Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 E46 Touring 330 d 184KM 135kW 1999-2001

Lata produkcji: 1999 – 2001
Segment: Klasa średnia
Czwarty model należący do Serii 3 był oznaczony symbolem E46. Jego debiut rynkowy przypadł na rok 1998 roku. Pod względem stylistycznym samochód znów przeszedł spore zmiany - sylwetka zyskała znacznie bardziej opływowe kształty. W 2001 roku E46 został poddany face-liftingowi. E46 Coupe i Cabrio zostały poddane face-liftingowi w 2002 roku. Przez wszystkie lata produkcji model był wybierany do pierwszej dziesiątki najlepszych samochodów wg magazynu „Car and Driver”. W 2007 roku auto zostało wycofane z produkcji.
czytaj więcej
Powagosław
Najładniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by stało się tak wiele. Wszak niektórzy powiedzą, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
„Udało się” – rzekł człowiek do maszyny, którą stworzył. Maszyna pokiwałaby głową, gdyby ją miała. Za odpowiedź wystarczyło potakiwanie tłumu, który niczym echo, powtórzył: „Udało się”. „W końcu” – dodał ktoś, kto sądził, że to, co dobre w Serii 3 to już było. ~Luzacjusz
Produkowany od 1999 do 2001 roku
Pojemność skokowa 2926 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 184 KM (135 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 390 Nm przy 1750 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 19,0 : 1 : 1
Zapłon samoczynny
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(90%)

