Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 E90-91-92-93 Coupe E92 335i 306KM 225kW 2006-2010

Lata produkcji: 2006 – 2010
Segment: Klasa średnia
BMW Serii 3 – dynamiczna limuzyna. Tak postrzega ją większość osób, dlatego jeśli brać, to co najmniej benzynowe 2.0l o mocy 143KM i oznaczeniu 318i. Moc wydaje się niska w stosunku do pojemności, zupełnie tak, jakby inżynier, który projektował ten silnik myślał o swoim obiedzie zamiast o szałowych rozwiązaniach konstrukcyjnych. Jednak wystarczy przejechać kilkaset metrów, by zrozumieć, że ten motor jest dziwny - wydaje się znacznie mocniejszy niż jest w rzeczywistości, a jeśli to mało - można go też dostać w wersji 170-konnej. Dla poszukiwaczy mocniejszych doznań są rzędowe, 6-cylindrowe silniki o pojemności 3l. Najsłabszy ma 218KM, a najmocniejszy, bagatela 306 – są jednymi z najlepszych konstrukcji na rynku. Diesle też są niczego sobie. Już 2.0l o mocy 143KM pozwala cieszyć się z walorów jezdnych auta, ale jeśli posiadacie trochę więcej banknotów pochowanych w kieszeniach, to lepiej rozejrzeć się za motorami podchodzącymi pod 200KM. W ofercie znajdą się dwa takie – 2.0l 177KM i 3.0l 197KM. Są bardzo dynamiczne i posłuszne, a przy tym niedrogie w eksploatacji. Ten większy można dostać nawet z 286KM. Trzeba trochę na niego wyłożyć, ale kto powiedział, że emocje są tanie?
czytaj więcej
Powagosław
Najładniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by stało się tak wiele. Wszak niektórzy powiedzą, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
„Udało się” – rzekł człowiek do maszyny, którą stworzył. Maszyna pokiwałaby głową, gdyby ją miała. Za odpowiedź wystarczyło potakiwanie tłumu, który niczym echo, powtórzył: „Udało się”. „W końcu” – dodał ktoś, kto sądził, że to, co dobre w Serii 3 to już było. ~Luzacjusz
Produkowany od 2006 do 2010 roku
Pojemność skokowa 2979 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 306 KM (225 kW) przy 5800 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 400 Nm przy 1300-5000 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 84 x 89,6 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Ergonomia + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Skrzynia biegów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (poważne usterki)
Średnie spalanie dla BMW Seria 3 E90-91-92-93 Coupe E92 335i 306KM 225kW 2006-2010
13,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

11,3
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Coupe E92 335i 306KM 225kW
Spalanie jak to w silniku turbodoładowanym zależy od stopy.w moim przypadku najmniej spalil we wloszech trzymajac sie ograniczen predkosci-9l przy normalniej jezdzie dynamicznej lecz bez szalenstw srednio 11-12l. Miasto to 12-15l chciaz zdażyło mi się też 22l w trybie 0-1 gaz hamulec strzelanie z wydechu :D.wg mojej opinii samochod bezkonkurencyjny jeśli chodzi o spalanie przy tych osiągach. Na chwilę obecną mam 400 koni a silnik bez problemu wytrzymuje podniesienie mocy do 600 :) Samochod nie jest tani w utrzymaniu ale odwzajemnia się fanem z jazdy. Koszt eksploatacji tego pojazdu wg. Doświadczeń moich oraz znajomych to ok 30tys zloty na 100tys km plus oczywiście paliwo. Polecam :) (Skrzynia biegów)
15,5
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Coupe E92 335i 306KM 225kW
Olej wyczynowy Motul Racing (tylko taki wytrzyma te temperatury). Ponieważ ten olej używany jest np. w rajdach Paryż Dakar, należało by sądzić że jest bardzo drogi. 40 zł litr, uważam że to niewiele. Olej zmieniam co 8000 km. Poza tym, ubezpieczenie około 5000 zł na rok AC/OC, klocki przód 350 zł, tarcze przód 600 zł (zamienniki). Żarówka nad rejestracją 100 zł sztuka. Psują się pierdoły, dziś np. został mi w ręku regulator nawiewu. Pierdoły, ale wkurzają. Największe wydatki to opony. Te starczają średnio na 2 ? 3 tygodnie. Serio! Jeżeli chcesz wykorzystać ta moc + drift, nie ma innej opcji ;) Kupuję opony, bieżnikowane, średnio 250 zł sztuka. (Skrzynia biegów)
16,0
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Coupe E92 335i 306KM 225kW
Auto średnio pali koło 18l/100km i nie ma opcji że da się niżej zejść. Jeśli ktoś szuka ekonomicznego auta, niech najlepiej poszuka jakiegoś małego diesela. Jeśli masz pod maską ponad 300km nie da się jeździć oszczędnie ;) (Skrzynia biegów)
Wygrzane uszczelki i węże plynu chlodzacego...
  • BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90 330Xi 258KM 190kW 2005-2010
  • układ chłodzenia
  • 243 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 5
hej ... dziele sie z wami bo sam korzystam z pomocy innych ... Wiekszosc uszczelek i wezy jest wygrzana pekaja to jak jazda na bombie :) ulatuje z nich plyn a ty tylko czekasz na znak na desce brak plynu chlodzacego aaaa. do wgladu 2 weze zlokalizowane zaraz pod chlodnica oleju, z lewej kruciec peka w srodku i oring robi sie twardy a nasz "grubasek" z prawej juz jest pekniety ale pekniecie chowa sie za fabrycznie zacisnietym pierscieniem od strony chlodnicy oleju(podstawa filtra) Rada zdemontowac od strony podstawy filtra i wsadzic palucha zapewne waz juz jest sparcialy od dolu do tego uwaga na zakladanie poniewaz blizko jest "kolo pasowe alternatora" :) Ps wczoraj stracilem caly plyn w 3 min zanim zakumalem - grozne przy ostrej jezdzie
4 komentarze
PRZEPLYWOMIERZ - MNIEJSZE SPALANIE, LEPSZA REAKCJA NA GAZ, LEPSZE OSIAGI
  • BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90 330Xi 258KM 190kW 2005-2010
  • instalacja elektryczna
  • 255 tys. km
hEJ Zaszalalem i mowie a wymiencie mi ten przeplywomierz:) i faktycznie stary to juz na wstepie przeklamywal wskazania i byl zdezelowany, wiec Orginalnie E90 2005 n52b30 jest OEM 7547822 nazwany czujnik temperatury powietrza koszt 350zl,
Problem rozwiązany
2 komentarze
ODMA i jej WężE
  • BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90 330Xi 258KM 190kW 2005-2010
  • silnik
  • 243 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 7
Nie 2
Wymiencie odme + weze Nie zalujcie weze sa twarde a odma zapchana ... producent przewiduje to na 100tys km a kto bogatszy niech co 3 wymiane oleju juz wymienia tylko odme badz czysci ... pzdro
2 komentarze
BMW Seria 3 E90-91-92-93 Coupe E92