Szukaj

Informacje o BMW Seria 5 E34 Sedan 520 i 129KM 95kW 1988-1991

Lata produkcji: 1988 – 1991
Segment: Wyższa klasa średnia

Model wyższej klasy średniej (segment E), klasyfikowany w grupie premium, produkowany od 1972 roku. Jeden z najpopularniejszych samochodów w swoim segmencie, wielokrotnie nagradzany, sprzedany w liczbie prawie 8 milionów egzemplarzy. Pierwszy model BMW o takim nazewnictwie, następca tzw. „Nowej Klasy” (seria E115). Początkowo dostępny tylko w wersji sedan; od 1991 roku roku również w odmianie kombi (Touring), a w latach 2009-2017 także w wersji fastback (Gran Turismo). Od 1985 roku model dostępny również w sportowej odmianie M5. Od 2017 roku na rynku dostępna jest szósta generacja Serii 5.

czytaj więcej
Powagosław

Mówienie, że nowa „Piątka” ładniejsza od starej jest może mało oryginalne, ale limuzyna BMW po tej delikatnej kosmetyce z całą pewnością ma poważniejsze, bardziej dostojne oblicze. W sumie niczego innego się nie spodziewaliśmy.

 

~Powagosław
Luzacjusz

Dariusz Szpakowski milion razy powtarzał ci, że w piłkę grają wszyscy, a wygrywają Niemcy. Wiesz, że to nie do końca tak, ale co innego powiedzieć, gdy Niemcy znów ogrywają naszych. Tak samo jest z tym samochodem. Wydaje ci się, że są ładniejsze auta, że BMW znowu gra to samo, ale na końcu i tak przyznajesz, że Seria 5 rozjeżdża konkurencję.

~Luzacjusz
Produkowany od 1988 do 1991 roku
Pojemność skokowa 1990 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 129 KM (95 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 164 Nm przy 4250 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 12
Stopień sprężania 8,0 : 1 : 1
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(96%)

Zalety

+ Układ jezdny + Stosunek jakość/cena + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Karoseria

Wybrane oceny

4,5
~Beny
BMW Seria 5 E34
Sedan 520 i 129KM 95kW
Jeden z najlepszych modeli BMW. Już mocno leciwy, lecz egzemplarze z końca produkcji mogą śmiało służyć jako auta użytkowe na długie trasy. Samochód ma 25 lat i nadal na autostradzie potrafi przejechać wiele kilometrów z dynamiką, prowadzeniem i komfortem przewyższającym nowe kompakty. Idealna ergonomia wnętrza, dużo możliwości wyposażenia, duża gama silników. Mimo ćwierć wieku na koncie korozja tylko w gniazdach podnośnika. Jeden warunek dla tego jak i każdego auta: musi być bezwypadkowe. Nie chodzi tu o poprawki blacharskie tylko poważne uszkodzenia. Mój egzemplarz ma nienaruszoną geometrię i odwdzięcza się za to bezawaryjnością.
3,7
~Tomek
BMW Seria 5 E34
Sedan 520 i 129KM 95kW
Ogólnie samochód bardzo komfortowy, charakterny, powoli zaczyna być kultowy. Bardzo duża przyjemność z jazdy zadbanym egzemplarzem. Spalanie przy LPG super. Jak dbasz tak masz. Jedynie całokształt psują duperele sypiące się raz w miesiącu co utrudnia spokojne użytkowanie auta. Fakt, że auto ma swoje lata. Uważam, że jest to samochód dla osób, które się w nim zakochają i wybaczą mu jego kaprysy. Ja niestety potrzebuje auta do używania, jeżdżenia i pracy, dlatego też będę musiał sprzedać i poszukać czegoś młodszego z \"gorszych\" marek (skoda, vw itp.). Polecam każdemu kto nie traktuje auta jako wozidupy za grosze i lubi czasami podłubać.
4,9
~Misiek
BMW Seria 5 E34
Sedan 520 i 129KM 95kW
Super samochód dla ludzi z charakterem.. wersja podstawowa zadowoli rodzinę swoim komfortem podróżowania a po lekkim tuningu np fele.. wydech.. spojlerek.. lota.. zaspokoi poczucie szpanu przed ziomami u młodego imprezowicza ;) blacha ocynk więc korozja czy coś to nie ma mowy... Super Samochód Ja jestem Zadowolony i nie zamierz się z nią rozstać
Średnie spalanie dla BMW Seria 5 E34 Sedan 520 i 129KM 95kW 1988-1991
11,3
l/100 km
13,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

