Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 G20-G21 Limuzyna 2.0 320i 184KM 135kW od 2019

Lata produkcji: 2019 – teraz
Segment: Klasa średnia
Model należący do klasy średniej (segment D) produkowany od 1975 roku. W ofercie BMW Seria 3 zastąpiła model 2002. To najpopularniejszy samochód BMW w historii i najlepiej sprzedające się auto wśród luksusowych marek w Europie. Przez ponad 30 lat znalazł on ponad 12 milionów nabywców, a także zdobył szereg nagród i wyróżnień (w tym tytuł Światowego Samochodu Roku 2006 i 20 razy z rzędu miejsce w czołowej 10 najlepszych aut roku wg „Car and Driver”). Obecnie na rynku dostępna jest szósta generacja modelu (od 2012 roku).
czytaj więcej
Powagosław
Najładniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by stało się tak wiele. Wszak niektórzy powiedzą, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
„Udało się” – rzekł człowiek do maszyny, którą stworzył. Maszyna pokiwałaby głową, gdyby ją miała. Za odpowiedź wystarczyło potakiwanie tłumu, który niczym echo, powtórzył: „Udało się”. „W końcu” – dodał ktoś, kto sądził, że to, co dobre w Serii 3 to już było. ~Luzacjusz
Produkowany od 2019 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 184 KM (135 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 300 Nm przy 1350-4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,2 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 82 x 94,6 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba stopni 8
System start&stop Dostępny
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 8
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,8 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Silnik + Skrzynia biegów

