Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 F30-F31-F34 Limuzyna Facelifting 2.0 330i 252KM 185kW 2015-2018

Lata produkcji: 2015 – 2018
Segment: Klasa średnia
Wbrew pozorom nawet najsłabszy, 136-konny silnik benzynowy generuje dość dobre osiągi. Moc nie jest oszołamiająca, ale wystarcza podczas codziennej eksploatacji. Jeśli szukacie lepszych wrażeń za kierownicą, to warto sięgnąć po motor 170- lub 184-konny. Te jednostki chętnie wchodzą na obroty i żwawo napędzają samochód. Mocniejsze wersje to już oferta dla koneserów sportowego smaku. A co z dieslami? Najsłabszy ma 116KM. Taka moc robiła wrażenie w latach 80’, dlatego w tej Serii 3 rozczarowuje. Dobrym minimum jest wariant 143-konny, a optymalne silniki mają 163 i 184KM. Z większą lekkością napędzają samochód.
czytaj więcej
Powagosław
Najładniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by stało się tak wiele. Wszak niektórzy powiedzą, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
„Udało się” – rzekł człowiek do maszyny, którą stworzył. Maszyna pokiwałaby głową, gdyby ją miała. Za odpowiedź wystarczyło potakiwanie tłumu, który niczym echo, powtórzył: „Udało się”. „W końcu” – dodał ktoś, kto sądził, że to, co dobre w Serii 3 to już było. ~Luzacjusz
Produkowany od 2015 do 2018 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 252 KM (185 kW) przy 5200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 350 Nm przy 1450-4800 obr/min
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,2 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 82 x 94,6 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba stopni 8
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 8
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Silnik + Skrzynia biegów + Bezawaryjność (drobiazgi)

