Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 E90-91-92-93 Touring E91 2.0 320i 150KM 110kW 2005-2008

Lata produkcji: 2005 – 2008
Segment: Klasa średnia
BMW Serii 3 – dynamiczna limuzyna. Tak postrzega ją większość osób, dlatego jeśli brać, to co najmniej benzynowe 2.0l o mocy 143KM i oznaczeniu 318i. Moc wydaje się niska w stosunku do pojemności, zupełnie tak, jakby inżynier, który projektował ten silnik myślał o swoim obiedzie zamiast o szałowych rozwiązaniach konstrukcyjnych. Jednak wystarczy przejechać kilkaset metrów, by zrozumieć, że ten motor jest dziwny - wydaje się znacznie mocniejszy niż jest w rzeczywistości, a jeśli to mało - można go też dostać w wersji 170-konnej. Dla poszukiwaczy mocniejszych doznań są rzędowe, 6-cylindrowe silniki o pojemności 3l. Najsłabszy ma 218KM, a najmocniejszy, bagatela 306 – są jednymi z najlepszych konstrukcji na rynku. Diesle też są niczego sobie. Już 2.0l o mocy 143KM pozwala cieszyć się z walorów jezdnych auta, ale jeśli posiadacie trochę więcej banknotów pochowanych w kieszeniach, to lepiej rozejrzeć się za motorami podchodzącymi pod 200KM. W ofercie znajdą się dwa takie – 2.0l 177KM i 3.0l 197KM. Są bardzo dynamiczne i posłuszne, a przy tym niedrogie w eksploatacji. Ten większy można dostać nawet z 286KM. Trzeba trochę na niego wyłożyć, ale kto powiedział, że emocje są tanie?
czytaj więcej
Powagosław
Najładniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by stało się tak wiele. Wszak niektórzy powiedzą, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
„Udało się” – rzekł człowiek do maszyny, którą stworzył. Maszyna pokiwałaby głową, gdyby ją miała. Za odpowiedź wystarczyło potakiwanie tłumu, który niczym echo, powtórzył: „Udało się”. „W końcu” – dodał ktoś, kto sądził, że to, co dobre w Serii 3 to już było. ~Luzacjusz
Produkowany od 2005 do 2008 roku
Pojemność skokowa 1995 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 6200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 200 Nm przy 3600 obr/min
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(56%)

