Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90 320d 177KM 130kW 2005-2010

Lata produkcji: 2005 – 2010
Segment: Klasa średnia
BMW Serii 3 – dynamiczna limuzyna. Tak postrzega ją większość osób, dlatego jeśli brać, to co najmniej benzynowe 2.0l o mocy 143KM i oznaczeniu 318i. Moc wydaje się niska w stosunku do pojemności, zupełnie tak, jakby inżynier, który projektował ten silnik myślał o swoim obiedzie zamiast o szałowych rozwiązaniach konstrukcyjnych. Jednak wystarczy przejechać kilkaset metrów, by zrozumieć, że ten motor jest dziwny - wydaje się znacznie mocniejszy niż jest w rzeczywistości, a jeśli to mało - można go też dostać w wersji 170-konnej. Dla poszukiwaczy mocniejszych doznań są rzędowe, 6-cylindrowe silniki o pojemności 3l. Najsłabszy ma 218KM, a najmocniejszy, bagatela 306 – są jednymi z najlepszych konstrukcji na rynku. Diesle też są niczego sobie. Już 2.0l o mocy 143KM pozwala cieszyć się z walorów jezdnych auta, ale jeśli posiadacie trochę więcej banknotów pochowanych w kieszeniach, to lepiej rozejrzeć się za motorami podchodzącymi pod 200KM. W ofercie znajdą się dwa takie – 2.0l 177KM i 3.0l 197KM. Są bardzo dynamiczne i posłuszne, a przy tym niedrogie w eksploatacji. Ten większy można dostać nawet z 286KM. Trzeba trochę na niego wyłożyć, ale kto powiedział, że emocje są tanie?
czytaj więcej
Powagosław
Najładniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by stało się tak wiele. Wszak niektórzy powiedzą, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
„Udało się” – rzekł człowiek do maszyny, którą stworzył. Maszyna pokiwałaby głową, gdyby ją miała. Za odpowiedź wystarczyło potakiwanie tłumu, który niczym echo, powtórzył: „Udało się”. „W końcu” – dodał ktoś, kto sądził, że to, co dobre w Serii 3 to już było. ~Luzacjusz
Produkowany od 2005 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1995 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 177 KM (130 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 350 Nm przy 1750-3000 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Średnica cylindra × skok tłoka 90 x 84 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 6
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(84%)

Zalety

+ Układ jezdny + Silnik + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Stosunek jakość/cena - Widoczność - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wybrane oceny

