Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 E90-91-92-93 Touring E91 2.0 320d 177KM 130kW 2008-2013

Lata produkcji: 2008 – 2013
Segment: Klasa średnia
BMW Serii 3 – dynamiczna limuzyna. Tak postrzega ją większość osób, dlatego jeśli brać, to co najmniej benzynowe 2.0l o mocy 143KM i oznaczeniu 318i. Moc wydaje się niska w stosunku do pojemności, zupełnie tak, jakby inżynier, który projektował ten silnik myślał o swoim obiedzie zamiast o szałowych rozwiązaniach konstrukcyjnych. Jednak wystarczy przejechać kilkaset metrów, by zrozumieć, że ten motor jest dziwny - wydaje się znacznie mocniejszy niż jest w rzeczywistości, a jeśli to mało - można go też dostać w wersji 170-konnej. Dla poszukiwaczy mocniejszych doznań są rzędowe, 6-cylindrowe silniki o pojemności 3l. Najsłabszy ma 218KM, a najmocniejszy, bagatela 306 – są jednymi z najlepszych konstrukcji na rynku. Diesle też są niczego sobie. Już 2.0l o mocy 143KM pozwala cieszyć się z walorów jezdnych auta, ale jeśli posiadacie trochę więcej banknotów pochowanych w kieszeniach, to lepiej rozejrzeć się za motorami podchodzącymi pod 200KM. W ofercie znajdą się dwa takie – 2.0l 177KM i 3.0l 197KM. Są bardzo dynamiczne i posłuszne, a przy tym niedrogie w eksploatacji. Ten większy można dostać nawet z 286KM. Trzeba trochę na niego wyłożyć, ale kto powiedział, że emocje są tanie?
czytaj więcej
Powagosław
Najładniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by stało się tak wiele. Wszak niektórzy powiedzą, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
„Udało się” – rzekł człowiek do maszyny, którą stworzył. Maszyna pokiwałaby głową, gdyby ją miała. Za odpowiedź wystarczyło potakiwanie tłumu, który niczym echo, powtórzył: „Udało się”. „W końcu” – dodał ktoś, kto sądził, że to, co dobre w Serii 3 to już było. ~Luzacjusz
Produkowany od 2008 do 2013 roku
Pojemność skokowa 1995 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 177 KM (130 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 350 Nm przy 1750-3000 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Średnica cylindra × skok tłoka 90 x 84 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(82%)

Zalety

+ Układ jezdny + Karoseria + Widoczność

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Stosunek jakość/cena - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

