Szukaj

Informacje o BMW Seria 5 (M5)

Lata produkcji: 1972 – teraz
Segment: Wyższa klasa średnia

Model wyższej klasy średniej (segment E), klasyfikowany w grupie premium, produkowany od 1972 roku. Jeden z najpopularniejszych samochodów w swoim segmencie, wielokrotnie nagradzany, sprzedany w liczbie prawie 8 milionów egzemplarzy. Pierwszy model BMW o takim nazewnictwie, następca tzw. „Nowej Klasy” (seria E115). Początkowo dostępny tylko w wersji sedan; od 1991 roku roku również w odmianie kombi (Touring), a w latach 2009-2017 także w wersji fastback (Gran Turismo). Od 1985 roku model dostępny również w sportowej odmianie M5. Od 2017 roku na rynku dostępna jest szósta generacja Serii 5.

czytaj więcej
Powagosław

Mówienie, że nowa „Piątka” ładniejsza od starej jest może mało oryginalne, ale limuzyna BMW po tej delikatnej kosmetyce z całą pewnością ma poważniejsze, bardziej dostojne oblicze. W sumie niczego innego się nie spodziewaliśmy.

 

~Powagosław
Luzacjusz

Dariusz Szpakowski milion razy powtarzał ci, że w piłkę grają wszyscy, a wygrywają Niemcy. Wiesz, że to nie do końca tak, ale co innego powiedzieć, gdy Niemcy znów ogrywają naszych. Tak samo jest z tym samochodem. Wydaje ci się, że są ładniejsze auta, że BMW znowu gra to samo, ale na końcu i tak przyznajesz, że Seria 5 rozjeżdża konkurencję.

~Luzacjusz

BMW Seria 5 – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny BMW Seria 5 (M5)

Liczba ocen: 2 041
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Układ jezdny + Wyciszenie + Karoseria

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,9
~jarekh
BMW Seria 5 G30-G31
Limuzyna Facelifting 3.0 540i 333KM 245kW
Po trzech latach użytkowania stwierdzam, że był to wyjątkowy czas wspaniałej eksploatacji, oczywiście w każdym samochodzie wydarzy się coś, co nas zdenerwuje. W przypadku G30 II nie było tzw lawety, pełny komfort w użytkowaniu zapewnił Serwis ( w moim przypadku Bońkowscy Szczecin ) Drobne usterki - wyciek oleju z tylnych amortyzatorów, które wymieniono na gwarancji. Poważniejsze to pęknięta felga alu 19" z niewielkim rozszczelnieniem opony - wymiana z AC, szyba czołowa trochę szybko traci doskonałość nowej szyby, ale to pewno z powodu dużych prędkości przelotowych. Wszystkie podzespoły samochodu razem z elektroniką, działały bez zarzutu i w pełni współpracowały. Silnik 3,0 L jest idealny i stworzony do samochodu tej wagi, uzupełnia walory użytkowe, ergonomiczne, i systemowe. Zawieszenie z tylnymi, skrętnymi kołami jest również niezastąpione, szczególnie przy parkowaniu. Komfort zawieszenia można porównać z pojazdami konkurencyjnymi z pneumatycznym zawieszeniem, które zimą maja tendencję do zamarzania jak w MB E. Zawieszenie jest tak precyzyjne w wybieraniu nierówności w ustawieniu komfortowym, że robi wrażenie właśnie pneumatycznego. Spalanie w trasie na drogach krajowych od 6,6 - 7,1 L / 100 km, a Autostrada + S-ka od 8,2 - 9,1 L / 100km. Jazda była raczej pod kontrolą Y-a, ale dwójka z przodu była w dogodnych warunkach. Najbardziej cieszyło wyprzedanie na krajowej, dwa,trzy Tiry jednorazowo daje poczucie bezpieczeństwa manewru. 4,8 sek do 100-ki, a raczej 70 - 120 km/h trwa 3 sekundy i koniec zabawy. Skrzynia biegów to osobne dzieło sztuki ZF. Polecam system hamulcowy sportowy, niebieskie lub czerwone zaciski. W trakcie tych prawie 90 000 km miałem wymieniane raz tylko klocki i koszt wymiany mile zaskoczył. Miękka hybryda, to kolejny powód do zachwytu, oprócz zmniejszenia zużycia klocków hamulcowych poprzez odzyskiwanie energii silnikiem elektrycznym, a także zmniejsza efekt turbo dziury podczas nagłego przyspieszenia i wspomaga przy wyprzedzaniu przez kilka sekund, dokładnie 5-6-ciu. System Harman Kardan Surround Sound System jest bardzo profesjonalny dźwięk przestrzenny z mocnym basem. Po 3 latach użytkowania mogę z czystym sumieniem potwierdzić zużycie na poziomie 10% - za sprawą szyby czołowej, bo pozostałe elementy wyposażenia i karoserii były w stanie idealnym, ale na taki efekt trzeba trochę popracować i koniecznie wymienić olej silnikowy pierwszy raz po przejechaniu ok 8 000 -10 000 km, a później normalnie, wg wskazań serwisu.
4,4
~Karol_Kubacki
BMW Seria 5 E60
Sedan 2.2 520i 170KM 125kW
Auto mimo wieku przekraczającego 20 lat wciąż cieszy oko. Świetne właściwości jezdne to wizytówka tego modelu. Słabe hamulce jak w każdym E60. Zabezpieczenie antykorozyjne wzorowe. Skromne wnętrze choć posiada wysoką jakość materiałów wewnątrz auta. Silnik 2.2 to stara jednostka więc mało się psuje łamane na w ogóle. Nie jest oszczędna spalanie 8-19L LPG. Spalanie oleju jak w każdym M54 występuje wyłącznie przy jeździe z wysokimi obrotami, jazda normalna pobór oleju zerowy. Rozsądna cena zakupowa 20-30tys + 20tys do doprowadzenia jej do stanu fabrycznego.
4,6
~Joe2024
BMW Seria 5 G30-G31
Limuzyna 540d 320KM 235kW
Samochód ma prawie same zalety, Cechuje się świetnymi osiągami i niewiele spala paliwa, a przy spokojnej jeździe można na pełnym zbiorniku przejechać 1000 km. Poza tym bardzo dobrze wygląda, zwłaszcza w pakiecie M, który posiadam. Świetnie też hamuje, a mam sportowe hamulce, podobnie jak skrzynię biegów. Sportowe zawieszenie oraz bardzo dobre wyciszenie najbardziej mnie zaskoczyły w tym samochodzie. Jest też zasadniczo bezawaryjny. Jedynie zepsuła się pompa AdBlue, którą musiałem wymienić wraz ze zbiornikiem. Koszt z robocizną ok. 3800 zł. Samochodem przejechałem ok. 115.000 km.

