Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 G20-G21

Lata produkcji: 2018 – teraz
Segment: Klasa średnia
Model należący do klasy średniej (segment D) produkowany od 1975 roku. W ofercie BMW Seria 3 zastąpiła model 2002. To najpopularniejszy samochód BMW w historii i najlepiej sprzedające się auto wśród luksusowych marek w Europie. Przez ponad 30 lat znalazł on ponad 12 milionów nabywców, a także zdobył szereg nagród i wyróżnień (w tym tytuł Światowego Samochodu Roku 2006 i 20 razy z rzędu miejsce w czołowej 10 najlepszych aut roku wg „Car and Driver”). Obecnie na rynku dostępna jest szósta generacja modelu (od 2012 roku).
czytaj więcej
Powagosław
Najładniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by stało się tak wiele. Wszak niektórzy powiedzą, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
„Udało się” – rzekł człowiek do maszyny, którą stworzył. Maszyna pokiwałaby głową, gdyby ją miała. Za odpowiedź wystarczyło potakiwanie tłumu, który niczym echo, powtórzył: „Udało się”. „W końcu” – dodał ktoś, kto sądził, że to, co dobre w Serii 3 to już było. ~Luzacjusz
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(72%)

Zalety

+ Bezawaryjność (drobiazgi) + Karoseria + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Widoczność - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

4,7
~Adam
BMW Seria 3 G20-G21
Limuzyna 2.0 318i 156KM 115kW
Jeżeli ktoś kupuje BMW z silnikiem 318i i później narzeka na dynamikę jazdy to po prosty wiadomo, że nie stać go na wersję typowo sportową. Każdy wie, że to najsłabsza jednostka silnikowa i na torze nie pojeździ. Żona jeździ od 2 miesięcy i muszę powiedzieć, że wrażenia są bardzo dobre. Wybór nie wynikał z przywiązania do marki a były brane pod uwagę: BMW, Mercedes i Audi. Trójka była bezkonkurencyjna. Kupcie sobie "Panowie Mistrzowie Kierownicy" Fiestę Sport i ścigajcie się z wiatrem. Powodzenia.
3,6
~Krzysztof
BMW Seria 3 G20-G21
Touring 2.0 330e 292KM 215kW
Jest to moje już trzecie na przełomie 10 lat auto służbowe tej marki. wymogi koncernowe zmusiły do zakupu hybrydy typu plug-in,żeby cyferki dotyczące emisji C02 w g/km się zgadzały. auto użytkuje od zerowego stanu licznika-wyjechałem nim z salonu. zaczną od zewnętrza i karoserii. po 8 latach bmw w białym kolorze,skusiłem się na czarną barwę i tutaj totalna porażka. lakier regularnie wymaga gruntownego mycia,a już po 2 miesiącach wyszły głębokie rysy na przednich słupkach w okolicy szyby czołowej. ewidentnie widać jak pracują szczotki na myjni automatycznej. od tamtej pory myję bmw tylko na bezdotykowych myjniach,ale widać,jak w tym modelu przyoszczędzono na grubości powłoki. na prawych drzwiach mam spory odprysk farby,bo ktoś otworzył obok zbyt szeroko drzwi. poza tym ten model ma bardzo słabą klimatyzację i przy polskich upałach,w aucie jest bardzo gorąco. poprzednio jeździłem białym 3GT i tam system wentylacji i klimy był mega wydajny. jeśli chodzi o wnętrze,to ja już się przyzwyczaiłem do ergonomii i ta jest oczywiście na dobrym,wysokim poziomie. z minusów,od nowości słychać delikatne piski od strony wentylacji. auto jest nadal na gwarancji i serwis kazał mi nagrywać video telefonem,by to wyłapać!!! jak na cenę samochodu,prawie 300 tys brutto,to chyba człowiek spodziewałby się lepszej obsługi,ale jest,jak jest. w grudniu br byłem na dużym serwisie olejowym. ten silnik,mimo ogromnie długich interwałów na wymianę,na tą chwile nie ma apetytu na olej. poprzednie GT3 w diesel'u niestety nie było w stanie dojechać od wymiany,do wymiany gwarancyjnej i woziłem ze sobą olej na dolewki-przebieg mam głównie autostradowy. wracając jeszcze do wnętrza, to troszkę trójka urosła w miejsce dla pasażerów na tylnych siedzeniach, porównując do poprzedniej wersji tego modelu w touringu,ale za to bagażnik jest katastrofą, bo bateria zajmuje jego sporą część i tracimy tutaj na wysokości bagażnika ok 8-10cm i jego kubatura zmalała w oczach. posiadanie hybrydy ma też wadę w postaci małego zbiornika paliwa i ten model ma jedynie 40 litrów zbiornik na benzynę, co przy napędzie 4x4 , robi z ciebie stałego bywalca stacji benzynowej, jak i jest nie lada koszmarem w dłuższych trasach, bo mój rekord to ok 550km na jednym baku, przy bardzo ekonomicznej jeździe.
4,7
~Maxim
BMW Seria 3 G20-G21
Touring M 3.0 340i 374KM 275kW
Nie warto wsiadać do tego auta jeśli nie zamierza się go kupić, kto raz pojedzie M340i Touring nie będzie chciał 4 cylindrów, mocy nie brakuje w zasadzie w żadnej sytuacji (jak komuś mało to można niewielkim kosztem spokojnie zrobić ok. 450 KM i 600 Nm). Polecam wersję bez oznaczeń modelowych i w stonowanym kolorze, dla 95% kierowców wygląda jak zwykły diesel 190 KM, co czyni z niego świetnego sleepera. Autem przejchałem ponad 50 tys km w nieco ponad rok i ani razu mnie nie zawiodło, z drobnych wad to oczywiście sztywne zawieszenie (jak ktoś szuka komfortu to koniecznie 5-tka), średniej wielkości bagażnik jak na kombi klasy średniej, niektóre gadżety są zbędne (sterowanie głosowe, gestami, automatyczne parkowanie).
Średnie spalanie dla BMW Seria 3 G20-G21
6,8 – 10,5
l/100 km
5,2 – 7,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

