Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 E90-91-92-93 Touring E91 3.0 330d 245KM 180kW 2009-2013

Lata produkcji: 2009 – 2013
Segment: Klasa średnia
BMW Serii 3 – dynamiczna limuzyna. Tak postrzega ją większość osób, dlatego jeśli brać, to co najmniej benzynowe 2.0l o mocy 143KM i oznaczeniu 318i. Moc wydaje się niska w stosunku do pojemności, zupełnie tak, jakby inżynier, który projektował ten silnik myślał o swoim obiedzie zamiast o szałowych rozwiązaniach konstrukcyjnych. Jednak wystarczy przejechać kilkaset metrów, by zrozumieć, że ten motor jest dziwny - wydaje się znacznie mocniejszy niż jest w rzeczywistości, a jeśli to mało - można go też dostać w wersji 170-konnej. Dla poszukiwaczy mocniejszych doznań są rzędowe, 6-cylindrowe silniki o pojemności 3l. Najsłabszy ma 218KM, a najmocniejszy, bagatela 306 – są jednymi z najlepszych konstrukcji na rynku. Diesle też są niczego sobie. Już 2.0l o mocy 143KM pozwala cieszyć się z walorów jezdnych auta, ale jeśli posiadacie trochę więcej banknotów pochowanych w kieszeniach, to lepiej rozejrzeć się za motorami podchodzącymi pod 200KM. W ofercie znajdą się dwa takie – 2.0l 177KM i 3.0l 197KM. Są bardzo dynamiczne i posłuszne, a przy tym niedrogie w eksploatacji. Ten większy można dostać nawet z 286KM. Trzeba trochę na niego wyłożyć, ale kto powiedział, że emocje są tanie?
czytaj więcej
Powagosław
Najładniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by stało się tak wiele. Wszak niektórzy powiedzą, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
„Udało się” – rzekł człowiek do maszyny, którą stworzył. Maszyna pokiwałaby głową, gdyby ją miała. Za odpowiedź wystarczyło potakiwanie tłumu, który niczym echo, powtórzył: „Udało się”. „W końcu” – dodał ktoś, kto sądził, że to, co dobre w Serii 3 to już było. ~Luzacjusz
Produkowany od 2009 do 2013 roku
Pojemność skokowa 2993 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 245 KM (180 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 520 Nm przy 1750-3000 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 24
Średnica cylindra × skok tłoka 90 x 84 mm
Zapłon samoczynny
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 6
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba stopni 6
Napęd 4x4 Dostępny
Ogólna ocena
3,9 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(67%)