3,1
~Sław
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Touring E91 2.0 320d 177KM 130kW
Auto ogólnie nie jest złe ale brakuje mu "tego czegoś". Moim zdaniem brakuje mu chyba duszy. Z jednej strony jest poprawne ale z drugiej niektóre rzeczy- rozwiązania rozczarowują. Zaznaczyłem opcję, że nie kupiłbym drugi raz tego auta nie dlatego, że jestem na nie zły bo się psuło lub coś było z nim nie tak. Po prostu zazwyczaj nie kupuję drugi raz takich samych modeli. Poza tym jak napisałem wcześniej według mnie brakuje mu duszy. Zawiodło mnie w nim kilka drobiazgów, które dla mnie są znaczące. Może jakby trafił się jakiś egzemplarz poliftowy w bardzo ciekawej wersji to bym się nad nim zastanowił.
4,2
~Krzysiek
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Touring E91 2.0 320d 177KM 130kW
Posiadam trójkę od 2 lat. Samochód ma swoje wady i zalety. Wadą jest silnik 2.0D - trochę usterek miewa. Bagażnik dosyć mały. Zaletą jest oczywiście napęd na tył, który daje ogrom frajdy i zabawy. Prowadzenie samochodu to czysta przyjemność. Audi i Merc się chowają pod tym względem. W zakrętach klei się drogi. Nie buja na boki, można śmialo nim jeździć w góry i nie obawiać się mdłości (jak to bywa nawet w mercedesach). Jeśli nie zależy ci drogi użytkowniku na przyjemności ze sportowej jazdy (np. latanie bokiem) to nie kupuj bo będziesz żałował, ale jeśli jesteś żądny adrenaliny to BMW 3 jest świetnym kandydatem.
3,3
~Paweł
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Touring E91 2.0 320d 177KM 130kW
Za te pieniądze można mieć ciekawsze auto. Mam je prawie od nowości. Silnik (N47 - poczytajcie o jego wadach)mało pali ale nie przejedzie 200 tyś km, ponieważ wcześniej zerwie mu się łańcuch - wada materiałowa. Serwis zdiagnozował problem w moim aucie i zaproponował mi naprawę za 15 tyś PLN a samo auto jest warte 50 tyś - szok. Nie kupujcie auta z tym silnikiem. BMW robi teraz tandetę. Jeśli kogoś nie stać na nowe to lepiej nie ryzykować kupując auto używane - koszty usuwania awarii rujnują.
Średnie spalanie dla BMW Seria 3 E90-91-92-93 Touring E91 2.0 320d 177KM 130kW 2008-2013
6,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,9
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Touring E91 2.0 320d 177KM 130kW
Silnik mi osobiście bardzo pasuje. 177 KM pozwala na w miarę komfortową jazdę - na polskie drogi nic więcej nie potrzeba. Kultura pracy dobra, spalanie moim zdaniem bardzo dobre. Przy normalnej jeździe drogami krajowymi spalanie średnio 5,5 l. W mieście Wrocław w korkach potrafi pokazać 7-8 l. Najniższe spalanie jakie udało mi się osiągnąć przy jeździe 90km/h ciągłej bez wyprzedzania etc. to poniżej 5 litrów. Po kupnie wystarczy wymienić rozrząd (jeśli jeszcze nie był wymieniany) i cieszyć się jazdą przez kolejne tysiące km.
6,5
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Touring E91 2.0 320d 177KM 130kW
Samochód mega fajny. X-drive sprawdza się rewelacyjnie, moim zdaniem charakterystyka podobna do quattro. Opony ziomwe 16 cali 205, lato 225/40 R18. Zawieszenie oryginalny m-pakiet. Daje dużo frajdy z jazdy a spalanie rewelacja. Przy jezdzie autostradowej ok.7l. 160 km/h na prostym odcinku 6,5l. Ogólnie trzeba się bardzo starać i jechać dużo za szybko żeby zrobić wynik powyżej 7.5l. Skrzynia zestopniowana świetnie dopiero przy 170km/h pokazuje 3 tys obrotów! Ogólnie samochód rewelacja pali tyle co golf a jest pakowny, ładny i względnie tani w utrzymaniu. Pozdrawiam
6,6
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Touring E91 2.0 320d 177KM 130kW
Na pełnym baku w trasie składającej się w większości z dróg krajowych, wojewódzkich oraz ekspresowych spalanie wyniosło około 6,1 l/100km prędkości rzędu 110-140km/h skrzynia automat, dwie osoby plus bagaże i włączona klima. Przy jeździe w cyklu miejskim (miasto 60 tys. korków w zasadzie brak, jedynie cykle świetlne zmuszają do postoju) spalanie w granicach 7-8l/100km. Średnie spalanie wg komputera pokładowego można raczej włożyć między bajki (4,3l/100km) Ogólnie jak na taką masę, gabaryty auta oraz rodzaj skrzyni biegów spalanie oceniam jak bardzo niskie. SKRZYNIA AUTOMATYCZNA
Wygrzane uszczelki i węże plynu chlodzacego...
  • BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90 330Xi 258KM 190kW 2005-2010
  • układ chłodzenia
  • 243 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 5
hej ... dziele sie z wami bo sam korzystam z pomocy innych ... Wiekszosc uszczelek i wezy jest wygrzana pekaja to jak jazda na bombie :) ulatuje z nich plyn a ty tylko czekasz na znak na desce brak plynu chlodzacego aaaa. do wgladu 2 weze zlokalizowane zaraz pod chlodnica oleju, z lewej kruciec peka w srodku i oring robi sie twardy a nasz "grubasek" z prawej juz jest pekniety ale pekniecie chowa sie za fabrycznie zacisnietym pierscieniem od strony chlodnicy oleju(podstawa filtra) Rada zdemontowac od strony podstawy filtra i wsadzic palucha zapewne waz juz jest sparcialy od dolu do tego uwaga na zakladanie poniewaz blizko jest "kolo pasowe alternatora" :) Ps wczoraj stracilem caly plyn w 3 min zanim zakumalem - grozne przy ostrej jezdzie
4 komentarze
PRZEPLYWOMIERZ - MNIEJSZE SPALANIE, LEPSZA REAKCJA NA GAZ, LEPSZE OSIAGI
  • BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90 330Xi 258KM 190kW 2005-2010
  • instalacja elektryczna
  • 255 tys. km
hEJ Zaszalalem i mowie a wymiencie mi ten przeplywomierz:) i faktycznie stary to juz na wstepie przeklamywal wskazania i byl zdezelowany, wiec Orginalnie E90 2005 n52b30 jest OEM 7547822 nazwany czujnik temperatury powietrza koszt 350zl,
Problem rozwiązany
2 komentarze
ODMA i jej WężE
  • BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90 330Xi 258KM 190kW 2005-2010
  • silnik
  • 243 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 7
Nie 2
Wymiencie odme + weze Nie zalujcie weze sa twarde a odma zapchana ... producent przewiduje to na 100tys km a kto bogatszy niech co 3 wymiane oleju juz wymienia tylko odme badz czysci ... pzdro
2 komentarze
BMW Seria 3 E90-91-92-93 Touring E91