Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 F30-F31-F34 Gran Turismo Facelifting

Lata produkcji: 2016 – 2020
Segment: Klasa średnia
Szósta, najnowsza i obecnie produkowana generacja modelu (oznaczona symbolem F30) wprowadzona na rynek w 2012 roku. Design auta w dużym stopniu bazuje na stylistyce swojego poprzednika, choć nawiązuje też do bardziej klasycznych przedstawicieli Serii 3 z poprzednich dekad. Projektantem modelu F30 jest Libańczyk Karim-Antoine Habib. Najwięcej zmian wprowadzono z przodu samochodu, który upodobniono do Serii 5. Znów nieznacznie zwiększyły się rozmiary Serii 3, choć w porównaniu do modelu E90, F30 jest też nieco lżejszy.
czytaj więcej
Powagosław
Najładniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by stało się tak wiele. Wszak niektórzy powiedzą, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
„Udało się” – rzekł człowiek do maszyny, którą stworzył. Maszyna pokiwałaby głową, gdyby ją miała. Za odpowiedź wystarczyło potakiwanie tłumu, który niczym echo, powtórzył: „Udało się”. „W końcu” – dodał ktoś, kto sądził, że to, co dobre w Serii 3 to już było. ~Luzacjusz

BMW Seria 3 F30-F31-F34 Gran Turismo Facelifting – wybierz silnik

Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 11,3 m
Promień skrętu 5,65 m
Długość 4824 mm
Szerokość 1828 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2047 mm
Wysokość 1508 mm
Rozstaw osi 2920 mm
Rozstaw kół - przód 1541 mm
Rozstaw kół - tył 1586 mm
Zwis przedni 803 mm
Zwis tylny 1101 mm
Prześwit 165 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 1048 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 974 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1465 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1455 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1600 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 520 l
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(73%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność + Silnik

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Stosunek jakość/cena - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,9
~Szymon
BMW Seria 3 F30-F31-F34
Gran Turismo Facelifting 2.0 320d 190KM 140kW
Mam GT od nowości, przejechałem nim 170tys km przez 6 lat. Z chęcią podzielę się moją opinią. Napiszę po prostu co wg mnie jest w nim fajne a co nie. Zacznę od tego drugiego bo jest tego mało. Bezramkowe szyby - są ładne ale oblodzenie szyb przednich bocznych może skutkować tym, że szyba nie dociągnie się do uszczelki i drzwi się nie domkną. Zatem auto nie ruszy. Trzeba albo poskrobać przy szybie aby ją ruszyć, albo nagrzać wewnątrz auta i poczekać chwilę. Zdarzyło mi się to ze 3 razy w ciągu kilku lat. Plusem jest to , że klikając na pilocie szyby przednie można opuścić na czas wsiadania. Co jest fajne jeśli obok auta jest ciasno. Spojler - jest też ładny ale w kieszeni gdzie się chowa może zbierać się woda po silnym deszczu lub po myjni. Kiedy otwieram bagażnik to zdarza się, że do środka wpada jej trochę. Najlepiej wcześniej spojler wysunąć. Klocki i tarcze zużywają się szybciej niż bym chciał. W serwisie powiedzieli, że te firmowe są dość miękkie ale przynajmniej mam pewność, że wyhamują. Co do fajności w tym modelu to: Nr 1. Przestrzeń - zwłaszcza na tylnych siedzeniach, jest więcej niż potrzeba, można wygodnie pracować na kompie. Po złożeniu siedzeń mamy prawie 200cm długości i 130cm pomiędzy klamkami w bocznych drzwiach. W najwęższym miejscu jest 96cm. Sprawdzałem bo przewoziłem meble. W Chorwacji zdarzyło się nam dwa razy spać w