Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 F30-F31-F34 Touring 2.0 320d 184KM 135kW 2012-2015

Lata produkcji: 2012 – 2015
Segment: Klasa średnia
Wbrew pozorom nawet najsÅ‚abszy, 136-konny silnik benzynowy generuje dość dobre osiÄ…gi. Moc nie jest oszoÅ‚amiajÄ…ca, ale wystarcza podczas codziennej eksploatacji. JeÅ›li szukacie lepszych wrażeÅ„ za kierownicÄ…, to warto siÄ™gnąć po motor 170- lub 184-konny. Te jednostki chÄ™tnie wchodzÄ… na obroty i żwawo napÄ™dzajÄ… samochód. Mocniejsze wersje to już oferta dla koneserów sportowego smaku. A co z dieslami? NajsÅ‚abszy ma 116KM. Taka moc robiÅ‚a wrażenie w latach 80’, dlatego w tej Serii 3 rozczarowuje. Dobrym minimum jest wariant 143-konny, a optymalne silniki majÄ… 163 i 184KM. Z wiÄ™kszÄ… lekkoÅ›ciÄ… napÄ™dzajÄ… samochód.
czytaj więcej
Powagosław
NajÅ‚adniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by staÅ‚o siÄ™ tak wiele. Wszak niektórzy powiedzÄ…, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~PowagosÅ‚aw
Luzacjusz
„UdaÅ‚o siÄ™” – rzekÅ‚ czÅ‚owiek do maszyny, którÄ… stworzyÅ‚. Maszyna pokiwaÅ‚aby gÅ‚owÄ…, gdyby jÄ… miaÅ‚a. Za odpowiedź wystarczyÅ‚o potakiwanie tÅ‚umu, który niczym echo, powtórzyÅ‚: „UdaÅ‚o siÄ™”. „W koÅ„cu” – dodaÅ‚ ktoÅ›, kto sÄ…dziÅ‚, że to, co dobre w Serii 3 to już byÅ‚o. ~Luzacjusz
Produkowany od 2012 do 2015 roku
Pojemność skokowa 1995 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 184 KM (135 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 380 Nm przy 1750-2750 obr/min
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 17,0 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 84 x 90 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 6
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4 xDrive
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba stopni 8
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 8
Ogólna ocena
4,4 /5 Åšrednia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(71%)

