Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 F30-F31-F34 Limuzyna Facelifting

Lata produkcji: 2015 – 2018
Segment: Klasa średnia
Szósta, najnowsza i obecnie produkowana generacja modelu (oznaczona symbolem F30) wprowadzona na rynek w 2012 roku. Design auta w dużym stopniu bazuje na stylistyce swojego poprzednika, choć nawiązuje też do bardziej klasycznych przedstawicieli Serii 3 z poprzednich dekad. Projektantem modelu F30 jest Libańczyk Karim-Antoine Habib. Najwięcej zmian wprowadzono z przodu samochodu, który upodobniono do Serii 5. Znów nieznacznie zwiększyły się rozmiary Serii 3, choć w porównaniu do modelu E90, F30 jest też nieco lżejszy.
czytaj więcej
Powagosław
Najładniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by stało się tak wiele. Wszak niektórzy powiedzą, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
„Udało się” – rzekł człowiek do maszyny, którą stworzył. Maszyna pokiwałaby głową, gdyby ją miała. Za odpowiedź wystarczyło potakiwanie tłumu, który niczym echo, powtórzył: „Udało się”. „W końcu” – dodał ktoś, kto sądził, że to, co dobre w Serii 3 to już było. ~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 4
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 11,3 m
Promień skrętu 5,65 m
Długość 4633 mm
Szerokość 1811 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2031 mm
Wysokość 1416 mm
Rozstaw osi 2810 mm
Rozstaw kół - przód 1531 mm
Rozstaw kół - tył 1570 mm
Zwis przedni 779 mm
Zwis tylny 1044 mm
Prześwit 140 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 1023 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 957 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1451 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1458 mm
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 460 l
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(84%)

Zalety

+ Skrzynia biegów + Układ jezdny + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Stosunek jakość/cena - Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,7
~Marek
BMW Seria 3 F30-F31-F34
Limuzyna Facelifting 2.0 320d 190KM 140kW
Samochód świetnie jeździ, doskonale trzyma się drogi, nawet na śliskiej nawierzchni. Prezentuje się też niczego sobie. Silnik 2.0 nie jest cudem świata, ale 400Nm robi robotę i do przemieszczania się na co dzień w zupełności wystarczy. Skrzynia biegów - 8 stopniowy automat - to chyba największa zaleta BMW. Moja ocena będzie w pewnym sensie porównaniem do E90 też z motorem 20d, tyle że z napędem na tył; jeździłem nim 7 lat. F30 poruszam się od ponad roku i zebrałem garść subiektywnych i obiektywnych obserwacji.
4,1
~uzzytkownik
BMW Seria 3 F30-F31-F34
Limuzyna Facelifting 2.0 330i 252KM 185kW
To moja druga ocena tego samochodu, pierwszą dodałem po 10k km. Niestety teraz (75k km) jestem znacznie bardziej krytyczny względem pojazdu. Przesiadka z kanapy (Superb II) do BMW 330xi w wersji M robi wrażenie. Silnik, skrzynia biegów i przyjemność z jazdy jest niespotykana w żadnym innym samochodzie za te pieniądze. Jakość wykonania, niezawodność i komfort - niestety dużo poniżej oczekiwań. Nie żałuję 3 lat z BMW 3 - ale rozstając się z autem poczułem ulgę. Czy bym kupił go ponownie? Pewnie nie, jest wiele innych samochodów o podobnej charakterystyce. Czy kupiłbym ponownie pierwszy raz? Koniecznie!
