Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 F30-F31-F34 Limuzyna 2.0 328i 245KM 180kW 2012-2015

Lata produkcji: 2012 – 2015
Segment: Klasa średnia
Wbrew pozorom nawet najsłabszy, 136-konny silnik benzynowy generuje dość dobre osiągi. Moc nie jest oszołamiająca, ale wystarcza podczas codziennej eksploatacji. Jeśli szukacie lepszych wrażeń za kierownicą, to warto sięgnąć po motor 170- lub 184-konny. Te jednostki chętnie wchodzą na obroty i żwawo napędzają samochód. Mocniejsze wersje to już oferta dla koneserów sportowego smaku. A co z dieslami? Najsłabszy ma 116KM. Taka moc robiła wrażenie w latach 80’, dlatego w tej Serii 3 rozczarowuje. Dobrym minimum jest wariant 143-konny, a optymalne silniki mają 163 i 184KM. Z większą lekkością napędzają samochód.
czytaj więcej
Powagosław
Najładniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by stało się tak wiele. Wszak niektórzy powiedzą, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
„Udało się” – rzekł człowiek do maszyny, którą stworzył. Maszyna pokiwałaby głową, gdyby ją miała. Za odpowiedź wystarczyło potakiwanie tłumu, który niczym echo, powtórzył: „Udało się”. „W końcu” – dodał ktoś, kto sądził, że to, co dobre w Serii 3 to już było. ~Luzacjusz
Produkowany od 2012 do 2015 roku
Pojemność skokowa 1997 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 245 KM (180 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 350 Nm przy 1250-4800 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 84 x 90,1 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 6
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4 xDrive
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba stopni 8
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 8
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(79%)

