Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 F30-F31-F34 Gran Turismo Facelifting 2.0 320d 190KM 140kW 2016-2020

Lata produkcji: 2016 – 2020
Segment: Klasa średnia
Wbrew pozorom nawet najsÅ‚abszy, 136-konny silnik benzynowy generuje dość dobre osiÄ…gi. Moc nie jest oszoÅ‚amiajÄ…ca, ale wystarcza podczas codziennej eksploatacji. JeÅ›li szukacie lepszych wrażeÅ„ za kierownicÄ…, to warto siÄ™gnąć po motor 170- lub 184-konny. Te jednostki chÄ™tnie wchodzÄ… na obroty i żwawo napÄ™dzajÄ… samochód. Mocniejsze wersje to już oferta dla koneserów sportowego smaku. A co z dieslami? NajsÅ‚abszy ma 116KM. Taka moc robiÅ‚a wrażenie w latach 80’, dlatego w tej Serii 3 rozczarowuje. Dobrym minimum jest wariant 143-konny, a optymalne silniki majÄ… 163 i 184KM. Z wiÄ™kszÄ… lekkoÅ›ciÄ… napÄ™dzajÄ… samochód.
czytaj więcej
Powagosław
NajÅ‚adniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by staÅ‚o siÄ™ tak wiele. Wszak niektórzy powiedzÄ…, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~PowagosÅ‚aw
Luzacjusz
„UdaÅ‚o siÄ™” – rzekÅ‚ czÅ‚owiek do maszyny, którÄ… stworzyÅ‚. Maszyna pokiwaÅ‚aby gÅ‚owÄ…, gdyby jÄ… miaÅ‚a. Za odpowiedź wystarczyÅ‚o potakiwanie tÅ‚umu, który niczym echo, powtórzyÅ‚: „UdaÅ‚o siÄ™”. „W koÅ„cu” – dodaÅ‚ ktoÅ›, kto sÄ…dziÅ‚, że to, co dobre w Serii 3 to już byÅ‚o. ~Luzacjusz
Produkowany od 2016 do 2020 roku
Pojemność skokowa 1995 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 190 KM (140 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 400 Nm przy 1750-2500 obr/min
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 6
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4 xDrive
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba stopni 8
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 8
Ogólna ocena
4,4 /5 Åšrednia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Skrzynia biegów + Silnik

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Karoseria - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,6
~Wojciech K.
BMW Seria 3 F30-F31-F34
Gran Turismo Facelifting 2.0 320d 190KM 140kW
Bardzo przestronny samochód z klasy średniej, zwłaszcza na tylnych siedzeniach, które dodatkowo można pochylać lub wyprostować zwiększając objętość bagażnika. Silnik całkiem oszczędny, a moc i przyspieszenie wystarczające . Na autostradzie zapakowany na narty spokojnie ponad 200 pojedzie. Kapitalną rzeczą jest Head- up i kamera 360. Najgorszą rzeczą w tym samochodzie są bezramkowe szyby - wyglądają super , ale powodują hałas w środku. Jeśli przekraczasz 160 , jest to nie do zniesienia , zwłaszcza gdy trochę uszczelka ze starości się przygnie. Właściwie to jedyny powód, że po 7 latach go sprzedaję.
4,6
~Daniel
BMW Seria 3 F30-F31-F34
Gran Turismo Facelifting 2.0 320d 190KM 140kW
Auto doskonałe dla mnie, czyli Tate z zacieciem sportowym, ktory duzo podrozuje. Jezdzilem nim od nowosci i przejechalem 175 tys do dzis - wlasnie go oddaje. Ani razu mnie nie zawiodl a uchronil od nieszczescia wiele razy. Super silnik, super układ jezdny, doskonale hamulce. No i te bajery w postaci bezramkowych szyb lub tez wysuwanego spoilera, ktore sprawiaja, ze w aucie sredniej klasy jedak czulem sie jak w luksusowym coupe sportowym. Auto doskonale ale oczywiscie nie idealne: Diesel - klekocze jak zimny Przy duzych predkosciach glosny w srodku (to chyba kwestia tych drzwi bezramkowych) Elektronika szyb zyla swoim zyciem - np. Czasami otwierala szyby do polowy w chwili otwarcia drzwi ??? Psul sie tez uklad wydechowy a konktetnie jakis wspornik - dwa razy wymieniany. Jak to sie dzialo to wtedy dzwiek rura o blache :) Dodatkowo pod koniec eksploatacji (ok 160 tys km) w kabinie zaczelo smierdziec spalinami w jezdzie w miescie jak sie rozgrzewal. Serwis stwierdzil, ze do wymiany byloby sporo, zeby to naprawic i leasing sobie odpuscil inwestycje. Jako ze przez Covid ja tez wtedy mniej jezdzilem to sobie odpuscilem. Calosciowo mega polecam !
