Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 E46 Touring 330 Xd 204KM 150kW 2003-2006

Lata produkcji: 2003 – 2006
Segment: Klasa średnia
Czwarty model należący do Serii 3 byÅ‚ oznaczony symbolem E46. Jego debiut rynkowy przypadÅ‚ na rok 1998 roku. Pod wzglÄ™dem stylistycznym samochód znów przeszedÅ‚ spore zmiany - sylwetka zyskaÅ‚a znacznie bardziej opÅ‚ywowe ksztaÅ‚ty. W 2001 roku E46 zostaÅ‚ poddany face-liftingowi. E46 Coupe i Cabrio zostaÅ‚y poddane face-liftingowi w 2002 roku. Przez wszystkie lata produkcji model byÅ‚ wybierany do pierwszej dziesiÄ…tki najlepszych samochodów wg magazynu „Car and Driver”. W 2007 roku auto zostaÅ‚o wycofane z produkcji.
czytaj więcej
Powagosław
NajÅ‚adniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by staÅ‚o siÄ™ tak wiele. Wszak niektórzy powiedzÄ…, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~PowagosÅ‚aw
Luzacjusz
„UdaÅ‚o siÄ™” – rzekÅ‚ czÅ‚owiek do maszyny, którÄ… stworzyÅ‚. Maszyna pokiwaÅ‚aby gÅ‚owÄ…, gdyby jÄ… miaÅ‚a. Za odpowiedź wystarczyÅ‚o potakiwanie tÅ‚umu, który niczym echo, powtórzyÅ‚: „UdaÅ‚o siÄ™”. „W koÅ„cu” – dodaÅ‚ ktoÅ›, kto sÄ…dziÅ‚, że to, co dobre w Serii 3 to już byÅ‚o. ~Luzacjusz
Produkowany od 2003 do 2006 roku
Pojemność skokowa 2998 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 204 KM (150 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 410 Nm przy 1750 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 17,0 : 1 : 1
Zapłon elektroniczny
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Ogólna ocena
4,3 /5 Åšrednia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Silnik + Układ jezdny + Skrzynia biegów

Wady

- Wyciszenie - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Bezawaryjność (poważne usterki)

Wybrane oceny

5,0
~MYSTERY
BMW Seria 3 E46
Touring 330 Xd 204KM 150kW
Moją BWM e46 330xd utrzymuje w idealnym stanie jest to bardzo drogie w utrzymaniu auto, niekiedy zastawaniem się po co wydaje tyle pieniędzy na Auto z 2004r, ale gdy patrzę na nią to poprawia mi się humor, znalazłem ja w Niemczech koło Berlina, wpadła mi o oko i tak została przygarnięta przeze mnie, pełna opcja M-Pakiet, H&K, i wiele innych bajerów w wyposażeniu, i serce 3.0xd 204km ciąg tego 6 cylindrowego diesla robi wrażenie, każdą trasę pokonuje bezproblemowo wyprzedzanie tym autem to przyjemność gdy jadę nie ma dla mnie żadnej konkurencji, napęd również bardzo dobrze radzi sobie w trudnych warunkach, posiadać i jeździć takim autem to prawdziwa przyjemność.
3,2
~marcardg
BMW Seria 3 E46
Touring 330 Xd 204KM 150kW
Za 33000zł auto mało komfortowe,choć to po częsci wina 17calowych felg i naszych dród,ale reszta niemców lepiej sobie radzi z zawieszeniem,napęd 4x4 okazał sie przydatny ale kosztowny w utrzymaniu bo przegóby z przodu rozlatują sie każdemu standardowo w okolicach 200tyś.Głośny silnik ze wzgledu na złe przełożenia skrzyni w dolnych wartościach słaby i wolny,dopiero potem zaczyna sie budzic.Spalanie srednio 11 litrów przy tych cenach ropy tez bez rewelacji gdyby jednak była większa moc mozna zaakceptować ale jej niestety nie ma!Mam wersje po lifcie z ładnymi skórami ale ta stara deska i zegary z czasem przestaja się podobać.Nie chcę już dalej przytaczać swoich wrażeń za te pieniążki można jezdzić niezawodnym accordem który pali 7litrów a komfort bez porównania,no ale sa zapatrzeni wielbiciele BMW których nie przekonam .
4,6
~Bart
BMW Seria 3 E46
Touring 330 Xd 204KM 150kW
Generalnie samochod bezusterkowy, jedyne co wymienilem to przedni przegub.

