Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 G20-G21 Touring 2.0 320d 190KM 140kW od 2019

Lata produkcji: 2019 – teraz
Segment: Klasa średnia
Model należący do klasy średniej (segment D) produkowany od 1975 roku. W ofercie BMW Seria 3 zastąpiła model 2002. To najpopularniejszy samochód BMW w historii i najlepiej sprzedające się auto wśród luksusowych marek w Europie. Przez ponad 30 lat znalazł on ponad 12 milionów nabywców, a także zdobył szereg nagród i wyróżnień (w tym tytuł Światowego Samochodu Roku 2006 i 20 razy z rzędu miejsce w czołowej 10 najlepszych aut roku wg „Car and Driver”). Obecnie na rynku dostępna jest szósta generacja modelu (od 2012 roku).
czytaj więcej
Powagosław
Najładniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by stało się tak wiele. Wszak niektórzy powiedzą, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
„Udało się” – rzekł człowiek do maszyny, którą stworzył. Maszyna pokiwałaby głową, gdyby ją miała. Za odpowiedź wystarczyło potakiwanie tłumu, który niczym echo, powtórzył: „Udało się”. „W końcu” – dodał ktoś, kto sądził, że to, co dobre w Serii 3 to już było. ~Luzacjusz
Produkowany od 2019 roku
Pojemność skokowa 1995 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 190 KM (140 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 400 Nm przy 1750-2500 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarka ze zmienną geometrią i z intercoolerem
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 16,5 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 84 x 90 mm
Zapłon samoczynny
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba stopni 8
System start&stop Dostępny
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 8
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
3,9 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 25% / przeciw: 75%

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Układ jezdny + Karoseria

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (poważne usterki)

Wybrane oceny

4,6
~P
BMW Seria 3 G20-G21
Touring 2.0 320d 190KM 140kW
To moje 3-cie BMW. Plusy: wewnątrz bardzo wyraźny skok jakościowy (choć kieszenie boczne bez materiału wygłuszającego - a w F31 był materiał?), ale generalnie ładny i ciekawy kokpit, dobre materiału, spasowanie itd.. Minusem dla mnie jest stale, z generacji na generacje zwiększania wielkości samochodu - w moim odczuciu utrudnia korzystanie i zamienia trójkę w niby limuzynę, a to rola 5-ki :-). Dodatkowo mam duży problem z widocznością - słupek A po lewej i słupek B po prawej - bardzo istotnie zmniejsza komfort podróży. Są jeszcze systemy wspomagające kierowcę - chodzi o wykrywanie przeszkody z tyłu i wymuszenie zatrzymania. Czasami nie mogę wyjechać z garażu, bo wciąż system widzi zagrożenie kolizją a odległość to około 20 cm, a mimo to system blokuje wyjazd. Oczywiści można wyłączyć systemy, tylko później nie pamiętam, czy są włączone, czy wyłączone - problem :-) Nie wiem, jak podsumować ten samochód. Myślę, że to świetny samochód, z drugiej strony, jeżeli ktoś ma F31/F30 w dobrym stanie to nie musi spieszyć się z wymianą samochodu :-)
4,8
~Sylwek
BMW Seria 3 G20-G21
Touring 2.0 320d 190KM 140kW
Bardzo dobre wrażenia z jazdy. Oszczędny w użytkowaniu. Do tej pory regularnie użytkowałem BMW 5 i zejście do poziomu 3 nie zmieniło a wręcz podbiło moje wrażenia. Mild hybride poprawia ekonomiczność jazdy oraz zwiększa dynamikę (+10KM). Przy włączonym trybie eco zużycie paliwa jest tożsame z hybrydą w innych modelach i markach. Duży bak paliwa - 65L zapewnia zasięg na poziomie 800/900 km. Pierwsze uzupełnienie adblue było po okresie 2 lat 6 miesięcy przy spokojnej jeździe.
3,1
~Damian
BMW Seria 3 G20-G21
Touring 2.0 320d 190KM 140kW
Dynamiczne i ładne, po 80 tys wycieki z silnika bez przerwy. Koszty olbrzymie.
BMW Seria 3 G20-G21 Touring