Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 F30-F31-F34 Limuzyna 3.0 330d 258KM 190kW 2012-2015

Lata produkcji: 2012 – 2015
Segment: Klasa średnia
Wbrew pozorom nawet najsłabszy, 136-konny silnik benzynowy generuje dość dobre osiągi. Moc nie jest oszołamiająca, ale wystarcza podczas codziennej eksploatacji. Jeśli szukacie lepszych wrażeń za kierownicą, to warto sięgnąć po motor 170- lub 184-konny. Te jednostki chętnie wchodzą na obroty i żwawo napędzają samochód. Mocniejsze wersje to już oferta dla koneserów sportowego smaku. A co z dieslami? Najsłabszy ma 116KM. Taka moc robiła wrażenie w latach 80’, dlatego w tej Serii 3 rozczarowuje. Dobrym minimum jest wariant 143-konny, a optymalne silniki mają 163 i 184KM. Z większą lekkością napędzają samochód.
czytaj więcej
Powagosław
Najładniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by stało się tak wiele. Wszak niektórzy powiedzą, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
„Udało się” – rzekł człowiek do maszyny, którą stworzył. Maszyna pokiwałaby głową, gdyby ją miała. Za odpowiedź wystarczyło potakiwanie tłumu, który niczym echo, powtórzył: „Udało się”. „W końcu” – dodał ktoś, kto sądził, że to, co dobre w Serii 3 to już było. ~Luzacjusz
Produkowany od 2012 do 2015 roku
Pojemność skokowa 2993 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 258 KM (190 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 560 Nm przy 2000-2750 obr/min
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 17,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 84 x 90 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 8
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Skrzynia biegów + Ergonomia + Karoseria

Wady

- Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (drobiazgi) - Bezawaryjność (poważne usterki)
Średnie spalanie dla BMW Seria 3 F30-F31-F34 Limuzyna 3.0 330d 258KM 190kW 2012-2015
8,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,1
BMW Seria 3 F30-F31-F34
Limuzyna 3.0 330d 258KM 190kW
Samochód z tym silnikiem, adaptacyjnym zawieszeniem i sportowym 8 biegowym automatem, daje niesamowita frajdę z jazdy a przy tym zaskakuje ekonomią, średnia z trasy (autostrada 800km) liczona z zatankowanego paliwa przy prędkościach 140 do 220km/h 6,8 litra. W mieście (Warszawa) w warunkach zimowych, umiarkowane korki średnia okolo 8 litra. Bardzo miłe zaskoczenie, gdyż takie wyniki miałem w poprzedniej mazdzie 2.0 diesel, a moc nie do porównania! Auto z tym silnikiem godne plecenia i pewnie więcej by w Polsce jeździło gdyby nie ta akcyza!!! (Silnik)
8,5
BMW Seria 3 F30-F31-F34
Limuzyna 3.0 330d 258KM 190kW
Spalanie bardzo fajne, auto ma 3 lirowy silnik i 258 KM do tego napęd na 4 koła oraz 8 biegowa skrznię automatyczną więc czego się spodziewać, oczywiście średnio auto pali mi 8,5 litra przy spokojnej jeździe we Wrocławiu a i tak jak na Wrocław to super wynik. Auto równie dobrze może palić 10 litrów a i 13 tez jest do zrealizowanie, wszystko zależy od techniki jazdy. (Silnik)
7,9
Liczba komentarzy: 1
BMW Seria 3 F30-F31-F34
Limuzyna 3.0 330d 258KM 190kW
Średnie spalanie przy jeździe głównie w mieście i dynamicznemu traktowaniu pedału przyspieszenia niespełna 7l/100 km. Moim zdaniem również bez konkurencji. (Silnik)
Wadliwa skrzynia rozdzielcza x-drive
  • BMW Seria 3 F30-F31-F34 Gran Turismo 2.0 320d 184KM 135kW 2013-2015
  • układ napędowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 14
Nie 6
Auto nie posiada międzyosiowego mechanizmu różnicowego wiec jest mega wrażliwe na różnice prędkości pomiędzy osia przednia i tylna, Autem nie wolno jeździć na zwykłych oponach, musza być run flaty. Wg BMW różnica w obwodach kół nie może być większa niż 1 cm. Złapałem gumę i przejechałem ok 600 m na flace potem koło wymieniłem, Następnego dnia pojawił się dziwny klik przy przelaczaniu skrzyni pomiędzy D i R, 3 dni później na środku skrzyżowania coś stuknęło w podwoziu i usłyszałem chrobotanie, auto o własnych siłach nie było w stanie opuścić skrzyżowania, Co za wstyd ! 3 letni samochód, ludzie nadziwić się nie mogli. Wymiana skrzyni rozdzielczej to wydatek ok 20 tys, można zregenerować za 5 tys ze wszystkim. Radzę unikać ASO maja problem z konfiguracja sterownika skrzyni, Na szczęście jest trochę serwisów niezależnych
1 komentarz
Prawdopodobnie usterka !!
  • BMW Seria 3 F30-F31-F34 Limuzyna 1.6 316i 136KM 100kW 2012-2015
  • układ napędowy
  • 55 tys. km
Nie problem lecz zapytanie do właścicieli tych o to modeli . Mam dziwne wrażenie że skrzynia nie działa tak jak powinna . Wy też tak macie że skrzynia czasami się długo zastanawia zanim włączy odpowiedni bieg , tyczy się to niskich prędkości . A gdy już dobierze odpowiedni bieg jest takie jak by szarpnięcie z 2 biegu na — 1 lub odwrotnie
Problem rozwiązany
13 komentarzy
Ropa w sterowniku silnika
  • BMW Seria 3 F30-F31-F34 Gran Turismo Facelifting 2.0 320d 190KM 140kW 2016-2020
  • układ napędowy
  • 170 tys. km
W samochodzie rozszczelnił się czujnik temperatury na przewodzie paliwowym, którym ropa cofnęła się do ECU. Cały sterownik i wiązka elektryczna zalane.
Problem rozwiązany
1 komentarz
BMW Seria 3 F30-F31-F34 Limuzyna