Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90 330d 245KM 180kW 2008-2011

Lata produkcji: 2008 – 2011
Segment: Klasa średnia
BMW Serii 3 – dynamiczna limuzyna. Tak postrzega ją większość osób, dlatego jeśli brać, to co najmniej benzynowe 2.0l o mocy 143KM i oznaczeniu 318i. Moc wydaje się niska w stosunku do pojemności, zupełnie tak, jakby inżynier, który projektował ten silnik myślał o swoim obiedzie zamiast o szałowych rozwiązaniach konstrukcyjnych. Jednak wystarczy przejechać kilkaset metrów, by zrozumieć, że ten motor jest dziwny - wydaje się znacznie mocniejszy niż jest w rzeczywistości, a jeśli to mało - można go też dostać w wersji 170-konnej. Dla poszukiwaczy mocniejszych doznań są rzędowe, 6-cylindrowe silniki o pojemności 3l. Najsłabszy ma 218KM, a najmocniejszy, bagatela 306 – są jednymi z najlepszych konstrukcji na rynku. Diesle też są niczego sobie. Już 2.0l o mocy 143KM pozwala cieszyć się z walorów jezdnych auta, ale jeśli posiadacie trochę więcej banknotów pochowanych w kieszeniach, to lepiej rozejrzeć się za motorami podchodzącymi pod 200KM. W ofercie znajdą się dwa takie – 2.0l 177KM i 3.0l 197KM. Są bardzo dynamiczne i posłuszne, a przy tym niedrogie w eksploatacji. Ten większy można dostać nawet z 286KM. Trzeba trochę na niego wyłożyć, ale kto powiedział, że emocje są tanie?
czytaj więcej
Powagosław
Najładniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by stało się tak wiele. Wszak niektórzy powiedzą, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
„Udało się” – rzekł człowiek do maszyny, którą stworzył. Maszyna pokiwałaby głową, gdyby ją miała. Za odpowiedź wystarczyło potakiwanie tłumu, który niczym echo, powtórzył: „Udało się”. „W końcu” – dodał ktoś, kto sądził, że to, co dobre w Serii 3 to już było. ~Luzacjusz
Produkowany od 2008 do 2011 roku
Pojemność skokowa 2993 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 245 KM (180 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 520 Nm przy 1750-3000 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 24
Średnica cylindra × skok tłoka 90 x 84 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 6
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Silnik + Układ jezdny + Ergonomia

Wady

- Karoseria - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

4,3
~Michał
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Limuzyna E90 330d 245KM 180kW
Bardzo popularny model BMW w nie tak popularnej konfiguracji, która robi ogromną różnicę. Wszakże polskie ulice są obecnie pełne E90, które jest, bez wątpienia, dobrym samochodem, ale nie wystrzega się pewnych wad. Rozpatrując BMW jako czysto rodzinny pojazd służący do pragmatycznego przemieszczania się, ocena byłaby słaba. Passat lub Mondeo są znacznie większe i praktyczniejsze, Renault lub Citroen wygodniejsze, a Audi tańsze w utrzymaniu, ale decydując się na zakup BMW z 6 cylindrowym silnikiem te aspekty schodzą na dalszy plan. Największym atutem tego auta układ napędowy oraz to jak ten samochód jeździ, a to wszystko dotyczy przecież "śmierdzącego" diesla. BMW jest szybkie, świetnie się prowadzi, nadaje się doskonale w trasy, aczkolwiek jest raczej małe i niesie za sobą ryzyko nieco wyższych kosztów eksploatacji. Reasumując, BMW 330d LCI to usportowiony kompakt, który będzie doskonale służyć młodym osobom nieco bardziej zainteresowanych motoryzacją. Oczywiście do pierwszego zderzenia z latarnią lub drzewem.
4,5
~Hugo
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Limuzyna E90 330d 245KM 180kW
polecam, jezdzilem roznymi ale to autko... ciekaw jestem jak nowa 3. podejrzewam, ze tym pojezdze max rok. nastepna spowrotem piatka ale jak przejda choroby wieku dzieciecego.
4,6
~Łukasz
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Limuzyna E90 330d 245KM 180kW
Silnik elgencko pracuje zupelnie nie czuc go w kabinie. Dostarcza nie lada emocji Polecam. (Silnik)
Wygrzane uszczelki i węże plynu chlodzacego...
  • BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90 330Xi 258KM 190kW 2005-2010
  • układ chłodzenia
  • 243 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 5
hej ... dziele sie z wami bo sam korzystam z pomocy innych ... Wiekszosc uszczelek i wezy jest wygrzana pekaja to jak jazda na bombie :) ulatuje z nich plyn a ty tylko czekasz na znak na desce brak plynu chlodzacego aaaa. do wgladu 2 weze zlokalizowane zaraz pod chlodnica oleju, z lewej kruciec peka w srodku i oring robi sie twardy a nasz "grubasek" z prawej juz jest pekniety ale pekniecie chowa sie za fabrycznie zacisnietym pierscieniem od strony chlodnicy oleju(podstawa filtra) Rada zdemontowac od strony podstawy filtra i wsadzic palucha zapewne waz juz jest sparcialy od dolu do tego uwaga na zakladanie poniewaz blizko jest "kolo pasowe alternatora" :) Ps wczoraj stracilem caly plyn w 3 min zanim zakumalem - grozne przy ostrej jezdzie
4 komentarze
PRZEPLYWOMIERZ - MNIEJSZE SPALANIE, LEPSZA REAKCJA NA GAZ, LEPSZE OSIAGI
  • BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90 330Xi 258KM 190kW 2005-2010
  • instalacja elektryczna
  • 255 tys. km
hEJ Zaszalalem i mowie a wymiencie mi ten przeplywomierz:) i faktycznie stary to juz na wstepie przeklamywal wskazania i byl zdezelowany, wiec Orginalnie E90 2005 n52b30 jest OEM 7547822 nazwany czujnik temperatury powietrza koszt 350zl,
Problem rozwiązany
2 komentarze
ODMA i jej WężE
  • BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90 330Xi 258KM 190kW 2005-2010
  • silnik
  • 243 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 7
Nie 2
Wymiencie odme + weze Nie zalujcie weze sa twarde a odma zapchana ... producent przewiduje to na 100tys km a kto bogatszy niech co 3 wymiane oleju juz wymienia tylko odme badz czysci ... pzdro
2 komentarze
BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90