Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 F30-F31-F34 Limuzyna 2.0 316d 116KM 85kW 2012-2015

Lata produkcji: 2012 – 2015
Segment: Klasa średnia
Wbrew pozorom nawet najsłabszy, 136-konny silnik benzynowy generuje dość dobre osiągi. Moc nie jest oszołamiająca, ale wystarcza podczas codziennej eksploatacji. Jeśli szukacie lepszych wrażeń za kierownicą, to warto sięgnąć po motor 170- lub 184-konny. Te jednostki chętnie wchodzą na obroty i żwawo napędzają samochód. Mocniejsze wersje to już oferta dla koneserów sportowego smaku. A co z dieslami? Najsłabszy ma 116KM. Taka moc robiła wrażenie w latach 80’, dlatego w tej Serii 3 rozczarowuje. Dobrym minimum jest wariant 143-konny, a optymalne silniki mają 163 i 184KM. Z większą lekkością napędzają samochód.
czytaj więcej
Powagosław
Najładniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by stało się tak wiele. Wszak niektórzy powiedzą, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
„Udało się” – rzekł człowiek do maszyny, którą stworzył. Maszyna pokiwałaby głową, gdyby ją miała. Za odpowiedź wystarczyło potakiwanie tłumu, który niczym echo, powtórzył: „Udało się”. „W końcu” – dodał ktoś, kto sądził, że to, co dobre w Serii 3 to już było. ~Luzacjusz
Produkowany od 2012 do 2015 roku
Pojemność skokowa 1995 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 116 KM (85 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 260 Nm przy 1750-2500 obr/min
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 17,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 84 x 90 mm
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(67%)

Zalety

+ Widoczność + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Skrzynia biegów

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Silnik - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

5,0
~Jakubczak Ignacy
BMW Seria 3 F30-F31-F34
Limuzyna 2.0 316d 116KM 85kW
Najlepsze auto w swojej klasie potwierdzam opinie 90% posiadaczy zresztą jak widać opinie pozostałych na tym forum po za jedną jakiś sebix któremu pękł rozrząd co się faktycznie zdarzało w poprzednim modelu w f30 bardzo rzadko kolega kupił Toyote rok temu też mu pękł łańcuch na gwarancji walczy do dziś jest szeroko opisany temat. co do auta trzeba przyznać że jest to bardzo udana wersja stylistycznie jak i technicznie zaawansowana prowadzi się wspaniale nie ma auta w tej klasie z lepszym prowadzeniem i osiągami a w dodatku tak dobrze wykonanego. Ja swoją trójkę sprzedałem z oryginalnym przebiegiem 290.000 więc prawda ze te auta znoszą duże przebiegi przy odpowiedniej eksploatacji teraz jeżdżę 5 piątką choć trochę mi brakuje zwinności trójki moja 316 po mapie 180KM spalanie zawsze o 6l to też jest super obsługa nawigacji super czy oglądanie filmów na postoju jak to w Fkach skrzynia szybka nawet bardzo znana i ceniona z wielu aut ZF. Mysle nad zakupem Alfa romeo Gulia strasznie mi się podoba tylko wiem że BMW napewno mnie nie zawiedzie z Alfą miałem przygodę 159 fajne auto choć do np BMW serii nawet e90 wytrzymałością wypadało słabo
5,0
~Miron
BMW Seria 3 F30-F31-F34
Limuzyna 2.0 316d 116KM 85kW
Bardzo trwałe świetnie zestrojone i wykonane auto a do tego przepiękne i zgrabne. C klasa czy Audi A4 bardzo słabo wypadają pod względem ergonomii czy przywiązania do detali i oczywiście niezawodności pomimo wpadek z silnikami N47 (rozrząd) w poprzedniej serii bo w F30 ten silnik jest zmodyfikowany i ma oznaczenie N47D20K i on jest już poprawiony nie zdarzają się w nim praktycznie żadne usterki bardzo Polecany na wielu międzynarodowych forach a czy 316d ma moc i da się nim jeździć oczywiście że tak różnica między 184KM nie jest tak duża jak może się wydawać a z kolei spalanie o bardzoooo.... dużo mniejsze nawet do 3,7l/100km trasa
2,5
~Sebastian
BMW Seria 3 F30-F31-F34
Limuzyna 2.0 316d 116KM 85kW
Nie polecam wada silnika zeby wymienić rorzad trzeba caly silnik wyciągnąć rozbierajac pol auta mialem pech na postoju zerwalo rzekomo dozywotni lancuch wedlug bmw nie mozliwe
Wadliwa skrzynia rozdzielcza x-drive
  • BMW Seria 3 F30-F31-F34 Gran Turismo 2.0 320d 184KM 135kW 2013-2015
  • układ napędowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 14
Nie 6
Auto nie posiada międzyosiowego mechanizmu różnicowego wiec jest mega wrażliwe na różnice prędkości pomiędzy osia przednia i tylna, Autem nie wolno jeździć na zwykłych oponach, musza być run flaty. Wg BMW różnica w obwodach kół nie może być większa niż 1 cm. Złapałem gumę i przejechałem ok 600 m na flace potem koło wymieniłem, Następnego dnia pojawił się dziwny klik przy przelaczaniu skrzyni pomiędzy D i R, 3 dni później na środku skrzyżowania coś stuknęło w podwoziu i usłyszałem chrobotanie, auto o własnych siłach nie było w stanie opuścić skrzyżowania, Co za wstyd ! 3 letni samochód, ludzie nadziwić się nie mogli. Wymiana skrzyni rozdzielczej to wydatek ok 20 tys, można zregenerować za 5 tys ze wszystkim. Radzę unikać ASO maja problem z konfiguracja sterownika skrzyni, Na szczęście jest trochę serwisów niezależnych
1 komentarz
Prawdopodobnie usterka !!
  • BMW Seria 3 F30-F31-F34 Limuzyna 1.6 316i 136KM 100kW 2012-2015
  • układ napędowy
  • 55 tys. km
Nie problem lecz zapytanie do właścicieli tych o to modeli . Mam dziwne wrażenie że skrzynia nie działa tak jak powinna . Wy też tak macie że skrzynia czasami się długo zastanawia zanim włączy odpowiedni bieg , tyczy się to niskich prędkości . A gdy już dobierze odpowiedni bieg jest takie jak by szarpnięcie z 2 biegu na — 1 lub odwrotnie
Problem rozwiązany
13 komentarzy
Ropa w sterowniku silnika
  • BMW Seria 3 F30-F31-F34 Gran Turismo Facelifting 2.0 320d 190KM 140kW 2016-2020
  • układ napędowy
  • 170 tys. km
W samochodzie rozszczelnił się czujnik temperatury na przewodzie paliwowym, którym ropa cofnęła się do ECU. Cały sterownik i wiązka elektryczna zalane.
Problem rozwiązany
1 komentarz
BMW Seria 3 F30-F31-F34 Limuzyna