Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 F30-F31-F34 Gran Turismo Facelifting

Lata produkcji: 2016 – 2020
Segment: Klasa średnia
Szósta, najnowsza i obecnie produkowana generacja modelu (oznaczona symbolem F30) wprowadzona na rynek w 2012 roku. Design auta w dużym stopniu bazuje na stylistyce swojego poprzednika, choć nawiązuje też do bardziej klasycznych przedstawicieli Serii 3 z poprzednich dekad. Projektantem modelu F30 jest Libańczyk Karim-Antoine Habib. Najwięcej zmian wprowadzono z przodu samochodu, który upodobniono do Serii 5. Znów nieznacznie zwiększyły się rozmiary Serii 3, choć w porównaniu do modelu E90, F30 jest też nieco lżejszy.
czytaj więcej
Powagosław
Najładniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by stało się tak wiele. Wszak niektórzy powiedzą, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
„Udało się” – rzekł człowiek do maszyny, którą stworzył. Maszyna pokiwałaby głową, gdyby ją miała. Za odpowiedź wystarczyło potakiwanie tłumu, który niczym echo, powtórzył: „Udało się”. „W końcu” – dodał ktoś, kto sądził, że to, co dobre w Serii 3 to już było. ~Luzacjusz

BMW Seria 3 F30-F31-F34 Gran Turismo Facelifting – wybierz silnik

Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 11,3 m
Promień skrętu 5,65 m
Długość 4824 mm
Szerokość 1828 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2047 mm
Wysokość 1508 mm
Rozstaw osi 2920 mm
Rozstaw kół - przód 1541 mm
Rozstaw kół - tył 1586 mm
Zwis przedni 803 mm
Zwis tylny 1101 mm
Prześwit 165 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 1048 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 974 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1465 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1455 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1600 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 520 l
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(71%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność + Silnik

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Stosunek jakość/cena - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,6
~Wojciech K.
BMW Seria 3 F30-F31-F34
Gran Turismo Facelifting 2.0 320d 190KM 140kW
Bardzo przestronny samochód z klasy średniej, zwłaszcza na tylnych siedzeniach, które dodatkowo można pochylać lub wyprostować zwiększając objętość bagażnika. Silnik całkiem oszczędny, a moc i przyspieszenie wystarczające . Na autostradzie zapakowany na narty spokojnie ponad 200 pojedzie. Kapitalną rzeczą jest Head- up i kamera 360. Najgorszą rzeczą w tym samochodzie są bezramkowe szyby - wyglądają super , ale powodują hałas w środku. Jeśli przekraczasz 160 , jest to nie do zniesienia , zwłaszcza gdy trochę uszczelka ze starości się przygnie. Właściwie to jedyny powód, że po 7 latach go sprzedaję.
4,6
~Daniel
BMW Seria 3 F30-F31-F34
Gran Turismo Facelifting 2.0 320d 190KM 140kW
Auto doskonałe dla mnie, czyli Tate z zacieciem sportowym, ktory duzo podrozuje. Jezdzilem nim od nowosci i przejechalem 175 tys do dzis - wlasnie go oddaje. Ani razu mnie nie zawiodl a uchronil od nieszczescia wiele razy. Super silnik, super układ jezdny, doskonale hamulce. No i te bajery w postaci bezramkowych szyb lub tez wysuwanego spoilera, ktore sprawiaja, ze w aucie sredniej klasy jedak czulem sie jak w luksusowym coupe sportowym. Auto doskonale ale oczywiscie nie idealne: Diesel - klekocze jak zimny Przy duzych predkosciach glosny w srodku (to chyba kwestia tych drzwi bezramkowych) Elektronika szyb zyla swoim zyciem - np. Czasami otwierala szyby do polowy w chwili otwarcia drzwi ??? Psul sie tez uklad wydechowy a konktetnie jakis wspornik - dwa razy wymieniany. Jak to sie dzialo to wtedy dzwiek rura o blache :) Dodatkowo pod koniec eksploatacji (ok 160 tys km) w kabinie zaczelo smierdziec spalinami w jezdzie w miescie jak sie rozgrzewal. Serwis stwierdzil, ze do wymiany byloby sporo, zeby to naprawic i leasing sobie odpuscil inwestycje. Jako ze przez Covid ja tez wtedy mniej jezdzilem to sobie odpuscilem. Calosciowo mega polecam !
