Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 E90-91-92-93 Touring E91 2.0 318d 143KM 105kW 2005-2013

Lata produkcji: 2005 – 2013
Segment: Klasa średnia
BMW Serii 3 – dynamiczna limuzyna. Tak postrzega jÄ… wiÄ™kszość osób, dlatego jeÅ›li brać, to co najmniej benzynowe 2.0l o mocy 143KM i oznaczeniu 318i. Moc wydaje siÄ™ niska w stosunku do pojemnoÅ›ci, zupeÅ‚nie tak, jakby inżynier, który projektowaÅ‚ ten silnik myÅ›laÅ‚ o swoim obiedzie zamiast o szaÅ‚owych rozwiÄ…zaniach konstrukcyjnych. Jednak wystarczy przejechać kilkaset metrów, by zrozumieć, że ten motor jest dziwny - wydaje siÄ™ znacznie mocniejszy niż jest w rzeczywistoÅ›ci, a jeÅ›li to maÅ‚o - można go też dostać w wersji 170-konnej. Dla poszukiwaczy mocniejszych doznaÅ„ sÄ… rzÄ™dowe, 6-cylindrowe silniki o pojemnoÅ›ci 3l. NajsÅ‚abszy ma 218KM, a najmocniejszy, bagatela 306 – sÄ… jednymi z najlepszych konstrukcji na rynku. Diesle też sÄ… niczego sobie. Już 2.0l o mocy 143KM pozwala cieszyć siÄ™ z walorów jezdnych auta, ale jeÅ›li posiadacie trochÄ™ wiÄ™cej banknotów pochowanych w kieszeniach, to lepiej rozejrzeć siÄ™ za motorami podchodzÄ…cymi pod 200KM. W ofercie znajdÄ… siÄ™ dwa takie – 2.0l 177KM i 3.0l 197KM. SÄ… bardzo dynamiczne i posÅ‚uszne, a przy tym niedrogie w eksploatacji. Ten wiÄ™kszy można dostać nawet z 286KM. Trzeba trochÄ™ na niego wyÅ‚ożyć, ale kto powiedziaÅ‚, że emocje sÄ… tanie?
czytaj więcej
Powagosław
NajÅ‚adniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by staÅ‚o siÄ™ tak wiele. Wszak niektórzy powiedzÄ…, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~PowagosÅ‚aw
Luzacjusz
„UdaÅ‚o siÄ™” – rzekÅ‚ czÅ‚owiek do maszyny, którÄ… stworzyÅ‚. Maszyna pokiwaÅ‚aby gÅ‚owÄ…, gdyby jÄ… miaÅ‚a. Za odpowiedź wystarczyÅ‚o potakiwanie tÅ‚umu, który niczym echo, powtórzyÅ‚: „UdaÅ‚o siÄ™”. „W koÅ„cu” – dodaÅ‚ ktoÅ›, kto sÄ…dziÅ‚, że to, co dobre w Serii 3 to już byÅ‚o. ~Luzacjusz
Produkowany od 2005 do 2013 roku
Pojemność skokowa 1995 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 143 KM (105 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 320 Nm przy 1750-2500 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 90 x 84 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,2 /5 Åšrednia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(78%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Skrzynia biegów + Ergonomia

Wady

- Stosunek jakość/cena - Widoczność - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wybrane oceny

