Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90 318d 143KM 105kW 2005-2011

Lata produkcji: 2005 – 2011
Segment: Klasa średnia
BMW Serii 3 – dynamiczna limuzyna. Tak postrzega ją większość osób, dlatego jeśli brać, to co najmniej benzynowe 2.0l o mocy 143KM i oznaczeniu 318i. Moc wydaje się niska w stosunku do pojemności, zupełnie tak, jakby inżynier, który projektował ten silnik myślał o swoim obiedzie zamiast o szałowych rozwiązaniach konstrukcyjnych. Jednak wystarczy przejechać kilkaset metrów, by zrozumieć, że ten motor jest dziwny - wydaje się znacznie mocniejszy niż jest w rzeczywistości, a jeśli to mało - można go też dostać w wersji 170-konnej. Dla poszukiwaczy mocniejszych doznań są rzędowe, 6-cylindrowe silniki o pojemności 3l. Najsłabszy ma 218KM, a najmocniejszy, bagatela 306 – są jednymi z najlepszych konstrukcji na rynku. Diesle też są niczego sobie. Już 2.0l o mocy 143KM pozwala cieszyć się z walorów jezdnych auta, ale jeśli posiadacie trochę więcej banknotów pochowanych w kieszeniach, to lepiej rozejrzeć się za motorami podchodzącymi pod 200KM. W ofercie znajdą się dwa takie – 2.0l 177KM i 3.0l 197KM. Są bardzo dynamiczne i posłuszne, a przy tym niedrogie w eksploatacji. Ten większy można dostać nawet z 286KM. Trzeba trochę na niego wyłożyć, ale kto powiedział, że emocje są tanie?
czytaj więcej
Powagosław
Najładniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by stało się tak wiele. Wszak niektórzy powiedzą, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
„Udało się” – rzekł człowiek do maszyny, którą stworzył. Maszyna pokiwałaby głową, gdyby ją miała. Za odpowiedź wystarczyło potakiwanie tłumu, który niczym echo, powtórzył: „Udało się”. „W końcu” – dodał ktoś, kto sądził, że to, co dobre w Serii 3 to już było. ~Luzacjusz
Produkowany od 2005 do 2011 roku
Pojemność skokowa 1995 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 143 KM (105 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 300 Nm przy 1750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 16,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 84 x 90 mm
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(93%)

Zalety

+ Układ jezdny + Ergonomia + Silnik

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Bezawaryjność (poważne usterki) - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wybrane oceny