4,2
~QQFan
BMW Seria 3 F30-F31-F34
Gran Turismo Facelifting 2.0 318d 150KM 110kW
Zanim zdecydowałem się na zakup przeczytałem tutaj opinie na temat 3GT. I szczerze mówiąc myślałem, że również tak jak poprzednicy będę zachwycony BMW GT. Zwłaszcza, że przesiadłem się z niższej klasy do wyższej (chyba). Na razie jednak, denerwujące ustawienia auta przesłaniają mi ogrom zalet. Nie wiem czy poprzednicy nie dostrzegają opisanych przeze mnie mankamentów, czy tylko ja zwracam uwagę na takie rzeczy. Tym, którzy zastanawiają się nad zakupem 3 GT polecam przeczytać do końca moją opinię. Będę też wdzięczny za jej ocenę. Na początek muszę zaznaczyć, że auto pomimo swoich "niedogodności" bardzo mi się podoba. Ma dużo miejsca w środku, duży bagażnik, ładną linię, w sumie bogate wyposażenie, dobrze się prowadzi, przyśpiesza itp. Brakuje mi tylko asystenta jazdy w korku, siedzeń z alcantarą i szyber dachu. (Na końcu zaznaczam jednak, że nie kupiłbym go ponownie. Opisane "wady" wpływają na taką decyzję, ale głównym powodem jest to, że nowe auto chciałbym mieć inne niż poprzednie. Gdybym teraz kupował BMW wybrałbym X3, chociażby dlatego, że lepiej się do niego wsiada i łatwiej wysiąść. 3 GT jest dla mnie ciut za niskie.) Auto kupiłem przez internet nie widząc go na żywo. Co dziwne u okolicznych pięciu dealerów nie było takiego modelu w salonie, także nie miałem okazji w nim dłużej posiedzieć i wszystkiego sprawdzić. U dwóch, były jednak na jazdach testowych. ************************************************************************************************************************************************************************************************************************** Nowa ocena po 4 latach użytkowania i 40 tys. przebiegu to 4 z plusem. Auto sprawuje się dobrze i odpukać nie ma żadnych problemów. Skończył się leasing i 5 letnia gwarancja, także myślę że nawet z autoryzowanym serwisem dam finansowo radę. Po ok. 2 latach użytkowania, miałem już dość denerwujących ustawień, i postanowiłem zaryzykować i coś z tym zrobić. Kupiłem bezprzewodową wtyczkę OBDII i aplikację BMW na telefon do zmiany ustawień. Komplet z przesyłką kosztował mnie góra 450 zł. Pozmieniałem większość denerwujących funkcji tj. dezaktywowałem start/stop, dodałem dźwięk alarmu, zmieniłem ustawienia centralnego zamka i czas zamykania, ustawienie jasności świateł, dodałem światła dzienne tylne, zmieniłem ustawienie spojlera, zamykanie szyb, dodałem temperaturę opon, zmieniłem czas pracy wycieraczek, przełączyłem skrzynię automatyczną w tryb pracy sportowej oraz dodałem tryb sport +, zmieniłem logo na wyświetlaczach, dodałem cyfrowy wskaźnik prędkości, aktywowałem oświetlenie boczne w klamkach przy cofaniu oraz doświetlanie zakrętów przez światła przeciwmgłowe, zmieniłem kolor wskaźników sportowych z pomarańczowego na czerwony, dodałem zoom haka holowniczego (chociaż go nie mam) do kamery cofania aby lepiej widzieć szczegóły przy cofaniu na "minimetry" na parkingach w galeriach handlowych. Po zmianach wywaliło się parę błędów, ale po odpaleniu auta wszystkie się skasowały. W sumie zmieniłem ok. 20 parę ustawień i teraz jest już prawie tak jak powinno być. Pozostała tylko regulacja fotela (której z oczywistych względów nie da się zmienić) i zmiana widoku na ekranie głównym (czego nie znalazłem w aplikacji), ale to już mniejsze zło. Teraz pytanie za 100 punktów: skoro można to zrobić samemu, za śmieszne pieniądze w porównaniu z ceną auta, dlaczego BMW nie dodaje takiej funkcjonalności fabryczne ?? Nie mam pojęcia. Teraz z czystym sumieniem mogę polecić mój model BMW, pod warunkiem że wydacie jeszcze parę stów na usprawnienia :) Aplikacja pozwala na powrót do ustawień fabrycznych, także zawsze można je cofnąć. Zakres dopuszczalnych zmian zależy od rocznika i wersji wyposażenia, więc w każdym aucie może się min. różnić, jednak generalnie i tak jest spory.