Zalety

+ Skrzynia biegów + Układ jezdny + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (poważne usterki) - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,4
~Pawel
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Touring E91 3.0 330d 245KM 180kW
Kultura pracy tego silnika N57 to istna bajka. Silnika diesla w ogole nie slychac na biegu jalowym i po miescie ale gdy wciska sie gaz do dechy to piekna muzyka wydobywa sie z spod maski- nie zadne terkotanie koparki jak w moim drugim dieslu. 245 koni przy malej predkosci i pedale wcisnietym do dechy daje poczucie jakby samolot mial zaraz odleciec ;) Moj synek minie kiedys spytal - "Tato, jak dodamy do bmki skrzydla to bedzie samolotem ?" xD Najprzyjemniej jezdzi sie na trasie gdzie niskie spalanie i danymiczny silnik pozwala godnie pokonywac kilometry. W mojej pierwszej trasie nad morze 500 km po tankowaniu, komputer policzyl ze starczy mi paliwa na pokonanie 1054 km na 1 baku. Na podsumowanie moge potwierdz juz inne opinie na temat tego auta : "To nie jest auto ktore sluzy do pokonywania trasy z punktu A do punktu B". Bardzo wygodny fotel kierowcy, mocna wentylacja i ogrzewanie, piekne wnetrze M-PAKIET, swietny wyglad auta i muzyka silnika N57 sprawia ze dla tego auta szuka sie wymowki aby sie gdzies przejechac.
4,0
~Frajda_z_Jazdy_przegrywa_z_awaryjnoscia
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Touring E91 3.0 330d 245KM 180kW
Sprostowanie: w formularzu brakowało mojej konfiguracji: 330xd 231KM, 2007 rok. Uwielbiam jeździć tym autem. Ilość i częstość usterek przekona mnie chyba jednak do zmiany marki po 10 latach na coś innego. Mam dość.
4,6
~Krzysiek:-)
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Touring E91 3.0 330d 245KM 180kW
Autko może nie tanie ale oddaje swoja cenę i koszty utrzymania w perfekcyjnym prowadzeniu, osiągach, bezpieczeństwie, ekonomicznym spalaniu ,(jak na takie parametry), i radości jazdy:-)
Średnie spalanie dla BMW Seria 3 E90-91-92-93 Touring E91 3.0 330d 245KM 180kW 2009-2013
8,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,7
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Touring E91 3.0 330d 245KM 180kW
RWD, opony 17'. Przy 120 na tempomacie z nad morza 6.3l (na pusto). Najwięcej miałem w warszawskich korkach jeżdżąc spokojnie - 10l równo. Ogólnie średnia się utrzymuje 7.3l z czego mało miasta, głównie 30-50 km trasy podmiejskie i co jakiś start na światłach. Olej 5W40 Millers co 10-12 tys. W porównaniu z 3.0 TDI jakieś 1-1.5l mniej wychodzi. Licznik zamyka bez problemu :)
8,3
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Touring E91 3.0 330d 245KM 180kW
W mieście w lato ok. 9l/100km, w zimę 10l/100km. W trasie z 4 pasażerami, całym bagażnikiem i prędkościach rzędu 160-200km/h spalanie dochodzi do 8.2. W takiej samej trasie przy prędkościach do 140km/h spalanie spada do 7l i niestety nie udało mi się zejść poniżej tej wartości.
7,0
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Touring E91 3.0 330d 245KM 180kW
Bmw 330d e91 231km rok 2005 daje wiele frajdy z jazdy a przy tym bardzo ekonomiczny. Polykacz TIR-ów. Skrzynia automatyczna sprawuje sie rewelacyjnie. Smiac mi sie chce z osob ktore zachwalaja tak spalanie swoich vw passato 1.9 tdi jak to malo pali, ale nie jedzie!!!! BMW spala nie wiele wiecej a przyspieszenie bez porownania
Wygrzane uszczelki i węże plynu chlodzacego...
  • BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90 330Xi 258KM 190kW 2005-2010
  • układ chłodzenia
  • 243 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 5
hej ... dziele sie z wami bo sam korzystam z pomocy innych ... Wiekszosc uszczelek i wezy jest wygrzana pekaja to jak jazda na bombie :) ulatuje z nich plyn a ty tylko czekasz na znak na desce brak plynu chlodzacego aaaa. do wgladu 2 weze zlokalizowane zaraz pod chlodnica oleju, z lewej kruciec peka w srodku i oring robi sie twardy a nasz "grubasek" z prawej juz jest pekniety ale pekniecie chowa sie za fabrycznie zacisnietym pierscieniem od strony chlodnicy oleju(podstawa filtra) Rada zdemontowac od strony podstawy filtra i wsadzic palucha zapewne waz juz jest sparcialy od dolu do tego uwaga na zakladanie poniewaz blizko jest "kolo pasowe alternatora" :) Ps wczoraj stracilem caly plyn w 3 min zanim zakumalem - grozne przy ostrej jezdzie
4 komentarze
PRZEPLYWOMIERZ - MNIEJSZE SPALANIE, LEPSZA REAKCJA NA GAZ, LEPSZE OSIAGI
  • BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90 330Xi 258KM 190kW 2005-2010
  • instalacja elektryczna
  • 255 tys. km
hEJ Zaszalalem i mowie a wymiencie mi ten przeplywomierz:) i faktycznie stary to juz na wstepie przeklamywal wskazania i byl zdezelowany, wiec Orginalnie E90 2005 n52b30 jest OEM 7547822 nazwany czujnik temperatury powietrza koszt 350zl,
Problem rozwiązany
2 komentarze
ODMA i jej WężE
  • BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90 330Xi 258KM 190kW 2005-2010
  • silnik
  • 243 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 7
Nie 2
Wymiencie odme + weze Nie zalujcie weze sa twarde a odma zapchana ... producent przewiduje to na 100tys km a kto bogatszy niech co 3 wymiane oleju juz wymienia tylko odme badz czysci ... pzdro
2 komentarze
BMW Seria 3 E90-91-92-93 Touring E91