Zalety

+ Układ jezdny + Karoseria + Widoczność

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Skrzynia biegów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,5
~Diaku
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Touring E91 2.0 320i 150KM 110kW
Auto jest wykonane bardzo dobrze, choć pewne patenty są dziwne i ciężko zrobić coś samemu. Generalnie mogłoby być trochę żwawsze. Komfort jazdy jest bardzo wysoki. Spalanie w normie. Nie miałem większych problemów mechanicznych ale ceny części bywają z kosmosu (za pokrywę zaworów zapłaciłem 1100 zł, bo się obrobiła jakaś śrubka i trzeba było wymienić całą). Układ jezdny jest na prawdę bardzo dobry, auto jest twarde, nie męczy i inie usypia. Poleciłbym każdemu choć ostatnio jeździłem wersją z silnikiem 3.0 i stwierdzam, że jeśli miałbym kupić jeszcze raz to na pewno 2.5 lub 3.0 w benzynie.
4,5
~gonsior1991
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Touring E91 2.0 320i 150KM 110kW
po zakupie auto bralo olej 1l/1000km ,zmienilem olej na inny teraz praktycznie nie bierze nic.rowniez byl wyciek z pod pokrywy zaworow,wymienilem uszczelke pokrywy zaworow i jest sucho. autko chodzi cicho i fajnie sie prowadzi,jest dosc pojemne jak na swoja klase.ogolnie jestem zadowolony z zakupu.
4,0
~thx
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Touring E91 2.0 320i 150KM 110kW
Super prowadzenie (można naprawdę szybko "pójść w zakręt", bardzo duża precyzja układu jezdnego, wysoki komfort jazdy, dobra jakość materiałów wykończeniowych. Hamulce żyleta. Mechanicznie jest całkiem ok, choć oczywiście koszta naprawy są wyższe - w końcu to marka premium, więc tak być musi.
Średnie spalanie dla BMW Seria 3 E90-91-92-93 Touring E91 2.0 320i 150KM 110kW 2005-2008
10,1
l/100 km
10,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,8
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Touring E91 2.0 320i 150KM 110kW
Użytkowałem samochód tylko przez tydzień czasu, Spalanie po mieście 2km do pracy i z powrotem, troche kręcenia po mieście wychodziło 11l/100km. Średnia 9l to wtedy kiedy dołożyłem wyjazd za miasto 10km w jedna i spowrotem. Natomiast na trasie 70km wyszło 6,4 l/100km. Wynik uważam za rewelacyjny. Jak na benzyne jest rewelacja. Auto szybko się nagrzewa i spalanie spada w dół. Na dojazdach do pracy nie ma tragedii, poprzednie auto Omega 2.5V6 paliła 18l/100km . Prowadzenie, bajka. Bardzo dobre właściwości jezdne.
10,5
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Touring E91 2.0 320i 150KM 110kW
Średnia z 46 k km wynosi 11.55 łącznego zużycia benzyny i gazu (wychodzi mniej więcej 1.5l beny/100km) Na autostradzie jadąc że stała prędkością 130 km/h spali zazwyczaj równo 10 litrów gazu. Spokojna jazda "koło komina" w cyklu mieszanym to również około 10 litrów gazu plus benzyna do momentu przełączenia na gaz. Ogólnie to jakby nie jeździć to spali w sumie tak samo :)
8,0
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Touring E91 2.0 320i 150KM 110kW
Trasa 2500km Polska - Chorwacja - Polska = 7.7l/100km z klimatyzacją przez całą drogę. Na mieście zjeść lubi - średnio 10 - 10.5 litra. Nogę mam raczej ciężką. Szkoda, że auto nie ma większego zapasu mocy i trzeba je mocno kręcić, co niestety przekłada się na wyższe spalanie, bo reszta jest w tym samochodzie bajka (oprócz kosztów naprawy ;) ).
Wygrzane uszczelki i węże plynu chlodzacego...
  • BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90 330Xi 258KM 190kW 2005-2010
  • układ chłodzenia
  • 243 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 5
hej ... dziele sie z wami bo sam korzystam z pomocy innych ... Wiekszosc uszczelek i wezy jest wygrzana pekaja to jak jazda na bombie :) ulatuje z nich plyn a ty tylko czekasz na znak na desce brak plynu chlodzacego aaaa. do wgladu 2 weze zlokalizowane zaraz pod chlodnica oleju, z lewej kruciec peka w srodku i oring robi sie twardy a nasz "grubasek" z prawej juz jest pekniety ale pekniecie chowa sie za fabrycznie zacisnietym pierscieniem od strony chlodnicy oleju(podstawa filtra) Rada zdemontowac od strony podstawy filtra i wsadzic palucha zapewne waz juz jest sparcialy od dolu do tego uwaga na zakladanie poniewaz blizko jest "kolo pasowe alternatora" :) Ps wczoraj stracilem caly plyn w 3 min zanim zakumalem - grozne przy ostrej jezdzie
4 komentarze
PRZEPLYWOMIERZ - MNIEJSZE SPALANIE, LEPSZA REAKCJA NA GAZ, LEPSZE OSIAGI
  • BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90 330Xi 258KM 190kW 2005-2010
  • instalacja elektryczna
  • 255 tys. km
hEJ Zaszalalem i mowie a wymiencie mi ten przeplywomierz:) i faktycznie stary to juz na wstepie przeklamywal wskazania i byl zdezelowany, wiec Orginalnie E90 2005 n52b30 jest OEM 7547822 nazwany czujnik temperatury powietrza koszt 350zl,
Problem rozwiązany
2 komentarze
ODMA i jej WężE
  • BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90 330Xi 258KM 190kW 2005-2010
  • silnik
  • 243 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 7
Nie 2
Wymiencie odme + weze Nie zalujcie weze sa twarde a odma zapchana ... producent przewiduje to na 100tys km a kto bogatszy niech co 3 wymiane oleju juz wymienia tylko odme badz czysci ... pzdro
2 komentarze
BMW Seria 3 E90-91-92-93 Touring E91