Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 F30-F31-F34

Lata produkcji: 2012 – 2020
Segment: Klasa średnia
Szósta, najnowsza i obecnie produkowana generacja modelu (oznaczona symbolem F30) wprowadzona na rynek w 2012 roku. Design auta w dużym stopniu bazuje na stylistyce swojego poprzednika, choć nawiązuje też do bardziej klasycznych przedstawicieli Serii 3 z poprzednich dekad. Projektantem modelu F30 jest Libańczyk Karim-Antoine Habib. Najwięcej zmian wprowadzono z przodu samochodu, który upodobniono do Serii 5. Znów nieznacznie zwiększyły się rozmiary Serii 3, choć w porównaniu do modelu E90, F30 jest też nieco lżejszy.
czytaj więcej
Powagosław
Najładniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by stało się tak wiele. Wszak niektórzy powiedzą, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
„Udało się” – rzekł człowiek do maszyny, którą stworzył. Maszyna pokiwałaby głową, gdyby ją miała. Za odpowiedź wystarczyło potakiwanie tłumu, który niczym echo, powtórzył: „Udało się”. „W końcu” – dodał ktoś, kto sądził, że to, co dobre w Serii 3 to już było. ~Luzacjusz
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(82%)

Zalety

+ Skrzynia biegów + Układ jezdny + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Stosunek jakość/cena - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,9
~Szymon
BMW Seria 3 F30-F31-F34
Gran Turismo Facelifting 2.0 320d 190KM 140kW
Mam GT od nowości, przejechałem nim 170tys km przez 6 lat. Z chęcią podzielę się moją opinią. Napiszę po prostu co wg mnie jest w nim fajne a co nie. Zacznę od tego drugiego bo jest tego mało. Bezramkowe szyby - są ładne ale oblodzenie szyb przednich bocznych może skutkować tym, że szyba nie dociągnie się do uszczelki i drzwi się nie domkną. Zatem auto nie ruszy. Trzeba albo poskrobać przy szybie aby ją ruszyć, albo nagrzać wewnątrz auta i poczekać chwilę. Zdarzyło mi się to ze 3 razy w ciągu kilku lat. Plusem jest to , że klikając na pilocie szyby przednie można opuścić na czas wsiadania. Co jest fajne jeśli obok auta jest ciasno. Spojler - jest też ładny ale w kieszeni gdzie się chowa może zbierać się woda po silnym deszczu lub po myjni. Kiedy otwieram bagażnik to zdarza się, że do środka wpada jej trochę. Najlepiej wcześniej spojler wysunąć. Klocki i tarcze zużywają się szybciej niż bym chciał. W serwisie powiedzieli, że te firmowe są dość miękkie ale przynajmniej mam pewność, że wyhamują. Co do fajności w tym modelu to: Nr 1. Przestrzeń - zwłaszcza na tylnych siedzeniach, jest więcej niż potrzeba, można wygodnie pracować na kompie. Po złożeniu siedzeń mamy prawie 200cm długości i 130cm pomiędzy klamkami w bocznych drzwiach. W najwęższym miejscu jest 96cm. Sprawdzałem bo przewoziłem meble. W Chorwacji zdarzyło się nam dwa razy spać w bagażniku, dwie dorosłe i 8 latek. Szyny do mocowania bagażu w bagażniku są praktyczne ale w moim przypadku były nieużywane, zakrywałem je gumową matą. Nr 2 Siedzenia są