11,4
BMW Seria 5 E34
Sedan 520 i 129KM 95kW
Ceny napraw - temat legenda - ogólnie w porównaniu do innych pojazdów części są tanie. Ale nie ma co oszczędzać na wahaczu lepiej kupić dobry i dobre tuleje niż dwa razy częściej wymieniać nędzny i tuleje z marnej gumy. Chińczycy też robią dobre części ale nawet oni za 20 zł nie zrobią cudów i jeśli ktoś tak myśli to nie ma pojęcia ani o ekonomi ani zdrowego rozsądku i się rozczaruje. Ile to kosztuje - zgodnie z zasadą im pojazd starszy tym koszty większe - podam na moim przykładzie: Zakup jednej z najstarszych w Polsce E34 - 4500 zł kompletny remont silnika, wymiana sprzęgła, układu jezdnego, chłodnicy z przewodami, chłodnicy klimatyzacji, wiskozy i drobiazgów jak stare siłowniki centralnego zamka - pochłonęły około 10 tys złotych w czasie dwóch lat - od tego czasu a mijają kolejne dwa lata wszystkie problemy się skończyły, samochód jest bezawaryjny i koszt to paliwo i płyny ustrojowe wymieniane jak INSTRUKCJA PRZYKAZAŁA. Czy można było taniej? Tak - spokojnie o jakieś 3-4 tys jeśli ktoś ma smykałkę, miejsce i wiele rzeczy potrafi zrobić samodzielnie. Najważniejsza rzecz przy każdym samochodzie to KULTURA TECHNICZNA - czyli jak mamy wymienić olej to go wymieniamy, jak przyszedł czas na świece - wymieniamy a nie czekamy bo jakoś to będzie. Większość samochodów na rynku wtórnym jak i ich użytkowników są pod tym względem analfabetami - toć prawdziwy mężczyzna instrukcji nie czyta.
9,1
BMW Seria 5 E34
Sedan 520 i 129KM 95kW
Jak dla mnie to nawet za mało jak na jej rozmiary :) o ile ufać ekonometrowi pod obrotomierzem to na trasie takim dynamicznym rytmem od 6-8 litrów miasto tak 8-10 litrów gdzieś pod górkę z świateł czy jakieś takie sytuacje to 15 mignie.. przegląd jakieś 90zł.. Naprawa.. hmm zależy co i zależy kto to ma naprawiać.. Najlepszy zaufany warsztat części dobrej jakości nie szanujesz auta i pchasz w niego shit to nie wymagaj żeby było wieczne.. jeszcze te oryginały nie są takie drogie jak straszą zazdrośniki.. przykład pasek + napinacz 160zł.. świece z boscha 72zł(za komplet)
11,3
BMW Seria 5 E34
Sedan 520 i 129KM 95kW
Ludzie, co wy w ogóle piszecie? Czy mogłyby wypowiadać się osoby użytkujące ten pojazd i mające jakiekolwiek pojęcie o nim? Przestańcie z tymi teoriami, droga eksploatacja tego pojazdu to była w latach 90tych! Dziś na prawdę nie jest źle, ważne aby dokonywać napraw na czas, i nie oszczędzać, dołożyć parę zł do oryginalnych częsci i cieszyć się bezawaryjną i komfortową jazdą! Spalanie, cóż samochód ma swoją masę a za luksus trzeba płacić, pomimo tego uważam że nie jest tak najgorzej. W dużym mieście w korkach potrafi spalić 15L być może i więcej, ale nie oszukujmy się to nie jest samochód dla osoby zarabiającej 800zł, bo dla takich osób rzeczywiście będzie drogo i może nie utrzymać samochodu. Dajcie sobie spokój z gazowaniem tych pojazdów, jak kogoś nie stać niech zakupi Golfa II 1,6 w dieslu i będzie mu spalał 8 w mieście i ok 6 w trasie, a części pełno po szrotach. Ogólnie polecam dla osób które chcą komfortowo podrózować, ale nie są zwolennikami tankowania za 20 zł i kupowania częsci w tesco!

Usterki BMW Seria 5 E34

Liczba wpisów: 25
BMW Seria 5 E34 Sedan