Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90

Lata produkcji: 2004 – 2012
Segment: Klasa średnia
Piąta generacja modelu (oznaczony symbolem E90; symbole od E91 do E93 odnoszą się do różnych wersji nadwozia) produkowana w latach 2005-2011. To największy samochód w rodzinie „trójki”. Stylistycznie stanowi rozwinięcie myśli projektowej zastosowanej u jego poprzednika, choć jest od niego nieco bardziej dynamiczny i agresywny. W 2006 roku E90 został wybrany Światowym Samochodem Roku. Był również najlepszym sportowym sedanem w kanadyjskiej edycji konkursu na Samochód Roku. W latach 2009 i 2011 model został poddany drobnym modernizacjom stylistycznym.
czytaj więcej
Powagosław
Najładniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by stało się tak wiele. Wszak niektórzy powiedzą, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
„Udało się” – rzekł człowiek do maszyny, którą stworzył. Maszyna pokiwałaby głową, gdyby ją miała. Za odpowiedź wystarczyło potakiwanie tłumu, który niczym echo, powtórzył: „Udało się”. „W końcu” – dodał ktoś, kto sądził, że to, co dobre w Serii 3 to już było. ~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 4
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 11 m
Promień skrętu 5,5 m
Długość 4520 mm
Szerokość 1817 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2013 mm
Wysokość 1421 mm
Rozstaw osi 2760 mm
Rozstaw kół - przód 1500 mm
Rozstaw kół - tył 1513 mm
Zwis przedni 755 mm
Zwis tylny 1005 mm
Prześwit 130 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 978 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 953 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z przodu 1460 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z tyłu 1454 mm
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 460 l
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(84%)