bagażniku, dwie dorosłe i 8 latek. Szyny do mocowania bagażu w bagażniku są praktyczne ale w moim przypadku były nieużywane, zakrywałem je gumową matą. Nr 2 Siedzenia są rewelacyjne. Przesiadłem się z lexusa IS, to świetne auto ale w przypadku wygody i praktyczności siedzenia w bmw to potęga. Nie mam skóry ale mam pełną regulację w tym boczki, kołyska, podparcie ud itp. Można mocno podnieść siedzenia i siedzieć jak w Suvie ale ja lubię nisko ziemi. Trasa 1600km na raz z południowej Chorwacji bez żadnego bólu pleców i nóg. Otwór w tylnym oparciu - przewoziliśmy narty. Nigdy nie używałem trumny na dachu na urlopy. Po zdjęciu półki wszystko się mieściło w tym bagażniku. W tylnych oparciach siedzeń u góry jest dźwigienka - można go jeszcze trochę powiększyć pionując oparcia. Nr 3 Guzik Sport - usztywnia zawieszenie i daje kopa, używałem głównie przy wyprzedzaniu na trasie. Nr. 4 X-Drive. Jeździmy głównie do Szczyrku na narty. Poprzednim autem jak dowaliło śniegiem nie mogłem podjechać do naszej miejscówki. GT-owi to nie robi różnicy. Nr 5 Nagłośnienie. Fantastyczne choć standardowe. Lubię basy i basy są. Nr 6 Ekonomiczność. Straszono po zmianie z lexusa - Będziesz Miał Wydatki. Nigdy nie miałem problemów z GT. Tylko te tarcze i klocki - koszt większy niż w IS. Ale nie kombinuję w tanich warsztatach. Średnie spalanie po 3 latach ustabilizowało się na 6,6l/100km i tak już pozostało. Jeżdżę 50/50 miasto i trasa. Można zejść do 5,5l jadąc do stówy. Przy 160km/h wychodzi 8,5l. Mam 2 litrowego diesla. Przez 6 lat nie zastanawiałem się w ogóle nad zmianą auta. A to chyba niezła rekomendacja. GT to po prostu dobry model jest.
4,6
~Wojciech K.
BMW Seria 3 F30-F31-F34
Gran Turismo Facelifting 2.0 320d 190KM 140kW
Bardzo przestronny samochód z klasy średniej, zwłaszcza na tylnych siedzeniach, które dodatkowo można pochylać lub wyprostować zwiększając objętość bagażnika. Silnik całkiem oszczędny, a moc i przyspieszenie wystarczające . Na autostradzie zapakowany na narty spokojnie ponad 200 pojedzie. Kapitalną rzeczą jest Head- up i kamera 360. Najgorszą rzeczą w tym samochodzie są bezramkowe szyby - wyglądają super , ale powodują hałas w środku. Jeśli przekraczasz 160 , jest to nie do zniesienia , zwłaszcza gdy trochę uszczelka ze starości się przygnie. Właściwie to jedyny powód, że po 7 latach go sprzedaję.
4,6
~Daniel
BMW Seria 3 F30-F31-F34
Gran Turismo Facelifting 2.0 320d 190KM 140kW
Auto doskonałe dla mnie, czyli Tate z zacieciem sportowym, ktory duzo podrozuje. Jezdzilem nim od nowosci i przejechalem 175 tys do dzis - wlasnie go oddaje. Ani razu mnie nie zawiodl a uchronil od nieszczescia wiele razy. Super silnik, super układ jezdny, doskonale hamulce. No i te bajery w postaci bezramkowych szyb lub tez wysuwanego spoilera, ktore sprawiaja, ze w aucie sredniej klasy jedak czulem sie jak w luksusowym coupe sportowym. Auto doskonale ale oczywiscie nie idealne: Diesel - klekocze jak zimny Przy duzych predkosciach glosny w srodku (to chyba kwestia tych drzwi bezramkowych) Elektronika szyb zyla swoim zyciem - np. Czasami otwierala szyby do polowy w chwili otwarcia drzwi ??? Psul sie tez uklad wydechowy a konktetnie jakis wspornik - dwa razy wymieniany. Jak to sie dzialo to wtedy dzwiek rura o blache :) Dodatkowo pod koniec eksploatacji (ok 160 tys km) w kabinie zaczelo smierdziec spalinami w jezdzie w miescie jak sie rozgrzewal. Serwis stwierdzil, ze do wymiany byloby sporo, zeby to naprawic i leasing sobie odpuscil inwestycje. Jako ze przez Covid ja tez wtedy mniej jezdzilem to sobie odpuscilem. Calosciowo mega polecam !
