Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90 318i 143KM 105kW 2005-2011

Lata produkcji: 2005 – 2011
Segment: Klasa średnia
BMW Serii 3 – dynamiczna limuzyna. Tak postrzega ją większość osób, dlatego jeśli brać, to co najmniej benzynowe 2.0l o mocy 143KM i oznaczeniu 318i. Moc wydaje się niska w stosunku do pojemności, zupełnie tak, jakby inżynier, który projektował ten silnik myślał o swoim obiedzie zamiast o szałowych rozwiązaniach konstrukcyjnych. Jednak wystarczy przejechać kilkaset metrów, by zrozumieć, że ten motor jest dziwny - wydaje się znacznie mocniejszy niż jest w rzeczywistości, a jeśli to mało - można go też dostać w wersji 170-konnej. Dla poszukiwaczy mocniejszych doznań są rzędowe, 6-cylindrowe silniki o pojemności 3l. Najsłabszy ma 218KM, a najmocniejszy, bagatela 306 – są jednymi z najlepszych konstrukcji na rynku. Diesle też są niczego sobie. Już 2.0l o mocy 143KM pozwala cieszyć się z walorów jezdnych auta, ale jeśli posiadacie trochę więcej banknotów pochowanych w kieszeniach, to lepiej rozejrzeć się za motorami podchodzącymi pod 200KM. W ofercie znajdą się dwa takie – 2.0l 177KM i 3.0l 197KM. Są bardzo dynamiczne i posłuszne, a przy tym niedrogie w eksploatacji. Ten większy można dostać nawet z 286KM. Trzeba trochę na niego wyłożyć, ale kto powiedział, że emocje są tanie?
czytaj więcej
Powagosław
Najładniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by stało się tak wiele. Wszak niektórzy powiedzą, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
„Udało się” – rzekł człowiek do maszyny, którą stworzył. Maszyna pokiwałaby głową, gdyby ją miała. Za odpowiedź wystarczyło potakiwanie tłumu, który niczym echo, powtórzył: „Udało się”. „W końcu” – dodał ktoś, kto sądził, że to, co dobre w Serii 3 to już było. ~Luzacjusz
Produkowany od 2005 do 2011 roku
Pojemność skokowa 1995 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 143 KM (105 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 190 Nm przy 4250 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Średnica cylindra × skok tłoka 90 x 84 mm
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(71%)