11,3
BMW Seria 3 G20-G21
Touring M 3.0 340i 374KM 275kW
W zakorkowanym mieście jak Warszawa, gdzie 11km do pracy jedzie się 40min ciężko zejść poniżej 12l. Trasy krajowe 70-100km/h można zejść do ok. 7,5l/100. Trasa 120km/h spalanie ok.8-8,5. Prędkości autostradowe 9-10l i wzwyż. Lipne testy na Youtube gdzie spala w mieście 7 litrów można sobie wsadzić między bajki. Średnie spalanie to 11l. Tryb Eco-pro to pomyłka. Auto daje super frajdę z jazdy ale na trybach Comfort i sport :) Idealne daily, chociaż ciut za twarde zawieszenie.
7,1
BMW Seria 3 G20-G21
Touring 2.0 318d 150KM 110kW
Spalanie dużo gorsze niż w BMW F31 które jest starsze, mniej zaawansowane technologicznie. Trasa PLIT (ponad 1400km) gdzie F31 o tej samej mocy miało spalanie 5,8l/100, to teraz G21 318D MHEV ma spalanie 6,5l/100 i ciągnie adblue (a F31 nie miało :-) ) Nieporozumienie, ogólnie samochód super, ale pod względem spalania, to jest ta ekologia?
7,7
BMW Seria 3 G20-G21
Limuzyna 2.0 330i 258KM 190kW
Auto użytkowane 2 lata i jest to wersja 2.0 184km, po programie u owocowego tunera z wawy ma 249 km i 415 nm i średnie spalanie to 9,5 ale nie dlatego, że soft jest zły przeciwnie auta ma taką moc i przyśpieszenie że nie da się jeździć spokojnie. Zegary sportowe pokazują 280 km i auto pali więcej. Po mieście na klimie bez świrowania 10 litrów. W górnych zakresach trasa grubo powyżej 200 to blisko 15 litrów.
BMW Seria 3 G20-G21