Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 F30-F31-F34 Limuzyna 2.0 318d 143KM 105kW 2012-2015

Lata produkcji: 2012 – 2015
Segment: Klasa średnia
Wbrew pozorom nawet najsÅ‚abszy, 136-konny silnik benzynowy generuje dość dobre osiÄ…gi. Moc nie jest oszoÅ‚amiajÄ…ca, ale wystarcza podczas codziennej eksploatacji. JeÅ›li szukacie lepszych wrażeÅ„ za kierownicÄ…, to warto siÄ™gnąć po motor 170- lub 184-konny. Te jednostki chÄ™tnie wchodzÄ… na obroty i żwawo napÄ™dzajÄ… samochód. Mocniejsze wersje to już oferta dla koneserów sportowego smaku. A co z dieslami? NajsÅ‚abszy ma 116KM. Taka moc robiÅ‚a wrażenie w latach 80’, dlatego w tej Serii 3 rozczarowuje. Dobrym minimum jest wariant 143-konny, a optymalne silniki majÄ… 163 i 184KM. Z wiÄ™kszÄ… lekkoÅ›ciÄ… napÄ™dzajÄ… samochód.
czytaj więcej
Powagosław
NajÅ‚adniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by staÅ‚o siÄ™ tak wiele. Wszak niektórzy powiedzÄ…, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~PowagosÅ‚aw
Luzacjusz
„UdaÅ‚o siÄ™” – rzekÅ‚ czÅ‚owiek do maszyny, którÄ… stworzyÅ‚. Maszyna pokiwaÅ‚aby gÅ‚owÄ…, gdyby jÄ… miaÅ‚a. Za odpowiedź wystarczyÅ‚o potakiwanie tÅ‚umu, który niczym echo, powtórzyÅ‚: „UdaÅ‚o siÄ™”. „W koÅ„cu” – dodaÅ‚ ktoÅ›, kto sÄ…dziÅ‚, że to, co dobre w Serii 3 to już byÅ‚o. ~Luzacjusz
Produkowany od 2012 do 2015 roku
Pojemność skokowa 1995 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 143 KM (105 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 320 Nm przy 1750-2500 obr/min
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 17,0 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 84 x 90 mm
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 6
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba stopni 8
Ogólna ocena
4,5 /5 Åšrednia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(93%)