Zalety

+ Układ jezdny + Wyciszenie + Ergonomia

Wady

- Silnik - Bezawaryjność (poważne usterki) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,4
~Fan BMW
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Limuzyna E90 318i 143KM 105kW
Samochód mam równo rok, ma teraz równo 100,000 km na liczniku, przejechałem ok. 12,000 km. Niemal od nowości jest w rodzinie (kupiony z programu Premium Selection w 2011 z przebiegiem 6500 km - samochód demo). Ogólna ocena jest dobra. Poprzednio miałem E36 316i 1.9 Compact 1999 r., w stosunku do niego E90 318i jest lepsza w zasadzie pod każdym względem (nie licząc braku szyberdachu). Auto znakomicie się prowadzi, rewelacyjnie wygląda, ergonomia jest super, wygoda jest okej, silnik jest w porządku. Koszty utrzymania jednak nie są niskie, szczególnie w tym roku sporo rzeczy wymagało wymiany, ale to chyba standard taki duży serwis dla 9-cioletniego auta. Reszta szczegółów do znalezienia po kliknięciu w moją opinię.
3,0
~Kris
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Limuzyna E90 318i 143KM 105kW
Ze starej niezawodności i rzetelności BMW nie pozostało już nic. Samochód prowadzi się fantastycznie, wnętrze wykonane nieźle, ale standardowe fotele i podstawowe radio business to jakiś żart (w tej cenie auta!), lepsze miałem w peugeocie 207... Najgorszy jest oczywiście silnik, o ile podróżuje się całkiem przyjemnie to trapi go sporo niedoróbek i awarii : Cewki, wtryski ( do wymiany średnio co 50 tys-80 tys. - koszt jednego (nie da się regenerować) - 1100 zł :), a 2 lata temu kosztował 800 zł, BMW widać dba o klientów...), fatalny czujnik NOX (padają jak muchy :) ), no i oczywiście prowadnice rozrządu z plasteliny, nie wiadomo kiedy wpadną do silnika :D. Do tego zalecane wymiany oleju LL przez ASO... co 30 tys, i mamy wiele N43 z zajechanymi panewkami po 150 tys.
4,5
~kierownik wyższego szczebla
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Limuzyna E90 318i 143KM 105kW
Jest to samochód stworzony dla kierowców. Perfekcyjnie zestrojona automatyczna skrzynia biegów. Zawieszenie bardzo twarde, ale w końcu jest to samochód dla ludzi dynamicznych a nie dziadków. Za to trakcja bez zarzutu. Polecam każdemu - nie ma porównania do aut klasy średniej wszelkiej maści, typu passat, avensis, insignia, mondeo, czy nawet c klasa. Jedyny poważny konkurent to a4, ale to już kwestia gustu. Brak najwyższej oceny za dość wysokie spalanie, jak na taki silnik - średnio prawie 9l/100. Tak czy inaczej każdemu, kto lubi jeździć polecam to auto
Średnie spalanie dla BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90 318i 143KM 105kW 2005-2011
7,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,7
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Limuzyna E90 318i 143KM 105kW
Te wartości jakie się tu wpisuje są kompletnie bez sensu, więc może opiszę jak jest naprawdę jako iż zajmowałem się trochę pomiarami spalania. Auto mam równo rok, na liczniku wybiło 100,000 km, ja przejechałem w tym czasie 12,000 km. Średnie spalanie za ten okres to 8.86 l/100 km, przy czym tryb miejski stanowi tu 89% całego dystansu, więc miażdżącą większość, do tego teraz w ogromnych korkach (dlatego teraz zimą notuję rekordowe spalanie 10 l/100 km, normalnie lekko poniżej). Zasadniczo jeżdżę odcinki 14 km do pracy i z powrotem. Kiedyś jeździłem eko, teraz bardziej normalnie, choć zdarzy się okazjonalny but. Korki niestety sprzyjają nerwowej jeździe. Jadąc w trybie 75% miasto i reszta poza miastem i trochę obwodnicy da się zejść w okolice 7.8 l/100 km i to użyciem klimy na trasie. Długiej trasy jeszcze nie robiłem, ale jako iż ten samochód pochodzi z rodziny to wiem, że da się wtedy zejść w okolicy 6.5-6.8. Jak robiłem sobie teraz wypady za miasto z klimą typu po 50-60 km w jedną stronę, parę krótkich dojazdów i potem z powrotem, to średnia była w okolicach 7.0-7.2. Dorzucenie większej ilości osób powoduje konieczność kręcenia silnika wyżej, szczególnie z klimą, brak mocy wówczas jest odczuwalny. Zatem taka sama trasa za miastem samemu to 7.0-7.2, z dwoma osobami (+155 kg) to już jakieś 7.6 l/100 km. Ogólnie ten samochód z tym silnikiem ma zdecydowanie potencjał na świetne wyniki, ale trzeba wiedzieć jak go wykorzystać. Trzeba skorzystać z faktów, iż: 1) samochód ma świetne opory aero; 2) skrzynia jest 6-biegowa; 3) silnik ma wtrysk bezpośredni i potrafi pracować w trybie uwarstwionym (spalanie ubogiej mieszanki, czyli air to fuel ratio powyżej 14.6:1); 4) Mamy na pokładzie system Start/Stop, wg moich pomiarów idzie zaoszczędzić 0.3-0.5 l/100 km; 5) Mamy światła do jazdy dziennej (ringi), wg mnie jakieś 0.3 l/100 km oszczędności. To wszystko sprawia, że jeżdżąc tym samochodem poza miastem i na trasach zaoszczędzimy naprawdę sporo, zaś jeżdżąc głównie po mieście