Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 E90-91-92-93 Touring E91 2.0 320d 163KM 120kW 2005-2010

Lata produkcji: 2005 – 2010
Segment: Klasa średnia
BMW Serii 3 – dynamiczna limuzyna. Tak postrzega ją większość osób, dlatego jeśli brać, to co najmniej benzynowe 2.0l o mocy 143KM i oznaczeniu 318i. Moc wydaje się niska w stosunku do pojemności, zupełnie tak, jakby inżynier, który projektował ten silnik myślał o swoim obiedzie zamiast o szałowych rozwiązaniach konstrukcyjnych. Jednak wystarczy przejechać kilkaset metrów, by zrozumieć, że ten motor jest dziwny - wydaje się znacznie mocniejszy niż jest w rzeczywistości, a jeśli to mało - można go też dostać w wersji 170-konnej. Dla poszukiwaczy mocniejszych doznań są rzędowe, 6-cylindrowe silniki o pojemności 3l. Najsłabszy ma 218KM, a najmocniejszy, bagatela 306 – są jednymi z najlepszych konstrukcji na rynku. Diesle też są niczego sobie. Już 2.0l o mocy 143KM pozwala cieszyć się z walorów jezdnych auta, ale jeśli posiadacie trochę więcej banknotów pochowanych w kieszeniach, to lepiej rozejrzeć się za motorami podchodzącymi pod 200KM. W ofercie znajdą się dwa takie – 2.0l 177KM i 3.0l 197KM. Są bardzo dynamiczne i posłuszne, a przy tym niedrogie w eksploatacji. Ten większy można dostać nawet z 286KM. Trzeba trochę na niego wyłożyć, ale kto powiedział, że emocje są tanie?
czytaj więcej
Powagosław
Najładniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by stało się tak wiele. Wszak niektórzy powiedzą, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
„Udało się” – rzekł człowiek do maszyny, którą stworzył. Maszyna pokiwałaby głową, gdyby ją miała. Za odpowiedź wystarczyło potakiwanie tłumu, który niczym echo, powtórzył: „Udało się”. „W końcu” – dodał ktoś, kto sądził, że to, co dobre w Serii 3 to już było. ~Luzacjusz
Produkowany od 2005 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1995 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 163 KM (120 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 340 Nm przy 2000-2750 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 17,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 84 x 90 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(93%)

Zalety

+ Układ jezdny + Wentylacja i ogrzewanie + Całokształt

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Stosunek jakość/cena - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wybrane oceny