4,1
~PAPADENS182
BMW Seria 3 F30-F31-F34
Limuzyna Facelifting 1.5 318i 136KM 100kW
Długo zastanawiałem się co wybrać, motałem się pomiędzy Mazdą 6 a CX5 a nawet Seatem Leonem FR, jednak trafiłem na ciekawą ofertę BMW 318i z niezłym wyposażeniem (skórzane fotele, kierownica sportowa M, automat) właśnie z silnikiem 1.5 136 KM. Nie myślałem o BMW w ogóle, ale przewiozłem się i miałem już jasność co wybrać. Jeździłem każdym z ww. aut na jeździe próbnej i bmw jeśli chodzi o komfort jazdy, dynamikę, zawieszenie wygrywa i to znaczenie. Mazda choć silniejsza bo 165 KM to jej dynamika i wyciszenie pozostawiało dużo do życzenia. Seat -w środku jakieś nieporozumienie, materiały plastik bombastic. Przechodząc do BMW, nie tylko urzekł mnie jego wygląd zewnętrzny, ale także jego wykończenie, sam projekt środka, pozycja za kierownicą. Choć sceptycznie podchodziłem do silnika 1.5, to bez obaw mogę go polecić - zadziwiająco dynamiczna konstrukcja zwłaszcza z 8 stopniowym automatem. Myślę że brak większej mocy jest odczuwalny powyżej 150 km/h choć na trybie sport i tak nieźle sobie radzi. Autem jeżdżę niespełna rok, mogę go polecić z czystym sumieniem. Na pewno jeśli ktoś z Was jeździł wcześniej z napędem na przód, to trzeba się przyzwyczaić do tego auta, czasem jest wrażanie że się trochę ślizga, zwłaszcza na krętych drogach.
Średnie spalanie dla BMW Seria 3 F30-F31-F34 Limuzyna Facelifting
4,9 – 10,9
l/100 km
6,1 – 8,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,0
BMW Seria 3 F30-F31-F34
Limuzyna Facelifting 1.5 318i 136KM 100kW
Auto jest bardzo oszczedne w trasie. Dzieki 8-biegom przy 120-130 km/h na ekspresówkach spala około 6.1-6.4 litra. Przy jeździe poza miastem (90-100 km/h) schodzi nawet ponizej 6 litrów, mój rekord to 5.9 litra. Slabo natomiast wychodzi w mieście, zatrzymywanie się i przyspieszanie bardzo podnosi mu spalanie - minimum 9-10 litrow trzeba liczyć. W korkach nawet i 13 litrow mi się pokazało (Wroclaw). Wóz idealny na trasy i równe drogi. Do miasta nie polecam, sporo spala jak na małą pojemność i ma twarde zawieszenie, pasażerowie z tylu na dołach obijają się jak kartofle w worku.
8,4
BMW Seria 3 F30-F31-F34
Limuzyna Facelifting 1.5 318i 136KM 100kW
Auto na Run-Flatach, z automatem 8-biegowym i jazda w opcji "komfort". Auto strasznie oszczędne jeździe na dłuższych odcinkach na drogach z terenem niezabudowanym (jadąc w okolicy 100 km/h spala trochę powyżej 6 litrów, mój rekord to 6,2). Auto też w miarę mało pali w trasie z racji 8 biegów, przy 140 km/h spala w okolicy 7-7,5 litra. Auto natomiast fatalnie wypada w jeździe po mieście i na krótkich trasach "wokół komina" (wyjazd na zakupy), 10-11 to niestety norma (głównie mierzone w okolicach Wrocławia i we Wrocławiu). W moim przypadku w jeździe "mieszanej" średnia to niecałe 9 litrów.