oszczędności będą niewielkie. Moje poprzednie auto to E36 316i 1.9 Compact, tam średnie spalanie w niemal identycznym trybie było o 0.3 l/100 km większe. Cóż, E90 jest o 10 lat nowsze, ma ciut większy i mocniejszy silnik, nieco szersze opony, a przede wszystkim jest o 200 kg cięższe, a ciągłe rozpędzanie takiej masy swoje musi pochłonąć. I pomimo tego wszystkiego...samochód spala o 0.3 l/100 km mniej w niemal najbardziej niekorzystnym trybie (głównie miejskim). Gdyby porównanie było w trybie mieszanym lub na trasie, przewaga E90 wzrosłaby kolosalnie ze względu na wymienione wcześniej zalety. Warto pamiętać o tym, że ten silnik (N43B20) należy od czasu do czasu porządnie przegonić po autostradzie celem przepalenia siarki z katalizatora, co również powinno wydłużyć żywotność katalizatora NOx i czujnika NOx. W przeciwnym razie silnik będzie pracował w trybie homogenicznym, czyli tak jakbyśmy mieli zwykły wtrysk MPI, więc nici z oszczędności z tytułu posiadania wtrysku bezpośredniego. Aby dobrze przepalić kata, należy jechać z prędkością co najmniej 130 km/h przez ok. 25-30 min gdy jest on silnie zanieczyszczony lub co najmniej 110 km/h gdy jest lekko zanieczyszczony. Stan zbiornika paliwa musi być powyżej 50%, inaczej procedura nie zostanie zainicjowana (choć można ją sztucznie wywołać w programie). Dopiero wtedy uda się rozgrzać katalizator do przeszło 600 st. C, co pozwoli na choć częściowe oczyszczenie katalizatora. Od czasu do czasu zatem warto też dać mu buta do 6000 obr/min, nadmierne zamulanie mu szkodzi. I rzecz jasna lać dobrej jakości paliwo.
7,5
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Limuzyna E90 318i 143KM 105kW
Mam auto od 2 lat i ma juz 203 tys przebiegu. Ja przejechałem 40 tys. Jestem trochę zaskoczony spalaniem gdyz spodziewałem sie iż w benzynie będzie wieksze . Ja jeżdzę dość szybko i mam średnie spalanie w cyklu mieszanym (a sporo po mieście jeźdzę) 7,8 l/100km. Jak ktos lubi oszczędna i spokojną jazdę to w trasie zejdzie poniżej 6 litrów, ale to już jazda emeryta. W mieście w zimę jak sie pociska to może 12 spalić. Dwie kwestie wyróżniaja te auto (miałem już kilka innych więc mam porównanie) po 1. to się nie psuje - tylko serwisowe kwestie i po 2. to jest auto dla koneserów- jazda tym autem, a szczególnie po krętych drogach to czysta przyjemność i radość jazdy. Ale kto co lubi i jaki ma portfel, auto nie jest tanie ale daje dużo radości z prowadzenia. Ponadto nie jest to auto rodzinne gdyż jest mało miejsca z tyłu i nieduży bagażnik dlatego jestem zmuszony zmienić niedługo prawdopodobnie na F11
7,7
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Limuzyna E90 318i 143KM 105kW
Samochód posiadam od 2 lat. Spalanie średnie 7.5L/100km w cyklu mieszanym. Nigdy nie udało mi się zejść poniżej 7.1L. Ważna spraw to sprawny czujnik NOX! Przy jego awarii samochód spalał mi nawet 12L.
Wygrzane uszczelki i węże plynu chlodzacego...
  • BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90 330Xi 258KM 190kW 2005-2010
  • układ chłodzenia
  • 243 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 5
hej ... dziele sie z wami bo sam korzystam z pomocy innych ... Wiekszosc uszczelek i wezy jest wygrzana pekaja to jak jazda na bombie :) ulatuje z nich plyn a ty tylko czekasz na znak na desce brak plynu chlodzacego aaaa. do wgladu 2 weze zlokalizowane zaraz pod chlodnica oleju, z lewej kruciec peka w srodku i oring robi sie twardy a nasz "grubasek" z prawej juz jest pekniety ale pekniecie chowa sie za fabrycznie zacisnietym pierscieniem od strony chlodnicy oleju(podstawa filtra) Rada zdemontowac od strony podstawy filtra i wsadzic palucha zapewne waz juz jest sparcialy od dolu do tego uwaga na zakladanie poniewaz blizko jest "kolo pasowe alternatora" :) Ps wczoraj stracilem caly plyn w 3 min zanim zakumalem - grozne przy ostrej jezdzie
4 komentarze
PRZEPLYWOMIERZ - MNIEJSZE SPALANIE, LEPSZA REAKCJA NA GAZ, LEPSZE OSIAGI
  • BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90 330Xi 258KM 190kW 2005-2010
  • instalacja elektryczna
  • 255 tys. km
hEJ Zaszalalem i mowie a wymiencie mi ten przeplywomierz:) i faktycznie stary to juz na wstepie przeklamywal wskazania i byl zdezelowany, wiec Orginalnie E90 2005 n52b30 jest OEM 7547822 nazwany czujnik temperatury powietrza koszt 350zl,
Problem rozwiązany
2 komentarze
ODMA i jej WężE
  • BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90 330Xi 258KM 190kW 2005-2010
  • silnik
  • 243 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 7
Nie 2
Wymiencie odme + weze Nie zalujcie weze sa twarde a odma zapchana ... producent przewiduje to na 100tys km a kto bogatszy niech co 3 wymiane oleju juz wymienia tylko odme badz czysci ... pzdro
2 komentarze
BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90