Wady

- Widoczność - Stosunek jakość/cena - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,1
~uzzytkownik
BMW Seria 3 F30-F31-F34
Limuzyna Facelifting 2.0 330i 252KM 185kW
To moja druga ocena tego samochodu, pierwszą dodałem po 10k km. Niestety teraz (75k km) jestem znacznie bardziej krytyczny względem pojazdu. Przesiadka z kanapy (Superb II) do BMW 330xi w wersji M robi wrażenie. Silnik, skrzynia biegów i przyjemność z jazdy jest niespotykana w żadnym innym samochodzie za te pieniądze. Jakość wykonania, niezawodność i komfort - niestety dużo poniżej oczekiwań. Nie żałuję 3 lat z BMW 3 - ale rozstając się z autem poczułem ulgę. Czy bym kupił go ponownie? Pewnie nie, jest wiele innych samochodów o podobnej charakterystyce. Czy kupiłbym ponownie pierwszy raz? Koniecznie!
4,7
~uzzytkownik
BMW Seria 3 F30-F31-F34
Limuzyna Facelifting 2.0 330i 252KM 185kW
Przesiadłem się z ogromnej Skody Superb II w TDI szukając bardziej (jakichkolwiek) sportowych wrażeń i jestem zachwycony. Samochód jest zupełnie inny od poprzedniego, natomiast aktualna wersja 3ki zupełnie nie odstaje pod względem komfortu. Samochód jest niebywale szybki, zwinny i komfortowy. Zmiana trybów jazdy jest w BMW odczuwalna bardziej, niż w jakiejkolwiek innej marce, której samochód testowałem przed zakupem. Cena samochodu jest faktycznie wysoka względem konkurencji o podobnej wydajności, ale po kilku kilometrach za kółkiem nie żałuję ani złotówki. Seria 3 w udany sposób łączy komfort i doznania sportowe. Brawa za wybór trybów jazdy, który faktycznie coś zmienia.
4,4
~strzempa
BMW Seria 3 F30-F31-F34
Limuzyna Facelifting 2.0 330i 252KM 185kW
Świetne auto do wszystkiego, szczególnie dla młodych osób. Doskonały silnik i skrzynia biegów oraz fotele w wersji sportowej. Minusami są skrzypiące plastiki na desce oraz na wnętrzach drzwi a także słaba powłoka lakieru. Trochę wstyd za te pieniądze.
Średnie spalanie dla BMW Seria 3 F30-F31-F34 Limuzyna Facelifting 2.0 330i 252KM 185kW 2015-2018
8,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,8
BMW Seria 3 F30-F31-F34
Limuzyna Facelifting 2.0 330i 252KM 185kW
Spalanie dla tej mocy jest bardzo ok. Najtaniej przejechałem dystans 800km jadąc autostradą ze stałą prędkością 130km/h. To jedyna sytuacja, w której na stacji zobaczyłem 6l / 100km. Normalne użytkowanie samochodu w trybie mieszanym to 8,5 l / 100. Jazda miejska, raczej agresywna to 12l / 100. Bardzo agresywna jazda po mieście zamyka się w ok 15l / 100 (tutaj spore zaskoczenie). Jazda autostradowa z dozwolonymi prędkościami - 10 l / 100. Jazda 150-180km/h to spalanie ok 12l / 100. Przy osiągach poniżej 6s do setki jest bardzo dobrze.
9,8
BMW Seria 3 F30-F31-F34
Limuzyna Facelifting 2.0 330i 252KM 185kW
Samochody BMW są obecnie sprzedawane z pakietami serwisowymi, więc trudno mi się wypowiadać na ten temat. Odnośnie spalania natomiast to dla tej mocy jest bardzo ok. Najtaniej przejechałem dystans 800km jadąc autostradą ze stałą prędkością 130km/h. To jedyna sytuacja, w której na stacji zobaczyłem 6l / 100km. Normalne użytkowanie samochodu w trybie mieszanym to 8,5 l / 100. Jazda miejska, raczej agresywna to 12l / 100. Bardzo agresywna jazda po mieście zamyka się w ok 15l / 100 (tutaj spore zaskoczenie). Jazda autostradowa z dozwolonymi prędkościami - 10 l / 100. Jazda 150-180km/h to spalanie ok 12l / 100. Przy osiągach poniżej 6s do setki jest bardzo dobrze.
8,6
BMW Seria 3 F30-F31-F34
Limuzyna Facelifting 2.0 330i 252KM 185kW
Jeżdżę rok czasu tym autem. Postawiłem mocno na profilaktykę wymiana oleju w silniku co 7-8 000 km, wymieniłem dynamicznie olej w skrzyni, wymieniony został także na wszelki wypadek rozrząd przy przebiegu 140k km Z problemów jak na razie tylko rozszczelniona misa olejowa się zdarzyła. Poza tym igła i uśmiech na twarzy :)
Wadliwa skrzynia rozdzielcza x-drive
  • BMW Seria 3 F30-F31-F34 Gran Turismo 2.0 320d 184KM 135kW 2013-2015
  • układ napędowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 16
Nie 7
Auto nie posiada międzyosiowego mechanizmu różnicowego wiec jest mega wrażliwe na różnice prędkości pomiędzy osia przednia i tylna, Autem nie wolno jeździć na zwykłych oponach, musza być run flaty. Wg BMW różnica w obwodach kół nie może być większa niż 1 cm. Złapałem gumę i przejechałem ok 600 m na flace potem koło wymieniłem, Następnego dnia pojawił się dziwny klik przy przelaczaniu skrzyni pomiędzy D i R, 3 dni później na środku skrzyżowania coś stuknęło w podwoziu i usłyszałem chrobotanie, auto o własnych siłach nie było w stanie opuścić skrzyżowania, Co za wstyd ! 3 letni samochód, ludzie nadziwić się nie mogli. Wymiana skrzyni rozdzielczej to wydatek ok 20 tys, można zregenerować za 5 tys ze wszystkim. Radzę unikać ASO maja problem z konfiguracja sterownika skrzyni, Na szczęście jest trochę serwisów niezależnych
1 komentarz
Ropa w sterowniku silnika
  • BMW Seria 3 F30-F31-F34 Gran Turismo 2.0 320d 190KM 140kW 2015-2016
  • inne
  • 175 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Rozszczelnia się czujnik temperatury na przewodzie paliwowym. Przez to ropa cofa się do ECU i zalewa go razem z całą wiązką. Odpowiednio wcześnie wykryte wymaga wymaga wymiany przewodu z czujnikiem oraz wiązki. Jak padnie ECU to naprawa 10 tys. +. BMW przewodu nadal nie poprawiło więc można się spodziewać tego problemu we wszystkich dieslach wypuszczanych do tej pory.
Prawdopodobnie usterka !!
  • BMW Seria 3 F30-F31-F34 Limuzyna 1.6 316i 136KM 100kW 2012-2015
  • układ napędowy
  • 55 tys. km
Nie problem lecz zapytanie do właścicieli tych o to modeli . Mam dziwne wrażenie że skrzynia nie działa tak jak powinna . Wy też tak macie że skrzynia czasami się długo zastanawia zanim włączy odpowiedni bieg , tyczy się to niskich prędkości . A gdy już dobierze odpowiedni bieg jest takie jak by szarpnięcie z 2 biegu na — 1 lub odwrotnie
Problem rozwiązany
13 komentarzy
BMW Seria 3 F30-F31-F34 Limuzyna Facelifting