Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 E90-91-92-93 Coupe E92 320d 177KM 130kW 2006-2010

Lata produkcji: 2006 – 2010
Segment: Klasa średnia
BMW Serii 3 – dynamiczna limuzyna. Tak postrzega jÄ… wiÄ™kszość osób, dlatego jeÅ›li brać, to co najmniej benzynowe 2.0l o mocy 143KM i oznaczeniu 318i. Moc wydaje siÄ™ niska w stosunku do pojemnoÅ›ci, zupeÅ‚nie tak, jakby inżynier, który projektowaÅ‚ ten silnik myÅ›laÅ‚ o swoim obiedzie zamiast o szaÅ‚owych rozwiÄ…zaniach konstrukcyjnych. Jednak wystarczy przejechać kilkaset metrów, by zrozumieć, że ten motor jest dziwny - wydaje siÄ™ znacznie mocniejszy niż jest w rzeczywistoÅ›ci, a jeÅ›li to maÅ‚o - można go też dostać w wersji 170-konnej. Dla poszukiwaczy mocniejszych doznaÅ„ sÄ… rzÄ™dowe, 6-cylindrowe silniki o pojemnoÅ›ci 3l. NajsÅ‚abszy ma 218KM, a najmocniejszy, bagatela 306 – sÄ… jednymi z najlepszych konstrukcji na rynku. Diesle też sÄ… niczego sobie. Już 2.0l o mocy 143KM pozwala cieszyć siÄ™ z walorów jezdnych auta, ale jeÅ›li posiadacie trochÄ™ wiÄ™cej banknotów pochowanych w kieszeniach, to lepiej rozejrzeć siÄ™ za motorami podchodzÄ…cymi pod 200KM. W ofercie znajdÄ… siÄ™ dwa takie – 2.0l 177KM i 3.0l 197KM. SÄ… bardzo dynamiczne i posÅ‚uszne, a przy tym niedrogie w eksploatacji. Ten wiÄ™kszy można dostać nawet z 286KM. Trzeba trochÄ™ na niego wyÅ‚ożyć, ale kto powiedziaÅ‚, że emocje sÄ… tanie?
czytaj więcej
Powagosław
NajÅ‚adniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by staÅ‚o siÄ™ tak wiele. Wszak niektórzy powiedzÄ…, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~PowagosÅ‚aw
Luzacjusz
„UdaÅ‚o siÄ™” – rzekÅ‚ czÅ‚owiek do maszyny, którÄ… stworzyÅ‚. Maszyna pokiwaÅ‚aby gÅ‚owÄ…, gdyby jÄ… miaÅ‚a. Za odpowiedź wystarczyÅ‚o potakiwanie tÅ‚umu, który niczym echo, powtórzyÅ‚: „UdaÅ‚o siÄ™”. „W koÅ„cu” – dodaÅ‚ ktoÅ›, kto sÄ…dziÅ‚, że to, co dobre w Serii 3 to już byÅ‚o. ~Luzacjusz
Produkowany od 2006 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1995 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 177 KM (130 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 350 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 16,0 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 84 x 90 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Ogólna ocena
4,4 /5 Åšrednia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Karoseria + Układ jezdny + Ergonomia

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Widoczność - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

