Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 E90-91-92-93 Coupe E92 330d 231KM 170kW 2006-2010

Lata produkcji: 2006 – 2010
Segment: Klasa średnia
BMW Serii 3 – dynamiczna limuzyna. Tak postrzega jÄ… wiÄ™kszość osób, dlatego jeÅ›li brać, to co najmniej benzynowe 2.0l o mocy 143KM i oznaczeniu 318i. Moc wydaje siÄ™ niska w stosunku do pojemnoÅ›ci, zupeÅ‚nie tak, jakby inżynier, który projektowaÅ‚ ten silnik myÅ›laÅ‚ o swoim obiedzie zamiast o szaÅ‚owych rozwiÄ…zaniach konstrukcyjnych. Jednak wystarczy przejechać kilkaset metrów, by zrozumieć, że ten motor jest dziwny - wydaje siÄ™ znacznie mocniejszy niż jest w rzeczywistoÅ›ci, a jeÅ›li to maÅ‚o - można go też dostać w wersji 170-konnej. Dla poszukiwaczy mocniejszych doznaÅ„ sÄ… rzÄ™dowe, 6-cylindrowe silniki o pojemnoÅ›ci 3l. NajsÅ‚abszy ma 218KM, a najmocniejszy, bagatela 306 – sÄ… jednymi z najlepszych konstrukcji na rynku. Diesle też sÄ… niczego sobie. Już 2.0l o mocy 143KM pozwala cieszyć siÄ™ z walorów jezdnych auta, ale jeÅ›li posiadacie trochÄ™ wiÄ™cej banknotów pochowanych w kieszeniach, to lepiej rozejrzeć siÄ™ za motorami podchodzÄ…cymi pod 200KM. W ofercie znajdÄ… siÄ™ dwa takie – 2.0l 177KM i 3.0l 197KM. SÄ… bardzo dynamiczne i posÅ‚uszne, a przy tym niedrogie w eksploatacji. Ten wiÄ™kszy można dostać nawet z 286KM. Trzeba trochÄ™ na niego wyÅ‚ożyć, ale kto powiedziaÅ‚, że emocje sÄ… tanie?
czytaj więcej
Powagosław
NajÅ‚adniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by staÅ‚o siÄ™ tak wiele. Wszak niektórzy powiedzÄ…, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~PowagosÅ‚aw
Luzacjusz
„UdaÅ‚o siÄ™” – rzekÅ‚ czÅ‚owiek do maszyny, którÄ… stworzyÅ‚. Maszyna pokiwaÅ‚aby gÅ‚owÄ…, gdyby jÄ… miaÅ‚a. Za odpowiedź wystarczyÅ‚o potakiwanie tÅ‚umu, który niczym echo, powtórzyÅ‚: „UdaÅ‚o siÄ™”. „W koÅ„cu” – dodaÅ‚ ktoÅ›, kto sÄ…dziÅ‚, że to, co dobre w Serii 3 to już byÅ‚o. ~Luzacjusz
Produkowany od 2006 do 2010 roku
Pojemność skokowa 2993 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 231 KM (170 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 500 Nm przy 1750-3000 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 17,0 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 84 x 90 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 6
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Ogólna ocena
4,5 /5 Åšrednia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Silnik + Skrzynia biegów + Układ jezdny

