Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90 320d 163KM 120kW 2005-2010

Lata produkcji: 2005 – 2010
Segment: Klasa średnia
BMW Serii 3 – dynamiczna limuzyna. Tak postrzega ją większość osób, dlatego jeśli brać, to co najmniej benzynowe 2.0l o mocy 143KM i oznaczeniu 318i. Moc wydaje się niska w stosunku do pojemności, zupełnie tak, jakby inżynier, który projektował ten silnik myślał o swoim obiedzie zamiast o szałowych rozwiązaniach konstrukcyjnych. Jednak wystarczy przejechać kilkaset metrów, by zrozumieć, że ten motor jest dziwny - wydaje się znacznie mocniejszy niż jest w rzeczywistości, a jeśli to mało - można go też dostać w wersji 170-konnej. Dla poszukiwaczy mocniejszych doznań są rzędowe, 6-cylindrowe silniki o pojemności 3l. Najsłabszy ma 218KM, a najmocniejszy, bagatela 306 – są jednymi z najlepszych konstrukcji na rynku. Diesle też są niczego sobie. Już 2.0l o mocy 143KM pozwala cieszyć się z walorów jezdnych auta, ale jeśli posiadacie trochę więcej banknotów pochowanych w kieszeniach, to lepiej rozejrzeć się za motorami podchodzącymi pod 200KM. W ofercie znajdą się dwa takie – 2.0l 177KM i 3.0l 197KM. Są bardzo dynamiczne i posłuszne, a przy tym niedrogie w eksploatacji. Ten większy można dostać nawet z 286KM. Trzeba trochę na niego wyłożyć, ale kto powiedział, że emocje są tanie?
czytaj więcej
Powagosław
Najładniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by stało się tak wiele. Wszak niektórzy powiedzą, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
„Udało się” – rzekł człowiek do maszyny, którą stworzył. Maszyna pokiwałaby głową, gdyby ją miała. Za odpowiedź wystarczyło potakiwanie tłumu, który niczym echo, powtórzył: „Udało się”. „W końcu” – dodał ktoś, kto sądził, że to, co dobre w Serii 3 to już było. ~Luzacjusz
Produkowany od 2005 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1995 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 163 KM (120 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 340 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 17,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 84 x 90 mm
Zapłon samoczynny
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(89%)