Zalety

+ Skrzynia biegów + Karoseria + Silnik

Wady

- Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

2,9
~Były fan BMW
BMW Seria 3 F30-F31-F34
Limuzyna 2.0 328i 245KM 180kW
Olbrzymie rozczarowanie. Auto absolutnie nie jest warte swojej ceny. Od zawsze uważałem BMW za markę premium. W rodzinie mieliśmy E38, E60, E65. Jeździłem też E39 i E90. Dla mnie były to perfekcyjne auta. Moje zdanie zmieniło się gdy zakupiłem wymarzoną F30 i wtedy czar prysł. Auto z zewnątrz piękne, w M-pakiecie. Wchodzisz do środka, ruszasz i widzisz że coś tu w bawarii chyba nie zabanglało. Widzisz tylko te eurasy i cieszące się niemieckie gęby jaki zrobili super biznes sprzedając tani, tandetny produkt kasując jak za BMW. A powinni kasować jak za Peugeota, bo taka właśnie jest jakość wykonania tego auta. Zaczynając od jakości wykonania wnętrza, poprzez silnik, zawieszenie, nagłośnienie - wszędzie czuć cost saving. Po co robić sztywne zawieszenie i chwalić się super prowadzeniem skoro na każdej nierówności, na zakrętach, a nawet przy hamowaniu słychać trzask twardych chińskich plastików. Silnik klekocze jak diesel, łańcuszek rozrządu o grubości takiej jak w rowerku dziecięcym rozciąga się jak zły. Założeniem tego małolitrażowego silnika o mocy z 2 turbin 245KM była ekonomia. Auto miało palić niewiele. Nie wiem jak oni to zrobili ale to auto pali więcej niż 3.5 litrowa V6-ka mercedesa o mocy 272KM i znacznie starszej konstrukcji. System audio - żenada, chyba przetarg ogłaszali na ali. Ja rozumiem że downsizing i cost saving dotyczy wszystkich marek, również niemieckich, ale to co odwaliło BMW w tym modelu przechodzi ludzkie pojęcie. Mialem okazję pojeździć odpowiednikami F30 dwóch niemieckich konkurentów i tam aż takiego hardkoru nie ma. Wstyd! Po ponad roku to auto sprzedałem i żałuję że tak późno.
4,8
~Grzegorz N
BMW Seria 3 F30-F31-F34
Limuzyna 2.0 328i 245KM 180kW
według mnie auto prawie idealne, wygląd zewnętrzny jest kwestią subiektywną, ja uważam że jest dopracowane w każdym calu (szczególnie z pakietem M), silnik i skrzynia biegów więcej niż znakomite, wykończenie, ergonomia, komfort i RADOŚ Z JAZDY to jest to czym cechuje się ten samochód. Drobne mankamenty to brak możliwości ustawienia na stałe trybu eco, ściszanie radia po prawej stronie kierownicy oraz brak możliwości wyłączenia na stałe systemu start stop (w trybie eco). Jak widać są to tylko szczególiki będące niczym przy całości :) Auto do rodzinnej jazdy na wakacje, po zakupy do pobliskiego sklepu i dające duże możliwości dla poczatkujących kierowców na torze.
4,4
~marek
BMW Seria 3 F30-F31-F34
Limuzyna 2.0 328i 245KM 180kW
samochód o pięknej stylistyce, zakochałem się w nim od razu, nie wyobrażam sobie innego auta bez xDrive, gdyby nie wyciszenie i parę drobiazgów, które były naprawione na gwarancji auto idealne, no i teraz trochę za małe, aha jedna rzecz dla kupujących i użytkujących: auta ma taki kształt, że kamienie spod TIR-ów lecą z reguły na przednią szybę i inne elementy karoserii (maska, przód dachu oraz co dziwi na klapę bagażnika), wg mnie w nowym aucie warto rozważyć oklejenie częściowe maski oraz reflektorów
Średnie spalanie dla BMW Seria 3 F30-F31-F34 Limuzyna 2.0 328i 245KM 180kW 2012-2015
9,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,3
BMW Seria 3 F30-F31-F34
Limuzyna 2.0 328i 245KM 180kW
Samochód ma lekki program, moja żona w trasie potrafi zejść poniżej 6l, przy mojej jeździe w trasie pali około 7,5/8l, przy 120km/h na tempomacie średnie spalanie 6,5/6,8l, miasto przy normalniej jeździe 10/12, przy ostrzejszej jeździe potrafi dojść nawet do 18l, najmniej w mieście co kiedykolwiek się trafiło to 8,5l (zielona fala, mały ruch), średnie spalanie na ten moment wynosi jakieś 8,3l, jest to cykl mieszany, dość delikatna jazda, ale średni wynik okolo 12l nie jest trudny do uzyskania, silnik charakteryzuje się dużymi rozbieżnościami w spalaniu w zależności od stylu jazdy.
8,2
BMW Seria 3 F30-F31-F34
Limuzyna 2.0 328i 245KM 180kW
Auto bardzo dynamiczne, daje ogromne możliwości a przy delikatnej jeździe zadowala się niewielkimi ilościami paliwa. W trakcie codziennych dojazdów do pracy tj 10km w jedna stronę komputer pokazuje 9,5l (przy dość spokojnej jezdzie od świateł do świateł). Byłem też w trasie ok 500km i komputer wskazał 6,2l przy jezdzie w trybie eco pro przy predkosciach 90-120km/h. Generalnie przy jednostajnej jezdzie ok 90km/h wskazówka chwilowego spalania waha sie miedzy 5 a 6 litrów. Jestem bardzo zadowolony z tego silnika.
10,7
BMW Seria 3 F30-F31-F34
Limuzyna 2.0 328i 245KM 180kW
Nie mam pojęcia skąd wzięły się opinie o oszczędności tego silnika. Uważam, że jak na współczesnej konstrukcji silnik 2 litrowy ma bardzo wysokie zużycie paliwa. Owszem, da radę osiągnąć spalanie 8l przy jeździe ze stałą prędkością 80kmh za ciężarówką, ale wystarczy raz wyprzedzić i już spalanie wzrasta do 10-11 litrów. W trasie nigdy nie zdarzyło mi się zejść poniżej 10l, a dość mocno ograniczałem się z szybką jazdą. Auto pali dokładnie tyle samo co dużo większe i trochę mocniejsze 3.5l V6 mercedesa, które jest znacznie starszej konstrukcji. Bardzo negatywne zaskoczenie
Wadliwa skrzynia rozdzielcza x-drive
  • BMW Seria 3 F30-F31-F34 Gran Turismo 2.0 320d 184KM 135kW 2013-2015
  • układ napędowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 14
Nie 6
Auto nie posiada międzyosiowego mechanizmu różnicowego wiec jest mega wrażliwe na różnice prędkości pomiędzy osia przednia i tylna, Autem nie wolno jeździć na zwykłych oponach, musza być run flaty. Wg BMW różnica w obwodach kół nie może być większa niż 1 cm. Złapałem gumę i przejechałem ok 600 m na flace potem koło wymieniłem, Następnego dnia pojawił się dziwny klik przy przelaczaniu skrzyni pomiędzy D i R, 3 dni później na środku skrzyżowania coś stuknęło w podwoziu i usłyszałem chrobotanie, auto o własnych siłach nie było w stanie opuścić skrzyżowania, Co za wstyd ! 3 letni samochód, ludzie nadziwić się nie mogli. Wymiana skrzyni rozdzielczej to wydatek ok 20 tys, można zregenerować za 5 tys ze wszystkim. Radzę unikać ASO maja problem z konfiguracja sterownika skrzyni, Na szczęście jest trochę serwisów niezależnych
1 komentarz
Prawdopodobnie usterka !!
  • BMW Seria 3 F30-F31-F34 Limuzyna 1.6 316i 136KM 100kW 2012-2015
  • układ napędowy
  • 55 tys. km
Nie problem lecz zapytanie do właścicieli tych o to modeli . Mam dziwne wrażenie że skrzynia nie działa tak jak powinna . Wy też tak macie że skrzynia czasami się długo zastanawia zanim włączy odpowiedni bieg , tyczy się to niskich prędkości . A gdy już dobierze odpowiedni bieg jest takie jak by szarpnięcie z 2 biegu na — 1 lub odwrotnie
Problem rozwiązany
13 komentarzy
Ropa w sterowniku silnika
  • BMW Seria 3 F30-F31-F34 Gran Turismo Facelifting 2.0 320d 190KM 140kW 2016-2020
  • układ napędowy
  • 170 tys. km
W samochodzie rozszczelnił się czujnik temperatury na przewodzie paliwowym, którym ropa cofnęła się do ECU. Cały sterownik i wiązka elektryczna zalane.
Problem rozwiązany
1 komentarz
BMW Seria 3 F30-F31-F34 Limuzyna