Raporty spalania BMW Seria 5 (M5)

Liczba raportów: 3 155
Średnie spalanie dla BMW Seria 5
4,2 – 27,0
l/100 km
5,8 – 16,5
l/100 km
8,7 – 17,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,3
BMW Seria 5 E60
Sedan 3.0 530i 272KM 200kW
Motor duży, auto ciężkie, wiec musi swoje spalić, fizyka jest nieubłagana. Kluczem do jak najniższego spalania jest utrzymanie silnika w dobrej kondycji (mowa o układzie wtryskowym i sondzie NOX). Mój egzemplarz dodatkowo jest w xdrive, niestety nie mam możliwości wyboru takiej konfiguracji w formularzu. Średnie spalanie 10,9l/100km (miasto/trasa) mierzone z pięciu tankowań i tego samego dystrybutora do pierwszego odbicia, komputer pokazuje 10,8, bardzo małe przekłamanie. Myślę, że można zejść niżej, ale bez problemu można ten wynik podwoić. Wszystko zależy od stylu jazdy. Samo auto kapitalne. Jak to mówi petrolhead "stare dobre E60" 3.0 272KM N53B30A xdrive Skrzynia ZF6HP19
7,1
BMW Seria 5 F10-F11
Limuzyna 530d 258KM 190kW
styl jazdy dynamiczny, raczej poza miastem lecz sporo krótkich tras. Auto po modyfikacji przy przebiegu 220 tyś km : usunięcie klapek w kolektorze ssącym, zaślepienie zaworu EGR i podwyższenie mocy do 300KM (bez hamowni). Autko super, polecam.
10,7
BMW Seria 5 G30-G31
Limuzyna 530e iPerformance 252KM 185kW
Jeżdżąc z rozładowaną baterią spalanie jest na poziomie tego co w 530i, może trochę więcej bo w bagażniku wozimy cały czas 200 kg baterii. Ładując baterię codziennie można faktycznie zejść do 5-6 litrów