Zalety

+ Silnik + Ergonomia + Układ jezdny

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,9
~Grzesiek
BMW Seria 3 E46
Touring 330 d 184KM 135kW
Kupiłem ten samochód od znajomego który zakupił w salonie więc mam pewnośc ze przebieg jest pewny. Mam że skrzynia automatyczna i jestem bardzo zadowolony wymiana oleju co 50 tys . Wcale dużo nie pali jak się nie przeciąga. Około 8-9 litrów. Ale 15 litrów tez potrafi. Największy problem według mnie jest korozja to jest koszmar. I zawieszenie drogie ale PRZECIEŻ to BMW. Wymieniłem praktycznie całe ale nie które elementy byly jeszcze ori na tyle. Skóra i cała tapicerka bardzo wytrzymała i ładna większość nowych aut jest z plastiku. O tym aucie można pisać i pisać pozdrawiam i proszę nie bać się automatów w bmw wystarczy o nie dbac
4,7
~hennoh
BMW Seria 3 E46
Touring 330 d 184KM 135kW
chciałem zmienić focusa 2005r na auto podobnych gabarytów ale z dobrą blacharką padło na BMW E46 i po długich poszukiwaniach i dylematach jakiego silnika szukać wybór padł na 330d. Teraz wiem że to był strzał w 10. Opinie które można wyczytać na temat silnika M57 sa prawdziwe a 330d to wilk w owczej skórze. Po zakupie pełny serwis przegląd oleje filtry wymiana tulei wahacza zaślepienie klap kolektora kosmetyka nadwozia i w drogę. Gęba śmieje mi sie cała drogę jak jadę spokojnie to ze względu na rozsądne zużycie paliwa a jak jadę szybko to ze względu na osiągi ;)
4,9
~DaG
BMW Seria 3 E46
Touring 330 d 184KM 135kW
Auto jest po prostu wspaniałe, a wszystko za sprawą pięknej sylwetki nadwozia i najlepszej jednostki napędowej jaką miałem, 3.0d jest dynamiczny i oszczędny. Na początku poszukiwań fajnego rodzinnego auta 7 lat temu nie myślałem o BMW, ze względu iż panowała opinia wszystkie BMW dużo palą także i mnie te złe słowa omamiły, aż pewnego dnia tak z Ciekawości natknąłem się na 330d było to auto kolegi z Liceum, czyli wyczaiłem okazje do dłuższej przejażdżki, i pamiętam jak dziś magiczne 40 kilometrów przejażdżki i wiedziałem że jest to właściwe auto, skoczyliśmy na Serwis, wszystko posprawdzali autko w świetnym stanie, i parę minut później pisaliśmy umowę, Motor jest wręcz niezniszczalny żadnych problemów jeszcze z nim nią nie miałem, auto uwiodło mnie jak młodego i z tego się niezmiernie cieszę.
Średnie spalanie dla BMW Seria 3 E46 Touring 330 d 184KM 135kW 1999-2001
7,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,5
BMW Seria 3 E46
Touring 330 d 184KM 135kW
Auto potrafi zaskoczyć spalaniem, zarówno pozytywnie jak i negatywnie bo spala bardzo różnie, najmniej udało mi się zejść na trasie do 4.9l i była to jazda z prędkością 80-100 km/h i stosowaniem ecodriving´u. Najwięcej po Wrocławiu 11l i szczerze powiem że dało by się spalić więcej ale wartości wyświetlane przez komputer skutecznie studziły mój temperament, szybka trasa, miejscami ponad 200 km/h i jazda na wariata spalanie 8-9.5l, przy 180 km/h na autostradzie ok. 9-9.5 l. Przy 120 km/h ok.6l. Kiedyś jeździłem na tempomacie i palił o 0.5 l więcej.Mam auto z chipem, nie wiem dokładnie jak wyglądają parametry bo nie byłem na hamowni. Wcześniej jeździłem Vectrą 2.0 DTi oraz 206 2.0 Hdi (chip 112 KM) i muszę powiedzieć że spalanie w obu przypadkach było o 1-1.5 l mniejsze a wrażenia z jazdy nie do porównania
6,9
BMW Seria 3 E46
Touring 330 d 184KM 135kW
Genialne auto. Mocy pod dostatkiem, przy manualnej skrzyni spalanie wręcz śmieszne w porównaniu do osiągów. A więc: Szybki przelot nad morze (200km) średnia prędkość z komp 198 czyli naprawdę dobry but spalanie poniżej 10 l/100. Jazda mieszana ok 60% trasy prędkości cały czas w okolicach 140-180 spalanie niecałe 8 l/100. Taka sama jazda z prędkościami 120-130 to ok 6,5 l/100 oczywiście przy zachowaniu rozsądku i np. widzę teren zabudowany, puszczam gaz i silnikiem hamuję do 60. Generalnie wystarczy przewidywać na drodze i można tym autem jeździć szybko i oszczędnie. Spalanie 4,8 to trasa i prędkość 90-110. Generalnie męczarnia ale chciałem sprawdzić. Zasięg wtedy to ponad 1200km na zbiorniku. Autem przejechałem 70tys km i zawsze tankowany do pełna i tylko na BP Ultimate, więc spalania jestem pewien. Tyle pali sprawne 330d na feldze 18" i oponie 235.
7,6
BMW Seria 3 E46
Touring 330 d 184KM 135kW
Biorąc pod uwagę fakt że autko ma przejechane 270.000 (manual)jest naprawdę super, spalanie nie z kompa(komp myli sie ok 1.5l)maksymalne spalanie na 100km(miasto i wyłączona trakcja 11l, średnio 7.8l a minimalne na 100km aż ciężko uwierzyć 5,88 mierżono,a były odcinki gdzie jechało się ok 180km/h średnia prędkość tej trasy to ok 78km/h. Części dość drogie serwis oleje i filtry dobrej jakości to ok 800zł, części zawieszenia i elektronika której nie brakuje, nasi fachowcy jak widzą bmw to już cennik rośnie, ale tylko dlatego bo nie mają pojęcia o tych autach. Osobiście każdemu polecam ale ciężko znaleźć egzem-plaż nie zajeżdżony lub po potężnym dzwonie. 320d pali mniej ok 1-2l ale moc i przełożenia 330d robią z tego pojazdu pocisk. prędkość max 220km/h 9Krótka skrzynia), przyspieszenie b,dobre PS, ale jak zimny trzeba obchodzić się jak z jajkiem bo nowoczesne diesle nie lubią katowania na nie dogrzanym silniku,(spalanie na krótkich odcinkach potrafi negatywnie zaskoczyć)>>>>>>>>>>>