Zalety

+ Widoczność + Skrzynia biegów + Układ jezdny

Wady

- Karoseria - Wyciszenie - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

3,4
~kopyto
BMW Seria 3 F30-F31-F34
Limuzyna 2.0 318d 143KM 105kW
Bardzo przeciętnie. Kupuje nowe auto klasy premium więc wymagam nieco więcej. Obraz psuje słaba jakość tego auta. Materiały nie są tej klasy jaką bym się spodziewał od tego producenta. Krew psują takie sprawy jak drgający lewarek zmiany biegów, pordzewiałe i widoczne elementy przednich foteli czy drgania kierownicy których nikt nie może wyeliminować. Kierownica pracuje za lekko i nie daje frajdy z jazdy jak w starszych modelach BMW 3. Auto wyraźnie urosło od poprzedniego modelu i zostało celowo wyposażone w gorszej jakości materiały by zaoszczędzić. Na pochwałę zasługuje silnik który jest niezwykle oszczędny i przeciętnie dynamiczny. Zawieszenie jest bardzo dobre. Hamulce też.
4,7
~F.
BMW Seria 3 F30-F31-F34
Limuzyna 2.0 318d 143KM 105kW
Rewelacyjne spalanie w stosunku do osiągów. Do tej pory rzadnych problemów nie mialem. Jedyne co było robione w ramach gwarancji to naprawa pordzewialych foteli i wymiana napinacza paska od alternatora. Auto komfortowe i szczerze polecam.
4,0
~Filip
BMW Seria 3 F30-F31-F34
Limuzyna 2.0 318d 143KM 105kW
Jako komfortowe, ladne, ekonomiczne, przestronne i zwawe auto na srednie i dalekie trasy, dla malej rodziny, dla mnie dobry wybor. Jak ktos szuka sportowej zylki - to lepiej do Mercedesa, jak cichego wnetrza do sluchania muzyki - Volvo.
Åšrednie spalanie dla BMW Seria 3 F30-F31-F34 Limuzyna 2.0 318d 143KM 105kW 2012-2015
6,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,7
BMW Seria 3 F30-F31-F34
Limuzyna 2.0 318d 143KM 105kW
opisy w 90% sa super niekonkretne i kryteria portalu rowniez jadac na tempomacie 170 nawigacyjnej z wiatram ew boczny tyl trasa ok 200 km uksztaltowanie terenu - 50m na tym odcinku ruch maly niedziela praktycznie bez tirow bez maruderow blokujacych lewy pas i ogolnie bez czestego zwalniania bo b mala ilosc ograniczen 7,8 l/100 km wynik na kompie srednia 148 km/h trasa przez wioski wg ograniczen od 50 do 120 ale na max przyspieszeniach po ograniczeniu predkosci srednia po skasowaniu spalania z autostrady 5,4 l /100 km strdniej v nie skasowalem ale zjechala do 104km/h ok 300 km takiego brandzlowania na pewno pod wiatr byloby z 1l wiecej przez wioski przy mniejszych v znaczenia duzego nie ma ale przy duzych v to roznice odczuwalne-obserwowac wiatraki jak ktos nie czuje czy jedzie z wiatrem czy pod miasto to juz wogole abstrakcja do oceny bo czynnikow b duzo pora roku odcinki czy stoi w garazu jaki ruch na tych odcinkach i jaka dynamika a dynamika to dla kazdego co innego wiec tutaj wszystkie komentarze jak najbardziej sa wiarygodne bo kazdy jedzie w innych warunkach moze byc 7 litrow a mize byc 15 i kazdy wynik jest do osiagniecia to chyba tyle mysle ze uwzglednilem wiekszosc czynnikow majacych wplyw na spalanie chociaz idealnie sie okreslic spalania nie da nigdy pozdrawiam i apeluje o max sprecyzowane wpisy
6,1
BMW Seria 3 F30-F31-F34
Limuzyna 2.0 318d 143KM 105kW
Duża rozbieżność zużycia paliwa w zależności od warunków i stylu jazdy: od 4l do 12l. Autostrada 140km/h - 5l :), miasto Kraków od 7 do 9l, moja średnia to 6l. Duża precyzja wskazań komputera pokładowego. Mam trzy tryby jazdy eko, comfort i sport. Standardowo auto odpala się w comfort, dość często używam trybu sport, tryb eko dla bardzo cierpliwych osób. Przy mojej jeździe nie obniża zużycia paliwa, a bardzo pogarsza dynamikę. Dla mnie bardzo irytujący jest układ stop-start, gdyż zbyt szybko gasi silnik, rozważam jego wyłączenie na stałe.
7,6
BMW Seria 3 F30-F31-F34
Limuzyna 2.0 318d 143KM 105kW
Jeżdżę głównie po mieście, styl jazdy, raczej agresywny, maksymalnie spala około 12l, ale zwykle w granicach 10l. Jeśli nastawie się na ekonomiczną jazdę i ruch jest w miarę płynny potrafię zejść do 6-7l.
Wadliwa skrzynia rozdzielcza x-drive
  • BMW Seria 3 F30-F31-F34 Gran Turismo 2.0 320d 184KM 135kW 2013-2015
  • ukÅ‚ad napÄ™dowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 14
Nie 6
Auto nie posiada międzyosiowego mechanizmu różnicowego wiec jest mega wrażliwe na różnice prędkości pomiędzy osia przednia i tylna, Autem nie wolno jeździć na zwykłych oponach, musza być run flaty. Wg BMW różnica w obwodach kół nie może być większa niż 1 cm. Złapałem gumę i przejechałem ok 600 m na flace potem koło wymieniłem, Następnego dnia pojawił się dziwny klik przy przelaczaniu skrzyni pomiędzy D i R, 3 dni później na środku skrzyżowania coś stuknęło w podwoziu i usłyszałem chrobotanie, auto o własnych siłach nie było w stanie opuścić skrzyżowania, Co za wstyd ! 3 letni samochód, ludzie nadziwić się nie mogli. Wymiana skrzyni rozdzielczej to wydatek ok 20 tys, można zregenerować za 5 tys ze wszystkim. Radzę unikać ASO maja problem z konfiguracja sterownika skrzyni, Na szczęście jest trochę serwisów niezależnych
1 komentarz
Prawdopodobnie usterka !!
  • BMW Seria 3 F30-F31-F34 Limuzyna 1.6 316i 136KM 100kW 2012-2015
  • ukÅ‚ad napÄ™dowy
  • 55 tys. km
Nie problem lecz zapytanie do właścicieli tych o to modeli . Mam dziwne wrażenie że skrzynia nie działa tak jak powinna . Wy też tak macie że skrzynia czasami się długo zastanawia zanim włączy odpowiedni bieg , tyczy się to niskich prędkości . A gdy już dobierze odpowiedni bieg jest takie jak by szarpnięcie z 2 biegu na — 1 lub odwrotnie
Problem rozwiÄ…zany
13 komentarzy
Ropa w sterowniku silnika
  • BMW Seria 3 F30-F31-F34 Gran Turismo Facelifting 2.0 320d 190KM 140kW 2016-2020
  • ukÅ‚ad napÄ™dowy
  • 170 tys. km
W samochodzie rozszczelnił się czujnik temperatury na przewodzie paliwowym, którym ropa cofnęła się do ECU. Cały sterownik i wiązka elektryczna zalane.
Problem rozwiÄ…zany
1 komentarz
BMW Seria 3 F30-F31-F34 Limuzyna