Szukaj

Informacje o BMW Seria 5 (M5)

Lata produkcji: 1972 – teraz
Segment: Wyższa klasa średnia

Model wyższej klasy średniej (segment E), klasyfikowany w grupie premium, produkowany od 1972 roku. Jeden z najpopularniejszych samochodów w swoim segmencie, wielokrotnie nagradzany, sprzedany w liczbie prawie 8 milionów egzemplarzy. Pierwszy model BMW o takim nazewnictwie, następca tzw. „Nowej Klasy” (seria E115). Początkowo dostępny tylko w wersji sedan; od 1991 roku roku również w odmianie kombi (Touring), a w latach 2009-2017 także w wersji fastback (Gran Turismo). Od 1985 roku model dostępny również w sportowej odmianie M5. Od 2017 roku na rynku dostępna jest szósta generacja Serii 5.

czytaj więcej
Powagosław

Mówienie, że nowa „Piątka” ładniejsza od starej jest może mało oryginalne, ale limuzyna BMW po tej delikatnej kosmetyce z całą pewnością ma poważniejsze, bardziej dostojne oblicze. W sumie niczego innego się nie spodziewaliśmy.

 

~Powagosław
Luzacjusz

Dariusz Szpakowski milion razy powtarzał ci, że w piłkę grają wszyscy, a wygrywają Niemcy. Wiesz, że to nie do końca tak, ale co innego powiedzieć, gdy Niemcy znów ogrywają naszych. Tak samo jest z tym samochodem. Wydaje ci się, że są ładniejsze auta, że BMW znowu gra to samo, ale na końcu i tak przyznajesz, że Seria 5 rozjeżdża konkurencję.

~Luzacjusz

BMW Seria 5 – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny BMW Seria 5 (M5)

Liczba ocen: 2 023
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Układ jezdny + Wyciszenie + Karoseria

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,6
~Joe2024
BMW Seria 5 G30-G31
Limuzyna 540d 320KM 235kW
Samochód ma prawie same zalety, Cechuje się świetnymi osiągami i niewiele spala paliwa, a przy spokojnej jeździe można na pełnym zbiorniku przejechać 1000 km. Poza tym bardzo dobrze wygląda, zwłaszcza w pakiecie M, który posiadam. Świetnie też hamuje, a mam sportowe hamulce, podobnie jak skrzynię biegów. Sportowe zawieszenie oraz bardzo dobre wyciszenie najbardziej mnie zaskoczyły w tym samochodzie. Jest też zasadniczo bezawaryjny. Jedynie zepsuła się pompa AdBlue, którą musiałem wymienić wraz ze zbiornikiem. Koszt z robocizną ok. 3800 zł. Samochodem przejechałem ok. 115.000 km.
4,8
~Przemo Znawca
BMW Seria 5 F10-F11
Limuzyna 520d Efficient Dynamics 184KM 135kW
Bardzo dobry samochód z napędem xDrive sprawuje się świetnie i 8 stopniowy automat z manetkami dają radę . Mocy wystarcza a poprawionego rozrządu nie trzeba się już bać. Bardzo wygodne auto miałem A6 C7 i porównując komfort zdecydowanie wygrywa BMW . Polecam wszystkim którzy szukają wygodnej limuzyny która się jej starzeje i jest bardzo wygodna. Bardzo dużo miejsca . I jakość materiałów na wysokim poziomie wykonania . Jeżdżę samochodem w trasy do Niemiec i wcześniej miałem i jeździłem E60 z tym samym silnikiem ale porównując F10 a E60 to F10 jest dużo wygodniejsza. Spalanie jakie udało mu się osiągnąć na trybie Eco pro to 6.7l/100 km to bardzo mało jak na auto o takiej wadze i napędzie xdrive . Jedyny problem to Adblue które często się psuje więc wystarczy je wyłączyć . I po problemie .
4,3
~Jacoon77
BMW Seria 5 G30-G31
Touring 530d 265KM 195kW
Auto do podróżowania na dużych dystansach, pożeracz kilometrów. Ładne, wygodne, ma dobre osiągi i do tego jest ekonomiczne. Do miasta obiektywnie nieco za duże, ale można się przyzwyczaić. Hamulce M pakiet świetne. Satysfakcja z prowadzenia gwarantowana. Nieporozumienie to dodatkowe funkcje infotainment za abonament (info o korkach przykładowo) oraz brak Android auto w mojej wersji systemu i brak opcji upgrade przez BMW (można kupić na rynku niezależne rozwiązanie, chińskie...). Na szczęście fabryczna nawigacja jest bardzo sprawna. Za taką cenę wymaga się po prostu więcej.

