Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 F30-F31-F34 Limuzyna 2.0 320i 184KM 135kW 2012-2015

Lata produkcji: 2012 – 2015
Segment: Klasa średnia
Wbrew pozorom nawet najsłabszy, 136-konny silnik benzynowy generuje dość dobre osiągi. Moc nie jest oszołamiająca, ale wystarcza podczas codziennej eksploatacji. Jeśli szukacie lepszych wrażeń za kierownicą, to warto sięgnąć po motor 170- lub 184-konny. Te jednostki chętnie wchodzą na obroty i żwawo napędzają samochód. Mocniejsze wersje to już oferta dla koneserów sportowego smaku. A co z dieslami? Najsłabszy ma 116KM. Taka moc robiła wrażenie w latach 80’, dlatego w tej Serii 3 rozczarowuje. Dobrym minimum jest wariant 143-konny, a optymalne silniki mają 163 i 184KM. Z większą lekkością napędzają samochód.
czytaj więcej
Powagosław
Najładniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by stało się tak wiele. Wszak niektórzy powiedzą, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
„Udało się” – rzekł człowiek do maszyny, którą stworzył. Maszyna pokiwałaby głową, gdyby ją miała. Za odpowiedź wystarczyło potakiwanie tłumu, który niczym echo, powtórzył: „Udało się”. „W końcu” – dodał ktoś, kto sądził, że to, co dobre w Serii 3 to już było. ~Luzacjusz
Produkowany od 2012 do 2015 roku
Pojemność skokowa 1997 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 184 KM (135 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 270 Nm przy 1250-4500 obr/min
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 84 x 90,1 mm
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(69%)

