Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 E90-91-92-93 Touring E91 2.0 320i 170KM 125kW 2009-2013

Lata produkcji: 2009 – 2013
Segment: Klasa średnia
BMW Serii 3 – dynamiczna limuzyna. Tak postrzega ją większość osób, dlatego jeśli brać, to co najmniej benzynowe 2.0l o mocy 143KM i oznaczeniu 318i. Moc wydaje się niska w stosunku do pojemności, zupełnie tak, jakby inżynier, który projektował ten silnik myślał o swoim obiedzie zamiast o szałowych rozwiązaniach konstrukcyjnych. Jednak wystarczy przejechać kilkaset metrów, by zrozumieć, że ten motor jest dziwny - wydaje się znacznie mocniejszy niż jest w rzeczywistości, a jeśli to mało - można go też dostać w wersji 170-konnej. Dla poszukiwaczy mocniejszych doznań są rzędowe, 6-cylindrowe silniki o pojemności 3l. Najsłabszy ma 218KM, a najmocniejszy, bagatela 306 – są jednymi z najlepszych konstrukcji na rynku. Diesle też są niczego sobie. Już 2.0l o mocy 143KM pozwala cieszyć się z walorów jezdnych auta, ale jeśli posiadacie trochę więcej banknotów pochowanych w kieszeniach, to lepiej rozejrzeć się za motorami podchodzącymi pod 200KM. W ofercie znajdą się dwa takie – 2.0l 177KM i 3.0l 197KM. Są bardzo dynamiczne i posłuszne, a przy tym niedrogie w eksploatacji. Ten większy można dostać nawet z 286KM. Trzeba trochę na niego wyłożyć, ale kto powiedział, że emocje są tanie?
czytaj więcej
Powagosław
Najładniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by stało się tak wiele. Wszak niektórzy powiedzą, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
„Udało się” – rzekł człowiek do maszyny, którą stworzył. Maszyna pokiwałaby głową, gdyby ją miała. Za odpowiedź wystarczyło potakiwanie tłumu, który niczym echo, powtórzył: „Udało się”. „W końcu” – dodał ktoś, kto sądził, że to, co dobre w Serii 3 to już było. ~Luzacjusz
Produkowany od 2009 do 2013 roku
Pojemność skokowa 1995 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 170 KM (125 kW) przy 6700 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 210 Nm przy 4250 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Średnica cylindra × skok tłoka 90 x 84 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Karoseria + Układ jezdny

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Silnik - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,4
~Hosse
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Touring E91 2.0 320i 170KM 125kW
Auto Super Fajne ale szczerze wole 318i 143KM dużo trwalsza wersja tego samego silnika a w dodatku jak dla mnie ważne!!! ekonomiczniejsza spalanie niższe o 35% niż w 170KM a co do różnicy w osiągach czy ja wiem nie są aż tak drastyczne tak że jeśli mogę doradzić to POLECAM TO AUTO!!! raczej w wersji 318i 143KM. Bo te 170kucy to aż tak różnicy nie robi wiem z własnego doświadczenia zanim się przesiadłem to oglądałem chyba ze 4 egzemplarze i aż załowałem że sprzedałem swoją 318stkę po za tymi mankamentami wszystko super
4,4
~simbabuej
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Touring E91 2.0 320i 170KM 125kW
jak każde auto BMW ma zalety i wady, w tym przypadku zalety przysłaniają wady w bardzo ciekawy sposób, bo co z tego, że nie ma wielkiego kopa skoro daje tak niesamowitą precyzję prowadzenia a zawieszenie jest nieziemsko pewne, że po jakimś czasie brak mocy przestaje przeszkadzać? co z tego, że wnętrze nie jest wzorem przestronności, skoro siedzi się w kokpicie a auto obejmuje kierowcę, fotel trzyma z każdej strony, w ręku grubaśna kierownica, drążek zmiany biegów chodzi mocnymi, krótkimi ruchami, a jeśli masz ochotę na relaks to pod prawym łokciem wygodny podłokietnik, a ze względu na tylny napęd i silne [nie znajduję lepszego słowa] zawieszenie pewnie utrzymuje przednie koła na kursie i można prowadzić na luzie jedną ręką [oczywiście tylko przy spacerowej jeździe!], to jest bardzo dobre auto, dobre opisuje tu stosunek zalet do wad, wszystko w BMW jest przemyślane i faktycznie stworzone dla tej firmowej przyjemności z jazdy, trudno to opisać, ale w tym BMW czuję się jak w idealnie dopasowanych sprężystych butach sportowych
4,5
~Damian S.
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Touring E91 2.0 320i 170KM 125kW
Jest to moje pierwsze BMW. Auto prezentuje się ładnie, charakterystyczny grill linia nadwozia zachwyciła mnie. Podoba mi się że zderzaki są lekko wyższe co ułatwia podjazdy do źle zaprojektowanych krawężników czy też zbyt szybkie przejechanie przez próg. Otwierana mała szyba klapy bagażnika wręcz rewelacja przy drobnych zakupach/ bagażach. Sam bagażnik też na dobrej linii bez wysiłku można załadować i rozładować.