Wady

- Wyciszenie - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Bezawaryjność (poważne usterki)
Åšrednie spalanie dla BMW Seria 3 E90-91-92-93 Coupe E92 330d 231KM 170kW 2006-2010
7,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,6
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Coupe E92 330d 231KM 170kW
Obawiałem sie zakupu 3 litrowej jednostki z racji tego iż nie dowierzałem katalogowym zapewnienia producenta. Jeździłem wcześniej bmw 120d M Sport 163km i bardzo pozytywnie się zaskoczyłem po tym, jak mój ociec zakupił 325d e90 (3.0l 204konie w dieslu). Spalanie w 3 litrowym BMW ojca było około litra niższe niz w mojej 2 litrówce... 3 litrowa jednostka M57TU2 jest o wiele mniej awaryjna, ma lepsza kulture pracy i przyjemniej się prowadzi niż jej mniejszy brat 2 litrowy M47 i jest przy tym ekonomiczniejsza. Mieszkam w Wielkiej Brytanii. Samochód kupiłem z przebiegiem 70k mil (112k km)- oryginalny przebieg od pierwszego właściciela. Oprócz wyrzucenia klapek z kolektora dolotowego pełnego serwisu i nabiciu klimatyzacji nie dołożyłem do samochodu nic, a przejechałem już nim dość sporo. Jeśli chodzi o spalanie to najniższe spalanie, jakie zanotowałem to 5.6 litra na trasie przy średniej prędkości oscylującej pomiędzy 100-140km/h. Najwyższe to 8.3 litra i była to jazda dość dynamiczna po mieście. Jeśli bym się postarał to z 60 litrowego baku 1000km zrobię. Polecam każdemu ten model silnika. Ostatnie prawdziwe BMW, a nie plastikowy chlam ze zrywającymi się rozrządami... (Skrzynia biegów)
7,7
Liczba komentarzy: 1
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Coupe E92 330d 231KM 170kW
Biorąc pod uwagę 231 koników i 3 litrowy silnik spalanie średnie w granicach 9 litrów przy dość dynamicznej jeździe uważam za genialny wynik. Do pracy mam kilka km i często wracam w nocy więc czesto przekraczam 200km/h dlatego spalanie nie należy do najniższych w moim przypadku. Poza tym jeśli mam obok chętnego do przetesowania przyspieszenia, prędkości itp z reguły korzystam - szybkie starty, duże prędkości to dość częste u mnie. Dlatego uważam że auto jest oszczędne i dość tanie w ekspoatacji. Wszelkie konieczne wymiany robię w autoryzowanym serwisie a ceny są bardzo przystępne jak na tej klasy auto. Zdecydowanie najwyższym dodatkowym kosztem są opony typu RUN FLAT. Auto mam 2 lata i właśnie kończą mi się drugie (nowe-letnie) opony. Komplet około 4000zł. (Skrzynia biegów)
7,2
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Coupe E92 330d 231KM 170kW
Wygrzane uszczelki i węże plynu chlodzacego...
  • BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90 330Xi 258KM 190kW 2005-2010
  • ukÅ‚ad chÅ‚odzenia
  • 243 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 5
hej ... dziele sie z wami bo sam korzystam z pomocy innych ... Wiekszosc uszczelek i wezy jest wygrzana pekaja to jak jazda na bombie :) ulatuje z nich plyn a ty tylko czekasz na znak na desce brak plynu chlodzacego aaaa. do wgladu 2 weze zlokalizowane zaraz pod chlodnica oleju, z lewej kruciec peka w srodku i oring robi sie twardy a nasz "grubasek" z prawej juz jest pekniety ale pekniecie chowa sie za fabrycznie zacisnietym pierscieniem od strony chlodnicy oleju(podstawa filtra) Rada zdemontowac od strony podstawy filtra i wsadzic palucha zapewne waz juz jest sparcialy od dolu do tego uwaga na zakladanie poniewaz blizko jest "kolo pasowe alternatora" :) Ps wczoraj stracilem caly plyn w 3 min zanim zakumalem - grozne przy ostrej jezdzie
4 komentarze
PRZEPLYWOMIERZ - MNIEJSZE SPALANIE, LEPSZA REAKCJA NA GAZ, LEPSZE OSIAGI
  • BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90 330Xi 258KM 190kW 2005-2010
  • instalacja elektryczna
  • 255 tys. km
hEJ Zaszalalem i mowie a wymiencie mi ten przeplywomierz:) i faktycznie stary to juz na wstepie przeklamywal wskazania i byl zdezelowany, wiec Orginalnie E90 2005 n52b30 jest OEM 7547822 nazwany czujnik temperatury powietrza koszt 350zl,
Problem rozwiÄ…zany
2 komentarze
ODMA i jej WężE
  • BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90 330Xi 258KM 190kW 2005-2010
  • silnik
  • 243 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 7
Nie 2
Wymiencie odme + weze Nie zalujcie weze sa twarde a odma zapchana ... producent przewiduje to na 100tys km a kto bogatszy niech co 3 wymiane oleju juz wymienia tylko odme badz czysci ... pzdro
2 komentarze
BMW Seria 3 E90-91-92-93 Coupe E92