Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 E90-91-92-93 Coupe E92 325i 218KM 160kW 2006-2010

Lata produkcji: 2006 – 2010
Segment: Klasa średnia
BMW Serii 3 – dynamiczna limuzyna. Tak postrzega ją większość osób, dlatego jeśli brać, to co najmniej benzynowe 2.0l o mocy 143KM i oznaczeniu 318i. Moc wydaje się niska w stosunku do pojemności, zupełnie tak, jakby inżynier, który projektował ten silnik myślał o swoim obiedzie zamiast o szałowych rozwiązaniach konstrukcyjnych. Jednak wystarczy przejechać kilkaset metrów, by zrozumieć, że ten motor jest dziwny - wydaje się znacznie mocniejszy niż jest w rzeczywistości, a jeśli to mało - można go też dostać w wersji 170-konnej. Dla poszukiwaczy mocniejszych doznań są rzędowe, 6-cylindrowe silniki o pojemności 3l. Najsłabszy ma 218KM, a najmocniejszy, bagatela 306 – są jednymi z najlepszych konstrukcji na rynku. Diesle też są niczego sobie. Już 2.0l o mocy 143KM pozwala cieszyć się z walorów jezdnych auta, ale jeśli posiadacie trochę więcej banknotów pochowanych w kieszeniach, to lepiej rozejrzeć się za motorami podchodzącymi pod 200KM. W ofercie znajdą się dwa takie – 2.0l 177KM i 3.0l 197KM. Są bardzo dynamiczne i posłuszne, a przy tym niedrogie w eksploatacji. Ten większy można dostać nawet z 286KM. Trzeba trochę na niego wyłożyć, ale kto powiedział, że emocje są tanie?
czytaj więcej
Powagosław
Najładniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by stało się tak wiele. Wszak niektórzy powiedzą, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
„Udało się” – rzekł człowiek do maszyny, którą stworzył. Maszyna pokiwałaby głową, gdyby ją miała. Za odpowiedź wystarczyło potakiwanie tłumu, który niczym echo, powtórzył: „Udało się”. „W końcu” – dodał ktoś, kto sądził, że to, co dobre w Serii 3 to już było. ~Luzacjusz
Produkowany od 2006 do 2010 roku
Pojemność skokowa 2497 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 218 KM (160 kW) przy 6500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 250 Nm przy 2750-4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 78,8 x 82 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Ogólna ocena
4,8 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Ergonomia + Karoseria + Całokształt

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,8
~PNT
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Coupe E92 325i 218KM 160kW
BMW E92 na rynku wtornym w tym przedziale cenowym to moj faworyt. Zdecydowanie numer 1 jesli chodzi o nadwozie Coupe, Silnik 2,5 o mocy 218KM, daje dobre wrazenie z przyspieszenia oraz zaskakuje niskim spalaniem jak na 6 cylindrow + nadaje sie do LPG a w porownaniu do poprzednika e46 pali o wiele mniej. Spalanie na trasie 7-8L mozna powiedziec, że to dobry wynik jak na auto sportowe. 6 cylindrowki lubia podpijac olej i nie inaczej jest w przypadku tego modelu. N52B25A przy wymianie co 10tys potrafi wciagnac od 1 do 1,5. 6 biegowa skrzynia manualna dziala bez zarzutow. Miejsca wsrodku nie brakuje, fotele sa bardzo wygodne przez co auto nadaje sie na dlugie trasy, a w przypadku braku ogranicznika auto jest w stanie rozpedzic sie nawet do 280km/h! Osobiscie uwazam, że jest to auto na 5 z plusem. Dobra jakosc, piekny wyglad i odpowiednia moc w przedziale okolo 30 tys zl ciezko raczej o bardziej udany samochod!
4,4
~kristofsgardens@yahoo.co.uk
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Coupe E92 325i 218KM 160kW
Jak dla mnie bardzo ladne BM, zwlaszcza pakiet M robi swoje wyglada duzooo lepiej od zwyklej ale jest tez mniej komfortowy, cos za cos. Autko solidne, stosunkowo szybkie i ladnie brzmi. Ma zdecydowanie charakter, wnetrze w porownaniu do poprzednika E46 troszke nudnawe ale w dobrym specu ujdzie. Ogolnie servis-\"but\"-servis-\"but\" i daje rade. Trasy Uk Polska z predkosciami duzo powyzej limitu polskiego kodeksu drogowego robi bez wiekszych problemow.Bmka jest Rhd i juz z tym silnikiem wyprzedzanie autek w Plu nie stanowi zadnych ale to zadnych problemow. Polecam ten samochod ja jestem z niego bardzo zadowolony, wyglada ciagle swiezo, mlodziezowo dla kazdego kto ceni sobie dobry wyglad i niezle osiagi powiniej dawac duzo radosci z jazdy.
4,9
~Tomek
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Coupe E92 325i 218KM 160kW
Średnie spalanie dla BMW Seria 3 E90-91-92-93 Coupe E92 325i 218KM 160kW 2006-2010
10,7
l/100 km
12,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