rewelacyjne. Przesiadłem się z lexusa IS, to świetne auto ale w przypadku wygody i praktyczności siedzenia w bmw to potęga. Nie mam skóry ale mam pełną regulację w tym boczki, kołyska, podparcie ud itp. Można mocno podnieść siedzenia i siedzieć jak w Suvie ale ja lubię nisko ziemi. Trasa 1600km na raz z południowej Chorwacji bez żadnego bólu pleców i nóg. Otwór w tylnym oparciu - przewoziliśmy narty. Nigdy nie używałem trumny na dachu na urlopy. Po zdjęciu półki wszystko się mieściło w tym bagażniku. W tylnych oparciach siedzeń u góry jest dźwigienka - można go jeszcze trochę powiększyć pionując oparcia. Nr 3 Guzik Sport - usztywnia zawieszenie i daje kopa, używałem głównie przy wyprzedzaniu na trasie. Nr. 4 X-Drive. Jeździmy głównie do Szczyrku na narty. Poprzednim autem jak dowaliło śniegiem nie mogłem podjechać do naszej miejscówki. GT-owi to nie robi różnicy. Nr 5 Nagłośnienie. Fantastyczne choć standardowe. Lubię basy i basy są. Nr 6 Ekonomiczność. Straszono po zmianie z lexusa - Będziesz Miał Wydatki. Nigdy nie miałem problemów z GT. Tylko te tarcze i klocki - koszt większy niż w IS. Ale nie kombinuję w tanich warsztatach. Średnie spalanie po 3 latach ustabilizowało się na 6,6l/100km i tak już pozostało. Jeżdżę 50/50 miasto i trasa. Można zejść do 5,5l jadąc do stówy. Przy 160km/h wychodzi 8,5l. Mam 2 litrowego diesla. Przez 6 lat nie zastanawiałem się w ogóle nad zmianą auta. A to chyba niezła rekomendacja. GT to po prostu dobry model jest.
4,6
~Wojciech K.
BMW Seria 3 F30-F31-F34
Gran Turismo Facelifting 2.0 320d 190KM 140kW
Bardzo przestronny samochód z klasy średniej, zwłaszcza na tylnych siedzeniach, które dodatkowo można pochylać lub wyprostować zwiększając objętość bagażnika. Silnik całkiem oszczędny, a moc i przyspieszenie wystarczające . Na autostradzie zapakowany na narty spokojnie ponad 200 pojedzie. Kapitalną rzeczą jest Head- up i kamera 360. Najgorszą rzeczą w tym samochodzie są bezramkowe szyby - wyglądają super , ale powodują hałas w środku. Jeśli przekraczasz 160 , jest to nie do zniesienia , zwłaszcza gdy trochę uszczelka ze starości się przygnie. Właściwie to jedyny powód, że po 7 latach go sprzedaję.
4,8
~Dominik
BMW Seria 3 F30-F31-F34
Gran Turismo 2.0 320d 190KM 140kW
Zakupiłem jako nowy w Bawaria Motors Warszawa w wersji Luxury z silnikiem 2.0 D 190 KM. Samochód bardzo wygodny, przestronny... Idealny w trasę (szeroki, nie buja), dynamiczny w mieście (zrywa się pierwszy spod świateł, bez problemu ma moc na wyprzedzanie i robi to naprawdę dobrze). Po 4 latach mam pełen ogląd nt. tego samochodu. Osobiście zrobiłem nim ponad 115 tys. km w Polsce i za granicą. BMW to jednak BMW - pomimo, że wcześniej posiadałem wersję 3 w manualu, to jednak 3GT to kompletnie inny samochód. Prowadzi się o wiele bardziej stabilnie, a siedzi się wyżej (nie tak jak w X3, natomiast jest to dobry półśrodek jeśli ktoś nie chce klasycznego SUV-a oraz nie chce niskiego przy podłodze sedana).