Raporty spalania BMW Seria 5 (M5)

Liczba raportów: 3 116
Średnie spalanie dla BMW Seria 5
4,2 – 27,0
l/100 km
5,4 – 16,5
l/100 km
8,7 – 17,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,2
BMW Seria 5 F10-F11
Limuzyna 520d 184KM 135kW
Po prawie roku użytkowania dopiero jestem w stanie wypowiedzieć się nt. spalania. Autko ogólnie bardzo ekonomiczne: W trasie przy ~130km/h wychodzi ok. 4,5l. Jeżdżąc drogami krajowymi spokojnie do 100km/h wychodzi ok. 3,5l (jak trochę wyprzedzania to ok. 4l). Miasto to wiadomo, że zależy od miasta, natężenia ruchu itp. w moim przypadku w Poznaniu wychodzi ok. 6-7l. Oczywiście wszystkie dane są tymi realnymi z tankowania ;). Myślę, że to dużo zasługa manualnej skrzyni (no i kierowcy), w moim przypadku żeby wychodziły takie relatywnie niskie spalania, trzeba unikać 6 biegu. Ten silnik jest trochę słaby, więc do 140km/h polecam max. 5 bieg, a na drogi krajowe jak nie przekraczam 100km/h to max. 4 bieg. Najlepiej trzymać obroty od 2,5k - 3k rpm i wtedy bardzo lekko pokonuje się np. wzniesienia. Warto dodać, że takie wyniki wychodzą na kołach 20 calowych, także myślę, że po założeniu 17' lub 18' i węższej opony będzie jeszcze mniej ;)
7,9
BMW Seria 5 G30-G31
Limuzyna Facelifting 2.0 530i 252KM 185kW
Przejechanych 84000km,zero problemów. Nie wiem dlaczego inni podają tak wysokie wartości spalania . Autostrada do 140km/h 7,3 , przy prędkości 160-170km/h na tempomacie 8,3. Dojeżdżam codziennie 23km do pracy po za miastem i średnie mam 6,5-spokojna jazda. Jeżdżę w trybie sport individual ,silnik komfort jak i skrzynia.
11,8
BMW Seria 5 F10-F11
Limuzyna Facelifting 535i 306KM 225kW
Auto sprowadzone ze stanów, mapa zrobiona na stage 1 345hp. W korkach w mieście nie zejdzie poniżej 14l jak by się człowiek nie starał. W mieście przy płynnej jeździe 50-70 około 11l, a w trasie przy ciągłej jeździe 160-180 to spada poniżej 10l. Wiadomo dużo zmienia jak ktoś ma ciężką nogę, bo pewnie i 20l da się bez większego problemu osiągnąć ale to już zależy jak kto jeździ.