Zalety

+ Karoseria + Ergonomia + Widoczność

Wady

- Silnik - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

4,4
~StefanQuandt
BMW Seria 3 F30-F31-F34
Limuzyna 2.0 320i 184KM 135kW
Na wstępie zaznaczę, że BMW F30 jest moim pierwszym własnym samochodem, kupionym około dwóch lat po zdaniu prawa jazdy. Bynajmniej nie oznacza to jednak, że nie miałem do czynienia z innymi autami - objeździłem ich multum, zarówno tych starszych, jak i młodszych. Przez ten czas zdążyłem poznać swoje potrzeby i preferencje. Poszukiwałem samochodu, który będzie: - dobrze się prowadzić - nadawać się na dłuższe trasy - będzie wyposażony w DOBRĄ automatyczną skrzynię biegów - będzie cieszyć oko swoim wyglądem - będzie w stanie zapewnić choć trochę sportowe wrażenia z jazdy Długo szukałem wśród starszych modeli BMW, takich jak E60 oraz E92, jednak ostatecznie trafiło na nowsze F30, które udało się znaleźć w atrakcyjnej cenie i dobrym stanie, w przeciwieństwie do sytuacji rynkowej dwóch wcześniej wymienionych. Czy było warto? Z perspektywy roku i 12 tysięcy przejechanych kilometrów: TAK, ale z drobnymi zastrzeżeniami. F30, nawet w niezbyt mocnej (choć z pewnością nie "zamulonej") wersji 320i jest zwyczajnie autem, do którego chce się wsiąść i którym chce się jeździć. Czy to na krótkie dystanse, czy na długie, wciąż, po roku od zakupu, cieszy mnie jazda tym samochodem. Oferuje on wybitne prowadzenie, co najmniej wystarczającą dynamikę, jest dość komfortowy, by bez zmęczenia przemierzać setki kilometrów, automatyczna skrzynia to arcydzieło, a i wizualnie, pomimo 9 lat na karku, wcale się nie zestarzał, wciąż obracam się "na pożegnanie" po zakończonej jeździe. Nie jest to jednak bynajmniej samochód idealny, o czym postaram się opowiedzieć więcej w poszczególnych sekcjach tej opinii. Mam nadzieję, że pomoże ona osobom zastanawiającym się nad wyborem F30 podjąć właściwą decyzję.
4,7
~Bawarczyk
BMW Seria 3 F30-F31-F34
Limuzyna 2.0 320i 184KM 135kW
Wystawiając ogólną ocenę samochodu muszę przyznać, że F30 zrobiło na mnie bardzo dobre wrażenie. Wcześniej posiadałem poprzednika (E90) oraz "dziadka" modelu (E46) i muszę przyznać, że BMW przechodzi ewolucję, która - poza kilkoma niedociągnięciami - stanowi znaczący progres. Przede wszystkim auto jest większe od poprzednika, szczególnie na szerokości oraz na tylnych miejscach (gdzie wcześniej trudno było zmieścić fotelik za kierowcą). Ponadto istotnie zwiększono wygodę podróżowania, bez ujemnych następstw w układzie jezdnym. Dodatkowo F-ka ma lepszą pozycję za kierownicą i obfitsze wyposażenie. Jednocześnie ujmuje swoim przywiązaniem do tradycji zarówno w budowie (dominacja tylnego napędu, długa maska, krótki zwis, przednia szyba blisko oczu kierowcy, krótka deska otaczająca prowadzącego) jak i w wyposażeniu (analogowy wskaźnik zużycia paliwa, podnoszenie foteli, "grzybki" w drzwiach, działanie skrzyni biegów). Nie jest przy tym tak ociężała wizualnie jak 5-ka i nadal wygląda bardzo nowocześnie wywołując pozytywne emocje u prowadzącego. Niektórzy narzekają, że jakość wykończenia tej serii uległa pogorszeniu, lecz ja nie mogę się z tym zgodzić. Choć niektóre plastiki wewnątrz pod wpływem dotyku delikatnie trzeszczą, to jednak nigdy nie odbywa się to w czasie jazdy, natomiast w poprzednim modelu przy podobnym przebiegu miałem takich kilka "świerszczy", których nie mogłem się pozbyć.
2,4
~Ale nie jeździ się wolno więc pali 12 l/100
BMW Seria 3 F30-F31-F34
Limuzyna 2.0 320i 184KM 135kW
Masakra, tak bmw było moja ulubiona marka ale poszło w Audi i zrobili gaszenia Silnika na światłach co przyczynia się do usterek, do tego brak "magicznego" przycisku aby lusterko zewnątrze się opuszczało... mało tego jak wyjechaliśmy z salonu bmw po 100 km wyświetlilo się że problemy z mocą silnika... Aha dodam że w salonie mnóstwo faktur, tyle było wymieniane nawet rozrząd ok 90tys km miał... Wracając do awarii okazało się że niby vanos po telefonie do salonu że nic nie ma wspólnego z rozrządrm ale ma bo jedno od drugiego zależy... Wiec za następne parę set kilometrów czujniki parkowania-problem, mało tego Strzela magiel-bo sportowa skrzynia automat... Masakra jakaś co się stało z BMW?! Do tego trzeba olej co 8tyd km wymieniać w skrzyni biegów bo wariuje później.... To Hańba dla bmw co teraz robią! Nie ma pewności ciągle gubi moc!
Średnie spalanie dla BMW Seria 3 F30-F31-F34 Limuzyna 2.0 320i 184KM 135kW 2012-2015
8,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,0
BMW Seria 3 F30-F31-F34
Limuzyna 2.0 320i 184KM 135kW
Wyniki spalania z okresu letniego: Minimalne zużycie z trasy 130km - 6.0l( trochę jazdy po wsiach do 90km/h i trasa do 110km/h), myślę że auto zeszło by spokojnie poniżej 6.0l gdybym nie używanie klimatyzacji. Podczas normalnej jazdy ekspresowej spalanie kształtuje się w okolicach 7l. a przy prędkościach autostradowych ok. 8l. Wiadomo jak się jeździ powyżej 160km/h to nie ma co narzekać na spalanie bo sam podejmujesz decyzje o droższej przejażdżce.
8,8
BMW Seria 3 F30-F31-F34
Limuzyna 2.0 320i 184KM 135kW
Ocena po 6 latach użytkowania. Jazda mieszana miasto/trasa/autostrada średnio 8,5l/100km - max 160km/h , długotrwała jazda autostradowa 180km/h to 9-10l/100km, miasto 10-11l/100km. Styl jazdy dość dynamiczny. Przy utrzymywaniu prędkości przepisowych i do 120km/h potrafi nie przekroczyć 7,5l/100km. O dziwo, z wyjątkiem jazdy miejskiej to pali mniej od Focusa III z wolnossącym 1,6...
7,8
BMW Seria 3 F30-F31-F34
Limuzyna 2.0 320i 184KM 135kW
Auto w wersji podstawowej mimo,że jest dość drogie to wyposażone jest "tak sobie".Sytuację ratuje fakt, że "firma" oferowała 15 tys. na wyposażenie dodatkowe-za to jest 8-biegowy świetny automat i pakiet sport.
Wadliwa skrzynia rozdzielcza x-drive
  • BMW Seria 3 F30-F31-F34 Gran Turismo 2.0 320d 184KM 135kW 2013-2015
  • układ napędowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 14
Nie 6
Auto nie posiada międzyosiowego mechanizmu różnicowego wiec jest mega wrażliwe na różnice prędkości pomiędzy osia przednia i tylna, Autem nie wolno jeździć na zwykłych oponach, musza być run flaty. Wg BMW różnica w obwodach kół nie może być większa niż 1 cm. Złapałem gumę i przejechałem ok 600 m na flace potem koło wymieniłem, Następnego dnia pojawił się dziwny klik przy przelaczaniu skrzyni pomiędzy D i R, 3 dni później na środku skrzyżowania coś stuknęło w podwoziu i usłyszałem chrobotanie, auto o własnych siłach nie było w stanie opuścić skrzyżowania, Co za wstyd ! 3 letni samochód, ludzie nadziwić się nie mogli. Wymiana skrzyni rozdzielczej to wydatek ok 20 tys, można zregenerować za 5 tys ze wszystkim. Radzę unikać ASO maja problem z konfiguracja sterownika skrzyni, Na szczęście jest trochę serwisów niezależnych
1 komentarz
Prawdopodobnie usterka !!
  • BMW Seria 3 F30-F31-F34 Limuzyna 1.6 316i 136KM 100kW 2012-2015
  • układ napędowy
  • 55 tys. km
Nie problem lecz zapytanie do właścicieli tych o to modeli . Mam dziwne wrażenie że skrzynia nie działa tak jak powinna . Wy też tak macie że skrzynia czasami się długo zastanawia zanim włączy odpowiedni bieg , tyczy się to niskich prędkości . A gdy już dobierze odpowiedni bieg jest takie jak by szarpnięcie z 2 biegu na — 1 lub odwrotnie
Problem rozwiązany
13 komentarzy
Ropa w sterowniku silnika
  • BMW Seria 3 F30-F31-F34 Gran Turismo Facelifting 2.0 320d 190KM 140kW 2016-2020
  • układ napędowy
  • 170 tys. km
W samochodzie rozszczelnił się czujnik temperatury na przewodzie paliwowym, którym ropa cofnęła się do ECU. Cały sterownik i wiązka elektryczna zalane.
Problem rozwiązany
1 komentarz
BMW Seria 3 F30-F31-F34 Limuzyna