Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 F30-F31-F34 Limuzyna 2.0 320d 184KM 135kW 2012-2015

Lata produkcji: 2012 – 2015
Segment: Klasa średnia
Wbrew pozorom nawet najsÅ‚abszy, 136-konny silnik benzynowy generuje dość dobre osiÄ…gi. Moc nie jest oszoÅ‚amiajÄ…ca, ale wystarcza podczas codziennej eksploatacji. JeÅ›li szukacie lepszych wrażeÅ„ za kierownicÄ…, to warto siÄ™gnąć po motor 170- lub 184-konny. Te jednostki chÄ™tnie wchodzÄ… na obroty i żwawo napÄ™dzajÄ… samochód. Mocniejsze wersje to już oferta dla koneserów sportowego smaku. A co z dieslami? NajsÅ‚abszy ma 116KM. Taka moc robiÅ‚a wrażenie w latach 80’, dlatego w tej Serii 3 rozczarowuje. Dobrym minimum jest wariant 143-konny, a optymalne silniki majÄ… 163 i 184KM. Z wiÄ™kszÄ… lekkoÅ›ciÄ… napÄ™dzajÄ… samochód.
czytaj więcej
Powagosław
NajÅ‚adniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by staÅ‚o siÄ™ tak wiele. Wszak niektórzy powiedzÄ…, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~PowagosÅ‚aw
Luzacjusz
„UdaÅ‚o siÄ™” – rzekÅ‚ czÅ‚owiek do maszyny, którÄ… stworzyÅ‚. Maszyna pokiwaÅ‚aby gÅ‚owÄ…, gdyby jÄ… miaÅ‚a. Za odpowiedź wystarczyÅ‚o potakiwanie tÅ‚umu, który niczym echo, powtórzyÅ‚: „UdaÅ‚o siÄ™”. „W koÅ„cu” – dodaÅ‚ ktoÅ›, kto sÄ…dziÅ‚, że to, co dobre w Serii 3 to już byÅ‚o. ~Luzacjusz
Produkowany od 2012 do 2015 roku
Pojemność skokowa 1995 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 184 KM (135 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 380 Nm przy 1750-2750 obr/min
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 17,0 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 84 x 90 mm
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba stopni 8
Ogólna ocena
4,6 /5 Åšrednia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Układ jezdny + Całokształt + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Stosunek jakość/cena - Wyciszenie - Karoseria
Åšrednie spalanie dla BMW Seria 3 F30-F31-F34 Limuzyna 2.0 320d 184KM 135kW 2012-2015
6,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,9
BMW Seria 3 F30-F31-F34
Limuzyna 2.0 320d 184KM 135kW
Średnie spalanie na dystansie niemalże 30 000 km zapisywane regularnie i liczone z tankowania pod korek na tej samej stacji i jeśli możliwe tym samym dystrybutorze - 5,3 L/100 km. WARUNKI: Jazda głównie w pojedynkę do pracy 50 km w jedną stronę, na trasie krajowej ale szybka, bez korków, świateł itp Jazda głównie w trybie SPORT, jako że to manual to obroty sam reguluję w tym trybie (jak miałem automat to w SPORT wkręcał na wysokie obroty i więcej palił). Oczywiście jednak i tak polecam automat :-) Na drodze, na odcinkach o dobrej jakości 120km/h, częste wyprzedzanie, jak się spiesze i są warunki i w miarę pusto to 140 km/h. Na kiepskiej drodze leśnej (ok 10 km w jedną stronę - 70 - 90 km/h). Czasem (do 20x w roku) wyjazd nad morze 300 km w jedną stronę trasą S3 - 150 - 160 km/h. Pali naprawdę zaskakująco mało jak na dynamikę jazdy.
5,1
BMW Seria 3 F30-F31-F34
Limuzyna 2.0 320d 184KM 135kW
wersja 184km zchipowana na 219km, spalanie spadło po modyfikacji oprogramowania, a osiagi niesamowite, ok 6,5 sek do setki, vmax 260km/h, spalanie min przy jezdzie do 90km/h 3,6l przy bardzooo oszczednej jezdzie, normalnie w trasie do 120km/h bez wiekszego problemu osiaga sie wartosc 4,5 litra, powyżej 200km/h spalanie ok 10-11litrów.
5,3
BMW Seria 3 F30-F31-F34
Limuzyna 2.0 320d 184KM 135kW
w trasie 600 km jazda 170 km/h średnie zużycie 5,6 l (zawieszenie Comfort) jazda po mieście 5,7l (Eco Pro)
Wadliwa skrzynia rozdzielcza x-drive
  • BMW Seria 3 F30-F31-F34 Gran Turismo 2.0 320d 184KM 135kW 2013-2015
  • ukÅ‚ad napÄ™dowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 14
Nie 6
Auto nie posiada międzyosiowego mechanizmu różnicowego wiec jest mega wrażliwe na różnice prędkości pomiędzy osia przednia i tylna, Autem nie wolno jeździć na zwykłych oponach, musza być run flaty. Wg BMW różnica w obwodach kół nie może być większa niż 1 cm. Złapałem gumę i przejechałem ok 600 m na flace potem koło wymieniłem, Następnego dnia pojawił się dziwny klik przy przelaczaniu skrzyni pomiędzy D i R, 3 dni później na środku skrzyżowania coś stuknęło w podwoziu i usłyszałem chrobotanie, auto o własnych siłach nie było w stanie opuścić skrzyżowania, Co za wstyd ! 3 letni samochód, ludzie nadziwić się nie mogli. Wymiana skrzyni rozdzielczej to wydatek ok 20 tys, można zregenerować za 5 tys ze wszystkim. Radzę unikać ASO maja problem z konfiguracja sterownika skrzyni, Na szczęście jest trochę serwisów niezależnych
1 komentarz
Prawdopodobnie usterka !!
  • BMW Seria 3 F30-F31-F34 Limuzyna 1.6 316i 136KM 100kW 2012-2015
  • ukÅ‚ad napÄ™dowy
  • 55 tys. km
Nie problem lecz zapytanie do właścicieli tych o to modeli . Mam dziwne wrażenie że skrzynia nie działa tak jak powinna . Wy też tak macie że skrzynia czasami się długo zastanawia zanim włączy odpowiedni bieg , tyczy się to niskich prędkości . A gdy już dobierze odpowiedni bieg jest takie jak by szarpnięcie z 2 biegu na — 1 lub odwrotnie
Problem rozwiÄ…zany
13 komentarzy
Ropa w sterowniku silnika
  • BMW Seria 3 F30-F31-F34 Gran Turismo Facelifting 2.0 320d 190KM 140kW 2016-2020
  • ukÅ‚ad napÄ™dowy
  • 170 tys. km
W samochodzie rozszczelnił się czujnik temperatury na przewodzie paliwowym, którym ropa cofnęła się do ECU. Cały sterownik i wiązka elektryczna zalane.
Problem rozwiÄ…zany
1 komentarz
BMW Seria 3 F30-F31-F34 Limuzyna