Szukaj

Informacje o BMW Seria 5 E34 Sedan 518 i 113KM 83kW 1989-1995

Lata produkcji: 1989 – 1995
Segment: Wyższa klasa średnia

Model wyższej klasy Å›redniej (segment E), klasyfikowany w grupie premium, produkowany od 1972 roku. Jeden z najpopularniejszych samochodów w swoim segmencie, wielokrotnie nagradzany, sprzedany w liczbie prawie 8 milionów egzemplarzy. Pierwszy model BMW o takim nazewnictwie, nastÄ™pca tzw. „Nowej Klasy” (seria E115). PoczÄ…tkowo dostÄ™pny tylko w wersji sedan; od 1991 roku roku również w odmianie kombi (Touring), a w latach 2009-2017 także w wersji fastback (Gran Turismo). Od 1985 roku model dostÄ™pny również w sportowej odmianie M5. Od 2017 roku na rynku dostÄ™pna jest szósta generacja Serii 5.

czytaj więcej
Powagosław

Mówienie, że nowa „PiÄ…tka” Å‚adniejsza od starej jest może maÅ‚o oryginalne, ale limuzyna BMW po tej delikatnej kosmetyce z caÅ‚Ä… pewnoÅ›ciÄ… ma poważniejsze, bardziej dostojne oblicze. W sumie niczego innego siÄ™ nie spodziewaliÅ›my.

 

~Powagosław
Luzacjusz

Dariusz Szpakowski milion razy powtarzaÅ‚ ci, że w piÅ‚kÄ™ grajÄ… wszyscy, a wygrywajÄ… Niemcy. Wiesz, że to nie do koÅ„ca tak, ale co innego powiedzieć, gdy Niemcy znów ogrywajÄ… naszych. Tak samo jest z tym samochodem. Wydaje ci siÄ™, że sÄ… Å‚adniejsze auta, że BMW znowu gra to samo, ale na koÅ„cu i tak przyznajesz, że Seria 5 rozjeżdża konkurencjÄ™.

~Luzacjusz
Produkowany od 1989 do 1995 roku
Pojemność skokowa 1796 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 113 KM (83 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 162 Nm przy 4250 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,3 /5 Åšrednia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Skrzynia biegów + Układ jezdny + Wyciszenie

Wady

- Karoseria - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Silnik

Wybrane oceny

3,7
~Paweł
BMW Seria 5 E34
Sedan 518 i 113KM 83kW
Auto kupiliśmy od dobrego znajomego, który jest zagorzałym fanem marki i nigdy nie szczędził wydatków na jego serwis. Było to nasze pierwsze BMW, stan naprawdę nienaganny. Silnik mimo że niewielki w stosunku do masy auta, okazał się być bardzo żwawym i relatywnie oszczędnym. W kabinie nie było tyle miejsca, co u konkurencji, ale za to wnętrze było świetnie wyciszone i doskonale ogrzewane. Za wielki pozytyw samochodu należy uznać również zawieszenie: bardzo komfortowe, zważywszy na ideę tego modelu i zarazem zachęcające do szybszego pokonywania zakrętów. Tyle zalet ... Chcąc kupić BMW trzeba wyłożyć niemałe pieniądze, które niekoniecznie okażą się być dobrze wydanymi. Przede wszystkim szybko pojawia się rdza, auta te rdzewieją na potęgę, co wygląda nieestetycznie i obciachowo ( marka tak poważana i prestiżowa, a poskąpiła na lepsze zabezpieczenie antykorozyjne ). Mit o niezawodności należy wsadzić między bajki - zawodzi przede wszystkich instalacja elektryczna, kilkakrotnie wracałem do domu autobusem, bo auto stanęło na skrzyżowaniu a pewnym razem, to nawet świateł awaryjnych nie można było włączyć. Zdarzało się sporo bardzo denerwujących nie awarii, które utrudniały jazdę ( m. in. psujące się wycieraczki ). Po zainwestowaniu w pojazd całkiem sporych pieniędzy, wymianie części na oryginalne, auto potrafi \"wymyślić\" sobie taką usterkę, o której się żadnemu mistrzowi serwisu nie śniło. Poza tym wszystko, jak w tańszych samochodach, zawieszenie szybko się wybija, mimo spokojnej jazdy i braku katowania uszczelka pod głowicą musi się przepalić ( auto nigdy się nie przegrzało ), sprzęgło trzeba wymienić po 150 - 180 tys.km, itd.,itd. Do każdego BMW z przebiegiem przekraczający 200 tys.km do kosztów paliwa należy doliczyć olej silnikowy, który ten samochód tak chętnie pochłania. Jeśli ktoś zastanawia się nad zakupem, trzeba powiedzieć o tym, że nie znajdzie egzemplarza bezwypadkowego, są tylko mniej lub bardziej w przeszłości uderzone. Osobiście poczułem się zawiedziony i nie kupiłbym ponownie tego modelu, eksploatacja bowiem pokazuje; wiele ambicji, kiepskie wykonawstwo. Auto nasze kupione było z pewnej ręki i nie pochłonęło aż tyle pieniędzy, co usuwanie usterek, za które musieli płacić znajomi, w swoich autach tej marki.
4,4
~hstl365
BMW Seria 5 E34
Sedan 518 i 113KM 83kW
Autem jeździłem 6 lat temu, miało już wtedy swoje lata. Piękny, ponadczasowy klasyk, układ kierowniczy, zawieszenie bajka, jak w każdej BMW. Niestety auta mają już niezły wiek, a w związku z tym dosyć gniją. Ceny nieustannie rosną, zwłaszcza mocne benzyny R6.
4,3
~tonecky
BMW Seria 5 E34
Sedan 518 i 113KM 83kW
wg mnie pojemność 1,8 nie jest taka najgorsza..można sprawnie jeździć i ekonomicznie..ale trochę słaba dla tego autka..więc w przyszłości chciałbym kupić e34 ale z większym silnikiem..myślę o zakupie 2,5 litra w benzynie :)a ogólnie marzy mi się zakup e34 M5

Usterki BMW Seria 5 E34

Liczba wpisów: 25
BMW Seria 5 E34 Sedan