Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 E90-91-92-93 Touring E91 2.0 316d 115KM 85kW 2010-2013

Lata produkcji: 2010 – 2013
Segment: Klasa średnia
BMW Serii 3 – dynamiczna limuzyna. Tak postrzega jÄ… wiÄ™kszość osób, dlatego jeÅ›li brać, to co najmniej benzynowe 2.0l o mocy 143KM i oznaczeniu 318i. Moc wydaje siÄ™ niska w stosunku do pojemnoÅ›ci, zupeÅ‚nie tak, jakby inżynier, który projektowaÅ‚ ten silnik myÅ›laÅ‚ o swoim obiedzie zamiast o szaÅ‚owych rozwiÄ…zaniach konstrukcyjnych. Jednak wystarczy przejechać kilkaset metrów, by zrozumieć, że ten motor jest dziwny - wydaje siÄ™ znacznie mocniejszy niż jest w rzeczywistoÅ›ci, a jeÅ›li to maÅ‚o - można go też dostać w wersji 170-konnej. Dla poszukiwaczy mocniejszych doznaÅ„ sÄ… rzÄ™dowe, 6-cylindrowe silniki o pojemnoÅ›ci 3l. NajsÅ‚abszy ma 218KM, a najmocniejszy, bagatela 306 – sÄ… jednymi z najlepszych konstrukcji na rynku. Diesle też sÄ… niczego sobie. Już 2.0l o mocy 143KM pozwala cieszyć siÄ™ z walorów jezdnych auta, ale jeÅ›li posiadacie trochÄ™ wiÄ™cej banknotów pochowanych w kieszeniach, to lepiej rozejrzeć siÄ™ za motorami podchodzÄ…cymi pod 200KM. W ofercie znajdÄ… siÄ™ dwa takie – 2.0l 177KM i 3.0l 197KM. SÄ… bardzo dynamiczne i posÅ‚uszne, a przy tym niedrogie w eksploatacji. Ten wiÄ™kszy można dostać nawet z 286KM. Trzeba trochÄ™ na niego wyÅ‚ożyć, ale kto powiedziaÅ‚, że emocje sÄ… tanie?
czytaj więcej
Powagosław
NajÅ‚adniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by staÅ‚o siÄ™ tak wiele. Wszak niektórzy powiedzÄ…, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~PowagosÅ‚aw
Luzacjusz
„UdaÅ‚o siÄ™” – rzekÅ‚ czÅ‚owiek do maszyny, którÄ… stworzyÅ‚. Maszyna pokiwaÅ‚aby gÅ‚owÄ…, gdyby jÄ… miaÅ‚a. Za odpowiedź wystarczyÅ‚o potakiwanie tÅ‚umu, który niczym echo, powtórzyÅ‚: „UdaÅ‚o siÄ™”. „W koÅ„cu” – dodaÅ‚ ktoÅ›, kto sÄ…dziÅ‚, że to, co dobre w Serii 3 to już byÅ‚o. ~Luzacjusz
Produkowany od 2010 do 2013 roku
Pojemność skokowa 1995 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 115 KM (85 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 260 Nm przy 1750-2500 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 17,0 : 1 : 1
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Ogólna ocena
3,9 /5 Åšrednia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 50% / przeciw: 50%

Zalety

+ Karoseria + Układ jezdny + Widoczność

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Wyciszenie - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