Średnie spalanie dla BMW Seria 3 F30-F31-F34 Gran Turismo Facelifting
9,3 – 9,6
l/100 km
6,8 – 7,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,0
BMW Seria 3 F30-F31-F34
Gran Turismo Facelifting 2.0 320d 190KM 140kW
Przejechane 140 tys km. 70% tylko kierowca 30% z rodziną. Maksymalne spalanie 9,5L przy bardzo dynamicznej jeździe po niemieckiej autostradzie. Na codzień dojazd do pracy Ok 40km w jedna stronę z przewagą drogi międzymiastowej i stałej prędkości w sznurku aut - można zejsc do 5,3l. Średnia z ostatnich 30tys km to 6,2 l.
7,1
BMW Seria 3 F30-F31-F34
Gran Turismo Facelifting 2.0 318d 150KM 110kW
Silnik, pomimo niskiej mocy, zaskakuje pozytywnie. Jest dosyć dynamiczny w trybie Sport, a w trybie ECO jedzie jak elektryczny rower. Nie ma opcji przekroczyć przekroczyć 9l na dłuższym dystansie, ani w mieście, ani na trasie. Spokojnie rozpędza się do 220km/h i pozwala na całkiem sprawne wyprzedzanie. Na plus duży bak paliwa, na tempomacie ustawionym na 130km/h da się zrobić 700-800 kilometrów.
7,2
BMW Seria 3 F30-F31-F34
Gran Turismo Facelifting 2.0 320d 190KM 140kW
Podane wskazania dotyczą opon letnich. Nie jestem ani "piratem drogowym" ani "zawalidrogą". Staram się jeździć płynnie i przemyślanie (zazwyczaj). Umiejętnie obchodzę się z pedałem gazu i nie wciskam go mocno, aby jako pierwszy ruszyć po zapaleniu się zielonego światła. Jeżdżę w trybie komfortowym. Trasa to głównie Warszawa chociaż w korkach stoję rzadko. Raz na kilka tygodni przejeżdżam 400 km autostradą - zazwyczaj z przepisową prędkością.
Wadliwa skrzynia rozdzielcza x-drive
  • BMW Seria 3 F30-F31-F34 Gran Turismo 2.0 320d 184KM 135kW 2013-2015
  • układ napędowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 16
Nie 6
Auto nie posiada międzyosiowego mechanizmu różnicowego wiec jest mega wrażliwe na różnice prędkości pomiędzy osia przednia i tylna, Autem nie wolno jeździć na zwykłych oponach, musza być run flaty. Wg BMW różnica w obwodach kół nie może być większa niż 1 cm. Złapałem gumę i przejechałem ok 600 m na flace potem koło wymieniłem, Następnego dnia pojawił się dziwny klik przy przelaczaniu skrzyni pomiędzy D i R, 3 dni później na środku skrzyżowania coś stuknęło w podwoziu i usłyszałem chrobotanie, auto o własnych siłach nie było w stanie opuścić skrzyżowania, Co za wstyd ! 3 letni samochód, ludzie nadziwić się nie mogli. Wymiana skrzyni rozdzielczej to wydatek ok 20 tys, można zregenerować za 5 tys ze wszystkim. Radzę unikać ASO maja problem z konfiguracja sterownika skrzyni, Na szczęście jest trochę serwisów niezależnych
1 komentarz
Prawdopodobnie usterka !!
  • BMW Seria 3 F30-F31-F34 Limuzyna 1.6 316i 136KM 100kW 2012-2015
  • układ napędowy
  • 55 tys. km
Nie problem lecz zapytanie do właścicieli tych o to modeli . Mam dziwne wrażenie że skrzynia nie działa tak jak powinna . Wy też tak macie że skrzynia czasami się długo zastanawia zanim włączy odpowiedni bieg , tyczy się to niskich prędkości . A gdy już dobierze odpowiedni bieg jest takie jak by szarpnięcie z 2 biegu na — 1 lub odwrotnie
Problem rozwiązany
13 komentarzy
Ropa w sterowniku silnika
  • BMW Seria 3 F30-F31-F34 Gran Turismo Facelifting 2.0 320d 190KM 140kW 2016-2020
  • układ napędowy
  • 170 tys. km
W samochodzie rozszczelnił się czujnik temperatury na przewodzie paliwowym, którym ropa cofnęła się do ECU. Cały sterownik i wiązka elektryczna zalane.
Problem rozwiązany
1 komentarz
BMW Seria 3 F30-F31-F34 Gran Turismo Facelifting