Zalety

+ Układ jezdny + Wentylacja i ogrzewanie + Karoseria

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,5
~Kacper Nowak
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Limuzyna E90 320i 150KM 110kW
Autem podróżuje się super. Jest bardzo komfortowe, ale ma swoje wady. Silnik działa fantastycznie, ale obowiązkowo po naprawie wtryskiwaczy. W innym przypadku bierze olej jak zły. Wiązka w klapie bagażnika też może stanowić problem, gdyż po pewnym czasie niszczy się i unieruchamia światła w klapie. Interior z kierownicą sportową jest bardzo przyjemny, jednak plastiki wolałem odkleić na czarno. Miejsca dla pasażerów jest naprawdę dużo. Bagażnik nieprzesadnie wielki, cztery torby turystyczne się zmieszczą, ale na 4 walizki bym nie liczył.
3,4
~artur4236
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Limuzyna E90 320d 184KM 135kW
Samochód dla fanatyków marki, w czasie jazdy genialnie trzyma się drogi, spalanie w mieście ok. 8-9 litrów, na trasie min. 6 litrów przy prędkości powyżej 120 km/h. Wymaga ciągłego serwisowania oleje, filtry co 10 tys. km, części zamienne (pierwszego montażu) są drogie w stosunku do innych powszechnych aut w tej klasie. Serwis samochodu w ASO to kosmos dla pojazdu z 2011 r. Typowe bolączki do dzisiaj remont automatycznej skrzyni biegów, rozrząd z wyjęciem silnika, czyszczenie dpf, zawieszenie max. do 2 lat, elektryka usterki oświetlenia, problemy z centralnym zamkiem, problemy z utratą mocy. Jednym słowem skarbonka bez dna nie znając dnia i godziny.
4,6
~Wojtek
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Limuzyna E90 320d 184KM 135kW
W tej części rzucę kilka luźnych przemyśleń. Poszukiwania nie ograniczające się jedynie do modelu E90 ale również do zbliżonych samochodów produkcji niemieckiej trwały prawie pół roku pomimo przeznaczonego budżetu znacznie powyżej kwoty za przeciętny egzemplarz. Rynek jest po prostu w horrendalnym stanie. Mi udało się kupić egzemplarz krajowy od pierwszego właściciela, z udokumentowaną do końca historią w ASO. Zainteresowanym polecałbym poszukiwanie czegoś w tym typie, zakup za granicą i import na własną rękę może nie być złym pomysłem. Przemieszczanie się głównie w trasie oznaczało wybór diesla. Pierwotnie szukałem wersji 3 litrowej, jednak pojawił się mój egzemplarz i muszę powiedzieć, że jestem bardzo miło zaskoczony. Do mojego tempa jazdy osiągi są w zupełności wystarczające. Bardzo zadowolony jestem z konfiguracji, która ogólnie podnosi wrażenia z obcowania, czarny lakier, biksenony, brązowa skóra, kierownica sport. Ogromne wrażenie zrobiła na mnie ogólna jakość wykonania i solidność. Niewątpliwie z tego miejsca należy podziękować pierwszemu właścicielowi, który zachował samochód w praktycznie dziewiczym stanie, z czego mogę teraz z radością korzystać :)
Średnie spalanie dla BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90
7,7 – 12,2
l/100 km
5,7 – 9,9
l/100 km
10,1 – 13,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,2
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Limuzyna E90 320i 150KM 110kW
BMW 320i 150KM E90 2005 Sedan, instalacja BRC. Styl jazdy kierowcy raczej płynny i spokojny a rzadziej dynamiczny. Kondycja auta bardzo dobra, świece regularnie wymieniane, filtry wszystkie MANN regularnie wymieniane, olej Liqui Moly 5w30 wymieniany co 12 tys. ok. 7,5l/100km to najniższe spalanie jakie uzyskałem przy jeździe przesadnie oszczędnej tzn. okolice prędkości 80-90 na najwyższym możliwym biegu i przewidywaniu sytuacji drogowej. 9,5 l/100km - podczas jazdy na autostradzie stałą prędkością 140. 11 l/100km podczas prędkości zmiennej w granicach 150-170. 10 l/100 km podczas jazdy mieszanej miasto-autostrada. Pokonany dystans na gazie od przebiegu auta 140 000 km do 290 000 km w okresie 6 lat. Przełączanie na zasilanie gazem przy temperaturze silnika 40 stopni Celsjusza. Zależnie od temperatury zewnętrznej należy przejechać odległość 1-3km. Silnik się bardzo szybko nagrzewa a następnie trzyma długo temperaturę podczas postoju. Współpracę instalacji gazowej z tym silnikiem oceniam bardzo dobrze. Podczas całej eksploatacji na gazie nigdy nie było problemem z samą instalacją.
7,0
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Limuzyna E90 325d 197KM 145kW
Wszystkie dane dotyczą BMW e91 kombi której nie ma na tej stronie w zestawieniu z tym silnikiem. Wszystkie dane, które podałem dotyczą samochodu po tuningu. Większy IC, turbo hybrydowe, wtryskiwacze (216) przelotowy wydech, odpowiedni program, moc 330 km. Lecz nie zauważyłem zmian w spalaniu przy maksymalnie oszczędnej jeździe. Krótko opisując dane dotyczące spalania: Droga krajowa, maksymalna oszczędność (70-80km/h) 4.7 l. Cykl mieszany bardzo ekonomiczny bez żadnego stania w korku wychodzi 6.5 ale trzeba znać zasady Ecodrivingu i toczyć się na luzie gdzie się da. Cykl mieszany bez stania w korku wciskając gaz do dechy na każdym skrzyżowaniu ale nie przekraczając 100-120 km/ generalnie jazda na typowego debila w BMW, wyprzedzasz gdzie chcesz, zawsze jak przyspieszasz to wciskasz gaz w dechę, totalnie mając w d**** zasady oszczędnej jazdy i czerpiąc radość z jazdy nie byłem wstanie przekroczyć 10/100 km Może jak ktoś jeździ po stolicy jak debil i stoi w korkach to dobije do 11-12
12,2
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Limuzyna E90 330i 258KM 190kW
Auto mam od 4lat. W tym czasie trochę ponad 50kkm. Spalanie jak wyżej, minimalne przy jeździe pasywnej, praktycznie bez zatrzymywania się, bez gwałtownego ruszania i poniżej 100km/h. Maksymalne to duże miasto, szybkie ruszanie spod każdych świateł. Przy jeździe autostradą do 160 poniżej 10l. Przy 120 km/h około 8.7. Średnia trasa: ekspresówka 35km + krajówka 35 km + zabudowany 35km w czasie trasy dynamiczne ruszanie czasem wyprzedzanie = 10.2l/100
Wygrzane uszczelki i węże plynu chlodzacego...
  • BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90 330Xi 258KM 190kW 2005-2010
  • układ chłodzenia
  • 243 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 5
hej ... dziele sie z wami bo sam korzystam z pomocy innych ... Wiekszosc uszczelek i wezy jest wygrzana pekaja to jak jazda na bombie :) ulatuje z nich plyn a ty tylko czekasz na znak na desce brak plynu chlodzacego aaaa. do wgladu 2 weze zlokalizowane zaraz pod chlodnica oleju, z lewej kruciec peka w srodku i oring robi sie twardy a nasz "grubasek" z prawej juz jest pekniety ale pekniecie chowa sie za fabrycznie zacisnietym pierscieniem od strony chlodnicy oleju(podstawa filtra) Rada zdemontowac od strony podstawy filtra i wsadzic palucha zapewne waz juz jest sparcialy od dolu do tego uwaga na zakladanie poniewaz blizko jest "kolo pasowe alternatora" :) Ps wczoraj stracilem caly plyn w 3 min zanim zakumalem - grozne przy ostrej jezdzie
4 komentarze
PRZEPLYWOMIERZ - MNIEJSZE SPALANIE, LEPSZA REAKCJA NA GAZ, LEPSZE OSIAGI
  • BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90 330Xi 258KM 190kW 2005-2010
  • instalacja elektryczna
  • 255 tys. km
hEJ Zaszalalem i mowie a wymiencie mi ten przeplywomierz:) i faktycznie stary to juz na wstepie przeklamywal wskazania i byl zdezelowany, wiec Orginalnie E90 2005 n52b30 jest OEM 7547822 nazwany czujnik temperatury powietrza koszt 350zl,
Problem rozwiązany
2 komentarze
ODMA i jej WężE
  • BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90 330Xi 258KM 190kW 2005-2010
  • silnik
  • 243 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 7
Nie 2
Wymiencie odme + weze Nie zalujcie weze sa twarde a odma zapchana ... producent przewiduje to na 100tys km a kto bogatszy niech co 3 wymiane oleju juz wymienia tylko odme badz czysci ... pzdro
2 komentarze

