średniej (segment C, czy jak to się fachowo nazywa?). Ze wszech miar dopracowane mechanicznie i dobrze wyposażone w przeróżne "patenty", których na próżno szukać w wielu współczesnych samochodach (choćby oświetlenie kabiny, otwieranie samej szyby w tylnej klapie, schowki na narzędzia, hak, podnośnik itp.), a które sprawiają, że użytkowanie jest jeszcze wygodniejsze. Zdziwi się natomiast ten, kto po takim dużym samochodzie oczekuje przepastnego bagażnika. W samochodzie wielkości Mondeo 460l to nie jest wielki wyczyn (liczone do poziomy rolety, jak sądzę). Octavia I ma 100l więcej, ale porównując np. Octavię II kombi kubatura całego bagażnika jest podobna - po prostu we współczesnych samochodach podłoga jest głębiej, na co w "Bawarze" nie pozwala napęd. Generalnie jest to samochód dla entuzjastów, którzy nad walory stricte użytkowe (np. duży bagażnik i małe spalanie) przedkładają sportowe zacięcie (zawieszenie, silnik) dające ogromną radość z jazdy.
4,2
~mamisystems@poland.com
BMW Seria 5 E34
Touring 2.0 520i 150KM 110kW
bardzo dobre auto, choć już niemłode jeździ się bardzo wygodnie i bezpiecznie, na trasie idealne, troche zbyt mały bagażnik (sedan - zbyt niski i maly otwor), po instalacji gazu brak psychicznego obciążenia :-) podczas jazdy, polecam instalację z elektronicznym wtryskiem ze względu na kevlarowe kolektory dolotowe silnika M50 - trochę droższa inwestycja ale za to zyskuje się bezpieczeństwo i niezawodność (spalanie i moc pozostają bez zmian w porównaniu do benzyny) - ze względu na charakter eksploatacji (przewożenie rodziny) teraz wybrałbym wersję 525 touring (kombi). Auto generalnie bardzo godne polecenia - nawet dzisiaj bije na glowę konkurencję japońską rozwiązaniami dot. ergonomii
4,2
~hstl365
BMW Seria 5 E34
Touring 2.0 520i 150KM 110kW
Miałem 520i touring w wersji z panoramicznym dachem. Dach nie działał i przeciekał, był uciążliwy w naprawie. Auto super prowadzenie, wygodne zawieszenie z nivo. Blacha dobra, aczkolwiek rdzewieje ze względu na wiek. Poliftowe e34 znacznie szybciej gnije.
Średnie spalanie dla BMW Seria 5 E34 Touring 2.0 520i 150KM 110kW 1991-1996
11,4
l/100 km
12,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

14,7
BMW Seria 5 E34
Touring 2.0 520i 150KM 110kW
Miałem ją około roku. Auto generalnie ok. Jedyną rzeczą jaką musiałem zrobić to środkowy tłumik, a tak to lać paliwo i jeździć. Jak potrzeba to nawet przy tej masie 1560kg) w miarę przyspiesza, ale bez fajerwerków. Auto bardzo wygodne dla czteroosobowej rodziny, jest sporo miejsca(dzieciaki siedzą daleko od siebie i się nie tłuką :)) Spalanie jak widać jest jakie jest i nie ma co się oszukiwać że będzie inne, ja osobiście nie cisnąłem jej za bardzo ale, jak trzeba był przycisnąć to się nie szczypałem ( mówię o przyspieszeniu bo szybciej jak 130km/h to nie jeździłem. Generalnie auto dla pasjonata który nie będzie przykładał większej wagi do spalania a, racze skupi się na przyjemności jazdy autem z charakterem. Na koniec dodam jeszcze że (mam nadzieje że już nie długo), rozglądam się wstępnie za kolejną e34 tylko w sedanie i silnikiem minimum M50b25 w górę. Pozdrawiam.
9,4
BMW Seria 5 E34
Touring 2.0 520i 150KM 110kW
szkoda ze zwykly czlowiek niestety nie moze sobie pozwolic na jazde tym wspanialym autem moge kupic w irlandii rocznik 1996 520i touring na pelnym wyposarzeniu w idealnym stanie za smieszne 300 euro!!?? ale przy cenie benzyny w granicach 1,47 euro za litr niestety rozsadek podpowiada na nie,bo nawet na drugie auto eksploatowane tylko na okolo 250-300 km tygodniowo nie da sie a jestem zagozalym pasjonatem 5-tki z tego modelu i na dodatek w kombi a do wydatkow nalezy dodac podatek okolo 650 euro /rok iubezpieczenie.zazdroszcze poniekad polskim kierowcom ktorzy to sobie owe autka mogli zagazowac i sobie w eleganckim stylu pomykaja za wiele tansze koszta w irlandii nie ma takiej dostepnosci gazu jak w polsce a i samo zagazowanie dosc drogie.jednym slowem szkoda piekna fura ta 5-tka niestety nie dla moich mozliwosci do utrzymania z nabyciem nie jest tak zle.ale moze kiedys !!pozdrawiam uzytkownikow wspanialej i ponadczasowej BMW seri 5
12,3
BMW Seria 5 E34
Touring 2.0 520i 150KM 110kW
No i tu się zaczyna. Koniec pozytywów ;-) W miście od 12 do 17 l/100km, na trasie od 7 do 10 l/100km. Jestem wielkim przeciwnikiem gazu ale po 3 latach posiadania tego auta zecydowalem się na montaż instalacji LPG. JESTEM ZADOWOLONY!!! Wysokiej klasy wtrysk KME i butla w kole. W mieście 15l, na trasie 9-10 l. SZOK ale przetestowane kilkakrotnie. Polecam, warto, choc i tak jestem przeciwnikiem. Ostatnia trasa do Niemiec 1200km i spalił 120l gazu (10/100km z klimą, non-stop 150-170 kmh). !Osiągi prawie niezauważalnie gorsze!

Usterki BMW Seria 5 E34

Liczba wpisów: 25
BMW Seria 5 E34 Touring