2,9
~Akhilesh
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Touring E91 2.0 316d 115KM 85kW
Dużo pierdół psuje klimat tego auta. Auto posiadam niecałe dwa lata. Jestem drugim właścicielem. Od początku serwisowane w tym samym ASO. Kontynuuję serwis w tym samym ASO. Samochód jest ładny i dobrze się prowadzi, auto jest bezwypadkowe. Wydaje mi się, że jest dość dobra blacha. Tyle z zalet ! W aucie jest słaby lakier (bardzo podatny na zarysowania). Strach się dotknąć, bo od samego patrzenia auto się rysuje. Jeżeli w szybkim tempie nie usuniemy np. ptasich odchodów mamy murowany "wżer". Kolejna sprawa sławne "koziołkowanie", a więc problemy podczas ruszania (szarpanie). Na forach pełno o tym informacji. Auto jest drogie i nie powinno być takich przypadłości. Następna rzecz to wtryski. Po 109 tys. km 4 wtryski poszły do regeneracji. Nawet nie pomyślę o paliwie z podrzędnej stacji, zawsze tylko Shell. Kolejna sprawa, głośna praca silnika. Jeżdżę w długie trasy i jest to bardzo męczące. Do tego stopnia, że marzę aby w końcu wysiąść z tego auta i odpocząć, bo uszy "więdną". Dodam że siedzenia są bardzo niewygodne. Po dłuższej trasie bolą plecy. Części dość drogie, bo przecież to BMW. Ogólnie auto porażka. Niewarte ceny, jaką trzeba za nie zapłacić. Hundai i inne tego typu w niczym nie są gorsze. Więc zastanawiam się po co przepłacać. Ja swoje BMW będę sprzedawał. Miałem różne auta, w tym też wcześniej BMW e46 330xi. Tamto BMW było ok. Obecne to zabawka, w której zastosowano awaryjne silniki, awaryjne sprzęgła itd.. BMW nie robi już dobrych aut. Tej marki nie biorę pod uwagę przy zakupie kolejnego auta. Dla mnie BMW już nie istnieje!
4,9
~nastrich
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Touring E91 2.0 316d 115KM 85kW
316d, 2.0, 116kM, 2010r, Auto ma przejechane 260 tys, z tego ja zrobiłem 120 tys i nie mam się do czego przyczepić.
Wygrzane uszczelki i węże plynu chlodzacego...
  • BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90 330Xi 258KM 190kW 2005-2010
  • ukÅ‚ad chÅ‚odzenia
  • 243 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 5
hej ... dziele sie z wami bo sam korzystam z pomocy innych ... Wiekszosc uszczelek i wezy jest wygrzana pekaja to jak jazda na bombie :) ulatuje z nich plyn a ty tylko czekasz na znak na desce brak plynu chlodzacego aaaa. do wgladu 2 weze zlokalizowane zaraz pod chlodnica oleju, z lewej kruciec peka w srodku i oring robi sie twardy a nasz "grubasek" z prawej juz jest pekniety ale pekniecie chowa sie za fabrycznie zacisnietym pierscieniem od strony chlodnicy oleju(podstawa filtra) Rada zdemontowac od strony podstawy filtra i wsadzic palucha zapewne waz juz jest sparcialy od dolu do tego uwaga na zakladanie poniewaz blizko jest "kolo pasowe alternatora" :) Ps wczoraj stracilem caly plyn w 3 min zanim zakumalem - grozne przy ostrej jezdzie
4 komentarze
PRZEPLYWOMIERZ - MNIEJSZE SPALANIE, LEPSZA REAKCJA NA GAZ, LEPSZE OSIAGI
  • BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90 330Xi 258KM 190kW 2005-2010
  • instalacja elektryczna
  • 255 tys. km
hEJ Zaszalalem i mowie a wymiencie mi ten przeplywomierz:) i faktycznie stary to juz na wstepie przeklamywal wskazania i byl zdezelowany, wiec Orginalnie E90 2005 n52b30 jest OEM 7547822 nazwany czujnik temperatury powietrza koszt 350zl,
Problem rozwiÄ…zany
2 komentarze
ODMA i jej WężE
  • BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90 330Xi 258KM 190kW 2005-2010
  • silnik
  • 243 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 7
Nie 2
Wymiencie odme + weze Nie zalujcie weze sa twarde a odma zapchana ... producent przewiduje to na 100tys km a kto bogatszy niech co 3 wymiane oleju juz wymienia tylko odme badz czysci ... pzdro
2 komentarze
BMW Seria 3 E90-91-92-93 Touring E91