Zalety

+ Bezawaryjność (drobiazgi) + Silnik + Karoseria

Wady

- Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (poważne usterki) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,0
~spinaker
BMW Seria 3 F30-F31-F34
Touring 2.0 320d 184KM 135kW
Kupiłem BMW 3 F31 u BMW dilera,bezwypadkowe,dobrze utrzymane.Auto fajne z wyglądu i mitu BMW.Samochód dyskfalifikuje głośny silnik i miękkie zawieszenie ,o prowadzeniu nie wspomnę.Zawieszenie nie dorosło do mocy silnika i auto na autostradzie myszkuje.Ciągle trzeba kierownicą korygować,nie tego oczekiwałem od BMW.Na niemieckich i polskich forach BMW mnóstwo tematów .Nie kupiłbym tego auto bo A4 jest lepszym wyjściem chociaż też nie wszystko mi pasuje ale uczucie jazdy,wyciszenie i prowadzenie biją BMW .Może za parę lat ten teraz nowy G20,zobaczymy.Aproa chciałem kupić BMW 5 kombi z tym samym silnikiem i jest tak samo głośne
4,4
~aprox99
BMW Seria 3 F30-F31-F34
Touring 2.0 320d 184KM 135kW
Już raz oceniłem ten samochód teraz po przejechaniu więcej kilometrów widzę pewne rzeczy trochę inaczej.Auto jest mimo to lepsze od AudiA4B8 ma jednak za miękkie zawieszenie i uważam teraz że fatalny układ kierowniczy.BMW twierdzi że 98% kierowców tego nie czuje,ja teraz wiem o co chodzi.Samochód trudno prowadzi się prosto na autostradzie,ciągle trzeba korygować coś czego nie miałem w innych autach.Uczucie jakby jechało się po koleinach.Jest to męczące.Gdyby F 31 mial zawieszeniei układ kierowniczy Audi to byłby ideałem
3,9
~Pelini
BMW Seria 3 F30-F31-F34
Touring 2.0 320d 184KM 135kW
Zakupione autko dwuletnie z niemal wszystkimi dodatkami w wersji LUXURY LINE. Rewelacyjny: Aktywny tempomat, silnik, HEADUP, odczytywanie znaków drogowych, skrzynia biegów, concierge, pokazywanie ruchu na drodze, pogody, jakość skórzanych foteli BMW INDIVIDUAL w porównianiu do innych marek. Na MINUS: Ergonomia, fatalny układ kierowniczy i wnerwiające szczegóły, które sprawiają, że drugi raz nie kupiłbym już tego auta. Auto zestawiam głównie z AUDI A4 z 2008 roku i porównując elementy wspólne: AUDI wszystko wykonało lepiej. Aktualnie miałem też okazję przejechać trasę 1500 km najnowszym A4 z 2017 i szkoda byłoby porównywać, ponieważ byłby nokaut.
Åšrednie spalanie dla BMW Seria 3 F30-F31-F34 Touring 2.0 320d 184KM 135kW 2012-2015
6,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,1
BMW Seria 3 F30-F31-F34
Touring 2.0 320d 184KM 135kW
Pali naprawdę niewiele, jak na swoją dynamikę i gabaryty. Lekkiej nogi raczej nie mam, bardziej wyprzedzam, niż jestem wyprzedzany. Podane zużycia są z tankowania, komputer zaniża ok 0,2 - 0,3l. 5,8 to wynik z trasy ok 1500km, głównie ekspresówka i autostrada, prędkości to tempomat 140 plus/minus 20-30 w zależności od sytuacji, może z 20% drogami drugorzędnymi, trochę miasta (tak z 40km), 7,5 to wynik miejski, miasto ok 80tys mieszkańców, ruch raczej bez wielkich korków, około 5-6 km w 1 stronę, raz na jakiś czas kilka km poza miastem. 5,0 to jazda (w miarę spokojna, bez szaleństw, ale też bez ślimaczenia się) po drogach krajowych i lokalnych do 100km/h, rejon górski. Przy większych prędkościach też dość oszczędnie - tempomat 170km/h, niemiecka autostrada, trasa ok 500km i wynik 6,7 z tankowania, przy chwilowej (około 40km) jeździe z prędkościami sięgającymi 200km/h już lekki wir w baku, ale też bez przesady - w granicach 8,5l/100km - dane kompa, a przy tym pewne prowadzenie. Średnie spalanie z 10tkm, odkąd mam auto, wychodzi 6,6l z komputera, czyli ok 6,8 realnie, pół na pół trasy szybkiego ruchu/ruch miejski-dojazdy do pracy i zakupy. Ogólnie jestem zadowolony, wcześniej miałem 150km w E91 i spalanie było podobne, natomiast Passat B7 tdi 170km i dsg palił ok 1l więcej w podobnych warunkach...