17,7
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Coupe E92 325i 218KM 160kW
Te wyssane z p&#^y raporty spalania to chyba udostępniają emeryckie leśne dziadki zmieniające biegi przy 1500obrotów, spalanie w mieście na codzienne dojazdy, można się zamknąć w 14l, jako że lubię czasem kogoś wyprzedzić (ten silnik ma 3l r6, ale to nie jest Chrysler czy inny lincoln żeby tym jechać przy 800obrotów cały czas!!!) mam średnie 19l/100, przy upalaniu wciąga 25-30l paliwa na luzie, ale rozsądna jazda 12l do zrobienia, zejście poniżej 10l w dużym zakorkowanym mieście jest absolutnie niemożliwe, jak ktoś kupuje auto z tym silnikiem do jazdy miedzy wioskami to mogę uwierzyć ze ma te 8-10l średnie, ale w zasadzie to jest jazda w trasie, i faktycznie jadąc spokojnie na tempomacie 120-140 na 6tym biegu jest to do zrobienia
8,2
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Coupe E92 325i 218KM 160kW
Przy jeździe w trasę przy 110-120km/h, bardzo oszczędne auto - około 6l na 100km benzyny. W mieście wiadomo, spali więcej tutaj 9-11l to norma. Cykl mieszany 70% trasa, 30% miasto średnie 7.5l. Nie ważne czym się jeździ, ważne jak. Nie spodziewałem się tak niskiego spalania. Silnik N5B25AF.
10,7
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Coupe E92 325i 218KM 160kW
Posiadam auto od ponad roku 140k przebiegu. Pomiary na średnich wyników spalanie na dystansie 2tys km cykl mieszany. 120-140 trasa trochę poniżej 8l, 160-200km/h ok 10l.Sadze, że da się niżej zależy od drogi..
Wygrzane uszczelki i węże plynu chlodzacego...
  • BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90 330Xi 258KM 190kW 2005-2010
  • układ chłodzenia
  • 243 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 5
hej ... dziele sie z wami bo sam korzystam z pomocy innych ... Wiekszosc uszczelek i wezy jest wygrzana pekaja to jak jazda na bombie :) ulatuje z nich plyn a ty tylko czekasz na znak na desce brak plynu chlodzacego aaaa. do wgladu 2 weze zlokalizowane zaraz pod chlodnica oleju, z lewej kruciec peka w srodku i oring robi sie twardy a nasz "grubasek" z prawej juz jest pekniety ale pekniecie chowa sie za fabrycznie zacisnietym pierscieniem od strony chlodnicy oleju(podstawa filtra) Rada zdemontowac od strony podstawy filtra i wsadzic palucha zapewne waz juz jest sparcialy od dolu do tego uwaga na zakladanie poniewaz blizko jest "kolo pasowe alternatora" :) Ps wczoraj stracilem caly plyn w 3 min zanim zakumalem - grozne przy ostrej jezdzie
4 komentarze
PRZEPLYWOMIERZ - MNIEJSZE SPALANIE, LEPSZA REAKCJA NA GAZ, LEPSZE OSIAGI
  • BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90 330Xi 258KM 190kW 2005-2010
  • instalacja elektryczna
  • 255 tys. km
hEJ Zaszalalem i mowie a wymiencie mi ten przeplywomierz:) i faktycznie stary to juz na wstepie przeklamywal wskazania i byl zdezelowany, wiec Orginalnie E90 2005 n52b30 jest OEM 7547822 nazwany czujnik temperatury powietrza koszt 350zl,
Problem rozwiązany
2 komentarze
ODMA i jej WężE
  • BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90 330Xi 258KM 190kW 2005-2010
  • silnik
  • 243 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 7
Nie 2
Wymiencie odme + weze Nie zalujcie weze sa twarde a odma zapchana ... producent przewiduje to na 100tys km a kto bogatszy niech co 3 wymiane oleju juz wymienia tylko odme badz czysci ... pzdro
2 komentarze
BMW Seria 3 E90-91-92-93 Coupe E92