Średnie spalanie dla BMW Seria 3 F30-F31-F34
4,9 – 13,4
l/100 km
5,0 – 8,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,3
BMW Seria 3 F30-F31-F34
Limuzyna 2.0 328i 245KM 180kW
Samochód ma lekki program, moja żona w trasie potrafi zejść poniżej 6l, przy mojej jeździe w trasie pali około 7,5/8l, przy 120km/h na tempomacie średnie spalanie 6,5/6,8l, miasto przy normalniej jeździe 10/12, przy ostrzejszej jeździe potrafi dojść nawet do 18l, najmniej w mieście co kiedykolwiek się trafiło to 8,5l (zielona fala, mały ruch), średnie spalanie na ten moment wynosi jakieś 8,3l, jest to cykl mieszany, dość delikatna jazda, ale średni wynik okolo 12l nie jest trudny do uzyskania, silnik charakteryzuje się dużymi rozbieżnościami w spalaniu w zależności od stylu jazdy.
6,9
BMW Seria 3 F30-F31-F34
Touring 2.0 320d 184KM 135kW
jazda głównie w mieście. maksymalne średnie to 8.1 w zimę, latem spada do 6.8 - 7.1 w cyklu miejskim. w trasę ruszam żadko. start stop wyłączony w systemie. jazda raczej dynamiczna. Napęd tył, euro6 a nie euro5 jak tu mi proponują.
8,6
BMW Seria 3 F30-F31-F34
Limuzyna Facelifting 2.0 330i 252KM 185kW
Jeżdżę rok czasu tym autem. Postawiłem mocno na profilaktykę wymiana oleju w silniku co 7-8 000 km, wymieniłem dynamicznie olej w skrzyni, wymieniony został także na wszelki wypadek rozrząd przy przebiegu 140k km Z problemów jak na razie tylko rozszczelniona misa olejowa się zdarzyła. Poza tym igła i uśmiech na twarzy :)
Wadliwa skrzynia rozdzielcza x-drive
  • BMW Seria 3 F30-F31-F34 Gran Turismo 2.0 320d 184KM 135kW 2013-2015
  • układ napędowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 16
Nie 6
Auto nie posiada międzyosiowego mechanizmu różnicowego wiec jest mega wrażliwe na różnice prędkości pomiędzy osia przednia i tylna, Autem nie wolno jeździć na zwykłych oponach, musza być run flaty. Wg BMW różnica w obwodach kół nie może być większa niż 1 cm. Złapałem gumę i przejechałem ok 600 m na flace potem koło wymieniłem, Następnego dnia pojawił się dziwny klik przy przelaczaniu skrzyni pomiędzy D i R, 3 dni później na środku skrzyżowania coś stuknęło w podwoziu i usłyszałem chrobotanie, auto o własnych siłach nie było w stanie opuścić skrzyżowania, Co za wstyd ! 3 letni samochód, ludzie nadziwić się nie mogli. Wymiana skrzyni rozdzielczej to wydatek ok 20 tys, można zregenerować za 5 tys ze wszystkim. Radzę unikać ASO maja problem z konfiguracja sterownika skrzyni, Na szczęście jest trochę serwisów niezależnych
1 komentarz
Prawdopodobnie usterka !!
  • BMW Seria 3 F30-F31-F34 Limuzyna 1.6 316i 136KM 100kW 2012-2015
  • układ napędowy
  • 55 tys. km
Nie problem lecz zapytanie do właścicieli tych o to modeli . Mam dziwne wrażenie że skrzynia nie działa tak jak powinna . Wy też tak macie że skrzynia czasami się długo zastanawia zanim włączy odpowiedni bieg , tyczy się to niskich prędkości . A gdy już dobierze odpowiedni bieg jest takie jak by szarpnięcie z 2 biegu na — 1 lub odwrotnie
Problem rozwiązany
13 komentarzy
Ropa w sterowniku silnika
  • BMW Seria 3 F30-F31-F34 Gran Turismo Facelifting 2.0 320d 190KM 140kW 2016-2020
  • układ napędowy
  • 170 tys. km
W samochodzie rozszczelnił się czujnik temperatury na przewodzie paliwowym, którym ropa cofnęła się do ECU. Cały sterownik i wiązka elektryczna zalane.
Problem rozwiązany
1 komentarz
BMW Seria 3 F30-F31-F34