Średnie spalanie dla BMW Seria 3 F30-F31-F34 Gran Turismo Facelifting
9,3 – 9,6
l/100 km
6,7 – 7,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,0
BMW Seria 3 F30-F31-F34
Gran Turismo Facelifting 2.0 320d 190KM 140kW
Przejechane 140 tys km. 70% tylko kierowca 30% z rodziną. Maksymalne spalanie 9,5L przy bardzo dynamicznej jeździe po niemieckiej autostradzie. Na codzień dojazd do pracy Ok 40km w jedna stronę z przewagą drogi międzymiastowej i stałej prędkości w sznurku aut - można zejsc do 5,3l. Średnia z ostatnich 30tys km to 6,2 l.
7,1
BMW Seria 3 F30-F31-F34
Gran Turismo Facelifting 2.0 318d 150KM 110kW
Silnik, pomimo niskiej mocy, zaskakuje pozytywnie. Jest dosyć dynamiczny w trybie Sport, a w trybie ECO jedzie jak elektryczny rower. Nie ma opcji przekroczyć przekroczyć 9l na dłuższym dystansie, ani w mieście, ani na trasie. Spokojnie rozpędza się do 220km/h i pozwala na całkiem sprawne wyprzedzanie. Na plus duży bak paliwa, na tempomacie ustawionym na 130km/h da się zrobić 700-800 kilometrów.
7,2
BMW Seria 3 F30-F31-F34
Gran Turismo Facelifting 2.0 320d 190KM 140kW
Podane wskazania dotyczą opon letnich. Nie jestem ani "piratem drogowym" ani "zawalidrogą". Staram się jeździć płynnie i przemyślanie (zazwyczaj). Umiejętnie obchodzę się z pedałem gazu i nie wciskam go mocno, aby jako pierwszy ruszyć po zapaleniu się zielonego światła. Jeżdżę w trybie komfortowym. Trasa to głównie Warszawa chociaż w korkach stoję rzadko. Raz na kilka tygodni przejeżdżam 400 km autostradą - zazwyczaj z przepisową prędkością.
Wadliwa skrzynia rozdzielcza x-drive
  • BMW Seria 3 F30-F31-F34 Gran Turismo 2.0 320d 184KM 135kW 2013-2015
  • układ napędowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 14
Nie 6
Auto nie posiada międzyosiowego mechanizmu różnicowego wiec jest mega wrażliwe na różnice prędkości pomiędzy osia przednia i tylna, Autem nie wolno jeździć na zwykłych oponach, musza być run flaty. Wg BMW różnica w obwodach kół nie może być większa niż 1 cm. Złapałem gumę i przejechałem ok 600 m na flace potem koło wymieniłem, Następnego dnia pojawił się dziwny klik przy przelaczaniu skrzyni pomiędzy D i R, 3 dni później na środku skrzyżowania coś stuknęło w podwoziu i usłyszałem chrobotanie, auto o własnych siłach nie było w stanie opuścić skrzyżowania, Co za wstyd ! 3 letni samochód, ludzie nadziwić się nie mogli. Wymiana skrzyni rozdzielczej to wydatek ok 20 tys, można zregenerować za 5 tys ze wszystkim. Radzę unikać ASO maja problem z konfiguracja sterownika skrzyni, Na szczęście jest trochę serwisów niezależnych
1 komentarz
Prawdopodobnie usterka !!
  • BMW Seria 3 F30-F31-F34 Limuzyna 1.6 316i 136KM 100kW 2012-2015
  • układ napędowy
  • 55 tys. km
Nie problem lecz zapytanie do właścicieli tych o to modeli . Mam dziwne wrażenie że skrzynia nie działa tak jak powinna . Wy też tak macie że skrzynia czasami się długo zastanawia zanim włączy odpowiedni bieg , tyczy się to niskich prędkości . A gdy już dobierze odpowiedni bieg jest takie jak by szarpnięcie z 2 biegu na — 1 lub odwrotnie
Problem rozwiązany
13 komentarzy
Ropa w sterowniku silnika
  • BMW Seria 3 F30-F31-F34 Gran Turismo Facelifting 2.0 320d 190KM 140kW 2016-2020
  • układ napędowy
  • 170 tys. km
W samochodzie rozszczelnił się czujnik temperatury na przewodzie paliwowym, którym ropa cofnęła się do ECU. Cały sterownik i wiązka elektryczna zalane.
Problem rozwiązany
1 komentarz
BMW Seria 3 F30-F31-F34 Gran Turismo Facelifting