Średnie spalanie dla BMW Seria 3 E90-91-92-93 Touring E91 2.0 320i 170KM 125kW 2009-2013
9,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,8
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Touring E91 2.0 320i 170KM 125kW
Zgodne z oczekiwaniami. Tylko raz czy dwa przekroczyłem średnią 10L (na cały bak). Zawsze tankuję do pełna i odwiedzam stację przeważnie już na rezerwie. Przy codziennym dojeżdżaniu do pracy (miasto+droga szybkiego ruchu) 9.6-9.9L. Spalanie zauważalnie większe przy oponach 225, mniejsze przy zimowych 205. Spalanie max odnotowane z box'em dachowym i jeździe na autostradzie z prędkością 160km/h i tempomatem. Spalanie min przy spokojnej, płynnej jeździe w warunkach zimowych (temp. -15 - -10st). Zapewne automat pożera sporą cześć tego paliwa, ale i tak wygoda posiadania go jest tego warta.
9,4
Liczba komentarzy: 1
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Touring E91 2.0 320i 170KM 125kW
w mieście niemożliwe jest niskie spalanie, natomiast w trasie można mieć naprawdę świetne osiągi przy bardzo spokojnej [ale nie wkurzającej] jeździe, jak na 6 cylindrów to naprawdę dobre wyniki, 90-100 kmh bez wyprzedzania [chyba że w ostateczności] trasa 400 kmh w tym 2 razy przejazd w dzień przez poznań i średnia 6,7l na 100 km, 280 km trasy z normalnym wyprzedaniem i prędkościami 90-120 spalanie średnie 7,5l na 100, zimą w mieście i 14l na 100 na krótkich odcinkach przy tegorocznych mrozach, ale w takich warunkach to i audi 1,6 pali 12l na 100, na drugim biegunie masakrycznie emerycka trasa 80-90 kmh, jazda za tirami, wyprzedanie tylko motorowerów i traktorów, i spalanie średnie 6,2l na 100!
8,4
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Touring E91 2.0 320i 170KM 125kW
Spalanie rewelacja (jeżdże na Pb98)-zgodnie z zaleceniami instrukcji. Przeglądy widaomo, jak to w BMW-liczyłem się z wydatkami. Choć poza przeglądami i wymianą cześci eksploatacyjnych-nic się nie dzieje, silnik naprawde bezwaryjny, nie to co popularne Diselki.
Wygrzane uszczelki i węże plynu chlodzacego...
  • BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90 330Xi 258KM 190kW 2005-2010
  • układ chłodzenia
  • 243 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 5
hej ... dziele sie z wami bo sam korzystam z pomocy innych ... Wiekszosc uszczelek i wezy jest wygrzana pekaja to jak jazda na bombie :) ulatuje z nich plyn a ty tylko czekasz na znak na desce brak plynu chlodzacego aaaa. do wgladu 2 weze zlokalizowane zaraz pod chlodnica oleju, z lewej kruciec peka w srodku i oring robi sie twardy a nasz "grubasek" z prawej juz jest pekniety ale pekniecie chowa sie za fabrycznie zacisnietym pierscieniem od strony chlodnicy oleju(podstawa filtra) Rada zdemontowac od strony podstawy filtra i wsadzic palucha zapewne waz juz jest sparcialy od dolu do tego uwaga na zakladanie poniewaz blizko jest "kolo pasowe alternatora" :) Ps wczoraj stracilem caly plyn w 3 min zanim zakumalem - grozne przy ostrej jezdzie
4 komentarze
PRZEPLYWOMIERZ - MNIEJSZE SPALANIE, LEPSZA REAKCJA NA GAZ, LEPSZE OSIAGI
  • BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90 330Xi 258KM 190kW 2005-2010
  • instalacja elektryczna
  • 255 tys. km
hEJ Zaszalalem i mowie a wymiencie mi ten przeplywomierz:) i faktycznie stary to juz na wstepie przeklamywal wskazania i byl zdezelowany, wiec Orginalnie E90 2005 n52b30 jest OEM 7547822 nazwany czujnik temperatury powietrza koszt 350zl,
Problem rozwiązany
2 komentarze
ODMA i jej WężE
  • BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90 330Xi 258KM 190kW 2005-2010
  • silnik
  • 243 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 7
Nie 2
Wymiencie odme + weze Nie zalujcie weze sa twarde a odma zapchana ... producent przewiduje to na 100tys km a kto bogatszy niech co 3 wymiane oleju juz wymienia tylko odme badz czysci ... pzdro
2 komentarze
BMW Seria 3 E90-91-92-93 Touring E91