4,9
~ZwykłyUzytkownik
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Coupe E92 320d 177KM 130kW
Nigdy nie bylem zwolennikiem. Przekonałem się gdy kolega pozyczyl mi swoje kilka lat temu. Dlugo chorowalem. Mialem BMW Serii 1, ale mi nie wystarczalo. Kupiłem E92, i je uwielbiam. Moze to duze slowo, ale jezdzi sie naprawde super. Jezdze duzo w trasie, nie woze duzo rzeczy, osoby z reguly dwie. Spalanie male, wydatki na serwis jak na razie zerowe. Jezdzi sie wygodnie, uklad jezdny super, przyspieszenie, zawieszenie i hamulce daje bezpieczenstwo, auto zachowuje sie przewidywalnie. Przyzwoite materialy w srodku, jesli ktos szuka auta dajacego prestiz, wygode i ma do wydania ok. 50 tys zl to polecam. Poczatkowo sie obawialem BMW i negatywnych reakcji ludzi, zwiazanych opinia marki, ale kazdy podchodzi ze "Wow, super, bardzo ladne i wogole". Tymbardziej to cieszy, bo oprocz wygody, przyjemnosci prowadzenia i ekonomii (diesel) oraz osiagow (8s do 100km/h). Fajnie jest sie "pokazac" czyms ladnym. Dla KAWALERA swietne auta :)
3,2
~Bogdan
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Coupe E92 320d 177KM 130kW
Zacznę od tego że dla mnie marka BMW przestała istnieć. Kupiłem BMW 2.0d 184 KM E92 xDrive rok 2011, w ramach BMW Premium Selection w Bawaria Motors. Od początku problemy z hałasem i wibracjami silnika, wymiana rozrządu, słabe osiągi.Czytam te bardzo pozytywne oceny innych użytkowników BMW i nie wierzę.Mamy aktualnie Mazdę 6 MPS, Subaru Outback 2.0d, sporadycznie używam Mercedesa C320D 4matic no i BMW, stwierdzam że BMW to zupełnie przeciętne auto za duże pieniądze z fatalnym serwisem. Fanom BMW proponuję aby spróbowali jednak innych marek chociażby Subaru, albo np. Infiniti G37xS, zobaczycie jak auta 4x4 mogą jeździć. Polecam komentarz szczegółowy może ktoś się nie nadzieje na BMW. Pozdrawiam.
4,4
~Piotr
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Coupe E92 320d 177KM 130kW
Ogólnie polecam, E92 to naprawdę dobry samochód, pod względem technicznym nie mogę narzekać, podobnie jeśli chodzi o komfort jazdy, aczkolwiek gorzej z komfortem na tylnych siedzeniach, ciężko jest tam cokolwiek bzyknąć, próbowałem z żoną, która zresztą pokazała to na lg: @pobudzenie, ale było naprawdę ciężko, ograniczyliśmy się do jednej pozycji, a i tak było niewygodnie. Moja ocena to 4/5.
Åšrednie spalanie dla BMW Seria 3 E90-91-92-93 Coupe E92 320d 177KM 130kW 2006-2010
6,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,0
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Coupe E92 320d 177KM 130kW
Auto jest bardzo ekonomiczne zarówno podczas spokojnej jazdy, jak i szybszej. Przy prędkości ok 160km/h pali jakieś 7 litrów, co jest ekstra wynikiem. Jadąc na tempomacie po 130 jesteśmy w stanie zejść poniżej 5 litrów. Bardzo ostra jazda, koło 200 km/h to już spalanie 9-10 litrów, czyli też nie jakoś dużo jak na tę prędkość. Natomiast w mieście na krótkich odcinkach przy bardzo spokojnej jeździe pali koło 9-10 litrów (ostro nigdy nie jeżdze zanim się nie rozgrzeje). Myślałem że będzie torche mniej, ale nie mam mu tego za złe ;)
5,7
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Coupe E92 320d 177KM 130kW
Dla mnie ten silnik ma świetne wyniki spalania, nawet podczas dynamicznej jazdy pali niewiele. Średnie spalanie waha się 5,8l/100km (zaznaczę, że nie jeżdżę wolno). Z tyłu mam opony 255 mm oraz jest w automacie.
4,8
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Coupe E92 320d 177KM 130kW
Brak! Serwisowanie jak Opelka czy VW :) Klocki, filtry i oleje. Poza ASO. Wychodzi cenowo jak w Oplu czy Reno TANIOOO! Jak to powiedział mechanik, podać niską cene przy naprawie BMW to tak jak obrazić nabywce BMW. Wiec ceny napraw z reguly wynikaja dlatego ze warsztat chce zarobic, bo ktos ma drogie auto.
Wygrzane uszczelki i węże plynu chlodzacego...
  • BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90 330Xi 258KM 190kW 2005-2010
  • ukÅ‚ad chÅ‚odzenia
  • 243 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 5
hej ... dziele sie z wami bo sam korzystam z pomocy innych ... Wiekszosc uszczelek i wezy jest wygrzana pekaja to jak jazda na bombie :) ulatuje z nich plyn a ty tylko czekasz na znak na desce brak plynu chlodzacego aaaa. do wgladu 2 weze zlokalizowane zaraz pod chlodnica oleju, z lewej kruciec peka w srodku i oring robi sie twardy a nasz "grubasek" z prawej juz jest pekniety ale pekniecie chowa sie za fabrycznie zacisnietym pierscieniem od strony chlodnicy oleju(podstawa filtra) Rada zdemontowac od strony podstawy filtra i wsadzic palucha zapewne waz juz jest sparcialy od dolu do tego uwaga na zakladanie poniewaz blizko jest "kolo pasowe alternatora" :) Ps wczoraj stracilem caly plyn w 3 min zanim zakumalem - grozne przy ostrej jezdzie
4 komentarze
PRZEPLYWOMIERZ - MNIEJSZE SPALANIE, LEPSZA REAKCJA NA GAZ, LEPSZE OSIAGI
  • BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90 330Xi 258KM 190kW 2005-2010
  • instalacja elektryczna
  • 255 tys. km
hEJ Zaszalalem i mowie a wymiencie mi ten przeplywomierz:) i faktycznie stary to juz na wstepie przeklamywal wskazania i byl zdezelowany, wiec Orginalnie E90 2005 n52b30 jest OEM 7547822 nazwany czujnik temperatury powietrza koszt 350zl,
Problem rozwiÄ…zany
2 komentarze
ODMA i jej WężE
  • BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90 330Xi 258KM 190kW 2005-2010
  • silnik
  • 243 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 7
Nie 2
Wymiencie odme + weze Nie zalujcie weze sa twarde a odma zapchana ... producent przewiduje to na 100tys km a kto bogatszy niech co 3 wymiane oleju juz wymienia tylko odme badz czysci ... pzdro
2 komentarze
BMW Seria 3 E90-91-92-93 Coupe E92