3,8
~Krzysztof
BMW Seria 3 F30-F31-F34
Gran Turismo Facelifting 2.0 320d 190KM 140kW
Zbyt ospały silnik do tak wielkiego auta(model zbudowany na podłodze serii 5). Słaby system gps(wiesza się, nie ma rozpoznawania znaków). Poza tym nigdy od odebrania go z salonu(tylko ja nim jezdze od 3,5 roku) się nie popsuł.
Åšrednie spalanie dla BMW Seria 3 F30-F31-F34 Gran Turismo Facelifting 2.0 320d 190KM 140kW 2016-2020
6,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,0
BMW Seria 3 F30-F31-F34
Gran Turismo Facelifting 2.0 320d 190KM 140kW
Przejechane 140 tys km. 70% tylko kierowca 30% z rodziną. Maksymalne spalanie 9,5L przy bardzo dynamicznej jeździe po niemieckiej autostradzie. Na codzień dojazd do pracy Ok 40km w jedna stronę z przewagą drogi międzymiastowej i stałej prędkości w sznurku aut - można zejsc do 5,3l. Średnia z ostatnich 30tys km to 6,2 l.
7,2
BMW Seria 3 F30-F31-F34
Gran Turismo Facelifting 2.0 320d 190KM 140kW
Podane wskazania dotyczą opon letnich. Nie jestem ani "piratem drogowym" ani "zawalidrogą". Staram się jeździć płynnie i przemyślanie (zazwyczaj). Umiejętnie obchodzę się z pedałem gazu i nie wciskam go mocno, aby jako pierwszy ruszyć po zapaleniu się zielonego światła. Jeżdżę w trybie komfortowym. Trasa to głównie Warszawa chociaż w korkach stoję rzadko. Raz na kilka tygodni przejeżdżam 400 km autostradą - zazwyczaj z przepisową prędkością.
6,0
BMW Seria 3 F30-F31-F34
Gran Turismo Facelifting 2.0 320d 190KM 140kW
Wyniki w trybach 'Comfort' i 'Sport'. Eco nie testowałem.
Wadliwa skrzynia rozdzielcza x-drive
  • BMW Seria 3 F30-F31-F34 Gran Turismo 2.0 320d 184KM 135kW 2013-2015
  • ukÅ‚ad napÄ™dowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 14
Nie 6
Auto nie posiada międzyosiowego mechanizmu różnicowego wiec jest mega wrażliwe na różnice prędkości pomiędzy osia przednia i tylna, Autem nie wolno jeździć na zwykłych oponach, musza być run flaty. Wg BMW różnica w obwodach kół nie może być większa niż 1 cm. Złapałem gumę i przejechałem ok 600 m na flace potem koło wymieniłem, Następnego dnia pojawił się dziwny klik przy przelaczaniu skrzyni pomiędzy D i R, 3 dni później na środku skrzyżowania coś stuknęło w podwoziu i usłyszałem chrobotanie, auto o własnych siłach nie było w stanie opuścić skrzyżowania, Co za wstyd ! 3 letni samochód, ludzie nadziwić się nie mogli. Wymiana skrzyni rozdzielczej to wydatek ok 20 tys, można zregenerować za 5 tys ze wszystkim. Radzę unikać ASO maja problem z konfiguracja sterownika skrzyni, Na szczęście jest trochę serwisów niezależnych
1 komentarz
Prawdopodobnie usterka !!
  • BMW Seria 3 F30-F31-F34 Limuzyna 1.6 316i 136KM 100kW 2012-2015
  • ukÅ‚ad napÄ™dowy
  • 55 tys. km
Nie problem lecz zapytanie do właścicieli tych o to modeli . Mam dziwne wrażenie że skrzynia nie działa tak jak powinna . Wy też tak macie że skrzynia czasami się długo zastanawia zanim włączy odpowiedni bieg , tyczy się to niskich prędkości . A gdy już dobierze odpowiedni bieg jest takie jak by szarpnięcie z 2 biegu na — 1 lub odwrotnie
Problem rozwiÄ…zany
13 komentarzy
Ropa w sterowniku silnika
  • BMW Seria 3 F30-F31-F34 Gran Turismo Facelifting 2.0 320d 190KM 140kW 2016-2020
  • ukÅ‚ad napÄ™dowy
  • 170 tys. km
W samochodzie rozszczelnił się czujnik temperatury na przewodzie paliwowym, którym ropa cofnęła się do ECU. Cały sterownik i wiązka elektryczna zalane.
Problem rozwiÄ…zany
1 komentarz
BMW Seria 3 F30-F31-F34 Gran Turismo Facelifting