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

4,8
~rma
BMW Seria 3 G20-G21
Limuzyna 2.0 320i 184KM 135kW
Auto fenomenalne - prowadzi się niesamowicie. Jedzie tam gdzie chcesz i kiedy chcesz. Mam wersję x-drive (4x). Hasło reklamowe: "Radość z jazdy" jest w przypadku tego auta w 100% prawdziwe. Jest ciche i komfortowe. Po zrobieniu trasy 300km zmęczenie jest porównywalne jak przy 100km w Toyocie Avensi. Właściwości jezdne zaprzeczają czasami fizyce - skręt pod kątem 90 stopni przy 70km/h nie dość, że nie powoduje uślizgu kół, to nawet nie wyrzuca kierowcy z fotela. Trochę obawiałem się tych zaledwie 184KM mocy, ale po dwóch latach - pomimo, że kilka razy nad tym myślałem - nie będę go chipował. Ten samochód zbiera się niesamowicie przy każdej prędkości. 7,6s do setki to lepiej niż 95% aut na drodze, a do tego 4x4 i to niesamowite zawieszenie powodują, że w praktyce, zwłaszcza w zakrętach, to auto zachowuje się cudownie. Spalanie jest na bardzo przyzwoitym poziomie - przy średnim dociskaniu - spalanie jest w okolicy 8.0. Jak się mocno ciśnie przy dużych prędkościach to między 9 a 10 wychodzi - czyli tak samo jak przy jeździe (staniu) w korkach. Na spokojnej trasie (z prędkościami do 100, 110km/h) - spalanie spada w okolicę 7-7,5 a taki absolutny eko-drive jaki mi się udało uskutecznić na trasie 80km pokazał spalanie 5,3 l / 100km (komputer trochę oszukuje, więc mogło być w rzeczywistości w okolicach 5,7). Średnią całkowitą z całego życia auta (z 30 tys km) komputer pokazuje mi 8,5 l /100km, przy użytkowaniu tego auta w 70% w warunkach dużego miasta (czyli korki, i średnia prędkość w okolicy 25-30km/h). Usterkowość - przez 2 lata i 30kkm - przestał świecić led w jednej klamce. Naprawa na gwarancji. Koszty utrzymania - dość szokujące w stosunku do aut klasy (Skoda/Toyota/Nissan/Renault) - wymiana oleju z filtrem w ASO - przeszło 900zł. Wady, tak dostrzegam, pomimo tego, że sumarycznie auto jest fenomenalne, głównie przez parametry jazdy, a wady to takie drobnostki, ale jednak ich nie ma lub mi tego brakuje: - brakuje mi wyświetlania, na którym biegu jadę podczas trybu automatu (Drive), wyświetla się samo D bez cyferki z numerem biegu. Podczas trybu Sport jest S1, S2 aż do S8 i kompletnie nie rozumiem dlaczego nie pokazują tego w trybie Comfort. - ramiona kierownicy od dolnej strony są wykończone "na ostro" ze środkową krawędzią koła kierownicy. Powoduje to, że podczas manewrowania na parkingu "1 palcem" ma się wrażenie, że ostra krawędź złamie mi palca. W żadnym aucie do tej pory nie spotkałem się z takim "łamaczem palca", którym mam zwyczaj kręcić kierownicą przy manewrowaniu na parkingu, - strasznie marne lusterko wsteczne - nie dość, że małe i widzę w nim znacznie mniej niż w innych dotychczas używanych autach, to jeszcze ten system przyciemniania w momencie oślepiania przez auto jadące z tyłu strasznie słabo działa. Co prawda niby ściemnia na zielono, ale oślepienie nadal jest odczuwalne. Mogłoby tutaj BMW popatrzeć jak robi to marna Toyota Avensis, bo tam działało to o niebo lepiej. - marna funkcja radia - komunikaty RDS są tak skromnie prezentowane, że żałość bierze - mogłoby BMW popatrzeć jak to robi VAG choćby w głupiej Skodzie, gdzie są ikonki z logami stacji radiowych i można podpiąć nawet 4 telefony jednocześnie do zestawu głośnomówiącego. - brak android-auto jest tylko apple car :( - bardzo skromnie z parametrami jazdy (spalanie/czas/przejechane km) wyświetlanymi na centralnym ekranie - większość tanich aut ma to zrobione lepiej i więcej parametrów udostępnia.
4,9
~Tomek
BMW Seria 3 G20-G21
Limuzyna 2.0 320i 184KM 135kW
Samochód wart swojej ceny, dobra jakość wykonania. Silnik i skrzynia super, 184km wystarczające do codziennej jazdy, nie odczuwam braku mocy - auto naprawdę chce jechać. Średnie spalanie przy jeździe mieszanej w okolicy 8l, co uznaje za dobry wynik.
4,7
~greg
BMW Seria 3 G20-G21
Limuzyna 2.0 320i 184KM 135kW
Średnie spalanie dla BMW Seria 3 G20-G21 Limuzyna 2.0 320i 184KM 135kW od 2019
8,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,7
BMW Seria 3 G20-G21
Limuzyna 2.0 320i 184KM 135kW
Uważam, że na tempomacie pali znacznie, znacznie mniej, niż w przypadku swobodnej jazdy. Moja Besia ma juz 11 tys. przejechane i podczas jazdy na trasie przy odcinku 150 km gdzie 1/3 pokonałem przy 140 a reszte około 90 (gierkówka Łódź-Częstochowa) przy zastosowaniu wszystkich możliwych zasad eko, (komputer przyznał mi 5 gwiazdek za przewidywanie i za przyśpieszenie-dla tych co wiedzą o co chodziXDDDD) udało mi się na koniec zejść do 8,8) a przy 59l baku "teoretycznie" przejechałbym 900 km, co jest super wynikiem. Po mieście to 11+ XD pozdrawiam Ps tam kilka razy ze świateł tryb sport, żeby takie Mesie C i inne nie podobające mi się "pojazdy" szybko zniknęły z mojego lustereczka
8,0
Liczba komentarzy: 1
BMW Seria 3 G20-G21
Limuzyna 2.0 320i 184KM 135kW
Witam powiem na wstępie ze każda opinia poprzedników o spalaniu jest prawdziwa ale trochę już pojeździłem tą 3 G20 i mogę powiedzieć tak Generalnie producent podaje 6,7 - 7,6 i jest to prawa a nawet może być lepiej ale tu zaczyna się magia aby uzyskać spalanie na poziomie 6 l /100 prędkość max 80-90km/h a pedał gazu dosłownie trzeba muskać średnio to auto pali 8 l a dlaczego bo ciężko jest jechać BMW jak dziadek jeżeli będziemy leciutko dotykać pedał gazu będzie spalanie 6-7 l ja powiem tak ciężkie do wykonania bo głupio jak na światłach nawet FIAT będzie szybszy na trasie wygląda to następująco 90-100 - 6-6,5 L 120- pali ok 7,5 l 140 to już 8-8,5 czasem komputer i 9 l pokaże 160 10-10,5 powyżej 160 jego apetyt rośnie do kwadratu 180 - 12/14 200 ciężko było mi utrzymać taka prędkość komputer pokazywał ok 14,5 l Jednie z czym się nie zgadzam to ktoś pisał że ten ślinik to porażka absolutnie nie zbiera się super działanie skrzyni bajka przyspieszenie i w ogóle też super ale coś za coś jak chcemy ta maszynką jeździć naprawdę dynamicznie a to potrafi ten silnik z zapasem to raczej spalania na poziomie 7 l się nie spodziewajcie :P
7,1
BMW Seria 3 G20-G21
Limuzyna 2.0 320i 184KM 135kW
W trybie eco pro i adaptacyjnym tempomacie jeżdżąc po Holandii z ograniczeniami do 80 i 50 auto potrafi robić wyniki w okolicach 5 litrów. W zakorkowanym Wrocławiu średni wynik około 8 litrów. Przy 160 w trasie ok 7.6l przy 120 ok 6.5
BMW Seria 3 G20-G21 Limuzyna