6,1
BMW Seria 3 F30-F31-F34
Touring 2.0 320d 184KM 135kW
Pali naprawdę niewiele, jak na swoją dynamikę i gabaryty. Lekkiej nogi raczej nie mam, bardziej wyprzedzam, niż jestem wyprzedzany. Podane zużycia są z tankowania, komputer zaniża ok 0,2 - 0,3l. 5,8 to wynik z trasy ok 1500km, głównie ekspresówka i autostrada, prędkości to tempomat 140 plus/minus 20-30 w zależności od sytuacji, może z 20% drogami drugorzędnymi, trochę miasta (tak z 40km), 7,5 to wynik miejski, miasto ok 80tys mieszkańców, ruch raczej bez wielkich korków, około 5-6 km w 1 stronę, raz na jakiś czas kilka km poza miastem. 5,0 to jazda (w miarę spokojna, bez szaleństw, ale też bez ślimaczenia się) po drogach krajowych i lokalnych do 100km/h, rejon górski. Przy większych prędkościach też dość oszczędnie - tempomat 170km/h, niemiecka autostrada, trasa ok 500km i wynik 6,7 z tankowania, przy chwilowej (około 40km) jeździe z prędkościami sięgającymi 200km/h już lekki wir w baku, ale też bez przesady - w granicach 8,5l/100km - dane kompa, a przy tym pewne prowadzenie. Średnie spalanie z 10tkm, odkąd mam auto, wychodzi 6,6l z komputera, czyli ok 6,8 realnie, pół na pół trasy szybkiego ruchu/ruch miejski-dojazdy do pracy i zakupy. Ogólnie jestem zadowolony, wcześniej miałem 150km w E91 i spalanie było podobne, natomiast Passat B7 tdi 170km i dsg palił ok 1l więcej w podobnych warunkach...
6,9
BMW Seria 3 F30-F31-F34
Touring 2.0 320d 184KM 135kW
jazda głównie w mieście. maksymalne średnie to 8.1 w zimę, latem spada do 6.8 - 7.1 w cyklu miejskim. w trasę ruszam żadko. start stop wyłączony w systemie. jazda raczej dynamiczna. Napęd tył, euro6 a nie euro5 jak tu mi proponują.
Wadliwa skrzynia rozdzielcza x-drive
  • BMW Seria 3 F30-F31-F34 Gran Turismo 2.0 320d 184KM 135kW 2013-2015
  • ukÅ‚ad napÄ™dowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 14
Nie 6
Auto nie posiada międzyosiowego mechanizmu różnicowego wiec jest mega wrażliwe na różnice prędkości pomiędzy osia przednia i tylna, Autem nie wolno jeździć na zwykłych oponach, musza być run flaty. Wg BMW różnica w obwodach kół nie może być większa niż 1 cm. Złapałem gumę i przejechałem ok 600 m na flace potem koło wymieniłem, Następnego dnia pojawił się dziwny klik przy przelaczaniu skrzyni pomiędzy D i R, 3 dni później na środku skrzyżowania coś stuknęło w podwoziu i usłyszałem chrobotanie, auto o własnych siłach nie było w stanie opuścić skrzyżowania, Co za wstyd ! 3 letni samochód, ludzie nadziwić się nie mogli. Wymiana skrzyni rozdzielczej to wydatek ok 20 tys, można zregenerować za 5 tys ze wszystkim. Radzę unikać ASO maja problem z konfiguracja sterownika skrzyni, Na szczęście jest trochę serwisów niezależnych
1 komentarz
Prawdopodobnie usterka !!
  • BMW Seria 3 F30-F31-F34 Limuzyna 1.6 316i 136KM 100kW 2012-2015
  • ukÅ‚ad napÄ™dowy
  • 55 tys. km
Nie problem lecz zapytanie do właścicieli tych o to modeli . Mam dziwne wrażenie że skrzynia nie działa tak jak powinna . Wy też tak macie że skrzynia czasami się długo zastanawia zanim włączy odpowiedni bieg , tyczy się to niskich prędkości . A gdy już dobierze odpowiedni bieg jest takie jak by szarpnięcie z 2 biegu na — 1 lub odwrotnie
Problem rozwiÄ…zany
13 komentarzy
Ropa w sterowniku silnika
  • BMW Seria 3 F30-F31-F34 Gran Turismo Facelifting 2.0 320d 190KM 140kW 2016-2020
  • ukÅ‚ad napÄ™dowy
  • 170 tys. km
W samochodzie rozszczelnił się czujnik temperatury na przewodzie paliwowym, którym ropa cofnęła się do ECU. Cały sterownik i wiązka elektryczna zalane.
Problem rozwiÄ…zany
1 komentarz
BMW Seria 3 F30-F31-F34 Touring