Usterki BMW Seria 5

Liczba wpisów: 139
Lampy parowanie
  • BMW Seria 5 F10-F11 Touring
  • inne
  • 179 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 6
Nie 0
Zaczelo sie od parowania lewej lampy, przy silnych opadach deszczu. Zdjecie dekielka i osuszanie nic nie pomoglo. Rozszelnione gdzies. Teraz nie dziala juz migacz, swiatla dzienne etc. Przy zakupie proponowalbym sprawdzic czy sa delikatnie zaparowane. Jezeli tak odrazu sprawdzic czy sa na gwarancji. Oszczedzicie pozniejszych kosztow. Nowe lampy chorendalnie drogie w Niemczech okolo 1500 euro za dwie plus motaz. Mozna wyslac do Polski co zreszta robie. Naprawa obu z roczna gwarancja okolo 700 euro wszystko (wysylka naprawa demontaz i ponowny montaz). Irytujaca usterka.
Chłodniczka EGR
  • BMW Seria 5 F10-F11 Touring Facelifting 520d 190KM 140kW 2013-2017
  • układ wydechowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 17
Nie 16
Uwaga na silniki 2.0d. na pojazdy z lat 2009-2016 jest akcja serwisowa dot. chłodniczki EGR, mianowicie - chłodniczka przepuszcza glikol do spalin, w wyniku czego może dojść do pożaru pojazdu. W Polsce, jak i na świecie producent przewidział akcję serwisową po wcześniejszej kontroli - nie mniej jednak - kontrolujcie Państwo poziom płynu w układzie chłodzenia. Jeżeli zbyt często trzeba go dolewać - być może Wasze auto w jak najszybszym czasie musi być poddane takiej kontroli i wymianie uszkodzonej chłodnicy EGR na koszt producenta.
1 komentarz
czujnik abs zamiennik
  • BMW Seria 5 E39 Touring 520 i 150KM 110kW 1997-2004
  • układ hamulcowy
Witam, mam e39 touring, w którym po zapaleniu sie kontrolki abs wymieniłem uszkodzony czujnik abs tylny prawy na zamiennik firmy TRW. Oczywiscie po zamontowaniu nowego kontrolka zgasla. Pojawil sie nowy problem poniewaz ponizej predkosci 40km/h podczas hamowani dzwignia hamulca roboczego pulsuje tak jakby ktores kolo sie zblokowalo mimo iz kola sie obracją. W sterowniku pojawil sie blad o rozpoznawaniu dlugoterminowym, jednak podczas prob drogowych z testerem nie widac zby duzych roznic w predkosciach obrotowych na poszczegolnych kolach. czy ktos z Was spotkal sie z taka przypadloscia? czy moze to byc wina nieoryginalnego czujnika abs?
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 146
5,0
BMW Seria 5 E39
Sedan 2.8 528i 193KM 142kW
homologacja: "AUTOGAZ" WIELKOPOLSKI
instalacja: AC STAG 300
przebieg: 335 tys. km
użytkowana przez: 110 tys. km
Polecam instalacje gazową firmy STAG, sprawuje się świetnie, brak odczuć spadku mocy, średnie spalanie auta nawet z ciężką nogą jest na poziomie 12l, bez problemu można zejść do 10l/100km. Oczywiście wszystko zależy od serwisowania,wystrojenia i podzespołów instalacji. W moim przypadku koszt założenia wynosił 3900zł. Wszystko pod maską tak ukryte, że na pierwszy rzut oka jej...
2,8
BMW Seria 5 E60
Sedan 2.5 523i 177KM 130kW
homologacja: "ELPIGAZ" G. Jarzyński i Spółka Sp.J.
instalacja: ELPIGAZ STELLA
przebieg: 4 tys. km
użytkowana przez: 50 tys. km
Zaczęło się od regeneracji wtrysków, po regeneracji właściciel warsztatu stwierdził że wtryski są do niczego mimo że wytrzymały 50000 km, założył landirenzo, check zapalał się nadal i jeżdziłem codziennie na rzekomą regulację wtrysków, po których silnik chodził jak traktor i szarpał jak by chciał wyskoczyć z pod maski a na benzynie wszystko było ok, silnik ma przebieg...
5,0
BMW Seria 5 E39
Sedan 2.2 520i 170KM 125kW
homologacja: "KME" Sp. z o.o.
instalacja: KME DIEGO NEVO
przebieg: 220 tys. km
użytkowana przez: 15 tys. km
instalacja z górnej półki ,sprawdziła się bardzo dobrze,montaż estetyczny i profesjonalny co można potwierdzić na każdej stacji diagnostycznej .czytając inne opinie odnoszę wrażenie że ktoś chce oczernić tego człowieka i mu zaszkodzić (może to konkurencyjne warsztaty montujące lpg w okolicy?) polecam ten warsztat!!!!!
BMW Seria 5