4,5
~Archie Flow
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Touring E91 2.0 320d 163KM 120kW
Cudownie mi się z tym autem żyło. Lata 2009-2014. Gdyby nie kradzież, ten związek na pewno trwałby dłużej. Samochód zakupiony z przebiegiem niecałych 130 tys. km, przejechał bezproblemowo kolejnych 100k, służąc na wielu trasach, krajowych i zagranicznych. Kluczem oczywiście upolowanie wersji w odpowiedniej konfiguracji. Moje, przedliftowe (a więc niby z założenia brzydkie jak noc listopadowa) E91 z fabryki wyjechało w eleganckiej czerni, na najładniejszych felgach 17'', jakie były dostępne (Star Spoke 158, pamiętam do dziś ;)), ze sportowymi fotelami obitymi czarną skórą, systemem iDrive Professional, manualną skrzynią, lampami ksenonowymi i... plastikowymi listwami udającymi aluminium. ;) Last, but not least - miało zawieszenie z mPakietu (ale tylko zawieszenie, bez żadnych innych elementów, w tym i dekoru), co jest o tyle świetną sprawą, że auto dzięki temu prowadziło się i wyglądało znacznie lepiej (przyjemnie, nisko), nie krzycząc przy tym jednak, jakie to "wrrrr, nie jest szybkie i groźne". No cóż, nie jestem fanem wizualnych pakietów sportowych. ;)
4,8
~Maltheal
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Touring E91 2.0 320d 163KM 120kW
Bardzo Miłe Wrażenia! Kiedyś tylko Audi. Teraz żałuję, że tak późne zdecydowałem się na zakup BMW. Od marki odrzucał mnie stereotyp o kierowcach tej marki. Zlałem temat i zaryzykowałem. Wg mojej oceny miażdży Audi a4 (grupę VAG) jakością wykonania, prowadzeniem i silnikiem diesla. Plastiki się nie łuszczą, silniki są pewne, wygłuszenie jest fenomenalne! Wyposażenie naprawdę dobre. Wszystko działa jak należy. Zakochałem się w tym aucie. Wszędzie czuć duszę, moc marki i przywiązanie do tradycji. NIE BAĆ SIĘ!
4,4
~mercedesgdynia
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Touring E91 2.0 320d 163KM 120kW
Samochód z wraźnym sportowym charakterem. Wspaniałe zawieszenie dające wielką przyjemność z jazdy. Całości dopełnia najlepszy diesel na świecie. To nie przesada, wiele profesjonalnych testów to potwierdza. nigdy nie lubiłem BMW, lecz po pierwszej przejażdżce tym autem nie miałem wątpliwości, że muszę je mieć. Ma też kilka wad, lecz niewiele wpływają na całość oceny. Ergonomia nie jest najlepsza, ciężko np dosięgnąć do przycisków otwierania szyb. Kierownica jest troszkę za duża w stosunku do konsoli i zegarów. Uszczelki w drzwiach lubią lekko trzeszczeć. Poza tym - sama frajda z jazdy. Jeżeli zamienię auto to tylko na nowszą F30 lub F10.
Średnie spalanie dla BMW Seria 3 E90-91-92-93 Touring E91 2.0 320d 163KM 120kW 2005-2010
6,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,8
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Touring E91 2.0 320d 163KM 120kW
Auto mam od 2 lat. Oryginalnie 163km. Obecnie 195km. Auto bardzo oszczędne. Podkreśle że mówimy o płynnej jeździe dość dynamicznej ale bez szaleństw. Drogi lokalne do 100km/h okolice 4.8, drogi krajowe do 150 km/h okolice 6l. Miasto nie jest w stanie określić ale myślę że zakręci się w okolicach 8l. Dla mnie wychodzi średnie spalanie w granicach 5.7-6.2. auto jak na 200km bardzo żwawe i oszczędne. W mieście niestety musi spalić swoje. Obliczenia na podstawie tankowań. Komputer przekłamuje o 0.3l
6,1
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Touring E91 2.0 320d 163KM 120kW
Auto posiadam od miesiaca i jestem pod wielkim wrazeniem. Przy mocy 163km, ktora naprawde czuc spalanie jest niesamowite. W trasie przy 140km/h spala okolo 6.0l/100km. Przy osczednej jezdzie przy 100km/h udalo mi sie zejsc do 5.1. Auto ciche, trzymajace sie drogi, dobrze wyposazone. Jedynie brak schowkow w kabinie. Jezeli chodzi o serwis narazie nie mam potrzeby nic robic. Z tego co sie orientowalem to ceny podobne do auta tej klasy. Nie mowie o autoryzowanym serwisie. Do tej pory przez ostatnie 15 lat bylem wielbicielem Audi. Niestety na chwile obecna musze powiedziec ze zostaje wielbicielem BMW.
6,2
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Touring E91 2.0 320d 163KM 120kW
Auto po chipe I z zawieszeniem mtechnic, na trasie przy 170km spala 6,4 , jezdzilem wieloma samochodami w zadnym takiego niskiego nie mialem, moze focusem 1,6 disem 95KM z 6 biegowa skrzynia, w miescie srednio 7-8 litr, w zimie na bardzo krotkich odcinkach 3km wyszlo 11litr to bylo maxymalne
Wygrzane uszczelki i węże plynu chlodzacego...
  • BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90 330Xi 258KM 190kW 2005-2010
  • układ chłodzenia
  • 243 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 5
hej ... dziele sie z wami bo sam korzystam z pomocy innych ... Wiekszosc uszczelek i wezy jest wygrzana pekaja to jak jazda na bombie :) ulatuje z nich plyn a ty tylko czekasz na znak na desce brak plynu chlodzacego aaaa. do wgladu 2 weze zlokalizowane zaraz pod chlodnica oleju, z lewej kruciec peka w srodku i oring robi sie twardy a nasz "grubasek" z prawej juz jest pekniety ale pekniecie chowa sie za fabrycznie zacisnietym pierscieniem od strony chlodnicy oleju(podstawa filtra) Rada zdemontowac od strony podstawy filtra i wsadzic palucha zapewne waz juz jest sparcialy od dolu do tego uwaga na zakladanie poniewaz blizko jest "kolo pasowe alternatora" :) Ps wczoraj stracilem caly plyn w 3 min zanim zakumalem - grozne przy ostrej jezdzie
4 komentarze
PRZEPLYWOMIERZ - MNIEJSZE SPALANIE, LEPSZA REAKCJA NA GAZ, LEPSZE OSIAGI
  • BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90 330Xi 258KM 190kW 2005-2010
  • instalacja elektryczna
  • 255 tys. km
hEJ Zaszalalem i mowie a wymiencie mi ten przeplywomierz:) i faktycznie stary to juz na wstepie przeklamywal wskazania i byl zdezelowany, wiec Orginalnie E90 2005 n52b30 jest OEM 7547822 nazwany czujnik temperatury powietrza koszt 350zl,
Problem rozwiązany
2 komentarze
ODMA i jej WężE
  • BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90 330Xi 258KM 190kW 2005-2010
  • silnik
  • 243 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 7
Nie 2
Wymiencie odme + weze Nie zalujcie weze sa twarde a odma zapchana ... producent przewiduje to na 100tys km a kto bogatszy niech co 3 wymiane oleju juz wymienia tylko odme badz czysci ... pzdro
2 komentarze
BMW Seria 3 E90-91-92-93 Touring E91