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 13
5,0
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Limuzyna E90 330Xi 258KM 190kW
homologacja: L.T.A. POLONIA, IMPORT-EKSPORT MONIKA WOJTAŁA
instalacja: VIALLE
przebieg: 275 tys. km
użytkowana przez: 1 tys. km
Sekwencyjny wtrysk gazu w fazie ciekłej tzw. V generacji, Vialle LiquidSi. Montaż wykonany przez Instal Gaz w Gdyni. Montaż wykonany bardzo estetycznie i poprawnie. Wtryski umieszczone na szynie przymocowanej do kolektora dolotowego. Elektrozawór z filtrem w dostępnym miejscu. Komputer gazu umieszczony obok komputera samochodowego, a jak wiadomo to miejsce jest dobrze...
5,0
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Limuzyna E90 325i 218KM 160kW
homologacja: AC Spółka Akcyjna
instalacja: AC STAG 300 - plus
przebieg: 150 tys. km
użytkowana przez: 20 tys. km
W moim samochodzie zosta³a za³o¿ona instalacja STAG 300 w warsztacie MAR-CAR AUTOGAZ RYBNIK, jestem z niej bardzo zadowolony. Po pierwsze bardzo mi sie podoba estetyka wykonanego monta¿u pod pokryw± silnika oraz zbiornika gazowego. Mam ju¿ nieca³e 20 tys km i je¼dzi SUPER. Jest to ju¿ 2 mój samochód...
3,5
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Limuzyna E90 320i 150KM 110kW
homologacja: L.T.A. POLONIA, IMPORT-EKSPORT MONIKA WOJTAŁA
instalacja: VIALLE
przebieg: 50 tys. km
użytkowana przez: 10 tys. km
Ostrzegam wszystkich przed zakładaniem gazu w LTA Polonia. Ukryte koszta jakie wynikły u mnie to jakaś tragedia przepłaciłem ponad 700zł a i tak chcieli jeszcze 500zł. Instalacja V generacji auto pali 28-32% więcej gazu w stosunki do benzyny i to ponoć normalne i nie da się z tym nic zrobić!!!
BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90