4,5
~nielubiefina
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Limuzyna E90 318d 143KM 105kW
Jest to znakomite auto. Dopracowane pod wieloma względami. Napęd dający dużo radości. Auto prowadzi się znakomicie, jest zwarte, po prostu je czuć. Silnik można bez problemu chipować, co jest dużym plusem. Wtedy auto ożywa. Wnętrze jest solidne i przemyślane. Widać, że ktoś przysiedział przy systemie multimedialnym. Konkurencja ma daleko do niego. Największą wadą są standardowe problemy takich diseli. 200k należy wymienić rozrząd, choć jest na łańcuchu, a cały rozrząd znajduję się z tyłu (od strony grodziowej). Koszty takiej operacji wymiany są olbrzymie. Jeśli jest ktoś przygotowany na bolączki typowe dla silników wysokoprężnych, to auto można serdecznie polecić.
4,5
~Pawel
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Limuzyna E90 318d 143KM 105kW
Po 2 latach i przejechaniu ponad 80 tys. - moja opinia: bardzo dobry samochód. W stosunku do poprzednika (z Hondy byłem zadowolony, ale samochód został skradziony - zakup BMW trochę z konieczności) ma liczne udogodnienia, które są bardzo użyteczne. Mimo, że Honda była nowym modelem - zakup w 2008 roku, nie mogłem zamówić skrętnych ksenonów, dostępu "bezkluczykowego" itp. BMW jako "urządzenie" jest bardziej dopracowane (nawigacja, obsługa telefonu i muzyki, oświetlenie wewnątrz i zewnętrzne). Komfort jazdy bardzo duży, dobra skrzynia biegów (aut 6-cio biegowy), dobra klimatyzacja (wydajna i precyzyjna), niezłe nagłośnienie, oszczędny silnik, długie okresy między wymianą oleju. Minusy: obawy o niezawodność - konieczność wymiany rozrządu po 60 tys. (na szczęście gwarancja), dość szybkie zużycie opon (ząbkowanie). Tylny napęd to plus i minus - dobre warunki - jazda marzenie, kiedy warunki są trudne trzeba pamiętać o redukcji szybkości (albo poćwiczyć wcześniej kontrolowany poślizgi), zimą czasami ciężko wyjechać z miejsc, skąd auta przednionapędowe wyjeżdżają bez większych problemów.
4,3
~Xrccis
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Limuzyna E90 318d 143KM 105kW
Pojazd całkiem dobrze wykonany jeśli chodzi o wnętrze. Gorzej z komfortem jazdy (twarde, powiedziałbym że pół-sportowe zawieszenie do którego nie każdy się przyzwyczai. Lecz na autostradzie samochód płynie i to z pokaźnymi prędkościami. VMAX to równe 220km/h z dobrymi wiatrami i z górki da się jechać 240km/h.
Średnie spalanie dla BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90 318d 143KM 105kW 2005-2011
6,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,7
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Limuzyna E90 318d 143KM 105kW
Najmniej udało mi się spalić w zimę w wielkiej zamieci na trasie Grudziądz -> Koszalin (przyśpieszałem samym momentem) i wyszło 3,9L przy 70km/h-90km/h także uwierzcie, że i tak niskie spalanie da się osiągnąć. W mieście mam zazwyczaj 5,6L a poza miastem przy ostrym pałowaniu 6,5L (140km/h - 160km/h) a przy 200km/h pali równiutkie 10L na autostradzie na tempomacie. W trasie przy prędkości 90km/h - 120km/h pali około 5,2L. Pamiętajcie że wszystko zależy od kierowcy i umiejętnego posługiwania się biegami oraz lekkiego hamowania silnikiem. Ciekawostka: na wstecznym po wyzerowaniu spalania i ruszeniu pali 40L na wstecznym pod górke ^^
6,4
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Limuzyna E90 318d 143KM 105kW
Minimalne spalanie 4,7 l/100km na trasie 300 km, prędkość do 100km/h. Maksymalne spalanie 8,5- zatłoczone bardzo duże miasto na krótkich odcinkach, z jazdą w godzinach szczytu.. (dla uzmysłowienia- przejechanie 5km odcinka zajmuje czasem 45-60minut= pomyślcie!) Średnie spalanie w okolicach 6.0 (+/- 0.4) jest przy przejazdach mieszanych- start z miasta + odcinek autostradowy + "normalna" droga. Jazda zdecydowanie dynamiczna, z częstym wyprzedzaniem. Jeśli chodzi o autostrady po których auto dużo jeździ- przy prędkości 140 km/h spalanie=6.0; przy prędkości 170 i momentami większych spalanie=6.6. FENOMENALNIE!! Przy delikatnym obchodzeniu się gazem nie ma problemu w osiąganiu spalania na poziomie 5,5 l/100 km w codziennej jeździe.. (oczywiście nie w dużym mieście) Wszystkie moje wyniki są przy ciągle WŁĄCZONEJ klimatyzacji niezależnie od pory roku. Autem jestem zachwycony (nie tylko ze względu na niskie spalanie).
7,2
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Limuzyna E90 318d 143KM 105kW
W miescie przy dość dynamicznej jeździe pali 11l/100, trasa do 90 okolo 5/100, 120 to 6/100 przy wlaczonej stale klimatyzacji opony 225/40/18. Moim zdaniem dosyc spore spalanie biorac pod uwage dostepna moc
Wygrzane uszczelki i węże plynu chlodzacego...
  • BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90 330Xi 258KM 190kW 2005-2010
  • układ chłodzenia
  • 243 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 5
hej ... dziele sie z wami bo sam korzystam z pomocy innych ... Wiekszosc uszczelek i wezy jest wygrzana pekaja to jak jazda na bombie :) ulatuje z nich plyn a ty tylko czekasz na znak na desce brak plynu chlodzacego aaaa. do wgladu 2 weze zlokalizowane zaraz pod chlodnica oleju, z lewej kruciec peka w srodku i oring robi sie twardy a nasz "grubasek" z prawej juz jest pekniety ale pekniecie chowa sie za fabrycznie zacisnietym pierscieniem od strony chlodnicy oleju(podstawa filtra) Rada zdemontowac od strony podstawy filtra i wsadzic palucha zapewne waz juz jest sparcialy od dolu do tego uwaga na zakladanie poniewaz blizko jest "kolo pasowe alternatora" :) Ps wczoraj stracilem caly plyn w 3 min zanim zakumalem - grozne przy ostrej jezdzie
4 komentarze
PRZEPLYWOMIERZ - MNIEJSZE SPALANIE, LEPSZA REAKCJA NA GAZ, LEPSZE OSIAGI
  • BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90 330Xi 258KM 190kW 2005-2010
  • instalacja elektryczna
  • 255 tys. km
hEJ Zaszalalem i mowie a wymiencie mi ten przeplywomierz:) i faktycznie stary to juz na wstepie przeklamywal wskazania i byl zdezelowany, wiec Orginalnie E90 2005 n52b30 jest OEM 7547822 nazwany czujnik temperatury powietrza koszt 350zl,
Problem rozwiązany
2 komentarze
ODMA i jej WężE
  • BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90 330Xi 258KM 190kW 2005-2010
  • silnik
  • 243 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 7
Nie 2
Wymiencie odme + weze Nie zalujcie weze sa twarde a odma zapchana ... producent przewiduje to na 100tys km a kto bogatszy niech co 3 wymiane oleju juz wymienia tylko odme badz czysci ... pzdro
2 komentarze
BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90