Usterki BMW Seria 5

Liczba wpisów: 140
Lampy parowanie
  • BMW Seria 5 F10-F11 Touring
  • inne
  • 179 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 10
Nie 0
Zaczelo sie od parowania lewej lampy, przy silnych opadach deszczu. Zdjecie dekielka i osuszanie nic nie pomoglo. Rozszelnione gdzies. Teraz nie dziala juz migacz, swiatla dzienne etc. Przy zakupie proponowalbym sprawdzic czy sa delikatnie zaparowane. Jezeli tak odrazu sprawdzic czy sa na gwarancji. Oszczedzicie pozniejszych kosztow. Nowe lampy chorendalnie drogie w Niemczech okolo 1500 euro za dwie plus motaz. Mozna wyslac do Polski co zreszta robie. Naprawa obu z roczna gwarancja okolo 700 euro wszystko (wysylka naprawa demontaz i ponowny montaz). Irytujaca usterka.
1 komentarz
Chłodniczka EGR
  • BMW Seria 5 F10-F11 Touring Facelifting 520d 190KM 140kW 2013-2017
  • układ wydechowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 17
Nie 16
Uwaga na silniki 2.0d. na pojazdy z lat 2009-2016 jest akcja serwisowa dot. chłodniczki EGR, mianowicie - chłodniczka przepuszcza glikol do spalin, w wyniku czego może dojść do pożaru pojazdu. W Polsce, jak i na świecie producent przewidział akcję serwisową po wcześniejszej kontroli - nie mniej jednak - kontrolujcie Państwo poziom płynu w układzie chłodzenia. Jeżeli zbyt często trzeba go dolewać - być może Wasze auto w jak najszybszym czasie musi być poddane takiej kontroli i wymianie uszkodzonej chłodnicy EGR na koszt producenta.
2 komentarze
czujnik abs zamiennik
  • BMW Seria 5 E39 Touring 520 i 150KM 110kW 1997-2004
  • układ hamulcowy
Witam, mam e39 touring, w którym po zapaleniu sie kontrolki abs wymieniłem uszkodzony czujnik abs tylny prawy na zamiennik firmy TRW. Oczywiscie po zamontowaniu nowego kontrolka zgasla. Pojawil sie nowy problem poniewaz ponizej predkosci 40km/h podczas hamowani dzwignia hamulca roboczego pulsuje tak jakby ktores kolo sie zblokowalo mimo iz kola sie obracją. W sterowniku pojawil sie blad o rozpoznawaniu dlugoterminowym, jednak podczas prob drogowych z testerem nie widac zby duzych roznic w predkosciach obrotowych na poszczegolnych kolach. czy ktos z Was spotkal sie z taka przypadloscia? czy moze to byc wina nieoryginalnego czujnika abs?
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 147
5,0
BMW Seria 5 E39
Sedan 2.8 528i 193KM 142kW
homologacja: "AUTOGAZ" WIELKOPOLSKI
instalacja: AC STAG 300
przebieg: 335 tys. km
użytkowana przez: 110 tys. km
Polecam instalacje gazową firmy STAG, sprawuje się świetnie, brak odczuć spadku mocy, średnie spalanie auta nawet z ciężką nogą jest na poziomie 12l, bez problemu można zejść do 10l/100km. Oczywiście wszystko zależy od serwisowania,wystrojenia i podzespołów instalacji. W moim przypadku koszt założenia wynosił 3900zł. Wszystko pod maską tak ukryte, że na pierwszy rzut oka jej...
2,8
BMW Seria 5 E60
Sedan 2.5 523i 177KM 130kW
homologacja: "ELPIGAZ" G. Jarzyński i Spółka Sp.J.
instalacja: ELPIGAZ STELLA
przebieg: 4 tys. km
użytkowana przez: 50 tys. km
Zaczęło się od regeneracji wtrysków, po regeneracji właściciel warsztatu stwierdził że wtryski są do niczego mimo że wytrzymały 50000 km, założył landirenzo, check zapalał się nadal i jeżdziłem codziennie na rzekomą regulację wtrysków, po których silnik chodził jak traktor i szarpał jak by chciał wyskoczyć z pod maski a na benzynie wszystko było ok, silnik ma przebieg...
5,0
BMW Seria 5 E60
Sedan 4.4 545i 333KM 245kW
homologacja: AUTO GAZ HOLANDIA
instalacja: VIALLE
przebieg: 120 tys. km
użytkowana przez: 150 tys. km
Sprowadziłem auto z taką instalacją nie mając świadomości, co to za jedna :) Nie zakładał jej żaden instalator z listy więc pierwszy lepszy podany z brzegu. Instalacja bezobsługowa. Nie ma żadnego spadku a raczej wzrost mocy. Nie trzeba czekać na rozgrzanie parowników, ponieważ ich po prostu nie ma. Praca na lpg po pierwszym wzroście obrotów. Nie ma żadnej różnicy w...
BMW Seria 5