Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90 318d 122KM 90kW 2007-2010

Lata produkcji: 2007 – 2010
Segment: Klasa średnia
BMW Serii 3 – dynamiczna limuzyna. Tak postrzega ją większość osób, dlatego jeśli brać, to co najmniej benzynowe 2.0l o mocy 143KM i oznaczeniu 318i. Moc wydaje się niska w stosunku do pojemności, zupełnie tak, jakby inżynier, który projektował ten silnik myślał o swoim obiedzie zamiast o szałowych rozwiązaniach konstrukcyjnych. Jednak wystarczy przejechać kilkaset metrów, by zrozumieć, że ten motor jest dziwny - wydaje się znacznie mocniejszy niż jest w rzeczywistości, a jeśli to mało - można go też dostać w wersji 170-konnej. Dla poszukiwaczy mocniejszych doznań są rzędowe, 6-cylindrowe silniki o pojemności 3l. Najsłabszy ma 218KM, a najmocniejszy, bagatela 306 – są jednymi z najlepszych konstrukcji na rynku. Diesle też są niczego sobie. Już 2.0l o mocy 143KM pozwala cieszyć się z walorów jezdnych auta, ale jeśli posiadacie trochę więcej banknotów pochowanych w kieszeniach, to lepiej rozejrzeć się za motorami podchodzącymi pod 200KM. W ofercie znajdą się dwa takie – 2.0l 177KM i 3.0l 197KM. Są bardzo dynamiczne i posłuszne, a przy tym niedrogie w eksploatacji. Ten większy można dostać nawet z 286KM. Trzeba trochę na niego wyłożyć, ale kto powiedział, że emocje są tanie?
czytaj więcej
Powagosław
Najładniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by stało się tak wiele. Wszak niektórzy powiedzą, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
„Udało się” – rzekł człowiek do maszyny, którą stworzył. Maszyna pokiwałaby głową, gdyby ją miała. Za odpowiedź wystarczyło potakiwanie tłumu, który niczym echo, powtórzył: „Udało się”. „W końcu” – dodał ktoś, kto sądził, że to, co dobre w Serii 3 to już było. ~Luzacjusz
Produkowany od 2007 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1995 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 122 KM (90 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 300 Nm przy 1750-2500 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 17,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 84 x 90 mm
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Ogólna ocena
4,7 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Układ jezdny + Karoseria + Ergonomia

Wady

- Stosunek jakość/cena - Skrzynia biegów - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wybrane oceny

4,7
~anonim
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Limuzyna E90 318d 122KM 90kW
Mój egzemplarz został zakupiony w polskim salonie oraz jestem jego pierwszym właścicielem. Od czasu zakupu nie miałem z nim żadnych większych problemów. Moja wersja wyposażenia nie należy do najbogatszych (halogeny, manualne fotele materiałowe, manualna skrzynia biegów, standardowe audio), ale też nie do najbiedniejszych (podgrzewane fotele, cupholdery, radio profesional, automatyczna klimatyzacja, pakiet cargo, składane tylne zagłówki, hak, fotochromatyczne lusterko, przyciemnione szyby, multifunkcyjna kierownica, tempomat itp.) Jeżeli planujesz zakup podobnej wersji wyposażenia do mojej, radzę zastanowić się dwa razy. Lampy h7 nie mają prawa bytu w 2022r., podobnie manualna skrzynia biegów, a standardowe audio to żart. Do dziś żałuję iż nie wybrałem lepszej konfiguracji wyposażenia. Bryła przedlifta troszkę się zestarzała, szczególnie w wersji bez pakiety stylistycznego M. Ale i tak jak na samochód z tamtych lat wygląda najlepiej w porównaniu do "trójcy świętej". Upoluj samochód w dobrej konfiguracji z automatem, a będziesz naprawdę zadowolony.
4,9
~Martinez
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Limuzyna E90 318d 122KM 90kW
Bardzo dobre auto. Silnik pracuje bardzo dobrze. Wersja silnika M47 ma łańcuch dostępny z przodu co w razie jakiś problemów zmniejsza drastycznie koszta napraw. Ogólnie wersja silnika uznawana za pancerną pod warunkiem regularnej wymiany oleju co 10k km.
4,9
~Krzysztof
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Limuzyna E90 318d 122KM 90kW
Auto kupione od pierwszego właściciela z przebiegiem 97000 km.Samochód sprawuje się perfekcyjnie, żadnych problemów czy awarii, dużym atutem jest brak pdf.Mam jeszcze Audi a5 ale jesli chodzi o układ jezdny BMW jest bez konkurencji. Polecam to auto!
Wygrzane uszczelki i węże plynu chlodzacego...
  • BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90 330Xi 258KM 190kW 2005-2010
  • układ chłodzenia
  • 243 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 5
hej ... dziele sie z wami bo sam korzystam z pomocy innych ... Wiekszosc uszczelek i wezy jest wygrzana pekaja to jak jazda na bombie :) ulatuje z nich plyn a ty tylko czekasz na znak na desce brak plynu chlodzacego aaaa. do wgladu 2 weze zlokalizowane zaraz pod chlodnica oleju, z lewej kruciec peka w srodku i oring robi sie twardy a nasz "grubasek" z prawej juz jest pekniety ale pekniecie chowa sie za fabrycznie zacisnietym pierscieniem od strony chlodnicy oleju(podstawa filtra) Rada zdemontowac od strony podstawy filtra i wsadzic palucha zapewne waz juz jest sparcialy od dolu do tego uwaga na zakladanie poniewaz blizko jest "kolo pasowe alternatora" :) Ps wczoraj stracilem caly plyn w 3 min zanim zakumalem - grozne przy ostrej jezdzie
4 komentarze
PRZEPLYWOMIERZ - MNIEJSZE SPALANIE, LEPSZA REAKCJA NA GAZ, LEPSZE OSIAGI
  • BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90 330Xi 258KM 190kW 2005-2010
  • instalacja elektryczna
  • 255 tys. km
hEJ Zaszalalem i mowie a wymiencie mi ten przeplywomierz:) i faktycznie stary to juz na wstepie przeklamywal wskazania i byl zdezelowany, wiec Orginalnie E90 2005 n52b30 jest OEM 7547822 nazwany czujnik temperatury powietrza koszt 350zl,
Problem rozwiązany
2 komentarze
ODMA i jej WężE
  • BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90 330Xi 258KM 190kW 2005-2010
  • silnik
  • 243 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 7
Nie 2
Wymiencie odme + weze Nie zalujcie weze sa twarde a odma zapchana ... producent przewiduje to na 100tys km a kto bogatszy niech co 3 wymiane oleju juz wymienia tylko odme badz czysci ... pzdro
2 komentarze
BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90