Szukaj

Informacje o BMW Seria 5 E34

Lata produkcji: 1988 – 1997
Segment: Wyższa klasa średnia

Model wyższej klasy średniej (segment E), klasyfikowany w grupie premium, produkowany od 1972 roku. Jeden z najpopularniejszych samochodów w swoim segmencie, wielokrotnie nagradzany, sprzedany w liczbie prawie 8 milionów egzemplarzy. Pierwszy model BMW o takim nazewnictwie, następca tzw. „Nowej Klasy” (seria E115). Początkowo dostępny tylko w wersji sedan; od 1991 roku roku również w odmianie kombi (Touring), a w latach 2009-2017 także w wersji fastback (Gran Turismo). Od 1985 roku model dostępny również w sportowej odmianie M5. Od 2017 roku na rynku dostępna jest szósta generacja Serii 5.

czytaj więcej
Powagosław

Mówienie, że nowa „Piątka” ładniejsza od starej jest może mało oryginalne, ale limuzyna BMW po tej delikatnej kosmetyce z całą pewnością ma poważniejsze, bardziej dostojne oblicze. W sumie niczego innego się nie spodziewaliśmy.

 

~Powagosław
Luzacjusz

Dariusz Szpakowski milion razy powtarzał ci, że w piłkę grają wszyscy, a wygrywają Niemcy. Wiesz, że to nie do końca tak, ale co innego powiedzieć, gdy Niemcy znów ogrywają naszych. Tak samo jest z tym samochodem. Wydaje ci się, że są ładniejsze auta, że BMW znowu gra to samo, ale na końcu i tak przyznajesz, że Seria 5 rozjeżdża konkurencję.

~Luzacjusz

BMW Seria 5 E34 – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny BMW Seria 5 E34

Liczba ocen: 539
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(89%)

Zalety

+ Układ jezdny + Wyciszenie + Całokształt

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Karoseria

Wybrane oceny

4,1
~Piotrr
BMW Seria 5 E34
Sedan 520 i 24V 150KM 110kW
Solidny, dobrze wyglądający klasyk który pomimo pewnych mankamentów i charakterystycznej dla marki BMW awaryjności, daje radość z jazdy i wynagradza kierowcę bardzo dobrą jakością materiałów i wysoką kulturą pracy silnika który po odpowiednim rozgrzaniu jest tak elastyczny, że "zwykła przejażdżka" zamienia się w pełną frajdy przygodę, niezależnie od mocy silnika. Jest to auto którym nie bałbym się pojechać w dłuższą podróż ale tylko wtedy gdy będę miał w bagażniku zestaw kluczy, szarą taśmę i opaski zaciskowe. Wydaje mi się że jest to zdanie którym mógłbym opisać każde 30 letnie auto ponieważ wszelkie obawy które mogą towarzyszyć kierowcy są związane tylko z nieprzewidywalnością leciwych aut. Auto użytkuję na daily, robię nim w okresie wakacji oraz spontanicznych urlopów duże trasy, doceniam posiadanie klimatyzacji która bardzo pomaga w jeździe latem. Z ciekawszych informacji mam zmodyfikowany wydech dzięki czemu potencjał zwykłego M50B20 został w pełni wykorzystany a auto brzmi naprawdę dobrze aczkolwiek jest to uciążliwe podczas dłuższych tras. Myślę że wygłuszenie wnętrza w przyszłym sezonie polepszy nieco wyciszenie wnętrza.
4,2
~astachu88
BMW Seria 5 E34
Sedan 520 i 24V 150KM 110kW
Rewelacyjny samochód! Mam najubozsza wersje wyposażenia, z dodatków jest jedynie 1airbag i elektryczny szyberdach; i uważam że jest to świetna konfiguracja. Można przenieść się w czasie do lat 90. Żadnych zbędnych bajerów pozwala skupić się na drodze i rozkoszować dźwiękiem silnika i wygodą fotela. Jakość wykonania i spasowania na najwyższym poziomie. Używam jako auta codziennego ale spokojnie można to garazowac bo już niedługo ceny zaczną szaleć. Silnik 2.0 robi robotę, w mieście jest wystarczająco dynamiczny a na trasie poszedł bez większego wysiłku 200km/h. Serwis nie jest bardzo kosztowny jak na tak piękna i komfortową limuzynę a dostępność części bardzo ułatwia wszelkie naprawy.
4,5
~Doge2
BMW Seria 5 E34
Sedan 518 i 115KM 85kW
Samochód bardzo dobry, wygodny i bezpieczny, mocne hamulce to jego zaleta, ogrzewanie i wentylacja rewelacyjna, wyciszenie lepsze niż w nowym bmw e65, fotele poezja, jakby się siedziało na kanapie, części : np. wahacz dolny SRL 100 zł, łącznik stablizatora chiński 15 zł, oryginalny z aso 60 zł, sprzęgło luk komplet 299 zł, rozrząd gates 240 zł komplet! generalnie auto tanie i łatwe w naprawie, 90% rzeczy robie sam, trzeba trafić na nieskatowany egzemplarz wtedy możemy cieszyć się bezproblemową jazdą.
Średnie spalanie dla BMW Seria 5 E34
8,8 – 18,8
l/100 km
7,8 – 8,9
l/100 km
8,7 – 17,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