Zalety

+ Układ jezdny + Silnik + Karoseria

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

3,3
~Wojciech
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Limuzyna E90 320d 163KM 120kW
Mam mieszane odczucia. Uwielbiałem to auto, choć co chwilę coś się z nim działo. Uważam że auta premium trzeba sprzedawać jak najszybciej jak coś zaczyna się dziać. A ponadto ta konstrukcja ma teraz prawie 15 lat. Jak chcesz mieć wydatki to kupuj. Ja sprzedałem swojego dużo za późno. I nikt mi nie powie że największą wadą bmw to poprzedni właściciel, bo ja wlałem w to auto naprawdę dużo pieniędzy, ale zawsze zaskoczyło mnie jakaś inną pierdołą o której bym proaktywnie nie pomyślał. Ma po prostu swoje lata i będzie się sypać. Koniec.
4,6
~heronimo
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Limuzyna E90 320d 163KM 120kW
Miałem wielki dylemat przed zakupem auta. Początkowo szukałem czegoś nie drogiego i taniego w utrzymaniu ale ostatecznie stwierdziłem ,że jak już mam wydawać pieniądze to lepiej trochę więcej tak ,żeby auto sprawiało radość z jazdy. Nigdy nie miałem wcześniej bmw ale słyszałem od znajomych wiele opinii, że jeżeli szukam czegoś co zapewni emocje w czasie jazdy to właśnie auta producenta z Bawarii. Kupiłem i się nie zawiodłem. Jeździ się naprawdę przyjemnie i gdy będę kupował kolejny samochód to będę miał o jeden dylemat mniej - marka. Szczerze polecam osobom, które się wahają. Wyższą cenę rekompensuje przyjemność z użytkowania.
3,9
~Termistor
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Limuzyna E90 320d 163KM 120kW
Na rynku wtórnym ciężko o dobry egzemplarz z jasną i pełną historią serwisową. Po 6 miesiącach poszukiwań znalazłem model z polskiego salonu z pełną historią z ASO. Niestety za taki model musiałem dać kilka ładnych tysięcy więcej niż średnia cena rynkowa. Pierwsze miesiące wszystko świetnie. Wrażenia z jazdy znakomite! Prowadzenie tego auta to sama przyjemność. Dla porównania mercedesa tej samej klasy prowadzi się dużo gorzej (nie czuć takiej precyzji i "połączenia z drogą" jak w BMW). Tak czy inaczej po kilku tysiącach pojawiły się problemy. Największym z nich była awaria turbospreżarki (już trzecia w ciągu 175 tys!). Okazało się, że mimo regularnych serwisów stan układu dolotowego powietrza był dramatyczny (wszędzie smoła), zawór EGR i odma również cały zasmolony (w ASO chyba udawali, że wymieniali filtry...) Polecam po kupnie auta bez względu na historię serwisową wymienić wszystkie filtry, płyny i sprawdzić czystość układów olejowego, powietrza i paliwowego. Kolejnym problemem okazały się wtryskiwacze - auto zaczęło głośniej chodzić i więcej palić. Ale to też jest jedna z bolączek tego silnika - szczególnie w okolicy 200 tys. Generalnie polecam, ale kupując auto trzeba się przygotować na początkowy a później regularny serwis.
Średnie spalanie dla BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90 320d 163KM 120kW 2005-2010
6,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,1
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Limuzyna E90 320d 163KM 120kW
Skrzynia automatyczna, podane dane po remapie silnika na 192KM i 390 NM, dodam że przed modyfikacją co ciekawe spalanie w mieście było delikatnie wyższe w trasie nic się nie zmieniło. Miasto 100% Warszawa dojazdy do pracy 2x19km plus dojazdy do sklepów maksymalnie 3-10 km co rano korki na około 20 min– lato 7,4 l/100 zima 7,8 l/100. Trasa Warszawa – Jelenia góra 980km 2 osoby plus bagaże 150 km/h 5,5 l/100, 130 km/h 5,3 l/100. Trasa Warszawa - Mikołajki 800km 5 osób plus bagaże 20% trasa 140 km/h reszta krajówki i zabudowany 6 l/100. Trójka z tym silnikiem jest naprawdę oszczędna była by jeszcze bardziej gdyby był to manual szczególnie w mieście około 1l/100 mniej. Jak na auto 1500 kg 192KM mega elastyczność i frajdę z jazdy to wynik rewelacyjny.
8,3
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Limuzyna E90 320d 163KM 120kW
Panie i Panowie, mam E90 2007r sedan 163KM automat. Nie wierzcie w bajki ze ten samochod pali średnio 6,5 litra. Na początku w mieście potrafil mi spalić 13.5l a jeźziłem bardzo spokojnie. Okazało się że duuuużo ekonomiczniej jest szybko przyspieszyć do 50-60 i utrzymywać prędkość niż caly czas powoli rozpędzać auto. Przejdźmy do konkretów: W trasie najmniej ile mi pokazal komputer to było 4,8 tyle że jechałem jak 90letni dziadek. Na dystrybutorze wtedy wyszło 5,2. W mieście maksymalnie 11,9 na komputerze a 13,5 na dystrybutorze ale to mozna pominac. W tej chwili w mieście komputer pokazuje okolo 8,5-9 a w rzeczywistości wychodzi 10litrów. Średnie spalanie z ostatnich 2000km na komputerze to 8.3 czyli w rzeczywistosci wyjdzie 9 bo komputer mi zaniza. I jeżdzę normalnie = czasem wolno, czasem szybko a głównie tak jak inni. Termostaty mam ok, samochód nagrzewa się dobrze. Średnie spalanie w automacie = 9 i mniej raczej nie bedziecie mieli. Dane techniczne mowia ze automat srednio pali 6.9 a manual 5.9. Koła mam standardowe czyli 205/55/16
6,9
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Limuzyna E90 320d 163KM 120kW
Spalanie okej, jeżdzę autem od 2 tygodni, po kupnie wracalem autostradą to przy prędkościach 160-180 spalanie 6,4 na odcinku 300km. Na codzień poruszam się autem po mieście, spalanie wynosi 7,3 tylko że robie krótkie odcinki (maks 15 kilometrów ) i jeżdzę dość dynamicznie. Wynik jest zadowalający biorąc pod uwagę frajdę z jazdy.
Wygrzane uszczelki i węże plynu chlodzacego...
  • BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90 330Xi 258KM 190kW 2005-2010
  • układ chłodzenia
  • 243 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 5
hej ... dziele sie z wami bo sam korzystam z pomocy innych ... Wiekszosc uszczelek i wezy jest wygrzana pekaja to jak jazda na bombie :) ulatuje z nich plyn a ty tylko czekasz na znak na desce brak plynu chlodzacego aaaa. do wgladu 2 weze zlokalizowane zaraz pod chlodnica oleju, z lewej kruciec peka w srodku i oring robi sie twardy a nasz "grubasek" z prawej juz jest pekniety ale pekniecie chowa sie za fabrycznie zacisnietym pierscieniem od strony chlodnicy oleju(podstawa filtra) Rada zdemontowac od strony podstawy filtra i wsadzic palucha zapewne waz juz jest sparcialy od dolu do tego uwaga na zakladanie poniewaz blizko jest "kolo pasowe alternatora" :) Ps wczoraj stracilem caly plyn w 3 min zanim zakumalem - grozne przy ostrej jezdzie
4 komentarze
PRZEPLYWOMIERZ - MNIEJSZE SPALANIE, LEPSZA REAKCJA NA GAZ, LEPSZE OSIAGI
  • BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90 330Xi 258KM 190kW 2005-2010
  • instalacja elektryczna
  • 255 tys. km
hEJ Zaszalalem i mowie a wymiencie mi ten przeplywomierz:) i faktycznie stary to juz na wstepie przeklamywal wskazania i byl zdezelowany, wiec Orginalnie E90 2005 n52b30 jest OEM 7547822 nazwany czujnik temperatury powietrza koszt 350zl,
Problem rozwiązany
2 komentarze
ODMA i jej WężE
  • BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90 330Xi 258KM 190kW 2005-2010
  • silnik
  • 243 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 7
Nie 2
Wymiencie odme + weze Nie zalujcie weze sa twarde a odma zapchana ... producent przewiduje to na 100tys km a kto bogatszy niech co 3 wymiane oleju juz wymienia tylko odme badz czysci ... pzdro
2 komentarze
BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90