Usterki BMW Seria 3 E46

Liczba wpisów: 84
Nie mogę uruchomić samochodu. Rozrusznik nie kręci.
  • BMW Seria 3 E46 Sedan 2.0 320d 150KM 110kW 2001-2005
  • instalacja elektryczna
Proszę o pomoc w moim problemie. Nie mogę odpalić silnika. Kontrolki zapalają się normalnie i gasną, a po przekręceniu kluczyka nic się nie dzieje. Rozrusznik nie kręci. Czasem można próbować do bólu, a innym razem odpala od razu. Pomaga chwilowe odłączenie akumulatora ale po jakimś czasie problem powraca. Zazwyczaj nie odpala jak jest zimny. Chyba na ciepło to się jeszcze nie zdarzyło. Próbowałem używać obydwu kluczyków ale to nic nie zmienia. Fachowcy twierdzą że nie mogą go zdiagnozować bo jak do nich zajechał to akurat działało bez zarzutu. Twierdzą że mogą wymienić moduł immobilizera za 400 zł ale nie dają gwarancji. Poza nie odpalaniem nie ma żadnych innych objawów.
Problem rozwiÄ…zany
2 komentarze
Jak skaskować inspekcję oleju?
  • BMW Seria 3 E46 Sedan
W modelach BMW wyprodukowanych po roku 2000 inspekcje olejową można skasować przyciskiem. Poniżej przedstawiam kompletną procedurę 1. Wyłączyć zapłon. 2. Wcisnąć i przytrzymać przycisk od kasowania przebiegu 3. Ustawić przełącznik zapłonu w pozycji 1. 4. Po 5 sekundach pojawia się OIL SERVICE albo INSPECTION razem z informacją reset albo re 5. Zwolnić przycisk 6. Wcisnąć i przytrzymać przycisk 7. Po kolejnych 5 sekundach informacja reset zaczyna migać. 8. Zwolnić przycisk 9. Ponownie nacisnąć i puścić przycisk 10. Wyświetlony został nowy okres przeglądu. 11. Nacisnąć i puścić przycisk END przeglądu. 12. Wyłączyć zapłon
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
3 komentarze
Problemy z wbijaniem biegów przy redukcji
  • BMW Seria 3 E46 Sedan 2.0 320d 136KM 100kW 1998-2001
  • ukÅ‚ad napÄ™dowy
Od niedawna od jakiś 300km zaobserwowałem, że mam problemy przy np redukcji z 5 biegu na 4 bieg. Bieg czasem się blokuje tak jak by był tam bariera, a czasem wchodzi z oporem takim jak przy wrzucaniu wstecznego tylko ze większym ale po 0,5 sekundę opór ten puszcza i bieg wchodzi tak jak bym jeździł dźwignia po zębach piły ręcznej do cięcia drzewa, ale bez odgłosów zgrzytu. Przy redukcji z 5 na 4 bieg najbardziej odczuwalne jest to zjawisko. Przy większych prędkościach jest to bardziej odczuwalne niż przy mniszych. Przy redukcji z 4 na 3 jest mniej problemów ale żeby to po maśle szło to nie mogę powiedzieć. Przy normalnym przejściu z 4 na 5 tego nie zaobserwowałem wchodzi jak po maśle. Z 3 na 4 po maśle..Jedynie z 1 na 2 jest jakiś większy opór. Natomiast mam czasem problem z wrzuceniem 1, np jadę hamuje bo widzę że samochód przede mną zahamował i się toczy i ja hamuje ledwo co się toczę chce wtedy 1 a ona nie wchodzi mogę tylko 2. - nie wiem może to normalne zachowanie że nie wolno wrzucać 1 przy lekkim toczeniu się BMW. Proszę o pomoc spotkał się ktoś z takim problem, co tu może nie grać?
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
3 komentarze
BMW Seria 3 E46 Touring