4,8
~Piotrek Tr
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Limuzyna E90 320d 177KM 130kW
Super samochód, na którym można polegać. Autko w miarę trzyma swoją cenę (wersja poliftowa wciąż w okolicach 30 tysięcy zł przez 3 lata) co świadczy o tym, że ciężko o coś lepszego z tego segmentu. Ekonomiczny silnik ze sportowym zacięciem. Świetna kultura pracy i długie przełożenia dające moc od dołu, sprawia wrażenie, że jedzie się benzyną ( z dużym momentem obrotowym ;) ) . Autko słucha się i prowadzi jak po szynach. Znakomity na średnie i dłuższe trasy. Problem z DPF nie występuje. Trzeba na czas zrobić kosztowną wymianę rozrządu (co 250k km) , natomiast łatwo zaoszczędzić dzięki niskiemu spalaniu.
4,4
~WojtekS2008
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Limuzyna E90 320d 177KM 130kW
Świetny samochód, jeżeli ktoś szuka takiego auta, polecam, służył jako 2gi w domu więc mała przestrzeń w środku nie była problemem. Dobre wyposażenie, ładny wygląd ale co najważniejsze... Radość z jazdy, nic dodać, nic ująć. Uwielbiałem jeździć tym samochodem. Napęd tył, manual i żwawy silnik (oczywiście po czasie chciałem mieć mocniejszy :) Trafiłem na fajny egzemplarz i to się zapewne odwdzięczyło. Jakość wykonania lepsza niż w nowszej BMW, którą teraz jeżdżę a to auto jest wyższej klasy. W e90 naprawdę się postarali. Uogólniając samochód stał się czymś w rodzaju zabawki małego chłopca który nie chciał się z nią rozstawać i za bardzo z nikim dzielić co by się nie zniszczyła. Jeżdżę teraz nowszymi konstrukcjami samochodów i jeden z nich to również BMW ale jak ktoś się zastanawia to polecam poszukać fajnego egzemplarza oscylującego przy 200KM i naprawdę nie ma się czego bać i nie będzie się żałować. Ja kupiłem go przypadkowo i dzięki niemu marka zrobiła na mnie takie wrażenie że do dziś BMW stoi w garażu, pomimo, że to już nie to samo :)
4,2
~Slivmaster
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Limuzyna E90 320d 177KM 130kW
Auto jest całkiem niezłe. Mój 10 letni egzemplarz trzyma się naprawdę ok. Jest dobre na długie trasy, gdzie po przejechaniu 1700 km (Polska-Anglia) wysiadam zmęczony drogą, ale nie jazdą! Bardziej komfortowe auto jakie użytkuje to tylko Q5 i służbowy Passat GT z 2017 roku. Trochę męcząca sztywna kierownica - wspomaganie nie chodzi lekko. Zawieszenie dość twarde, oczywiście świetne do „sportowej” jazdy ale jadąc przez Niemcy te 160-170 czuć każdą nierówność na autostradzie. Przy uchylonej szybie turbina fajnie brzmi. Jak na „dizla” to nie ma tragedii z głośnością w kabinie ale mogłoby być ciszej, nie będę marudził przy 290 tysiącach i oczekiwał cudów ale ogólnie chyba jestem przyzwyczajony do benzyny. Niestety BMW wszystko sprzedaje w pakietach, a poprzedni pierwszy właściciel nie wykupił możliwości składania tylnej kanapy, co denerwuje gdy trzeba więcej zapakować. Mega wkurzające. Z przodu dużo miejsca, tył troszkę gorzej. Dobra, bo to miał być całokształt a ja się rozpisuje... Te małe niedogodności to nic! Wszystko rekompensuje jak auto stoi zaparkowane a ja z kuchni popijając sobie kawkę na nie spoglądam... JAKIE, ONO, JEST PIĘKNE!!! Linia nadwozia, lampy, maska, tył. Pięknie to auto wyszło... tylko kolor biały z czarną skórą w środku.
Średnie spalanie dla BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90 320d 177KM 130kW 2005-2010
6,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,9
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Limuzyna E90 320d 177KM 130kW
spalanie oceniam na podstawie jazdy na autostradzie.jezdze,jak do tej pory,ok 95% po autostradzie,a reszta po miescie. moja jazda jest raczej spokojna,w granicach 110-130km/h.zwykle jezdze sam i bez prawie niczego w bagazniku,uwazam z dodawaniam gazu,hamuje silnikiem itd itd. raczej jezdze oszczednie(zdarza sie czasami,ze przycisne mu ile sie da,ale nie za czesto-oczywiscie mam na uwadze to,zeby go nei zamulic, dpf i te sprawy ... )uzywam paliwa z shell´a i oleju castroll´a. to wszystko sprawia,ze spalanie moje nie jest za wielkie.ostatnio kupilem opony zimowe nokian wr a3,sprawdzalem ich specyfikacje i niestety ich opory toczenia nie sa za male....moze stad ta roznica w spalaniu? ... ale te 0.3l/100 duzo nie jest,a auto hamuje na makrym i sliskim bez problemu.ogolnie porownujac do starego auta,spalanie spadlo o pol litra na sto ... oby sie nie psulo i bedzie git :) pzdr!
6,1
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Limuzyna E90 320d 177KM 130kW
Spalanie to zdecydowanie najlepsza strona tego auta. Przy 177km i 350nm nie ma problemu żeby uzyskać spalanie poniżej 5l/100km na trasie (przy prędkościach 100-120 kmh), w mieście dużo zależy od stylu jazdy. Mi w Warszawie wychodzi ok. 7,5 ale poruszam się w większości po centrum.
6,7
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Limuzyna E90 320d 177KM 130kW
fenomenalny stosunek spalania do szybkości przemieszczania się, przy bardzo dynamicznej jeździe w trasie (bardzo częste wyprzedzanie z gazem do podłogi na 3 / 4 biegu, prędkości bardzo przekraczające formalnie dozwolone) auto spalało ok 6,4 l / 100 km (przy podobnym stylu jazdy w trasie Audi A4 2.0 T 200 KM automat paliło średnio około 14 - 15 l / 100 km !!!), emeryt na jednym baku (60l) w trasie przejedzie nawet ponad 1100 km
Wygrzane uszczelki i węże plynu chlodzacego...
  • BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90 330Xi 258KM 190kW 2005-2010
  • układ chłodzenia
  • 243 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 5
hej ... dziele sie z wami bo sam korzystam z pomocy innych ... Wiekszosc uszczelek i wezy jest wygrzana pekaja to jak jazda na bombie :) ulatuje z nich plyn a ty tylko czekasz na znak na desce brak plynu chlodzacego aaaa. do wgladu 2 weze zlokalizowane zaraz pod chlodnica oleju, z lewej kruciec peka w srodku i oring robi sie twardy a nasz "grubasek" z prawej juz jest pekniety ale pekniecie chowa sie za fabrycznie zacisnietym pierscieniem od strony chlodnicy oleju(podstawa filtra) Rada zdemontowac od strony podstawy filtra i wsadzic palucha zapewne waz juz jest sparcialy od dolu do tego uwaga na zakladanie poniewaz blizko jest "kolo pasowe alternatora" :) Ps wczoraj stracilem caly plyn w 3 min zanim zakumalem - grozne przy ostrej jezdzie
4 komentarze
PRZEPLYWOMIERZ - MNIEJSZE SPALANIE, LEPSZA REAKCJA NA GAZ, LEPSZE OSIAGI
  • BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90 330Xi 258KM 190kW 2005-2010
  • instalacja elektryczna
  • 255 tys. km
hEJ Zaszalalem i mowie a wymiencie mi ten przeplywomierz:) i faktycznie stary to juz na wstepie przeklamywal wskazania i byl zdezelowany, wiec Orginalnie E90 2005 n52b30 jest OEM 7547822 nazwany czujnik temperatury powietrza koszt 350zl,
Problem rozwiązany
2 komentarze
ODMA i jej WężE
  • BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90 330Xi 258KM 190kW 2005-2010
  • silnik
  • 243 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 7
Nie 2
Wymiencie odme + weze Nie zalujcie weze sa twarde a odma zapchana ... producent przewiduje to na 100tys km a kto bogatszy niech co 3 wymiane oleju juz wymienia tylko odme badz czysci ... pzdro
2 komentarze
BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90