5,9
BMW Seria 3 F30-F31-F34
Limuzyna Facelifting 2.0 320d 190KM 140kW
Bmw uzytkuje juz od roku, ponad 40 tys. Km przejechane, wiec mysle ze warto podzielic sie opinia o samochodzie. Zaznacze ze wersja jaka posiadam to full opcja. Na samym poczatku pochwale spalanie samochodu. Jezdze glownie autostradami i nie praktykuje "eko jazdy" jezdze dynamicznie. Bak wystarcza na okolo 900 km zwawej jazdy udalo mi sie kiedys zrobic nawet 1020 km tempomat 120 km/h. Spalanie to 6.4 l mojej jazdy. Nigdy nie wskoczyl wiecej nizeli 6.7 litra i to w zimie na zimowkach. Miasto 6.5 litra. Jezeli chodzi o motor to xdrive i 190 ps wystarcza. Moze nie jest to bostwo osiagow ale 90 % aut na autostradzie "lykamy". Konfort jazdy super mam kubelki i skore wiec nie widze nic lepszeego. System auto rewelacja co prawda nie posiadam harmana ale mam system profesional radio wiec wiele nie odbiega jezeli chodzi o dzwiek. Pochwale system hud jest poprostu genialny. Wszystkie komunikaty sa szybie cos wspamialego. Asystenty powiem krotko jak sa kk jak by nie bylo to bym nie plakal. Polecam grzwana kierwonice super na chlodne dni. Miejsca jest ok mam 186 cm i czuje sie konfortowo dobra pozycja za kierownica. Najwiekszy plus w f30 to lampy led z auto sa zajeb... Klilasz auto i wroniesz na dlugich nikogo nie oslepiajac, widocznasc znakomita. Drugi mocny plus to skrzynia jest naprawde dobra co prawda to nie dsg ale jest naprawde szybka i nie odczujesz zmiany. Minus to praca na zimnym silniku poprostu dieselek XD ale jak juz sie rozgrzeje okolo 3 _4 min naprawde ladnie klepie. Podsumowujac mialem mozliwosc zakupu g20 ale nie wybralem go poniewaz moim skromnym zdaniem bmw bez engel to nie bmw. Polecam ten model i ten motor bo 6.3 l diselka nie spalicie zadna hybryda czy tam eletktykiem poprostu jest to bardzo dobrze zrobiony samochod.
Wadliwa skrzynia rozdzielcza x-drive
  • BMW Seria 3 F30-F31-F34 Gran Turismo 2.0 320d 184KM 135kW 2013-2015
  • układ napędowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 14
Nie 6
Auto nie posiada międzyosiowego mechanizmu różnicowego wiec jest mega wrażliwe na różnice prędkości pomiędzy osia przednia i tylna, Autem nie wolno jeździć na zwykłych oponach, musza być run flaty. Wg BMW różnica w obwodach kół nie może być większa niż 1 cm. Złapałem gumę i przejechałem ok 600 m na flace potem koło wymieniłem, Następnego dnia pojawił się dziwny klik przy przelaczaniu skrzyni pomiędzy D i R, 3 dni później na środku skrzyżowania coś stuknęło w podwoziu i usłyszałem chrobotanie, auto o własnych siłach nie było w stanie opuścić skrzyżowania, Co za wstyd ! 3 letni samochód, ludzie nadziwić się nie mogli. Wymiana skrzyni rozdzielczej to wydatek ok 20 tys, można zregenerować za 5 tys ze wszystkim. Radzę unikać ASO maja problem z konfiguracja sterownika skrzyni, Na szczęście jest trochę serwisów niezależnych
1 komentarz
Prawdopodobnie usterka !!
  • BMW Seria 3 F30-F31-F34 Limuzyna 1.6 316i 136KM 100kW 2012-2015
  • układ napędowy
  • 55 tys. km
Nie problem lecz zapytanie do właścicieli tych o to modeli . Mam dziwne wrażenie że skrzynia nie działa tak jak powinna . Wy też tak macie że skrzynia czasami się długo zastanawia zanim włączy odpowiedni bieg , tyczy się to niskich prędkości . A gdy już dobierze odpowiedni bieg jest takie jak by szarpnięcie z 2 biegu na — 1 lub odwrotnie
Problem rozwiązany
13 komentarzy
Ropa w sterowniku silnika
  • BMW Seria 3 F30-F31-F34 Gran Turismo Facelifting 2.0 320d 190KM 140kW 2016-2020
  • układ napędowy
  • 170 tys. km
W samochodzie rozszczelnił się czujnik temperatury na przewodzie paliwowym, którym ropa cofnęła się do ECU. Cały sterownik i wiązka elektryczna zalane.
Problem rozwiązany
1 komentarz
BMW Seria 3 F30-F31-F34 Limuzyna Facelifting