Usterki BMW Seria 3 E46

Liczba wpisów: 84
Nie mogę uruchomić samochodu. Rozrusznik nie kręci.
  • BMW Seria 3 E46 Sedan 2.0 320d 150KM 110kW 2001-2005
  • instalacja elektryczna
Proszę o pomoc w moim problemie. Nie mogę odpalić silnika. Kontrolki zapalają się normalnie i gasną, a po przekręceniu kluczyka nic się nie dzieje. Rozrusznik nie kręci. Czasem można próbować do bólu, a innym razem odpala od razu. Pomaga chwilowe odłączenie akumulatora ale po jakimś czasie problem powraca. Zazwyczaj nie odpala jak jest zimny. Chyba na ciepło to się jeszcze nie zdarzyło. Próbowałem używać obydwu kluczyków ale to nic nie zmienia. Fachowcy twierdzą że nie mogą go zdiagnozować bo jak do nich zajechał to akurat działało bez zarzutu. Twierdzą że mogą wymienić moduł immobilizera za 400 zł ale nie dają gwarancji. Poza nie odpalaniem nie ma żadnych innych objawów.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Jak skaskować inspekcję oleju?
  • BMW Seria 3 E46 Sedan
W modelach BMW wyprodukowanych po roku 2000 inspekcje olejową można skasować przyciskiem. Poniżej przedstawiam kompletną procedurę 1. Wyłączyć zapłon. 2. Wcisnąć i przytrzymać przycisk od kasowania przebiegu 3. Ustawić przełącznik zapłonu w pozycji 1. 4. Po 5 sekundach pojawia się OIL SERVICE albo INSPECTION razem z informacją reset albo re 5. Zwolnić przycisk 6. Wcisnąć i przytrzymać przycisk 7. Po kolejnych 5 sekundach informacja reset zaczyna migać. 8. Zwolnić przycisk 9. Ponownie nacisnąć i puścić przycisk 10. Wyświetlony został nowy okres przeglądu. 11. Nacisnąć i puścić przycisk END przeglądu. 12. Wyłączyć zapłon
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Problemy z wbijaniem biegów przy redukcji
  • BMW Seria 3 E46 Sedan 2.0 320d 136KM 100kW 1998-2001
  • układ napędowy
Od niedawna od jakiś 300km zaobserwowałem, że mam problemy przy np redukcji z 5 biegu na 4 bieg. Bieg czasem się blokuje tak jak by był tam bariera, a czasem wchodzi z oporem takim jak przy wrzucaniu wstecznego tylko ze większym ale po 0,5 sekundę opór ten puszcza i bieg wchodzi tak jak bym jeździł dźwignia po zębach piły ręcznej do cięcia drzewa, ale bez odgłosów zgrzytu. Przy redukcji z 5 na 4 bieg najbardziej odczuwalne jest to zjawisko. Przy większych prędkościach jest to bardziej odczuwalne niż przy mniszych. Przy redukcji z 4 na 3 jest mniej problemów ale żeby to po maśle szło to nie mogę powiedzieć. Przy normalnym przejściu z 4 na 5 tego nie zaobserwowałem wchodzi jak po maśle. Z 3 na 4 po maśle..Jedynie z 1 na 2 jest jakiś większy opór. Natomiast mam czasem problem z wrzuceniem 1, np jadę hamuje bo widzę że samochód przede mną zahamował i się toczy i ja hamuje ledwo co się toczę chce wtedy 1 a ona nie wchodzi mogę tylko 2. - nie wiem może to normalne zachowanie że nie wolno wrzucać 1 przy lekkim toczeniu się BMW. Proszę o pomoc spotkał się ktoś z takim problem, co tu może nie grać?
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
BMW Seria 3 E46 Touring