13,7
BMW Seria 5 E34
Sedan 520 i 24V 150KM 110kW
Ma apetyt, w trasie zawsze 10~11 litrów LPG, na benzynie mój rekord to było 8 litrów. Mieszkam w niedużym mieście, spalanie na małych dystansach zawsze w okolicach 15 litrów LPG. Dodam, że raczej preferuję dynamiczną jazdę. Chcąc jeździć po Łodzi w godzinach szczytu (niekończąca się jazda w korkach), należy przygotować się na spalanie w okolicach 17 litrów gazu. Jeżeli ktoś zamierza użytkować auto zimą na krótkich dystansach, należy przygotować się na większe wydatki na paliwo, ponieważ aby uzyskać komfortową dla auta temperaturę, potrzebną aby przełączyć się z benzyny na LPG, to trzeba przejechać kilka kilometrów na benzynie, spalanie wtedy dosyć wysokie.
13,0
BMW Seria 5 E34
Sedan 535 i 211KM 155kW
Co niektórzy tutaj troszkę przesadzają z normą spalania no, chyba że mają tak mocno zużyty silnik :D BMW E-34 535 z 1988r. z silnikiem M30 (najmniej awaryjny silnik), był pierwszym moim samochodem i chyba najlepszym. Zużycie LPG 12,5 L/100 km (testowałem nie raz, więc dałbym sobie ręce z nogami obciąć). Moja technika jazdy bardziej agresywna, przez wioskę/miasto 60/80 km/h (chyba że korki to 0 km/h), a w terenie otwartym przeważnie 170 km/h. Auto użytkowane na wioskach, pewnie jak bym użytkował je w mieście to spalanie byłoby większe. Większości używałem górnej skrzyni biegów (czyli 1,3,5). I na koniec taka mała ciekawostka, na drugim biegu rozpędzała się do 120 km/h. Moja opinia to 5 gwiazdek na wszystko i 4 gwiazdki na panią rudą :)
7,0
BMW Seria 5 E34
Sedan 524 td 115KM 85kW
Znakomity samochód. U mnie 390tyś. km. przebiegu Spalanie na trasie do 110km/h 5,6 litra, do 130km/h 6,3litra, do 170km/h 9,5litra. W mieście 7-8L. Jeśli auto pali więcej to oznacza zaniedbany układ zasilania, lub mocną brawurę. Znakomita blacha. Jeśli nie było napraw blacharskich to wytrzymuje bez problemu 26 lat i więcej. Niczego nie ma potrzeby konserwować. Silnik bardzo prosty i bezobsługowy -wymiana np. paska rozrządu, czy reg. zaworów dziecinnie prosta. Motor M21 wymaga rozgrzania przed jazdą, mimo to zawiodła mnie raz głowica, koszt naprawy niewielki, a praca do wykonania we własnym zakresie -niezbędny servis manual. Elektronika -stara dobra elektronika VDO, BOSCH niezawodna. Dla poszukujących rajdówki polecam 525 benzynę, 524td są dla zrównoważonych kierowców, którzy potrafią cieszyć się spokojną jazdą i oszczędną eksploatacją.

Usterki BMW Seria 5 E34

Liczba wpisów: 25

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 19
4,5
BMW Seria 5 E34
Sedan 525 i 170KM 125kW
homologacja: EUROPEGAS Sp. z o.o
instalacja: ZAVOLI
przebieg: 280 tys. km
użytkowana przez: 30 tys. km
Kto powiedział, że ten silnik nie powinien mieć zakładanych instalacji gazowych niech głowę chowa w piasek. Miałem Ten sam samochód z silnikiem M20B20 i też był z instalacją gazową i działał bardzo dobrze. Teraz szykuje się wymiana na sekwencję V generacji na STAG 300 plus. Silnik nie słabnie nie męczy się na gazie. Jeżeli ktoś potrafi eksploatować samochód z instalacją...
4,5
BMW Seria 5 E34
Sedan 520 i 24V 150KM 110kW
homologacja: P.H.U. MIMAR, MICHAŁ MARCHELA
instalacja: ACON AGIS
przebieg: 215 tys. km
użytkowana przez: 30 tys. km
Oprócz uszkodzonego komputera instalacji nie miałem z nią żadnych problemów. Na bieżąco robione przeglądy. Silnik świetnie z nią pracował. Zdarzało się, że trzeba było odpalić go na gazie nawet zimą i udawała się ta sztuka ;)
3,8
BMW Seria 5 E34
Touring 2.5 525i 192KM 141kW
homologacja: LANDI RENZO POLSKA SP. z o.o.
instalacja: LANDIRENZO OMEGAS
przebieg: 170 tys. km
użytkowana przez: 110 tys. km
Wszystkie problemy z nierówną pracą na gazie zrzucam na warsztat który przez kilkanaście wizyt nie potrafił poprawnie wyregulować instalacji aż straciłem do nich siłę i olałem to że silnik nie pracuje idealnie. Ogromnym minusem jest przełączanie na gaz dopiero przy 40stC co zwłaszcza w zimie powoduję iż do pracy 2/3 trasy jadę na benzynie (przełącza się po 4km)
BMW Seria 5 E34