4,8
~KRAKUS 2
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Touring E91 2.0 318d 143KM 105kW
Jest to moje drugie BMW i w stosunku do poprzedniego E46 318d jest znacząca poprawa na plus. Zawieszenie poprawiono, komfort jazdy na plus, miejsca dla pasażerów i kierowcy- zwiększyło się na szerokość w stosunku do E46, wyciszenie za dobre ale minus duży zalicza za brak wnęki na koło rezerwowe oraz za mikroskopijny bagażnik. Przy takim przebiegu ORYGINALNYM oraz BEZWYPADKOWEJ wersji, plastki nie mają prawa skrzypieć . W moim aucie jest totalna cisza. Jedynie co zauważyłem, że lakier bezbarwny zaczyna punktowo łuszczyć się. Jest to efekt dużych temperatur i serwis BMW potwierdził mi , że to norma przy czarnym lakierze z tego rocznika. Ważna rzecz - kupować BMW tylko z pewnych rąk, znanym i dobrym stanie technicznym. W przeciwnym razie jak kupi ktoś "okazję" to może przeklinać i zafundować sobie skarbonkę bez dna
4,9
~Hawk
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Touring E91 2.0 318d 143KM 105kW
To już druga trójka E91 z silnikiem 2.0d 143KM i złego słowa nie dam powiedzieć. Jak dbasz tak masz, 51701156 sprzedałem z przebiegiem 225tys z czego sam zrobiłem 100tys i poza wymianami wynikającymi z eksploatacji nic się z autem nie działo. Obecna ma przebieg 166tys z czego u mnie 95tys i absolutnie żadnych problemów. Olej zmieniany co 13-15tys Max.
3,2
~aprox99
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Touring E91 2.0 318d 143KM 105kW
Powiem szczerze,szukałem samochodu klasy średniej,jechałem Avensis-2009r,nową laguną,bmw 3 i kupiłem mondeo Tdci-2009r.Bmw oprocz prestizu nic nie oferuje-chodzi mi głównie o uczucie podczas jazdy Myślałem że wysiądę i powiem:oh super.A jednak tak nie było.Laguna ma średnią ocene na Autocentrum 4,50 nie wiem czemu,najgorsze auto z tych czterech.Mondeo Tdci bije tę 3 we wszystkich kategoriach
Åšrednie spalanie dla BMW Seria 3 E90-91-92-93 Touring E91 2.0 318d 143KM 105kW 2005-2013
6,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,5
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Touring E91 2.0 318d 143KM 105kW
Auto jadąc 90km/h potrafi palić w okolicach 4 litrów na 100km. Zimą w mieście i korkach okolice 7,5 litra. W mieście w umiarkowanym ruchu okolo 6 litrów. W trasie przedstawia sie to tak - 100km/h 4,7l - 120km/h 5,4l - 140km/h 6,5l - 160km/h 7,5l. Wydaje mi sie że te 140KM to za mało żeby przyjemnie jezdzić w trasie. Elastyczność taka że 100-150km/h na 6 biegu to około 25 sekund, na 4 biegu to okolice 14 sekund, ale bez przesady żeby dieslem redukowac przy wyprzedzaniu na ekspresówce. Chyba jest to spowodowane tym że maksymalny moment obrotowy jest dostepny dopiero przy 3000 obr/min. Umawiam sie na mape silnika i wtedy mam nadzieje że poprawi sie elastyczność i spalanie przy wyższych predkościach spadnie bo na razie czuć że powyzej 140km/h samochód sie męczy.
5,6
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Touring E91 2.0 318d 143KM 105kW
Jeżdżę cały czas E91 Polska-Niemcy, auto jest bardzo oszczędne, prędkości 140-160 auto pali maksymalnie 5.6 l, najlepszy wynik jaki mi się udało osiągnąć to 4.9 ( bez korkow ). Silnik elastyczny, bezawaryjny. POLECAM!
5,1
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Touring E91 2.0 318d 143KM 105kW
Trasa Niemcy-Włochy-Polska około 3500km, w większości trasa 100km/h na 6 biegu, trochę gór, serpentyn, wiadomo jak to we Włoszech. 2 studentów, klimatyzacja, samochód załadowany po korek - wyszło 4,5l/100 wg komputera. Trasa Niemcy-Paryż, noc, puste auto, 2 studentów 100km/h 6 bieg wyszła średnia 3,9l/100. Prędkości oczywiście z gpsa.
Wygrzane uszczelki i węże plynu chlodzacego...
  • BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90 330Xi 258KM 190kW 2005-2010
  • ukÅ‚ad chÅ‚odzenia
  • 243 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 5
hej ... dziele sie z wami bo sam korzystam z pomocy innych ... Wiekszosc uszczelek i wezy jest wygrzana pekaja to jak jazda na bombie :) ulatuje z nich plyn a ty tylko czekasz na znak na desce brak plynu chlodzacego aaaa. do wgladu 2 weze zlokalizowane zaraz pod chlodnica oleju, z lewej kruciec peka w srodku i oring robi sie twardy a nasz "grubasek" z prawej juz jest pekniety ale pekniecie chowa sie za fabrycznie zacisnietym pierscieniem od strony chlodnicy oleju(podstawa filtra) Rada zdemontowac od strony podstawy filtra i wsadzic palucha zapewne waz juz jest sparcialy od dolu do tego uwaga na zakladanie poniewaz blizko jest "kolo pasowe alternatora" :) Ps wczoraj stracilem caly plyn w 3 min zanim zakumalem - grozne przy ostrej jezdzie
4 komentarze
PRZEPLYWOMIERZ - MNIEJSZE SPALANIE, LEPSZA REAKCJA NA GAZ, LEPSZE OSIAGI
  • BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90 330Xi 258KM 190kW 2005-2010
  • instalacja elektryczna
  • 255 tys. km
hEJ Zaszalalem i mowie a wymiencie mi ten przeplywomierz:) i faktycznie stary to juz na wstepie przeklamywal wskazania i byl zdezelowany, wiec Orginalnie E90 2005 n52b30 jest OEM 7547822 nazwany czujnik temperatury powietrza koszt 350zl,
Problem rozwiÄ…zany
2 komentarze
ODMA i jej WężE
  • BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90 330Xi 258KM 190kW 2005-2010
  • silnik
  • 243 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 7
Nie 2
Wymiencie odme + weze Nie zalujcie weze sa twarde a odma zapchana ... producent przewiduje to na 100tys km a kto bogatszy niech co 3 wymiane oleju juz wymienia tylko odme badz czysci ... pzdro
2 komentarze
BMW Seria 3 E90-91-92-93 Touring E91