Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 F30-F31-F34 Touring 3.0 335d 313KM 230kW 2013-2015

Lata produkcji: 2013 – 2015
Segment: Klasa średnia
Wbrew pozorom nawet najsÅ‚abszy, 136-konny silnik benzynowy generuje dość dobre osiÄ…gi. Moc nie jest oszoÅ‚amiajÄ…ca, ale wystarcza podczas codziennej eksploatacji. JeÅ›li szukacie lepszych wrażeÅ„ za kierownicÄ…, to warto siÄ™gnąć po motor 170- lub 184-konny. Te jednostki chÄ™tnie wchodzÄ… na obroty i żwawo napÄ™dzajÄ… samochód. Mocniejsze wersje to już oferta dla koneserów sportowego smaku. A co z dieslami? NajsÅ‚abszy ma 116KM. Taka moc robiÅ‚a wrażenie w latach 80’, dlatego w tej Serii 3 rozczarowuje. Dobrym minimum jest wariant 143-konny, a optymalne silniki majÄ… 163 i 184KM. Z wiÄ™kszÄ… lekkoÅ›ciÄ… napÄ™dzajÄ… samochód.
czytaj więcej
Powagosław
NajÅ‚adniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by staÅ‚o siÄ™ tak wiele. Wszak niektórzy powiedzÄ…, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~PowagosÅ‚aw
Luzacjusz
„UdaÅ‚o siÄ™” – rzekÅ‚ czÅ‚owiek do maszyny, którÄ… stworzyÅ‚. Maszyna pokiwaÅ‚aby gÅ‚owÄ…, gdyby jÄ… miaÅ‚a. Za odpowiedź wystarczyÅ‚o potakiwanie tÅ‚umu, który niczym echo, powtórzyÅ‚: „UdaÅ‚o siÄ™”. „W koÅ„cu” – dodaÅ‚ ktoÅ›, kto sÄ…dziÅ‚, że to, co dobre w Serii 3 to już byÅ‚o. ~Luzacjusz
Produkowany od 2013 do 2015 roku
Pojemność skokowa 2993 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 313 KM (230 kW) przy 4400 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 630 Nm przy 1500-2500 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 24
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 84 x 90 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 8
Ogólna ocena
4,1 /5 Åšrednia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 50% / przeciw: 50%

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Silnik + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Układ jezdny - Wyciszenie - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

3,6
~Marcin
BMW Seria 3 F30-F31-F34
Touring 3.0 335d 313KM 230kW
To mój pierwszy rok od kiedy mam to auto. Jeżdząc wczesniej E46 potem E90 takze z 3.0 D uważam że 2 najwazniejsze aspekty zostały popsute. Nadal zastanawiam sie czy to jeszcze BMW? E90 dawało mi przyjemnośc z jazdy kazdego dnia, kazde rondo czy ostry łuk to było to czego oczekiwałem. Tutaj kierownica chodzi tak lekko ze w zasadzie do 100km/h nie czyujesz zakretów. Nie wiesz co się dzieje z twoimi oponami. Jeżeli ktoś kiedykolwiek grał na kierownicy z forcefidbackiem to zrozumie, bo do tego mozna to porównac. Brak informacji przenoszynych na kierownice z drogi. Przez to dla mnie auto nie jest juz jak poprzednie bmw. Drugim bardzo dużym downgardem jest jego głosność. Ponieważ wydawało mi sie bardzo głosno to jak jeszcze miałem 2 auta na raz to zmierzyłem pozyczonym certyfikowanym decybelomierzem głośnośc. I odczucia były prawdziwe. F31 z prawie takim samym silnikiem jest 2,5db glosniejsze niz stare E91. Dla niezorientowanych 3db to jest 2x głosniej. Inne aspekty sie trochę polepszyłe, ale i tak czekam do końca leasingu i sprzedaje ten złom.
4,5
~Giacomo
BMW Seria 3 F30-F31-F34
Touring 3.0 335d 313KM 230kW
Powinna być ocena Bardzo dobrze , nie ma rzeczy doskonałych , auto jest takie na jakie liczyłem , wiedzialem czego oczekuję i się nie zawiodłem , najgorsze są opinie ludzi ktorzy kupili 3 -kę oczekując gand voyagera , jakość auta bardzo dobra , silnik i skrzynia rewelacyjne ,zero usterek , czego chcieć wiecej , patrzyłem na auta bezposredniej konkurencji , ale audi a4 to praktycznie juz stary model i brak takiego silnika , mercedes c , brak takiego mocnego diesla , 335d praktycznie nie ma konkurencji ...
Wadliwa skrzynia rozdzielcza x-drive
  • BMW Seria 3 F30-F31-F34 Gran Turismo 2.0 320d 184KM 135kW 2013-2015
  • ukÅ‚ad napÄ™dowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 14
Nie 6
Auto nie posiada międzyosiowego mechanizmu różnicowego wiec jest mega wrażliwe na różnice prędkości pomiędzy osia przednia i tylna, Autem nie wolno jeździć na zwykłych oponach, musza być run flaty. Wg BMW różnica w obwodach kół nie może być większa niż 1 cm. Złapałem gumę i przejechałem ok 600 m na flace potem koło wymieniłem, Następnego dnia pojawił się dziwny klik przy przelaczaniu skrzyni pomiędzy D i R, 3 dni później na środku skrzyżowania coś stuknęło w podwoziu i usłyszałem chrobotanie, auto o własnych siłach nie było w stanie opuścić skrzyżowania, Co za wstyd ! 3 letni samochód, ludzie nadziwić się nie mogli. Wymiana skrzyni rozdzielczej to wydatek ok 20 tys, można zregenerować za 5 tys ze wszystkim. Radzę unikać ASO maja problem z konfiguracja sterownika skrzyni, Na szczęście jest trochę serwisów niezależnych
1 komentarz
Prawdopodobnie usterka !!
  • BMW Seria 3 F30-F31-F34 Limuzyna 1.6 316i 136KM 100kW 2012-2015
  • ukÅ‚ad napÄ™dowy
  • 55 tys. km
Nie problem lecz zapytanie do właścicieli tych o to modeli . Mam dziwne wrażenie że skrzynia nie działa tak jak powinna . Wy też tak macie że skrzynia czasami się długo zastanawia zanim włączy odpowiedni bieg , tyczy się to niskich prędkości . A gdy już dobierze odpowiedni bieg jest takie jak by szarpnięcie z 2 biegu na — 1 lub odwrotnie
Problem rozwiÄ…zany
13 komentarzy
Ropa w sterowniku silnika
  • BMW Seria 3 F30-F31-F34 Gran Turismo Facelifting 2.0 320d 190KM 140kW 2016-2020
  • ukÅ‚ad napÄ™dowy
  • 170 tys. km
W samochodzie rozszczelnił się czujnik temperatury na przewodzie paliwowym, którym ropa cofnęła się do ECU. Cały sterownik i wiązka elektryczna zalane.
Problem rozwiÄ…zany
1 komentarz
BMW Seria 3 F30-F31-F34 Touring